Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Utskeielser?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-11, 08:37   #1
mcmurphy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 15
mcmurphy er ny på veien

Utskeielser?

Hei. Utrolig fint forum dette her. Jeg har fått mange gode tips og råd her den siste tiden. Begynte på ketolyse 3 januar, og har nå gått ned 10 kg. Utrolig fornøyd og kosten går overraskende bra!!

Hadde en tre ukersperiode hvor jeg sto stille, og til og med gikk litt opp på vekta, men nå er den på full fart ned igjen. Er ikke så nøye med under 20 g kh lengere. Kan være opp mot 40g, men ketolysen er der og vekta daler..

Mitt spørsmål er som følger. I helgen skal jeg på besøk til noen venner.. Har ikke snakket med de på en stund, så de vet ikke at jeg går på noen kur og de har nok "vanlig" sunn mat. Har vel egentlig veldig lyst til å gi litt f.. og ikke tenke så mye på hva jeg evt spiser av karber. (dog kommer jeg nok til å ha det i bakhode, så alt blir nok med måte)

Hvis jeg f.eks tar 2 vanlige brødskiver til frokost (pleide 4 i gamledager), tre-fire vanlige pølser med 1-2 lomper til lunsj, og en eller annen vanlig middag, evt resturant i tre dager og sikkert ett par vanlige øl og rødvin som kanskje har mye sukker. Hvor mye har jeg "ødelagt" for kuren min hvis jeg er back to normal på mandag? Bør jeg regne med å gå opp, isåfall hvor mye, eller bare stå litt stille til jeg kommer i ketose igjen?

mcmurphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 09:28   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielser?

Du kan:
-få stillstand på vekta
-kanskje gå opp
-kanskje ingen av delene

-kanskje får vondt i magen/ diare/ hard mage
-kanskje stigene blodsukker, bli svimmel, skjelven, hjertebank osv...

Jeg skriver kan, for vi reagerer alle forskjellig, og så kommer det an på mengder, over hvor lenge osv osv...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 09:44   #3
mcmurphy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 15
mcmurphy er ny på veien

Sv: Utskeielser?

Hehe, ja jeg mistenkte vel det svaret der. Er jo ingen fasit

mcmurphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 09:46   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielser?

Opprinnelig lagt inn av mcmurphy, her.

Hehe, ja jeg mistenkte vel det svaret der. Er jo ingen fasit

Nix, ingen fasit, gitt

Jeg tåler ikke gjærbakst, f.eks. Da er det full stopp, smerter og problemer gjerne i både 1 og 2 uker etterpå før magen er normal igjen...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:02   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielser?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nix, ingen fasit, gitt

Jeg tåler ikke gjærbakst, f.eks. Da er det full stopp, smerter og problemer gjerne i både 1 og 2 uker etterpå før magen er normal igjen...

Samme her... Det skal heller ikke mange ekstra-karbene til før jeg får cravings som er helt pyton! Humøret krasjer og kroppen jobber på høygir! Samler vann som en desperat kamel, kroppen hovner opp, ledda blir vonde og magen tilsier at jeg burde hatt ett toalett helt for meg selv...

Men, det er slett ikke sikkert du vil merke noe som helst

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:04   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Utskeielser?

jeg gikk ikke opp da jeg skeia ut for 2 uker siden men herregud, jeg var som en narkis på avvenning.. :O

spiste dessert og hele kvelden etterpå var jeg fysen på alt som er heldigvis klarte jeg å styre meg, men det var like før jeg tømte minibaren for snacks og sjokolade, haha :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:13   #7
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Utskeielser?

Enkelte typer karboutskeielser gjør ikke så mye med meg, men det øker nok suget på mer karbo... alt etter som hva jeg har spist.

Spiste for eksempel to små pannekaker (nesten lapper) med syltetøy på en seminarlunch for noen uker siden. Følte meg rastløs etterpå, og på kvelden (7 timer seinere) når jeg skulle trene Taiji, klarte jeg rett og slett ikke å holde beina mine rolige etter en stund, og hælene sto og hoppa opp og ned på gulvet. Det var en ganske spesiell opplevelse

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:39   #8
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Utskeielser?

Som andre skriver så er det veldig fra person til person og jeg er langt fra ekspert på dette. Begynte på ketolyse 3.januar i pr jeg også

MEN det jeg har erfart nå nylig da er:
Jeg hadde en planlagt sprekk i helga ifht en troika sjokolade og litt alkohol (sex on the beach drinker) på lørdag og jeg veide slik: Lørdag morgen 92,1kg. Søndag morgen 93,9kg og Mandag 94,1kg. Så sprekken min hang i noen dager.

Så på mandag ettermiddag ble jeg akutt lagt inn på sykehuset med babyen min og der har de jo bare brød mat... Så tenkte for meg selv at nå er alt jeg har jobbet for borte og jeg fyker opp i vekt.
Så da ble det brød mat mandag kveld, tirsdag morgen og lunsj. Vi kom hjem på tirsdag, så da jeg skulle veie meg på onsdag var jeg sikker på at jeg hadde gått opp enda mer fra mandagen. MEN til min STORE overraskelse så vide jeg da 92,7kg. Ned 1,4kg etter å ha spist en del brød lissom. Skjønner ingenting jeg. Så mye for regler og rammer. Og i dag som er min veie dag så veier jeg 92,2kg. Altså ned 0,5kg til fra onsdag.

Men nå skal det også sies at jeg veier nå det samme som forje fredag så har tatt meg en uke å rette opp feilen. Men min store "feil" ble jo utløst av sjokolade og alkohol da. Eller juicen i drinken. Så om du ikke skal drikke så kan det jo hende det går bra. Jeg begynte jo med ketogen mat med en gang jeg kom hjem på tirsdag og hadde i går litt ketose åden og dn er enda værre i dag. Jeg driver ikke å stix'er så er ikke sikker på om jeg er i ketose, men ånden er absolutt der :P

Men det er forskjell fra person til person, så må nesten prøve deg frem. Og går du opp en kilo så vet du det til neste gang Og du har jo hatt en super nedgang da. Værre med oss som enda ikke har gått ned mer enn 5-7kg.

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:46   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Utskeielser?

Hva med å redusere der du kan? Du kan f. eks ta med deg en pakke med Fiberrik knekkebrød og spise det i stedet for skiver til frokost? Ingen som legger merke til det sikkert....Vil du ikke si at du er på kur kan du bare si at du har fått dilla på knekkebrød.... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:16   #10
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Utskeielser?

det kan vel hende dere handler inn mat til helgen sammen da? da kan du jo prøve å trumfe gjennom feks egg og bacon til frokost? skal dere spise middag hjemme går det ann å foreslå mat som du vet du kan spise, feks taco som er lett og tilpasse til lavkarbo? eller stek og sånn? så lar du bare vær og forsyne deg av karbohydratene? evt ta en liten potet.. eller tapas? det er jo genialt, og veldig koselig å stelle i stand sammen! hvis dere skal spise ute er det ikke vanskelig, det er jo bre å bestille noe du vet du kan spise

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 10:08   #11
mcmurphy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 15
mcmurphy er ny på veien

Sv: Utskeielser?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du kan:
-få stillstand på vekta
-kanskje gå opp
-kanskje ingen av delene

-kanskje får vondt i magen/ diare/ hard mage
-kanskje stigene blodsukker, bli svimmel, skjelven, hjertebank osv...

Jeg skriver kan, for vi reagerer alle forskjellig, og så kommer det an på mengder, over hvor lenge osv osv...


Tenkte kanskje jeg skulle oppdatere litt mine erfaringer med mitt første møte med Karbohimmelen/helvete..

For det første gikk jeg fullstendig bananas med alt som ikke er lov... Pizza, pølse m brød, Bagels, potetgull,melkesjokolade, poteter, sushi, sukkerbrus, vanlig øl... Kort sagt tilbake til gamle vaner!
Lavkarbomat er veldig bra og kjempegodt, men det er f meg sykt godt det man ikke kan spise lengere også....

Hadde bestemt meg for å ikke ha dårlig samvittighet, da dette var en slags planlagt utskeielse og ikke en sprekk..

Så hvordan påvirket det meg?

Jeg fikk ingen problemer med mage, hodepine elller noe annet... På mandag morgen viste vekta 1,4 kg mer enn på fredag morgen, og jeg var seff ute av ketose.
På mandags kveld fikk jeg igjen svakt utslag på ketose, og tirsdag morgen veide jeg kun 0,6 mer enn på fredag.

Jeg er tilbake på rett mat og egentlig ikke så sugen på de forbudte matvarene.

Med tanke på hvor uforsiktig jeg var, synes jeg ikke jeg har betalt så veldig dyrt....

mcmurphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 13:33   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Utskeielser?

Opprinnelig lagt inn av mcmurphy, her.

Hei. Utrolig fint forum dette her. Jeg har fått mange gode tips og råd her den siste tiden. Begynte på ketolyse 3 januar, og har nå gått ned 10 kg. Utrolig fornøyd og kosten går overraskende bra!!

Hadde en tre ukersperiode hvor jeg sto stille, og til og med gikk litt opp på vekta, men nå er den på full fart ned igjen. Er ikke så nøye med under 20 g kh lengere. Kan være opp mot 40g, men ketolysen er der og vekta daler..

Mitt spørsmål er som følger. I helgen skal jeg på besøk til noen venner.. Har ikke snakket med de på en stund, så de vet ikke at jeg går på noen kur og de har nok "vanlig" sunn mat. Har vel egentlig veldig lyst til å gi litt f.. og ikke tenke så mye på hva jeg evt spiser av karber. (dog kommer jeg nok til å ha det i bakhode, så alt blir nok med måte)

Hvis jeg f.eks tar 2 vanlige brødskiver til frokost (pleide 4 i gamledager), tre-fire vanlige pølser med 1-2 lomper til lunsj, og en eller annen vanlig middag, evt resturant i tre dager og sikkert ett par vanlige øl og rødvin som kanskje har mye sukker. Hvor mye har jeg "ødelagt" for kuren min hvis jeg er back to normal på mandag? Bør jeg regne med å gå opp, isåfall hvor mye, eller bare stå litt stille til jeg kommer i ketose igjen?

Vær forberedt på at du KAN bli uvel og dårlig og dermed ødelegge helga. Derfor kan det være greit å ihvertfall beherske seg, og være "flink" der du har mulighet til å være flink. (Feks sukkerfritt blandevann om du skal ha en drink osv).
En annent ting som også er nevnt - tenk NØYE gjennom på forhånd at du ikke fråtser i massevis og i dagesvis etterpå! For noen trigger nemlig en liten utskeielse MYE! Må du drikke rødvin med mer sukker i? Ta med deg en bedre variant selv, eller drikk hvitvin. Må du drikke vanlig øl? Ta med deg karboredusert øl. Det er mye du kan gjøre selv her - og tro meg - det er IKKE viktigere å drikke vanlig øl enn karboredusert øl - det viktigste er faktisk selskapet du skal være sammen med!

Om du skeier ut EN dag - og går opp - er det vann som følger med glukoselageret som fylles - ikke fett. Det er også individuelt hvor lang tid det tar å komme tilbake i ketose - du må nesten bare prøve det og lære deg hvordan DIN kropp reagerer

Mitt råd: Planlegg og tenk gjennom eventuelle konsekvenser, og fortsett med det du har hatt så stor suksess med fram til nå når du er hjemme igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 13:54   #13
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utskeielser?

WOW for en vektnedgang

Jeg trur de vil se at du har gått ned så mye og spør sikkert hvordan du har klart det og da ville jeg fortalt enkelt om lavkarbo....Da er det jo mye lettere å ordne mat du kan spise. Som alle over her sier så kan noen bli skikkelig dårlig,mens andre ikke merker noe som helst,kanskje litt vektoppgang som vanligvis bare er vann. Disse forsvinner jo fort når du er i gang igjen etter helgen

Jeg kan IKKE unne meg noe som helst Da får jeg skikkelig sug etter karbo mat og spiser og spiser og spiser,selv om jeg er så kvalm og oppblåst at jeg nesten triller,suget tar livet av meg. Men i går (etter 10 uker i ketose) ble jeg svak for en nybakt kringle som stod på bordet når vi kom på et møte,og jeg måtte bare smake en liten bit Resultatet ble et skikkelig mageknip hele kvelden Så dette skal jeg ikke gjøre mere,for jeg hater å ha vondt. Vekta har ikke forandret seg,men så har jeg ikke gått ned mere enn 2 kilo på disse ukene heller,men jeg er frisk og rask da

Lykke til med vennekosehelg og GRATULERER MED 10 KILO

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utskeielser Leanga Spørsmål og svar 2 19-09-10 15:52
Lavkarbo og utskeielser lise85 Spørsmål og svar 71 12-08-10 11:52
Med tanke på utskeielser Nahemah Ketolysekuren 11 10-08-10 19:26
Utskeielser ElinPelin Dr Lindbergs 4 11-01-09 10:30
Alternativer til utskeielser... HP Fysisk og mental helse 4 03-10-04 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no