Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-12, 16:58   #12326
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Nytt spørsmål: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt CAJUN- krydder?

Øh, tja. Cajun er en slags krydderblanding, det også. Du finner kaaanskje en boks uten sukker på vanlig dagligvare - eller så kan du lage det selv! Oppskrift her

(Siden dette er oppskrifta til han Rema-sommerkokken, er det jo mye mulig at det er akkurat samme innhold i cajun-krydderet de har på Rema - om det ikke ble borte med resten av sommervarene, da...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 10-01-12, 17:01   #12327
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tror Cajunkrydder er stort sett bare krydder. Innbiller meg at Kreolsk krydder og Cajun er det samme. Gerd har en oppskrift på Kreolsk krydder her. Men mulig det ikke er helt det samme.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-01-12, 17:02   #12328
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

157 sin link ser veldig bra ut Lykke til

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-01-12, 20:04   #12329
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg tror Cajunkrydder er stort sett bare krydder. Innbiller meg at Kreolsk krydder og Cajun er det samme. Gerd har en oppskrift på Kreolsk krydder her. Men mulig det ikke er helt det samme.

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Øh, tja. Cajun er en slags krydderblanding, det også. Du finner kaaanskje en boks uten sukker på vanlig dagligvare - eller så kan du lage det selv! Oppskrift her

(Siden dette er oppskrifta til han Rema-sommerkokken, er det jo mye mulig at det er akkurat samme innhold i cajun-krydderet de har på Rema - om det ikke ble borte med resten av sommervarene, da...)

Tusent takk jenter!! Jeg så det var mye salt i den, men jeg håper at det ikke ødelegger smaken helt om jeg kutter ned på saltet

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 10-01-12, 22:02   #12330
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg lagar jambalaya med eiga krydderblanding til kyllingen, der er det kajenne, løksalt, salt, pepar, paprika, kvitløk og plenty timian. Trur nokre ferdigplandingar også har pimentpepar i. Åh, no fekk eg lyst på jambalaya!

Etter det eg forstår er det kreolske det "finare" som dei kvite heldt seg til i Louisiana (med fransk herkomst blant anna), cajun er husmannskost, gjerne billigare råvarer, gjerne innmat, og herkomst i dei afro-amerikansk. Men kreolsk trur eg også finst litt rundt i karibien, etter som eg har sett.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-12, 12:10   #12331
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har strikket et skjerf av et aldeles nydelig økologisk alpakkagarn, men det røyter noe innmari! Hele sofaen min er grå. Så jeg lurer på om det er noen smart måte å kvitte seg med det overflødige "håret" på? Gå over med en naturhårsbørste, f.eks.? Vil jo ikke at stakkaren som skal få det skal se ut som om han har vært i nærkamp med en alpakka ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-12, 12:16   #12332
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelper å vaske det kanskje?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-12, 12:25   #12333
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hjelper å vaske det kanskje?

Det tviler jeg på, det må håndvaskes ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-12, 12:44   #12334
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

riste det ute? klesrulle? foreslå at vedkommende kan være alpakka på neste karneval?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-01-12, 13:26   #12335
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror ikke det hjelper så mye med risting, egentlig. Har ristet det bra mye, og dratt hardt med fingrene mens jeg har strikka og fått bort noe overflødig på den måten. Klesrulle har jeg faktisk ikke ... Prøver med naturhårsbørsten, jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-12, 13:30   #12336
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis du vil ha det bort fysisk (og ikke bare få det til å trekke seg sammen) så kan du kanskje bruke en barberhøvel veldig forsiktig ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 11-01-12, 15:32   #12337
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal bo på Quality Airport Hotel ved Sola flyplass. Hvilken buss tar jeg fra Forus og byen for å komme meg dit og hva heter stoppestedet? Har sjekket 9'ern på Kolumbussidene, men der står det Stavanger Lufthavn og så Risavik Havn/Risabergveien. Er det ikke noe stoppested mellom disse?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 11-01-12, 16:00   #12338
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg skal bo på Quality Airport Hotel ved Sola flyplass. Hvilken buss tar jeg fra Forus og byen for å komme meg dit og hva heter stoppestedet? Har sjekket 9'ern på Kolumbussidene, men der står det Stavanger Lufthavn og så Risavik Havn/Risabergveien. Er det ikke noe stoppested mellom disse?

Om du ikke får andre svar, ring hotellet og spør

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 11-01-12, 16:02   #12339
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Om du ikke får andre svar, ring hotellet og spør

Ja, men det blir absolutt siste utvei (telefonskrekk.com)

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 11-01-12, 16:07   #12340
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja, men det blir absolutt siste utvei (telefonskrekk.com)

Si fra, jeg ringer gjerne for deg jeg! (Har IKKE telefonskrekk )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 11-01-12, 16:28   #12341
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Om du ikke får andre svar, ring hotellet og spør

Om det ikke har blitt fryktelig annerledes siden jeg bodde der... så kjører alle bussene forbi da den ligger langs veien mot hovedveien.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Gammel 11-01-12, 18:09   #12342
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja, men det blir absolutt siste utvei (telefonskrekk.com)

Taxi???? Enklere, raskere og mye mye mer komfy

 
Gammel 11-01-12, 18:56   #12343
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Taxi???? Enklere, raskere og mye mye mer komfy

...og dyrere...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 11-01-12, 19:02   #12344
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Gluten (som regel fra hvetemel) brukes i mange ting for å oppnå ulike ting. Derfor må man som regel se på hver enkelt oppskrift hvordan man må erstatte det glutenholdige elementet (igjen som regel hvetemel, rug-, bygg- eller spelt) for å opppnå riktig resultat.

F.eks i gjærdeiger danner glutenet "lommene" som gjæret hever inni, i en hvit saus gir glutenet "seighet" og i en mørdeig blir det til en karakteristisk sprøhet. Og i mange oppskrifter brukes det som basis bare fordi hvetemel er det melet vi har lett tilgjengelig i større mengder.

Så det er nok lettere å svare om du har oppskriften...
Og så kommer det an på hva som er viktig for deg - å unngå gluten, eller å unngå karbohydratene fra stivelsen som kommer sammen med glutenet når det er hvetemel som brukes. (For min del er det mye viktigere å unngå gluten enn å unngå stivelse, så jeg bruker gjerne glutenfri melblanding for å erstatte hvetemel en sjelden gang. Men den inneholder altså en del karbohydrater i form av stivelse. )


Takk for godt innlegg

Jeg lurer på om det går an å bruke glutenmel som fortykningsmiddel i sauser? Jeg har prøvd JBKM, men synes ikke det blir så bra...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-12, 19:07   #12345
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

taxi fra byen og forus og dit blir veldig dyrt og jobben kommer ikke til å bli blid for den reiseregninga ... Jeg mente også at det var et busstopp ikke så langt fra hotellet og siden 9'ern går forbi der er det jo teit om den ikke stopper der. Tenker det er Kolumbus rutetabell som er mangelfull. Hvis det ikke er ekspressbuss da ..?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 11-01-12, 19:51   #12346
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei
Noen som vet om en vanlig lege kan undersøke om alt er som det skal, når man har silikon innlegg i brystene? Det er nå 8 år siden jeg fikk de lagt inn, og merker at den ene er hardere og at det liksom har dannet seg en kul inni der. Bor langt vekke fra klinikken som opererte meg. Må jeg til en annen plastisk klinikk for undersøkelse, eller kan jeg i første omgang få en time hos fast legen min? Hva tror dere?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 11-01-12, 20:41   #12347
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Jeg lurer på om det går an å bruke glutenmel som fortykningsmiddel i sauser? Jeg har prøvd JBKM, men synes ikke det blir så bra...

JBKM kan brukes i sauser, men mange av oss reagere på konsistensen det gir. Jækk! Glatt, sleipt, ekkelt.....

Jeg bruker ost eller egg til å jevne sauser eller bare lar fløten koke seg tykk om jeg gidder/har tid! Bittelitt Fiberhusk kan også gjøre nytten, men blir fort grøtete og litt rart!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-01-12, 20:49   #12348
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har et spørsmål ang. diett.no - om jeg legger inn en egen matvare, vil den da synes for alle brukere eller bare for meg?

Forøvrig er det noe rart med kikerter, kokte, wikipedia, den lenka sier at 50 g kikerter gir 1600 kcal! Så pass litt på når dere legger inn noe. Ellers var det rett og slett kult å legge inn dagens matinntak og se hva jeg kom ut på.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 11-01-12, 21:24   #12349
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

JBKM kan brukes i sauser, men mange av oss reagere på konsistensen det gir. Jækk! Glatt, sleipt, ekkelt.....

Jeg bruker ost eller egg til å jevne sauser eller bare lar fløten koke seg tykk om jeg gidder/har tid! Bittelitt Fiberhusk kan også gjøre nytten, men blir fort grøtete og litt rart!

Det synes jeg også, ang JBKM. Men hva med Glutenmel? Har du prøvd det i saus?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-12, 21:28   #12350
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

taxi fra byen og forus og dit blir veldig dyrt og jobben kommer ikke til å bli blid for den reiseregninga ... Jeg mente også at det var et busstopp ikke så langt fra hotellet og siden 9'ern går forbi der er det jo teit om den ikke stopper der. Tenker det er Kolumbus rutetabell som er mangelfull. Hvis det ikke er ekspressbuss da ..?

Jeg er ganske så sikker på at den stopper der om det er et busstopp. Bare trykk på knappen eller be sjåføren stoppe Du kan jo uansett ta den og om, noe jeg ikke tror, den ikke stopper, så er det ikke så langt å gå fra flyplassen Fin gåtur etter jobb. 10-15 min tenker jeg. Hvor fra Forus skal du reise da?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no