Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Landgang Pizza

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-08, 17:50   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Landgang Pizza

NÅ er pizzanøden berget hos meg

Jeg bakte to lavkarbobrød i dag. Begge brødene hadde jeg i hver sine former, men etter steikingen tok jeg det ene brødet og skar skiver på langs! Fikk da 6 svæææære skiver. Siden brødet fremdeles var litt fuktig inni var det bare å ha fyll og ost på og rett i ovnen igjen med hele skiva. En slik laaang pizzabit blir på ca 6-7 karber, men jeg klarte bare spise halve. Neste gang skal jeg smøre all brødbrøddeigen utover ei langpanne.

Det beste av alt, det var IKKE eggsmak, den var IKKE svampete og det var IKKE linfrøsmak

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 17:52   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Landgang Pizza

Hvilke lavkarbobrød var dette ? Synes alle har eggsmak *liker ikke egg*

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 18:03   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Landgang Pizza

Opprinnelig lagt inn av Helene, her.

Hvilke lavkarbobrød var dette ? Synes alle har eggsmak *liker ikke egg*

Har funnet ei oppskrift jeg trives med:

100 gr sesamfrø
50 g hvetekim
50 g kli
200 g linfrø

Dette moser jeg fullstendig i foodprosessoren til det er heeelt finmalt ala mel

har oppi:

1 ss natron
1/2 ss salt

Blander deretter sammen 7-9 egg (avhengig av størrelsen)
1 boks cottage cheese
1 dl olje eller cocosa

blander hele greia sammen.

Steker det vet 200 grader ca 1 time og 45 min

Skjærer brødet opp med en gang etter steking og lar skivene ligge til "tørk" en halvtimes tid.

Hele oppskrifta blir på en plass mellom 30-33 karber. Er ikke helt nøye på veiinga

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 18:52   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Landgang Pizza

WOW dette må jeg prøve. Er det noe jeg har dilla på i dette svangerskapet så er det desverre pizza! Lager tynn bunn av spelt (min mann er lei av ketolysepizzabunnen min så jeg lager den sjelden nå), men denne måå jeg jo bare prøve! Takk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:01   #5
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Landgang Pizza

Dette hørtes sannelig interessant ut! Sparer oppskrifta for å prøve senere.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:10   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Landgang Pizza

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

WOW dette må jeg prøve. Er det noe jeg har dilla på i dette svangerskapet så er det desverre pizza! Lager tynn bunn av spelt (min mann er lei av ketolysepizzabunnen min så jeg lager den sjelden nå), men denne måå jeg jo bare prøve! Takk.

Iset!!!?? Dette er bare en kladd! Prøv du å utvikle den. Du er så flink med krydder og ostegreier!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:12   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Landgang Pizza

Haha, ja jeg klarer sjelden å følge en oppskrift, må alltid tilsette ditt og datt så den kommer nok til å bli videreutviklet.
Men jeg vil prøve den "naturell" først for å se om jeg liker den, av og til er det enkle det beste.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Folkens, dette er PIZZA! Iset Middag 203 30-01-15 20:01
Pizza med "ekte" bunn! Iset Middag 25 12-09-09 20:58
Spørsmål angående pizza *Tussi* Ketolysekuren 23 25-06-08 10:42
Ut av ketose pga pizza? Sheena Ketolysekuren 6 13-01-08 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no