Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-10, 15:09   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Heisann.

Merker jeg beveger meg mer og mer over til egenkomponert kostholdsfilosofi. Jeg har veldig god kontroll på hva jeg kan og ikke kan spise. Merker at jeg nå har funnet ut av hva jeg tåler og ikke tåler.

Er det flere enn meg som har ketolyse som grunnsteinene, men som samtidig beveger seg over til litt mer egenprøving som kanskje ikke er helt etter boka?

Er dette en klassisk felle som gjør at man kan falle litt ut, eller kan dette være like bra. Jeg merker jo at vekta mi går veldig stabilt nedover, jeg har MYE energi. Har blitt kvitt mange overvektsymptomer osv.

Flere som har tanker om dette?

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 15:12   #2
Terjemat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 20
Terjemat er på en erverdig vei

Sv: Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Samme her, men jeg startet aldri med noe bok eller ketolysekur, men jeg er i ketose hele tida, og følger dermed de samme prinsippene. Om en klarer å regne ut selv hva ting inneholder, og klarer å finne fram til informasjon selv, er det jo helt uproblematisk.

Terjemat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 15:22   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Det er nok mange som gjør det samme, kommer "inn i" lavkarbo via en bestemt filisofi, og beveger seg videre i egen retning.
Jeg for min del begynte med Atkins, men det ble mer og mer egenkomponert med tiden. Nå er det LCHF, etter eget hode.

Det er jo veldig greit for mange å ha noen "regler" å forholde seg til i starten, for det er ikke bare bare å finne seg til rette i ny livsstil.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:08   #4
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Jeg følger heller ingen bok, men er i ketose og spiser rundt 15-20 karber om dagen Jeg har ikke veeldig mange kilo som skal av (5-10 kg), men merker at jeg krymper inn uke for uke, buksene sitter løsere Så for meg fungerer det veldig fint!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:53   #5
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Jeg har ketolyse som bakteppe, men må nesten gjøre det slik det fungerer for meg. Jeg teller ikke karbs, men holder meg til varer som har veldig lite, spiser mye fett, og en del grønnsaker. Jeg har litt problemer med at jeg spiser litt for mye protein, men jeg går tross alt ned, så da spiser jeg heller cottage cheesen min til frokost med god samvittighet.

Det kunne nok gått fortere ned med meg, men jeg har ingen hast, og stresser ikke, men nyter det på veien

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:57   #6
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Kjør på! Du kjenner din kropp best!

...det skal nevnes at jeg ikke har lest en eneste bok om lavkarbo... Aner ikke hva en eneste kur går ut på.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 17:59   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det dumt av meg å endre kostholdsfilosofi til egenkomponert?

Stemmer i - kjør på! Prøv noen uker - og se hva slags resultat du får. Vær bevisst på hva du spiser slik at du kan justere om nødvendig.

Jeg spiser nå ganske sånn jeg føler naturlig (med bakgrunn i spis-deg-slank maten og -boka) - samtidig ser jeg at i forhold til spis-deg-slank ferdigmåltider er jeg begredelig i fantasien... spiser mye det samme - og blir jevnlig matlei. Vurderer å bestille et par uker med ferdigmat igjen snart for å få litt orden på mengde og variasjon (Går ikke opp heller da - men føler det kan være greit å få en ny boost)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egenkomponert lavkarbo Chunky Andre dietter 48 13-06-10 18:46
Egenkomponert opplegg- har du det? Sugarpill Lavkarbo generelt 4 02-05-10 14:33
Egenkomponert og gravid Muff-muff Lavkarbo generelt 4 03-02-10 14:42
Egenkomponert lavkarbo? matitt Lavkarbo generelt 9 16-06-09 22:38
Noen med egenkomponert her? mima Andre dietter 13 01-05-08 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no