Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-11, 17:08   #10076
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan være godt å krydre kyllingen med når jeg skal skjære den opp til salat?

En god dressing intill denne salaten?

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-09-11, 17:11   #10077
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Min sambo har bestilt et par flasker rom til litt over 200 kroner fra utlandet. Vi har fått melding om fortolling, og prisen ble ikke så verst til og med inkludert tolling. Men hvordan fungerer dette? Vi har en lapp som skal sendes inn, men den må sendes inn med kvittering. Så hva skjer da? Får vi rekning på tollen, og etter den er betalt rommen? Eller får vi rekning og alkoholen samtidig?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 14-09-11, 17:15   #10078
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor klarer jeg ikke å gå på rein viljestyrke lenger?
Jeg har alltid klart med minimalt med søvn, og til tider alt for mange prosjekter (som 3 jobber på en gang) bare ved å overbevise meg selv om at det går.
Nå fungerer plutselig ikke dette! Jeg får tilløp til blackout og svimmelhetsanfall, og klarer ikke å holde på en tankerekke. Mer søvn er for tida ikke en option... Hvordan få tilbake viljestyrken og kontrollen over kroppen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 17:30   #10079
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Hva kan være godt å krydre kyllingen med når jeg skal skjære den opp til salat?

En god dressing intill denne salaten?

Denne dressingen var noe jeg raska sammen, men måtte skrive det ned for det var så perfekt til kyllingsalat:

Dressing:

  • Ca en halv dl god olivenolje
  • 3-4 ss eplecideredikk
  • Ca en halv ts salt
  • Fem seks runder med pepperkverna
  • Ca en ts timian
  • Ca en ts basilikum

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-09-11, 17:33   #10080
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For en stund siden fant jeg noen ekle kryp i potetmelet. Jeg kastet det selvfølgelig og gikk med panikk gjennom resten av alt jeg hadde i skapet og vasket hele sulamitten.
Men så i går så fant jeg de samme krypa i johannesbrødkjernemelet mitt!
Og det glasset er jo helt tett også
Noen som veit hva dette er? Er jo så EKKELT

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 14-09-11, 17:36   #10081
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor klarer jeg ikke å gå på rein viljestyrke lenger?
Jeg har alltid klart med minimalt med søvn, og til tider alt for mange prosjekter (som 3 jobber på en gang) bare ved å overbevise meg selv om at det går.
Nå fungerer plutselig ikke dette! Jeg får tilløp til blackout og svimmelhetsanfall, og klarer ikke å holde på en tankerekke. Mer søvn er for tida ikke en option... Hvordan få tilbake viljestyrken og kontrollen over kroppen?

Man tar tiden til hjelp og takker gudene for at små barn faktisk vokser seg til store, flotte mennesker til slutt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 14-09-11, 18:09   #10082
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor klarer jeg ikke å gå på rein viljestyrke lenger?
Jeg har alltid klart med minimalt med søvn, og til tider alt for mange prosjekter (som 3 jobber på en gang) bare ved å overbevise meg selv om at det går.
Nå fungerer plutselig ikke dette! Jeg får tilløp til blackout og svimmelhetsanfall, og klarer ikke å holde på en tankerekke. Mer søvn er for tida ikke en option... Hvordan få tilbake viljestyrken og kontrollen over kroppen?

Du da! Kroppen din har endelig funnet en måte og gi deg klar og tydelig beskjed om at DU må lytte til kroppen, ikke omvendt!
Mer søvn er kanskje ikke en option for DEG - men det er vel kanskje den eneste option for kroppen din??

Håper du finner litt tid til hvile innimellom, alle bekker små osv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 14-09-11, 18:15   #10083
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå fungerer plutselig ikke dette! Jeg får tilløp til blackout og svimmelhetsanfall, og klarer ikke å holde på en tankerekke. Mer søvn er for tida ikke en option... Hvordan få tilbake viljestyrken og kontrollen over kroppen?

Ved å høre på det kroppen din desperat prøver å fortelle deg! Om grunnen til at du ikke får sove er en baby (siden du er på Hexeberg med ammetillegg) så kan du kanskje ha babyen i sengen din om natten så du slipper å stå opp for å gi pupp? Om barnet er stort nok er det på tide med natteavvenning og da får pappa'n ta sin tørn.

Du kommer til å treffe veggen om du fortsetter sånn.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-09-11, 18:52   #10084
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar, men grunnen til manglende søvn er ikke at jeg ikke kan sove, men at jeg ikke klarer. Kroppen min er så vant til at sliten betyr å gi ekstra gass, så jeg blir bare hyper når jeg blir overtrøtt. (Hadde jeg enda kunne omsatt det til effektivitet skal jeg ikke klage, men det blir bare overload og jeg får ikke gjort noe heller )
Å ha han i senga tør jeg ikke, er redd for å legge meg på han. Eller at sambo legger seg på han.... Og jeg kan ikke klage, babyen er supersnill og sover masse. Men det hjelper lite at han sover fra 23 til 10 med et par matinger på 15 min i mellom, når jeg ikke legger meg før 2-3, og surrer oppe en time ved hver mating
Jeg vil bare at det skal funke jeg, og at jeg likevel skal klare å ta vare på han uten å besvime når jeg løfter han!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 18:58   #10085
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Går ikke du til akupunktør, Carisma? Kanskje høre med h*n om det er noen ubalanser du bør rette opp i, f.eks. Begynne med yoga igjen? (Finnes det ikke babyyoga?!) jeg sover alltid ekstra godt i perioder hvor jeg er flink til å ta mine daglige 15 minutter på yogamatta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-09-11, 20:59   #10086
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dere med diabetes;
har noen av dere opplevd at insulinen virker kortere og kortere?
12-timers sprøytene mine, Insulatard, begynner å virke etter fire timer og er helt ute etter 8 timer. Når de nå virker for fullt er blodsukkeret pent og pyntelig lavt på fire-tallet.
4-timers-sprøytene mine, NovoRapid, begynner å virke etter en drøy time og et kvarter, og er ute av kroppen igjen en time etterpå.
Begge sprøytene har virka normalt tidligere, men gitt meg mindre og mindre virketid de siste ukene.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 14-09-11, 21:18   #10087
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor klarer jeg ikke å gå på rein viljestyrke lenger?
Jeg har alltid klart med minimalt med søvn, og til tider alt for mange prosjekter (som 3 jobber på en gang) bare ved å overbevise meg selv om at det går.
Nå fungerer plutselig ikke dette! Jeg får tilløp til blackout og svimmelhetsanfall, og klarer ikke å holde på en tankerekke. Mer søvn er for tida ikke en option... Hvordan få tilbake viljestyrken og kontrollen over kroppen?

For å være litt slem: hvorfor skal kroppen ta hensyn til deg om du ikke tar hensyn til den og driver den som en slave/maskin? Alle trenger søvn og det må du ta gi kroppen din. Ellers tar du ikke godt vare på dg selv. Vil du bli syk?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 14-09-11, 21:41   #10088
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Vil du bli syk?

Jeg har ikke blitt syk de 20 årene jeg har holdt på sånn, så det tror jeg nok går bra. Jeg har alltid ment at behov for søvn er menneskets største svakhet... Men jeg vil finne igjen fokuset mitt
Ang akupunktur og yoga så har jeg desverre ikke tid til det om dagen... Ond sirkel, ikke tid til ting som skjerper fokuset fordi jeg bare surrer pga dårlig fokus.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 22:16   #10089
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er en kropps behov en svakhet, Carisma? Hvordan får du til å tro det? Forventer du at batterier skal virke uten opplading også?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 14-09-11, 22:21   #10090
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er en kropps behov en svakhet, Carisma? Hvordan får du til å tro det?

Fordi hjernen er sterke enn kroppen
Og fordi jeg veit det er mulig. Før begynte jeg på jobb fem, måtte stå opp fire. La meg ofte ikke før ett, og jeg fungerte helt greit likevel.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 22:23   #10091
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har ikke blitt syk de 20 årene jeg har holdt på sånn, så det tror jeg nok går bra. Jeg har alltid ment at behov for søvn er menneskets største svakhet... Men jeg vil finne igjen fokuset mitt
Ang akupunktur og yoga så har jeg desverre ikke tid til det om dagen... Ond sirkel, ikke tid til ting som skjerper fokuset fordi jeg bare surrer pga dårlig fokus.

Kjære Carisma, selv om du har klart og ignorere kroppens signaler i 20 år betyr ikke det at det vil gå til evig tid...mennesket har en ekstrem evne til å gå over sine grenser gjentatte ganger, men tilslutt vil virkeligheten sette inn. Bare det at du sier at "behov for søvn er menneskets største svakhet" gjør at jeg blir litt bekymret. Søvn er essensielt for kroppens helse. Søvn gjør at kroppen kan behandle dagens inntrykk og opplevelser, den får anledning til å gjenoppbygge, den får tid til å hvile og ta seg igjen. Søvnmangel er faktisk en av de mest effektive torturmetoder som finnes - visste du det? Det er så effektivt fordi den som blir torturert føler at han/hun blir gal... kanskje litt slik du føler deg nå?

Min spådom er at du vil ikke finne igjen noe fokus før du begynner og spille på samme lag som kroppen din. Det vil si at den stiller opp for deg - så lenge du stiller opp for den. Det er ikke mulig og fornekte kroppens behov over lang tid uten at det får konsekvenser, jeg kjenner deg godt nok fra forumet til å vite at du er svært intelligent - og at dette forstår du.

Du har ikke fokus - tror du at det vil komme flytende på en fjøl om du bare bestemmer deg for det?

Mitt råd er at du hopper av den karusellen du sitter fast på og innvilger deg pause - før kroppen din velger å ta pause FOR deg - på et enda dårligere tidspunkt enn akkurat nå...
Be heller om sovehjelp noen dager fra en lege, og sett av LITT tid hver dag til bare Carisma. Til ro og ettertanke - slik at kroppen din kan begynne og gi tilbake det du har behov for...

Som "offer" for utbrenthet for 16 år siden, vet jeg faktisk hva jeg snakker om. Jeg var ekstremt effektiv, sov lite, og hadde tusen baller i lufta til enhver tid. Jeg hadde ALDRI tid til å sitte stille og gjøre ingenting. Jeg var utav huset kl 7 og hjemme igjen rundt 23 hver dag. Det gikk i skole og arbeid og korps på høyere nivå. Annenhver helg var det seminarer, de andre helgene jobbet jeg. Jeg gikk på skolen på morgenen og hadde ettermiddagsvakter etter på til sent på kvelden. De ettermiddagene jeg ikke jobbet - var jeg på øving i flere timer...

Helt til den dagen jeg ikke kom meg opp av senga...

Det tok meg den gangen 7 mnd og komme meg på beina, jeg måtte sette hele livet mitt på hold og konsentrere om de aller aller viktigste tingene i livet mitt, meg selv og familien min. De 3 første mnd satt jeg i sofaen virkeløs og så på tv'n - som ikke var skrudd på.... etterhvert klarte jeg å gjøre litt og litt hver dag - til jeg var tilbake. Ikke i 100 som før, men nok til at jeg følte jeg hadde et liv. Jeg ble flink til å si nei...

Jeg håper du ser at dette innlegget fra meg kommer fra hjertet mitt. Jeg kjenner deg jo ikke, jeg vet jo ikke hvem du er - men utifra dine innlegg føler jeg at jeg vet en del om deg allikevel Jeg sier dette fordi jeg bryr meg om deg genuint, og jeg ønsker at du skal klare og finne igjen balansen slik at du kan nyte livet slik det er ment å nytes

Og du, det er ikke noe som heter at du ikke har TID til å ta vare på deg selv... velg heller og ta deg tid - før tiden tar seg til rette på egen hånd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 14-09-11, 22:25   #10092
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har ikke blitt syk de 20 årene jeg har holdt på sånn, så det tror jeg nok går bra. Jeg har alltid ment at behov for søvn er menneskets største svakhet... Men jeg vil finne igjen fokuset mitt
Ang akupunktur og yoga så har jeg desverre ikke tid til det om dagen... Ond sirkel, ikke tid til ting som skjerper fokuset fordi jeg bare surrer pga dårlig fokus.

Jeg synes at det å ha barn (baby) er utmattende på en helt annen måte en annet "arbeid". Barn krever mye av en følelsesmessig - slik er det bare, og sånn bør det jo være også Det er jo ikke uten grunn at de fleste ikke hæler barnegråt i mer enn få minutter - den er jo "designet" for å opprøre oss maksimalt og få oss til å slippe det vi har i hendene for å stilne det opprivende spetakkelet Jeg vil tro at når du er mer sliten NÅ så er det fordi det er mye, mye mer krevende å ha barn enn tre jobber. På en god måte, altså Ikke ha for høye ambisjoner om alt du skal mestre i hverdagen - babyen, du og pappaen trenger alt fokus, og alt annet er egentlig ting som kan skyves på. Til du har overskudd igjen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 14-09-11, 22:32   #10093
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Søvnmangel er faktisk en av de mest effektive torturmetoder som finnes - visste du det? Det er så effektivt fordi den som blir torturert føler at han/hun blir gal...

Det gjelder nok helst for de som er vant til en viss søvnrytme, og et visst antall timer pr dag.
Alle vet jo at når du får barn så oppgir du først og fremst søvnen, for endel år fremover. Sånn sett anså jeg meg selv som godt rustet...
Og det er ikke hovedsaklig mangelen på søvn jeg sliter med, men det at jeg ikke klarer å hente fokus for å gjøre noe annet (og at jeg blacker ut innimellom, og er redd for å falle med babyen... )

Jeg trenger nok ikke noe legemiddel, jeg har ekstremt godt sovehjerte når jeg tar meg tid og lov til å sove. Kan sovne absolutt hvor som helst.
Sambo har matet innimellom for at jeg skal sove, men det gjør det egentlig bare verre, å gi kroppen litt søvn.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

alt annet er egentlig ting som kan skyves på. Til du har overskudd igjen

Hehe, skyver jeg mer på husarbeidet nå så tror jeg barnevernet kommer.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 23:18   #10094
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Dere med diabetes;
har noen av dere opplevd at insulinen virker kortere og kortere?
12-timers sprøytene mine, Insulatard, begynner å virke etter fire timer og er helt ute etter 8 timer. Når de nå virker for fullt er blodsukkeret pent og pyntelig lavt på fire-tallet.
4-timers-sprøytene mine, NovoRapid, begynner å virke etter en drøy time og et kvarter, og er ute av kroppen igjen en time etterpå.
Begge sprøytene har virka normalt tidligere, men gitt meg mindre og mindre virketid de siste ukene.

Har du prøvd den andre langtidsvirkende som heter Lantus, og kordttids Actrapid? Begge disse virker langsommere og varer lengre. Kanskje det hadde vært en idé og bytte til dem for å se om det blir bedre?

Må legge til at jeg overhodet ikke har peiling på diabetes og lavkarbo, men min sønn har vært gjennom to runder med ketoacidose på under et år, så jeg har spurt og gravd nok på sykehuset til å vite forskjellen på de typene der.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-09-11, 00:09   #10095
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

For en stund siden fant jeg noen ekle kryp i potetmelet. Jeg kastet det selvfølgelig og gikk med panikk gjennom resten av alt jeg hadde i skapet og vasket hele sulamitten.
Men så i går så fant jeg de samme krypa i johannesbrødkjernemelet mitt!
Og det glasset er jo helt tett også
Noen som veit hva dette er? Er jo så EKKELT

Tipper det er melbiller Du bør kaste alt som er oppbevart i åpen emballasje og vaske ut skapet/skuffen grundig. Selv om du ikke ser levende individer i melet så kan den ha lagt egg der.

Jeg oppbevarer forresten alle typer tørrvarer (unntatt supperposer ol. selvfølgelig) enten i tupperwarebokser eller på norgesglass når emballasjen er åpnet.

Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 15-09-11, 00:16   #10096
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har vært lavkarbo igjen i en ukes tid nå. og idag morges fikk jeg mensenblødninger, som har kommet og gått litt i styrke. Jeg går på p-sprøyta, og det jeg lurer på da, er jeg fremdeles "trygg", i henhold til å Ikke bli gravid, selv om jeg blør til og fra?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 15-09-11, 01:42   #10097
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg gikk på piller som gjorde at jeg mistet mens, og jeg hadde ikke mens på 1,5 år heller (etter fødsel), men 1 uke etter at jeg begynte på lavkarbo for første gang så blødde jeg i 2 uker. I begynnelsen så var det slik som du beskriver at det kommer og går litt, men så ble det bare mye
Jeg nekter å tro at det har noen effekt på psprøyta di da pillene mine fungerer supert. Du er trygg

Jeg har fått noe kluss igjen nå som jeg er usikker i dietten min og vingler mye fram og tilbake, så jeg har egentlig blødd i 2-3 uker igjen faktisk, men det kommer og går i styrke så det er ikke noe å møte opp på legekontoret for enda Merkelig hvor mye maten faktisk har å si for kroppen vår, ikke rart at noen er i mer eller mindre balanse enn andre!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-09-11, 01:49   #10098
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Også satt jeg her igjen da, og prøver å samle styrke til å gå å vaske badet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-09-11, 02:24   #10099
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Har du prøvd den andre langtidsvirkende som heter Lantus, og kordttids Actrapid? Begge disse virker langsommere og varer lengre. Kanskje det hadde vært en idé og bytte til dem for å se om det blir bedre?

Må legge til at jeg overhodet ikke har peiling på diabetes og lavkarbo, men min sønn har vært gjennom to runder med ketoacidose på under et år, så jeg har spurt og gravd nok på sykehuset til å vite forskjellen på de typene der.

Tusen takk for svar!
Nei, jeg har bare brukt Insulatard og NovoRapid, og de har funka helt fint frem til for noen uker siden der varigheten av dem har gått mer og mer ned.
Du sier Lantus og Actrapid, hvor lenge varer disse sprøytene, vet du det?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 15-09-11, 02:33   #10100
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fordi hjernen er sterke enn kroppen
Og fordi jeg veit det er mulig. Før begynte jeg på jobb fem, måtte stå opp fire. La meg ofte ikke før ett, og jeg fungerte helt greit likevel.

Jeg begynte å arbeide i fabrikk som femtenåring, var fire-barnsmor der tre er ADHD barn før jeg var 25. Gikk over til å jobbe sene kvelder og netter for og kunne være der for ungene på dagtid. Sov tre-fire timer pr døgn og tenkte som du at hjernen er sterkere enn kroppen. Har alltid vært i jobb, og opptil flere jobber samtidig, med unntak av noen år da ungene var små. Da tok jeg delartium på ett år og to års høyskole over tre år.
Jobbet fullt som nattevakt i flere år (8 våkne timer hver natt i 14 dager og så 7 dager fri) + 2 ekstrajobber for å få økonomien til å gå rundt
Sitter i dag med ei helse fom er rimelig herpa og der hele hormonbalansen har gått rett vest, og legene sier disse autoimmune sykdommene lettere dukker opp når man har kjørt bånn gass i mange år og ikke sovet om natten.
Gjett om jeg skullet sovet om natta om jeg kunne skrudd tiden tilbake!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no