Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vann vs pepsi max og te

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 09:48   #1
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Vann vs pepsi max og te

Jeg har et spørsmål til jeg, og da tenkte jeg at dere kloke hoder sannsynligvis kunne hjelpe meg Jeg er veldig glad i pepsi max, kan drikke 2 liter om dagen, men prøver å begrense meg litt. Tror ikke det hindrer vektnedgangen min (men kan ikke si for sikkert,for har ikke hatt en periode uten pepsi max)..Men det er jo veldig viktig dette med væskeinntaket, men hvis jeg drikker f.eks 0,5 liter vann 1,5 liter pepsi max og kanskje 3 dl te om dagen, er dette også greit?eller MÅ væskeinntaket komme fra vann, altså at jeg drikker MINST 2 liter VANN om dagen? Og synes dere at jeg burde kutte pepsi maxen en periode for å se om jeg går litt fortere ned?? Må nevnes at jeg har bare en 4-5 kg jeg vil ned, og jeg er ikke overvektig, det er kun for ren og kjær velvære

Håper på noen kloke svar fra noen kloke hoder

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:57   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Jeg er brus-drikker selv, så jeg skjønner tankegangen din....

MEN

Hvis du bare er opptatt av vekttapet og du har så lite å gå ned, så kan du vel bare fortsette som før. Er du imidlertid opptatt av helsa di - så er det vel ikke tvil om hva du bør gjøre....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:02   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Nå er det vel litt uenighet her på forummet om viktigheten av vann.
I Ketolyseboka, som du sikkert har lest, så har han skrevet at væskeinntaket bør i hovedsak bestå i vann.

Du trenger jo ikke bytte ut alt, men litt kanskje? Hvis du ikke har prøvd på det, så ville jeg prøvd, ja. Søtstoffvannet er ikke akkurat godt for kroppen. HVERTFALL ikke èn og en halv liter om dagen. Uansett hva du gjør med væskeinntaket så bør du kutte kraftig ned på det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:03   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Sommerglad, her.

Jeg har et spørsmål til jeg, og da tenkte jeg at dere kloke hoder sannsynligvis kunne hjelpe meg Jeg er veldig glad i pepsi max, kan drikke 2 liter om dagen, men prøver å begrense meg litt. Tror ikke det hindrer vektnedgangen min (men kan ikke si for sikkert,for har ikke hatt en periode uten pepsi max)..Men det er jo veldig viktig dette med væskeinntaket, men hvis jeg drikker f.eks 0,5 liter vann 1,5 liter pepsi max og kanskje 3 dl te om dagen, er dette også greit?eller MÅ væskeinntaket komme fra vann, altså at jeg drikker MINST 2 liter VANN om dagen? Og synes dere at jeg burde kutte pepsi maxen en periode for å se om jeg går litt fortere ned?? Må nevnes at jeg har bare en 4-5 kg jeg vil ned, og jeg er ikke overvektig, det er kun for ren og kjær velvære

Håper på noen kloke svar fra noen kloke hoder

Viss du går på ketolyse, som står i filosofiboksen din, så står det faktisk i boka hvorfor man bør drikke mellom 2 og 3 liter vann om dagen. Det har faktisk med helsa di å gjøre; nemlig nyrene.
Og ja, vann hjelper faktisk på vektnedgangen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:04   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann vs pepsi max og te

Du bør kutte ut eller i alle fall kutte kraftig ned på Pepsi Max-drikkingen din uansett. Aspartam kan gi deg plager (bare google litt) og dessuten er det med på å opprettholde et visst søtsug hos de fleste.
Det beste er å drikke vann, men te og kaffe er også greit og taes med i væskeregnskapet. Alt man drikker, teller.

Hvis du hadde klart å bare drikke et glass pepsi og resten vann og te, så vil du nok merke forandringer i kroppen. Kanskje ikke så mye på vekten siden du skal så lite ned, men du vil nok føle deg myyye bedre uten pepsi (etter noen dager, altså).
Men det var sikkert ikke dette du ville høre ...

1,5 liter brus om dagen er ikke bra uansett hvordan man ser på det.
Hvis du ikke liker å drikke rent vann, prøv å ha oppi sitron, lime, appelsin, eple, pære, ingefær, basilikum, mynte, sitronmelisse, mango.... you name it. Ingen grunn til at vann skal være kjedelig .
Prøv også å drikke bare kokt vann, jeg vet av flere som gjør det og synes at det er godt...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:14   #6
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Vann vs pepsi max og te

Takk for så raskt svar! Ja, jeg er enig der, men er jo så grusomt vanskelig å droppe den pepsi maxen. Det har på en måte blitt min kos, og jeg føler at når jeg kan drikke den, så får jeg ikke like lyst på alt annet godt, for dette er mitt godteri, hvis du skjønner Men er du flink til å drikke mye vann i tillegg til brusen, eller er brusen væskeinntaket ditt?

Skal virkelig prøve å kutte ned på pepsi max, det er jo overhode ikke sunt med all den kunstige søtningen, i tillegg får man gule tenner

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:15   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Du kan jo trappe gradvis ned hvis det er bedre for deg? Jeg har også alltid vært glad i pepsi. Etter noen uker på ketolyse, så klarer jeg ikke lenger. Det smaker vann med søtning. Ikke digg med andre ord. Synes egentlig det er litt trist, for det har også vært "kosemat" for meg, spesielt på diett. Nå må jeg liksom ty til andre søtsaker for å bli fornøyd når jeg en gang innimellom føler jeg vil ha noe søtt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:20   #8
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Vann vs pepsi max og te

Åh, så ikke de andre svarene før jeg la inn nytt innlegg jeg. Okey, men da er det et nytt mål: KUTTE KRAFTIG NED PÅ BRUS-DRIKKINGEN!! Vann er jo absolutt det sunneste, så kan jeg jo prøve å tenke at et glass brus skal være kosen på lørdag og i hverdager er evt te kosen. Har litt problemer med å venne meg av med at man kan kose seg vel så mye uten mat og drikke. Jeg forbinner liksom filmkvelder og kos med hjemmelaget pizza, brus, vin og MASSE godis. Det er det heldigvis slutt på nå, og nå skal brusen også reduseres VELDIG (men et glass vin tar jeg av og til...).

Blir så motivert av tilbakemeldingene fra dere, føler at dette skal jeg klare og jeg er ikke alene TUSEN TAKK

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:48   #9
Smiley123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Smiley123 er på en erverdig vei

Sv: Vann vs pepsi max og te

Har gått fra å drikke Pepsi Max hver dag til å drikke noen få glass på lørdager og ved spesielle anledninger... Du blir fort vant til det, også gleder du deg mer til hvert glass Har du prøvd å drikke Fun Light i stedet? Jeg tar gjerne litt av det på ukedagene for variasjonens del, og det smaker deilig det også.

Smiley123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:52   #10
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Sommerglad, her.

Men er du flink til å drikke mye vann i tillegg til brusen, eller er brusen væskeinntaket ditt?

Jeg svarer som om dette var til meg jeg

Jeg drikker nå mellom 2 og 4 liter vann daglig, og har faktisk klart å redusere brusdrikkingen til ca. 1-2 glass pr. dag - og hovedsaklig bare i helgene. Veldig stolt av det faktisk! Men det er unntak: hvis jeg er på cafe (går på Easy Life nå og kan ikke drikke kaffe latte) så hender det seg at jeg kjøper meg brus. Men ikke alltid. Jeg vet at Pepsi Max representerer en avhengighet på samme måte som mange andre avhengigheter, og jeg vil ikke godta det. Jeg vil kjempe meg ut av det og komme dit at jeg drikker og spiser det jeg har lyst på når jeg har lyst på det - ikke fordi jeg "må ha det - bare MÅ ha det".

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:03   #11
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Vann vs pepsi max og te

Jeg har også slitt VELDIG med den brusen, men jeg fant ut en ting som funket kjempebra for meg! Det er at jeg skal drikke 2 liter vann om dagen, og jeg får ikke lov til å åpne brusflaska før det vannet er drukket opp.. hehe.. I begynnelsen var det veldig vanskelig å omstille seg, men etterhvert så gikk flaskene ned på høykant og nå har jeg gått opp til 3 liter om dagen, og brusen? Det kan gå flere dager mellom hver gang jeg tar et glass

Brukte ikke veldig lang tid heller! Kroppen er en fantastisk ting, og det er merkelig hvor fort ting blir en vane

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:04   #12
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Vann vs pepsi max og te

Mye vann er viktig! Jeg ser selv at jeg går lite ned om jeg ikke har vært flink nok med å drikke vann. Denne uken feks har jeg vært veldig lite flink og det går utover vektnedgangen.

Selv er jeg også svært glad i både pepsi max og te, men dette må komme i tillegg til det daglige vanninntaket. Jeg bruker derfor pepsi max som belønning for meg selv om jeg klarer å drikke nok vann til dagen, det vil si MINST 2 liter daglig. Da får jeg lov til å ta et glass eller to med pepsi max på kvelden, hvis jeg har lyst på. (Ikke alltid jeg har lyst på så mye lengre faktisk). Noen ganger tar jeg te i stedet for, og jeg har alltid en kopp te om morgenen

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:24   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå er det vel litt uenighet her på forummet om viktigheten av vann.


Hva er viktigere for kroppen enn vann da??? Jeg har ikke sett noen som mener det (men jeg har jo ikke lest alt her inne...)
2-3 liter (vann) om dagen, gjerne saltholdig mineralvann, sier Torkil (side 30).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:13   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.


Hva er viktigere for kroppen enn vann da??? Jeg har ikke sett noen som mener det (men jeg har jo ikke lest alt her inne...)
2-3 liter (vann) om dagen, gjerne saltholdig mineralvann, sier Torkil (side 30).

Dette sier Torkil selv:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kitt er en sykepleier som kan sitt kram. Væske er væske, om det er vann, te, kaffe, sukkerfri brus , væske i grønnsaker! etc. Altså er det ikke tale om å drikke 3 l postevann for å "komme i himmelen"

Vennlig Hilsen
Torkil

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:22   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.


Hva er viktigere for kroppen enn vann da??? Jeg har ikke sett noen som mener det (men jeg har jo ikke lest alt her inne...)
2-3 liter (vann) om dagen, gjerne saltholdig mineralvann, sier Torkil (side 30).

Det er vel mer uenighet om det er viktig å drikke mye vann, forsåvidt. Jeg følger i alle fall tørstesignalene mine, og de sier 3-5 liter vann om dagen (no kidding!).

Jeg er også utrolig skeptisk til aspartam. Jeg får stikksmerter i kroppen om jeg drikker det. Jeg er heldig, og liker ikke brus noe særlig, men noen få ganger har jeg vært så fyllesyk at det føles som om kun en Cola Light hjelper. Skremmer sikkert fyllesyken ut av kroppen .
Så jeg ville gjort kroppen min en tjeneste, og kutte kraftig ned! Det er ikke tull når man sier at aspartam er nervegift

Men om du ønsker et veldig godt alternativ, så vil jeg på det varmeste anbefale fruktteene til Celestial Seasoning, særlig mandarin-teen, og den med eple- og kanel. De er naturlig søte uten tilsetning av noe kunstig, og koffeinfrie (hvilket ikke jeg bryr meg så mye om, forsåvidt). Og så har jeg fått en ny favoritt blant yogi-teen; Chillite! Den har en behagelig søt ettersmak.
Det geniale med disse teene er at du overhodet ikke trenger kunstig søtning (som uansett bare ødelegger smaken), da de har en nydelig naturlig sødme
Jeg har i stor grad plukket av meg at mat skal være kos, men fortsatt synes jeg at kaffe, te og rødvin er kos, og det tror jeg at det kommer til å være i fortsetninga også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:19   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann vs pepsi max og te

Joda, væske er væske, og om man ikke klarer å drikke vann, så er sukkerfri brus eller saft et alterternativ for å få i seg væske.

Men vann er nok det beste for at kroppens prosesser skal gå på best mulig vis

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:25   #17
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Sommerglad, her.

Jeg har et spørsmål til jeg, og da tenkte jeg at dere kloke hoder sannsynligvis kunne hjelpe meg Jeg er veldig glad i pepsi max, kan drikke 2 liter om dagen, men prøver å begrense meg litt. Tror ikke det hindrer vektnedgangen min (men kan ikke si for sikkert,for har ikke hatt en periode uten pepsi max).

Jeg er også en Pepsi Max-holiker. Jeg drikker opptil 2 liter om dagen, og det har fungert bra, så lenge jeg er flink til å drikke vann i tillegg. Hvis jeg ikke er flink med vannet, står jeg ganske enkelt stille på vekta. Jeg ELSKER Pepsi Max! Jeg er helt sikkert 10.000% avhengig også
Jeg pleier å lage meg et glass iskaldt vann med isbiter, og når jeg har drukket det, belønner jeg meg selv med et glass Pepsi Max
På den måten får jeg i meg like mye vann som brus, for brusen klarer jeg meg ikke uten

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:09   #18
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: Vann vs pepsi max og te

Leser i min LCHF bok at aspartam er som et maurgift.Om du heller en flaske funlight over noen maur så dör de.

Aspartam gir mange skader i våre kropper.Det skulle värt forbudt i Skandinavia,ikke bare i Japan! Så det er gode grunner å la väre å drikke pepsimaxi.

__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:18   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Enig i at væske er væske. Men ikke all væske egner seg.

Mye væske i lightøl også...

Mye juksesukker i lightbrus som trigger kroppen og lar den tro at det kommer ekte sukker.

Det beste er vann, ikke trigger det kroppen, det gir metthetsfølelse og det gjør ikke minst huden vakrere.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:20   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette sier Torkil selv:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.
Hei
Kitt er en sykepleier som kan sitt kram. Væske er væske, om det er vann, te, kaffe, sukkerfri brus , væske i grønnsaker! etc. Altså er det ikke tale om å drikke 3 l postevann for å "komme i himmelen"

Vennlig Hilsen
Torkil

Hvor gammelt er dette sitatet fra Torkil?? Har selv fått andre svar fra ham, hen ER jo faktisk på forsøksstadiet han også selv om han har holdt på med dette noen år. Det kommer jo stadig vekk ting må ta stilling til og denne væskegreia her tror jeg Torkil har endra på.. I allefall i følge de mailene jeg har fått.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:48   #21
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor gammelt er dette sitatet fra Torkil??

04-10-09, 22:15 .... er det sitatet fra

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:58   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor gammelt er dette sitatet fra Torkil?? Har selv fått andre svar fra ham, hen ER jo faktisk på forsøksstadiet han også selv om han har holdt på med dette noen år. Det kommer jo stadig vekk ting må ta stilling til og denne væskegreia her tror jeg Torkil har endra på.. I allefall i følge de mailene jeg har fått.

Som Charlott sier, det er ikke lenge siden Torkil sa dette.
Det som er poenget er at noen av oss ikke klarer å drikke mye vann. Vi er ikke tørste i utgangspunktet og som meg, blir mange kvalme av alt dette vannet! Uansett temperatur, flasketriks, sitron, lime, persille eller hva dere nå gjør for å få dere alt dette ekle vannet!

Væske er væske, faktisk, og når jeg som sykepleier fører væskeregnskap for en pasient, teller alt man får i seg, ikke bare vann. Hver dråpe er viktig!

Selv om jeg selv ikke er glad i vann, prøver jeg å presisere her inne at det beste er at mest mulig av væskeinntaket er vann!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:10   #23
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann vs pepsi max og te

Kaffe og te...er ikke det strengt tatt bare oppvarma vann med smak i? Det burde jo telle som vanninntak det også. Det er jo vann i en del matvarer og ting vi spiser også, så man trenger jo strengt tatt ikke drikke 3 liter vann fysisk om dagen da vann kommer fra andre ting enn kun springen.

Men når alt kommer til stykket er vann mye bedre enn å drikke pepsi altså

Har nettopp øket vanninntaket mitt, og jeg drikker fysisk 3,5 liter vann om dagen, og jeg går på do hele tiden nå *sukk*

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:23   #24
Lisbeth Falling
Juniormedlem
 
Lisbeth Falling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 31
Lisbeth Falling er på en erverdig vei

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er vel mer uenighet om det er viktig å drikke mye vann, forsåvidt. Jeg følger i alle fall tørstesignalene mine, og de sier 3-5 liter vann om dagen (no kidding!).

Jeg er også utrolig skeptisk til aspartam. Jeg får stikksmerter i kroppen om jeg drikker det. Jeg er heldig, og liker ikke brus noe særlig, men noen få ganger har jeg vært så fyllesyk at det føles som om kun en Cola Light hjelper. Skremmer sikkert fyllesyken ut av kroppen .
Så jeg ville gjort kroppen min en tjeneste, og kutte kraftig ned! Det er ikke tull når man sier at aspartam er nervegift

Men om du ønsker et veldig godt alternativ, så vil jeg på det varmeste anbefale fruktteene til Celestial Seasoning, særlig mandarin-teen, og den med eple- og kanel. De er naturlig søte uten tilsetning av noe kunstig, og koffeinfrie (hvilket ikke jeg bryr meg så mye om, forsåvidt). Og så har jeg fått en ny favoritt blant yogi-teen; Chillite! Den har en behagelig søt ettersmak.
Det geniale med disse teene er at du overhodet ikke trenger kunstig søtning (som uansett bare ødelegger smaken), da de har en nydelig naturlig sødme
Jeg har i stor grad plukket av meg at mat skal være kos, men fortsatt synes jeg at kaffe, te og rødvin er kos, og det tror jeg at det kommer til å være i fortsetninga også.

Men er du sikker på at de teene du nevner ikke er tilsatt sukker? Har hørt at til og med te-poser kan være tilsatt sukker...

Lisbeth Falling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:58   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann vs pepsi max og te

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth Falling, her.

Men er du sikker på at de teene du nevner ikke er tilsatt sukker? Har hørt at til og med te-poser kan være tilsatt sukker...

Selvfølgelig. Ellers hadde jeg ikke sagt det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pepsi max Lilleomamma Dr Lindbergs 3 10-04-08 16:00
Pepsi max MissPhun Lavkarbo generelt 47 13-01-08 23:26
Binder Pepsi Max vann? Boxie Spørsmål og svar 6 03-10-06 15:18
pepsi-max og tab-x-tra m.m frk.wu Lavkarbo generelt 4 02-06-05 18:58
Pepsi Max Fleskepølsa Induksjonen 12 08-02-04 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no