Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vondt i baken ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 07:32   #1
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Vondt i baken ...

Jepp, av alle ting så har jeg fått vondt i baken. Det starter øverst i sprekken, og brer seg utover hver skinke.
Jeg har prøvd å tenke meg til om jeg har falt, løftet tungt tungt eller noe, men nei. Ikke har jeg noen barnefødsler og bekkenløsning å "skylde" på heller.
Tenker at det kan være at jeg har trent en del i det siste. Spesielt sykla mye. Nå er jeg redd for å sette meg på sykkelen igjen for å gjøre det verre.
Når jeg sitter på kontorstolen nå så gjør det ekstra vondt. Kjenner det også om natten.
Har foreløpig ikke tatt noe smertestillende, men kjenner at jeg må krype til korset nå.
Er det noen som har en formening om hva dette kan være?

Snuppeline...

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 08:02   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i baken..

Jeg får sånne strålende smerter fra korsryggen og ned i baken.Da er det bare å ta seg entur ned til kiropraktoren ming også trykker han ting på plass også pleier det å være bra en stund.

Men og si hva som feiler deg, nei si det er vanskelig. Kanskje best å ta seg en tur til lege, fysio eller kiropraktor?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:46   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i baken ...

Hvis du har sykla mye kan du ha fått "falsk isjias" - dette kan skje når du trener rumpe-muskelen hardt uten og strekke godt ut, da kan den stoooore nerven fra ryggen til bena komme i klem (been there done that). Anbefaler at du et par ganger i løpet av dagen strekker rumpen litt (ligg på gulvet, legg den ene ankelen over kneet på den andre foten, samle hendene bak den samme andre foten og trekk til deg til det strammer. Hold - pust - og trekk til litt til. Gjenta på den andre.

Hvis det er stramme muskler bør dette løsne ting i løpet av et par dager, hvis ikke vil jeg også anbefale en tur til fysio, det kan være en låsning i leddet/"krysset" øverst i bekkenet - det gir mye av samme smertene du beskriver, (been there too hahaha) - men fysioen bør løsne dette i løpet av få timer

God bedring! Rygg/rumpevondt er no dritt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 13:53   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Vondt i baken ...

Jeg hadde noe liknende av dette i fjor. Trodde først jeg hadde fått en skikkelig "lårhøne" i ene skinka. Så gikk det noen dager og så fikk jeg vondt i andre skinka også, før det begynte å gjøre vondt nedover i lårene. Symptomene var ganske like det man har ved isjas, som Nerthus snakker om, men mine problemer var muskulære.

Du kan jo prøve å gjøre som Nerthus anbefaler.... jeg dro rett til min "mirakelmann" som er manuellterapeut (fysio med spesialisering). 4-5 økter med myrding av rygg, skinker og lår, og borte var det (han tok ryggen også, fordi den tydeligvis var opprinnelsesstedet for problemene).

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 08:53   #5
Snuppeline74
Juniormedlem
 
Snuppeline74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 29
Snuppeline74 er ny på veien

Sv: Vondt i baken ...

Tusen takk for svar folkens .
Jeg har prøvd meg på øvelsen et par ganger nå, i tillegg til å bøye meg fremover og røre gulvet foran meg. Jeg får håndflata helt ned i gulvet, så konklusjonen min er at dette må være muskulært i og med at jeg får bøyd meg såpass mye.
Nå tar jeg en uke uten sykling og satser på at dette går over av seg selv.
Og hvis det ikke gjør det så får jeg bestille meg en time hos en mirakeldoktor.
Så godt med dette forumet hvor en kan få hjelp til det meste .

Igjen - tusen takk !!

Snuppeline74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt her & der! Nero Fysisk og mental helse 2 11-01-11 10:35
Vondt i baken Cherry Fysisk og mental helse 3 07-10-10 17:58
Vondt! tufsa83 Ketolysekuren 3 22-03-09 12:09
Vondt Ablazed Spørsmål og svar 5 04-03-06 23:14
Jeg bestiller et spark i baken! mam Generell ernæringsdebatt 8 06-01-05 01:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no