Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kronisk, gul diare ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 10:11   #1
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Kronisk, gul diare ...

tatt bort

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 07-06-11 kl 18:23.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:20   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kronisk, gul diare..

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Er utrolig sliten etter å ha blitt plaget med diare i årvis..er under utredning og vært til koloskopi. Der så alt bra ut, men har ikke fått prøvesvar enda.
Har også tatt en haug med blodprøver for å sjekkes for diverse matintolleranse. Jeg har superlavt jern og har begynt på B12 sprøyter.
Plaget med endel uvelhet og kløe på føttene om kvelden/natten.

Noen som har erfaring med det samme?
Noen som har Primær Biliær cirose?

Jepp - har erfaring med noen år med diare ja Har chrons. Cirose - har ikke det noe med leveren og gjøre?

Jeg ble bedre på lavkarbo da - men jeg lurer på - drikker du noe som helst av lettbrus?? For jeg blir skikkelig dårlig av lettbrus, spesielt de sorte... jeg tror seriøst det er aspartamen som er farlig for meg... bare to-tre dager etter kutt er formen atskillig bedre, og magen også... Drikker ikke mer enn maks en halv liter pr dag, men det er tydeligvis nok for meg

Jeg er jo generelt dårlig for tiden, så både uvelfølelsen og kløe i beina høres kjent ut. Jeg måtte også ta B12-sprøyter i en periode, men etter endring av kosthold ble dette mye bedre (mulig det er noe B12 i ketolysetablettene - det har jeg ikke sjekket), og er pt på vei opp jern-messig etter en skikkelig dipp...

Føler VELDIG med deg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 11:51   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kronisk, gul diare..

Har du målt elestase og calprotektin?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 11:53   #4
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Kronisk, gul diare..

Har ikke så mye peiling her altså, men har du noen gang fått sjekka gallen/gallestein Nannah ??

Den kan faktisk forårsake veldig mye tull med magen,
har jeg fått veldig god erfaring i med det siste

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 12:46   #5
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Kronisk, gul diare..

Håper ihvertfall du finner ut av, hva det nå er

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 11:44   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Kronisk, gul diare..

Takk, Sothøna Det håper jeg også.. I går var en veldig slitsom dag. tror edt går litt bedre i dag.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 20:51   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kronisk, gul diare ...

Elestase er om kroppen lager nok ensymer for å bryte ned maten, kalprotektin er om du har en inflammasjon. Begge deler er avføringsprøver.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kronisk tarmsykdom mamz Spørsmål og svar 5 01-04-11 12:18
Kronisk fiskehater ... torgn Generell diskusjon 61 06-08-10 19:06
Noen kronisk syke her? trollmamma Lavkarbo generelt 16 04-08-09 22:31
Kronisk fysing og smaksorgasme? Skautrollet Fysisk og mental helse 7 12-06-09 13:22
Lavkarbo og kronisk utmattelsessyndrom arnev Fysisk og mental helse 3 11-12-08 10:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no