Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er sulten hele tiden ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 12:31   #1
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Er sulten hele tiden ...

Jeg tenker at det vel lurt å begrense intaket/mengden mat også.Da vil man gå fortere ned.Men jeg er sulten hele tiden..
Dere som spiser mye men men lite karbo hvor mye går dere ned feks i uka?
Når går søtsuget over?

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 12:38   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Er sulten hele tiden..

Hvis du spiser for lite så vil du mest sannsynlig ikke gå ned. Å bruke fett til forbrenning krever mer energi enn karbohydrater, så derfor kreves det også nok mat. Bør spise til du er mett.
Det er litt på tvers av alt vi har lært fra før så det tar en stund å klare å tro på det.

Vet ikke når søtsuget går over men det hjelper nok ikke på det hvis du er sulten hele tiden.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 12:54   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Er sulten hele tiden..

Hvis du er streng og holder deg til lovlige matvarer, så bør mat/sukker-behovet reduserers kjapt.
Men det er ekstremt individuelt hvor mye man går ned i begynnelsen og hvordan sukker/karb-suget arter seg.

1. Velg en retning, lettere å holde seg til lovlige matvarer og karb-nivå.
2. Tålmodighet er en dyd.
3. Du skal spise deg mett! Og drikke masse vann.

Når du har gjort dette en 3-4 uker, så kan du kikke på maten og se om det er noe du spiser som kroppen ikke liker. Såkalte partystoppere. For noen er dette light produkter, sukker og mel-erstatninger, ost, kaffe, etc. Ulikt!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:13   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er sulten hele tiden ...

Hei,
Mange merker litt sult i begynnelsen, men det går heldigvis fort over for de aller, aller fleste. Når det er nevnt så er sult ofte indikasjon på at man får i seg for lite fett. Søtsuget kan også være en indikator på at man får i seg for lite fett.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:34   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er sulten hele tiden ...

Og mange tolker det å være tørst som sult... Husk å drikke nok vann (væske)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten hele tiden Tingeling62 PCOS og karbohydratkontroll 1 12-03-09 22:03
Sulten hele tiden lill Ketolysekuren 13 15-04-08 19:37
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03
sulten hele tiden.... nita58 Ketolysekuren 13 01-11-06 23:28
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 17:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no