Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Umotivert

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-10, 11:56   #1
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Umotivert

Jeg har gått opp 3kg og er blitt så lei av alt.
Hva skal jeg gjøre for å få opp lysten til å fortsette med lavkarbo mat?
Jeg lurer på om det er all pepsi max jeg drukket den siste tiden som har trigget mitt sukker begjær.
Får vel slutte med den og gå over til vann.
Tar gjerne i mot støtte fra dere med glede!

__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:02   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Umotivert

Hei.

Min beste motivasjon er å tenke på alternativet
Samt å se seg selv som slankere i fremtiden.... At det er slik jeg virkelig har lyst å være

ta frem ei kladdebok, skriv: Kostholdet, oppturer, nedturer, tilbakemeldinger.... Lag deg en liste over positive og negative ting

Pepsimax og ting med søtstoff kan trigge søthungeren

Lykke til, dette fixer du

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:31   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Cool

Sv: Umotivert

Noen sa en gang "tenk detaljert gjennom de langsiktige konsekvensene om du IKKE holder deg til lavkarbo..."

Det trigget ihvertfall mine mangeårige "jeg fortjener det"(om ikke-lavkarbo godteri), "jeg må leve i dag også og nyte livet nå", "det tar bare litt lengre tid om jeg skeier ut litt i dag" til å ikke ha vært tilstede i mitt hode på 8 uker!!! Jeg lever i dag på lavkarbo og følger reglene FORDI jeg ønsker å leve godt i framtiden Jeg har spist lavkarbo uten kcal restriksjoner men går ikke ned på det. Nå går jeg på spisdegslank og seriøst storkoser meg. En utskeielse for meg nå er rett og slett at jeg spiser mer kcal men holder meg til så lite karbo som mulig. Jeg ser ingen hindringer eller at jeg må gi opp noe med lavkarbo fordi:
- sjokolade og potetgull (som jeg elsket) gjør meg så uvel og slapp
- brus trigger blodsukkeret mitt til å leke berg- og dalbane
- pasta, ris, brød trigger magen min til å miste normal funksjon (har chrons i tillegg)
- det finnes alternativer for ALT av sukkerholdige og stivelsesholdige ting jeg pleide å spise! (og jeg er mentalt klar for å like den "nye" smaken bedre enn den gamle)

Som nevnt - jeg gikk på lavkarbo uten noen "retning" annet enn mat under 5 karb pr 100 gram i matvarer, og ingen pasta, ris, brød osv. Jeg gikk ikke ned, og ble så deprimert over nyttår at jeg veltet meg i cola og godt til jeg ble så uvel og dårlig og mistet lysten til alt og all energien fordi jeg trodde ingenting ville fungere (på vekta). Heldigvis prøvde jeg en annen retning, nemlig lav kcal i tillegg. WOHOOOO! Det funker helt utrolig, jeg er aldri sulten, spiser som en dronning og går ned en kg i uka - UTEN problem!

Slik kan det kanskje være for deg også? Kanskje du ikke har funnet "din" retning - den veien som gjør det "enklere" å holde seg til lavkarbo? Ta en liten selvransakelse, noter ned som det blir foreslått pro and cons for å gå tilbake til lavkarbo - og bestem deg for å ta kontroll over livet ditt!
Jeg tror du klarer dette kjempeflott - du må bare komme til det øyeblikket da du ser at det er du som avgjør hvordan du skal ha det - i dag OG i morgen! Det kan ta litt tid - men sett i gang tankene - hva ønsker du deg av livet?

Sukk - blir så veldig revet med fordi jeg vet hvordan du har det nå - jeg var der for bare få mnd siden selv - hadde gitt opp - og spiste uten å tenke... Alle må finne "sin" måte å gjøre det på og jeg tror du også finner din - snart! Lykke til ihvertfall,

Hilsen Nerthus

(minus 7 kg på 7 uker)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:26   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Umotivert

Hei,
Jeg bare signerer Gerd: beste motivasjonen er å tenke på alternativet…
Vi har jo alle dårlige dager, selv på lavkarbo...
Husk at mye av maten du likte før du gikk over til lavkarbo ofte med enkle grep kan gjøres lavkarbo vennlig, men mye av jobbingen med kostholdsomleggingen ligger faktisk på det mentale planet. Jeg måtte gå veldig mange lange runder med meg selv før jeg til slutt greide å kutte ut søtningsmidler i teen og deretter så kuttet jeg drastisk ned på inntaket av sukkerfri brus. Det tok sin tid men når jeg endelig fikk bestemt meg så gikk det veldig greit.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no