Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-12, 20:46   #13826
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er ei jeg jobber sammen med som stadig vekk (hver tredje uke) tar seg fri midt i arbeidstiden for å dra til frisør. Jeg sa til henne at jeg synes det er en uting for da blir det mer arbeid for oss som er igjen. Jeg vet at sjefen ikke er så happy for det, men han har ikke guts til å si ifra. Nå gjorde altså jeg det og dama eksploderte. Så kanskje jeg burde endre spørsmålet; var det feil av meg å si ifra når jeg vet at de fleste av oss på jobb ikke er helt enig i disse frisørtimene?

Det har ikke så mye å gjøre med arbeidsmengde, men hun stjeler faktisk fra arbeidsgiver dersom hun bruker betalte timer til private ærend.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-04-12, 20:50   #13827
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det har ikke så mye å gjøre med arbeidsmengde, men hun stjeler faktisk fra arbeidsgiver dersom hun bruker betalte timer til private ærend.

Hun kommer nok til å konfrontere sjefen med det og hvis han i sin tafatthet sier at det er ok begynner jeg på leikaring for å lære å danse polka hver tredje uke klokken 13:00-15:30.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 17-04-12, 20:59   #13828
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hun kommer nok til å konfrontere sjefen med det og hvis han i sin tafatthet sier at det er ok begynner jeg på leikaring for å lære å danse polka hver tredje uke klokken 13:00-15:30.

Gjør det Kanutt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 17-04-12, 21:34   #13829
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Må bare rette på meg selv, vi trodde NAV skulle betale rett inn på konto til oss. Men det var ikke sånn det virket. Så nå har vi egentlig trukket tilbudet om leiligheten tilbake.

Men vet noen om NAV kan gi garanti på husleien og om de belaler depositum?

Elin

De skal kunne gi garanti ja, men tror det må søkes om. De betaler da om brukeren ikke betaler selv, og så sender de regning til bruker (leietaker) etterpå. Ta kontakt med gjeldende NAV-kontor du! Gjerne sammen med den som vil leie hos deg.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 17-04-12, 22:19   #13830
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ingen av delene..... Det er ei jeg jobber sammen med som stadig vekk (hver tredje uke) tar seg fri midt i arbeidstiden for å dra til frisør. Jeg sa til henne at jeg synes det er en uting for da blir det mer arbeid for oss som er igjen. Jeg vet at sjefen ikke er så happy for det, men han har ikke guts til å si ifra. Nå gjorde altså jeg det og dama eksploderte. Så kanskje jeg burde endre spørsmålet; var det feil av meg å si ifra når jeg vet at de fleste av oss på jobb ikke er helt enig i disse frisørtimene?

Oi, er det mulig? Nei, det er ikke OK. Folk med et snev av integritet ville jobbet det inn igjen. For eksempel da de skulle installere bredbåndet mitt måtte jeg si ifra at jeg kom senere på jobb og trakk selvfølgelig dette fra på flexikontoen min. 10 minutter her og 10 minutter der er jo noe de fleste gjør, men å stikke av 3 timer hver tredje uke?!? Legetime er jo lov å ha i arbeidstida, men ikke frisørtime!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-04-12, 22:30   #13831
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Legetime er jo lov å ha i arbeidstida

Det er et frynsegode som ikke er standard. Kun opptil arbeidsgiver.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-04-12, 22:39   #13832
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJ!!!!! Jepp, sånn ser de ut. Takk for hjelpen, Dietta. Da vet vi hvertfall hva det er.
Da må vi bare finne ut hvor de er og hvordan vi skal fjerne dem...

Det stod ganske mye om veggdyr på nettet for ikke så lenge siden. Har seff glemt det meste, men det har i hvert fall blitt veldig vanlig
Ta kontakt med Rentokil eller noen andre som driver skadedyrbekjempelse. Uansett hva det er, er det sikkert greit å få bekreftet/avkreftet, og få bukt med problemet før det blir altfor STORT

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-04-12, 22:57   #13833
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Det stod ganske mye om veggdyr på nettet for ikke så lenge siden. Har seff glemt det meste, men det har i hvert fall blitt veldig vanlig
Ta kontakt med Rentokil eller noen andre som driver skadedyrbekjempelse. Uansett hva det er, er det sikkert greit å få bekreftet/avkreftet, og få bukt med problemet før det blir altfor STORT

Jeg klør overalt bare jeg tenker på sånne dyr

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 17-04-12, 23:04   #13834
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg klør overalt bare jeg tenker på sånne dyr

Ja, får helt skrekken når jeg ser bilder. Huff, håper ikke det er det Bønna har fått.

Note to Bønna: Kanskje ringe forsikringsselskapet.............

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 17-04-12, 23:20   #13835
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er et frynsegode som ikke er standard. Kun opptil arbeidsgiver.

Å, trodde det var standard. Ser at de fleste har det, men ikke alle. Godt vi har det da. Selv om jeg jobber turnus, så får vi lov til å gå til lege og tannlege. Jeg legger slike timer med vilje på dager der jeg jobber dag, jeg...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-04-12, 23:38   #13836
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Å, trodde det var standard. Ser at de fleste har det, men ikke alle. Godt vi har det da. Selv om jeg jobber turnus, så får vi lov til å gå til lege og tannlege. Jeg legger slike timer med vilje på dager der jeg jobber dag, jeg...

Om du ikkje har mulighet til å ta legetime utenfor arbeidstid, har du rett på inntil 2 timer med lønn i arbeidstida

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
Gammel 17-04-12, 23:48   #13837
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Om du ikkje har mulighet til å ta legetime utenfor arbeidstid, har du rett på inntil 2 timer med lønn i arbeidstida

Det er bare om du er fagorganisert mener jeg. Jeg jobbet i et lite firma som gnura på ALT

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-04-12, 23:54   #13838
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er bare om du er fagorganisert mener jeg. Jeg jobbet i et lite firma som gnura på ALT

Eg jobbar i ei privat bedrift, og vi får ikkje meir enn vi har krav på... men det vi har krav på får vi.
So eg trur du har rett på dette ja

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
Gammel 18-04-12, 06:19   #13839
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg fryser så voldsomt om morgenen? Som oftest har det sammenheng med at jeg er trøtt, men jeg frøs aldri slik når jeg var større... Jeg sover under varm dyne om natten, og når jeg står opp tar jeg på meg klær med en gang og sitter med teppe rundt meg, likevel fryser jeg! Går over etter ca 40-60 minutt.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 18-04-12, 07:16   #13840
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva synes dere om å dra til frisør i arbeidstiden?? Det skal både klippes og farges og tar to-tre timer?

Er det greitt eller er det ugreit? Det er ikke snakk om trekk i lønn eller permisjon.

Da må det avtales med arbeidsgiver først om at disse timenes jobbes inn i løpet av kort tid. Det er ikke noe man gjør i arbeidstiden, får lønn som vanlig og ikke jobber inn etterpå.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-04-12, 08:06   #13841
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Takk for svar Syns de var ganske dyre, så kjedelig å bruke så mye penger hvis det ikke gir noen resultat... Men om jeg får litt tykkere hår sier jeg ikke nei takk til det

Du kan få tak i de til en grei pris på Ebay (under tollgrensen). Selv var den eneste effekten jeg oppnådde av denne shampoen utrolig tørt og sprøtt hår, men jeg vet det er andre som har hatt effekt av den. Det finnes noen tråder på det her inne

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 18-04-12, 10:49   #13842
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor finner man bukser som ser bra ut, til en overkommelig pris? Bootcut eller rette, uten hofter. Ikke jeans, men jobbukser.
Har vært "over alt", men det er helt fantastisk mye stygt i butikkene på buksefronten for tida!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-04-12, 11:13   #13843
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Har brukt Nisim i ca 4 uker, merker ikke så stor forskjell ennå. Tror ikke jeg mister mindre hår,og men har fått en del "nye" hårstrå. Har nå et veldig tørt hår, å skal til frisøren å stusse det i morgen (å det trengs veldig, over et år siden sist). Tror det kan gjøre håret godt

Jeg har kjøpt Nisim på apoteket, å der har jeg sånn stempelkort (vitus) å bruker 40 og 50 % når jeg kjøper det. Å vis du ikke har sånn kort så tror jeg vis du kjøper Nisim shampo så får du balsam med på kjøpet (var det på lørdag, vet ikke hvor lenge det tilbudet varer) også på Vitus

Elin

De hadde tilbudet enda

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Du kan få tak i de til en grei pris på Ebay (under tollgrensen). Selv var den eneste effekten jeg oppnådde av denne shampoen utrolig tørt og sprøtt hår, men jeg vet det er andre som har hatt effekt av den. Det finnes noen tråder på det her inne

Takk for tips, leste trådene fra tidligere der det var flere som hadde god effekt og løp til nærmeste vitus apotek siden de hadde tilbud Blir kjøpt på ebay neste gang dersom jeg ikke finner de på tilbud...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 18-04-12, 11:31   #13844
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når kan man ta imot besøk når man er operert? Jeg skal legges inn på Ullevål på søndag, og er en av de første som blir operert mandag morgen. Det skal være en kikkhullsoperasjon med fjerning av muskelvev i spiserørets lukkemuskel samt en fundoplikasjon. I utgangpsunktet ikke en så veldig heavy operasjon. Flere har sagt at de vil komme på besøk, men jeg vet ikke når man kan ta i mot. Jeg skal være innlagt minst to dager.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-04-12, 11:41   #13845
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når kan man ta imot besøk når man er operert? Jeg skal legges inn på Ullevål på søndag, og er en av de første som blir operert mandag morgen. Det skal være en kikkhullsoperasjon med fjerning av muskelvev i spiserørets lukkemuskel samt en fundoplikasjon. I utgangpsunktet ikke en så veldig heavy operasjon. Flere har sagt at de vil komme på besøk, men jeg vet ikke når man kan ta i mot. Jeg skal være innlagt minst to dager.

Hmm.. Jeg vet ikke hvordan det er på Ullevål, men jeg fikk ihvertfall ha besøk når jeg ville etter skulderoperasjonen. Kjæresten fikk komme inn med en gang jeg hadde våknet etter narkosen. Kikkehulsoperasjoner er vel gjerne til og med dagkirkurgi, sånn at man må hentes innen få timer etterpå og dra hjem.. Såret er jo lukket og sikkert bandasjert opp i mente, så ikke det kommer noen basilusker inn.

Men det foretrekkes at besøk skjer innenfor visittiden vel.. Som vel ofte bare er en times tid sånn mellom 18 og 19, eller noe i den duren.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 18-04-12, 11:51   #13846
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Visittider Ullevål

Kan jo ha endre seg litt siden den gang. Ring og spør!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 18-04-12, 12:27   #13847
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hmm.. Jeg vet ikke hvordan det er på Ullevål, men jeg fikk ihvertfall ha besøk når jeg ville etter skulderoperasjonen. Kjæresten fikk komme inn med en gang jeg hadde våknet etter narkosen. Kikkehulsoperasjoner er vel gjerne til og med dagkirkurgi, sånn at man må hentes innen få timer etterpå og dra hjem.. Såret er jo lukket og sikkert bandasjert opp i mente, så ikke det kommer noen basilusker inn.

Men det foretrekkes at besøk skjer innenfor visittiden vel.. Som vel ofte bare er en times tid sånn mellom 18 og 19, eller noe i den duren.

Nei, er nok ikke dagkirurgi. Blir liggende 2-4 dager, og plutselig kanskje en uke, sa dama i telefonen. Dét håper jeg da ikke. Det er vel mest fordi det veldig veldig ofte blir hull på slimhinnen og det må behandles fort. Eller noe? Samt at man må faste i et døgn, sånne ting. I don't know, men dagkirurgi er det ikke, da. At det er kikkhull behøver ikke å si så mye om rekonvalensen nødvendigvis, selv om det er mer hygienisk.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Visittider Ullevål

Kan jo ha endre seg litt siden den gang. Ring og spør!

Se der, ja! Takk! Jeg kan jo også spørre på fredag, bare greit å være litt forberedt. Gruer meg til å ligge på sykehus i mer enn en dag nesten mer enn inngrepet, og da er det så ok at folk har lyst til å stikke innom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-04-12, 12:36   #13848
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, er nok ikke dagkirurgi. Blir liggende 2-4 dager, og plutselig kanskje en uke, sa dama i telefonen. Dét håper jeg da ikke. Det er vel mest fordi det veldig veldig ofte blir hull på slimhinnen og det må behandles fort. Eller noe? Samt at man må faste i et døgn, sånne ting. I don't know, men dagkirurgi er det ikke, da. At det er kikkhull behøver ikke å si så mye om rekonvalensen nødvendigvis, selv om det er mer hygienisk.

Se der, ja! Takk! Jeg kan jo også spørre på fredag, bare greit å være litt forberedt. Gruer meg til å ligge på sykehus i mer enn en dag nesten mer enn inngrepet, og da er det så ok at folk har lyst til å stikke innom.

Ja, altså, jeg sa ikke at det du skulle gjøre var dagkirurgi, men at det ikke var noe begrensninger på visitt, ihvertfall ikke pga smittefarer og sånt.. Siden man ofte kan dra rett hjem etter kikehullskirurgi.. Men du må vel nesten bare kjenne på formen selv, tenker jeg!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 18-04-12, 12:41   #13849
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når kan man ta imot besøk når man er operert?

Jeg har blitt operert mange ganger og har aldri hatt noen restriksjoner på når jeg kan ta i mot besøk.

Før i væla husker deg det var myye strengere, da var det kun under visitt-tiden man slapp inn, dørene inn til avdelingene var fysisk lukket husker jeg, folk sto i kø på utsiden å ventet til den ble åpnet.

Det eneste er at det er greit å ta hensyn til de man event ligger på rom med

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-04-12, 12:44   #13850
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da jeg hadde født fikk vi ikke lov til å få noe besøk på avdelingen, i det hele tatt.. Pga denna influensaepidimien som gikk. Men vi kunne godt gå ut av avdelingen for å treffe besøk da..

Ang visittiden så kommer jo ofte folk akkurat når de vil. Anbefaler det ikke, men det hender. Sykepleierene har jo en jobb de skal gjøre og den er ikke akkurat avslappende fra før av.. Blir ikke noe bedre av at folk skal komme og forstyrre i hytt og pine.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no