Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Spiser jeg riktig?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-10, 19:53   #1
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei
Cool

Spiser jeg riktig?

Hei! Håper jeg er på riktig plass på siden her..

Jeg har nå vært i ketose i snart fire uker, og jeg merker at jeg blir bittelitt lei maten jeg har laget. Det går mye i kjøttdeig og biff. I tillegg er jeg litt kresen på grønnsaker, så det blir mest brokkoli og paprika, og salat.

Så jeg tråler sidene her og lurer på hva godt jeg kan lage, for jeg savner søtsmaken.
Så da blir det gjerne ting jeg regner som dessert som jeg spiser når jeg ikke orker skikklig mat..
Så det jeg lurer på er om dette er skikklig feilernæring på lavkarbo:
Idag har jeg spist:
Frukost:
2 egg og bacon

Middag:
Kjøttdeig lagt i ildfast form med 80 gr tomatpure(5 kh per 100) og ost på toppen. Salat i tillegg.

Sporadiske måltider:
100 gr fløte med 50 gr jordbær

Kjeks bestående av 25 gr Cocosa, 10 gr peanøtter(10 kh per 100) og såvidt noe kakao. (2 av denne)

Har også tatt en muffinsform med Gerds ostekake, og en sjokoladebit på 5 gr(70%)

Hehe, her var det mye godt gitt

Og så sprakk jeg med tanke på lettbrus, og kjøpte en flaske med Pepsi max. Tenkte at også jeg måtte få kose meg på en sådan dag

Hva tror dere?


Sist redigert av Sykepleierstudine : 23-06-10 kl 20:02.
Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:13   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: spiser jeg riktig?

Opprinnelig lagt inn av Sykepleierstudine, her.

Middag:
Kjøttdeig lagt i ildfast form med 80 gr tomatpure(5 kh per 100) og ost på toppen. Salat i tillegg.

Denne kan du gjøre myyyye morsommere! Vi steker kjøttdeigen og har gjerne i en del hakket løk (om du kan spise det), en god dæsj saus av soltørkede tomater (kan bruke tomatpure om du vil) og krydder (salt, pepper og pizzakrydder f.eks.). La det småputre noen minutter og rør så inn et par ss seterrømme. I mellomtiden legger du noen lettkokte buketter av blomkål og broccoli i en ildfast form og tømmer så kjøttdeigblandingen over og legger masse ost på toppen. Inn i stekeovnen på 200 grader i noen minutter til osten er smeltet sånn som du vil ha den. Server med salat til - syyyykt godt assa!!!!

Etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg begynt å slikke av redskapene når jeg lager middag!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:27   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: spiser jeg riktig?

Lettbrus er ikke "farlig" for alle når det gjelder å miste vekt. Jeg drikker masse lettbrus, mye mer enn jeg gjorde da jeg ikke slanket meg.

Soltørka tomater kan ha mye karbo, så vær litt obs....

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:30   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: spiser jeg riktig?

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Lettbrus er ikke "farlig" for alle når det gjelder å miste vekt. Jeg drikker masse lettbrus, mye mer enn jeg gjorde da jeg ikke slanket meg.

Soltørka tomater kan ha mye karbo, så vær litt obs....

Det er forsåvidt greit at det ikke er ensbetydende med vektstagnasjon, men uansett hvordan man vrir og vender det kommer man uansett fram til at det verken er bra eller sunt med overdrevet inntak av verken lettbrus eller noe som helst annet.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:40   #5
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: spiser jeg riktig?

Så morsomt med svar!!

Takk for tips ang å trimme opp kjøttdeigen!

Vil helst holde meg unna alt som har aspartam. Tror ikke det er bra for kroppen.. Men i ny og ne vil jeg unne meg en flaske pepsi max. Går an å bli lei vann og farris!

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:09   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: spiser jeg riktig?

Hei,
Kanskje disse linkene kan være til inspirasjon:
Mat - inspirasjon:
Oppskriftsdelen av forumet
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag
Samling av oppskrifter for lavkarbo.no

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:45   #7
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: spiser jeg riktig?

hakket tomater fra landlord har bare ca 3g karbs per 100g, lite tips
kjøttdeig med løk,sopp,squash,tomater og fløte gratinert i ovnen er nydelig

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:52   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: spiser jeg riktig?

Hva med laks? Torsk? Bacon? Omelett med ost og skinke? Grillet kylling i karrydressing? Masse snadder å finne på - stikk innom oppskriftene og se selv!

Jeg er også en søtmons, og bruker stort sett flytende natreen. Feks er jeg hekta på smoothie med sjokoladeprotein, litt instant kaffe, cottage cheese, fløte og natreen... Eller bare pisket krem med natreen og bringebær?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 17:02   #9
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Frokost Omelett med skinke, ost, bacon, litt melk, egg, salt/pepper eller 2-3 egg med 75-150g bacon

Lunsj kyllingsalat

Middag En biff / kylling / biffburger / hjemmelagd burger / Strimlet kjøtt / marinerte kjøtt/kylling typer / fisk / .. tilbehør diverse hjemmelagde salater eller plukk fra salat bar. Stekes i olje eller smør. 200-300g kjøtt per persjon

Kvelds rester fra middag små mengder av ost/nøtter men vær forsiktig med disse to.
koseprodukter.. kavalier sjokolade, atkins sjokolade, bacon gull og light brus.

Slik har jeg spist i 5 måneder.. still going strong. -16kg dog stille vekt etter de første 3 mnd.

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:53   #10
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Spiser jeg riktig?

Det er veldig lurt å henge seg litt på andres erfaringer. Gerd har gått ned MØE og har oppskrifter med bilder også.
Lykke til

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg riktig? ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 16 30-07-08 20:21
spiser jeg riktig? ninahe Ketolysekuren 10 26-02-07 13:43
Spiser jeg riktig? Sonny Lavkarbo generelt 6 20-12-06 15:24
Spiser jeg riktig? LilleVille Ketolysekuren 5 15-09-06 11:08
Spiser jeg riktig? Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 02-02-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no