Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Jeg må bare skrive av meg litt raseri

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-05, 11:58   #26
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Iset: jeg sier ikke at de er smarte Jeg støtter deg fullt og helt!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 12:08   #27
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Kanskje du kan sette deg ned med dem og fortelle om dine vektproblemer, og at du ikke ønsker slike problemer for datteren din...(noe de helt sikkert ikke gjør heller).Og at det er derfor dere (du og pappaen)ikke vil at hun skal få så mye sukker.For det er NÅ grunnlaget legges...Om hun ikke spiser så mye sukker NÅ er det mye lettere for henne å ikke spise sukkerholdig mat SENERE også! (LEGG PÅ LITT!!! )For det er nå vanene legges....Men jeg tror det er lurt å få med pappaen også! Også kan dere jo si at man kan få gi snop på lørdager, men at i ukedagene er det andre ting som bør komme i første rekke..De kan jo lage fruktsalat eller lignende som de kan "kose" seg med. Prøv å få de til å se på det som om de gjør dere en kjempe-tjeneste med å "være med på det"..Vær ydmyk...Spill på følesene deres....Og pass på å fortell at Camilla ser sånn opp til dem at hun gjør som DE sier..

Vet jo ikke om dette er riktig for dere å gjøre..men vi har iallefall løst ting på denne måten...
Ellers syntes ikke jeg at du er en hysterisk mor...bare en veldig god en som ønsker det beste for ungen sin...

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 12:14   #28
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Cathrine kommer med gode råd her. Prøv dem, og vær bestemt. Kos trenger ikke å være matrelatert. Vil de at ungen skal forbinde dem med mat? Eller noen det er gøy å være sammen med?

  Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 12:19   #29
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tuusen takk, Cathrine!
Jeg skal prøve å følge rådene dine, se om det funker. Høres bra ut iallefall. Jeg tror jeg begynte sånn, forklare dem hvordan jeg ville ha det, på en rolig måte, og prøve å få dem til å skjønne hvor viktig dette var. Men så sklei det ut, og da de overhodet ikke ville høre på meg og tilogmed var skikkelig ARROGANTE overfor meg, ble jeg rasende. Så det er blitt endel raseri oppover....
Men jeg kommer jo ingen vei med det heller, tydeligvis, så jeg lurer på om jeg skal samle sammen svigers og mannen min (han er faktisk strengere enn meg, heldigvis, så jeg har iallefall HAN på "laget") og ta en skikkelig diskusjon på det. Snakke rolig og etter tur.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 12:39   #30
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Siden det første innlegget ditt er slettet har jeg ikke fått lest det, men jeg ville si at:

Jeg har inntrykk av at vi er veldig på linje når det gjelder kosthold. Vi ønsker ikke å slanke barna våre, men at de skal få det næringsrike lavkarbokostholdet (og gjerne økologisk) som vi tror er best.

Vi har begge en tendens til å være overvektig, og barna våre har våre gener. Det er stor sjangs for at våre barn ikke kan spise masse godteri og samtidig være slank.

Jeg vil bare støtte deg og ønske deg lykke til med å ta tak i dette. Jeg hadde aldri i verden funnet meg i at besteforeldrene hadde foret min sønn med godteri. Ja han er 1 år og drøyt 7 mnd og han vet nærmest ikke hva godteri er. Bestemødrene hans synes nok vi er litt slemme mot han - samtidig som de respekterer oss veldig - men vi kjører på med det vi mener er rett.

Lykke til

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 12:42   #31
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk Nooria.
Jeg slettet hovedinnlegget fordi jeg var litt for sint i det tror jeg hehe, det ble litt vel krasst. Men poengene kommer jo fram i de andre innleggene, så da er det ikke så farlig.

Så bra at dine foreldre og svigerser respekterer dine grenser! Jeg håper mine vil gjøre det etterhvert.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 13:54   #32
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sitat:

??? Skyld ikke bare på svigers,du er en del av dette. Og hvordan klarte du f.eks.å veie så alt for mye.Det er vel ikke svigers sin skyld???
Men uansett,så må du ta fatt i problemet selv,å legge skyld over på andre er bare å flytte et problem fra et sted til et annet.

Men jeg vil si en ting til! Ta litt tak i deg selv. Våkn opp. Det er vel du som skal ned i vekt ,ikke barna dine. Greit at du tenker på barna,men husk du er også sjefen dems,så du bestemmer om de får lov å putte forbudte ting oi munnen

Skorpia da! Hva i alle dager har vekten til Iset med saken å gjøre, og hva har slanking med saken å gjøre? Dette var upassende.

Iset er en av de mest fornuftige mammaer jeg kjenner, og hun er langt fra det man kan kalle hysterisk dersom man først må bruke merkelapper på folk....

Detter gjelder respekt og jeg skjønner deg veldig godt Iset. Det er utrolig vondt å ikke bli hørt på og ikke bli respektert...
Muskat kom med en veldig fin synsvinkel å ta med seg i forståelsen av det store bildet. for det gjelder både hva som er deres handlingsmotiv (som i bunn og grunn er kjærlighet og at de vil hennes beste,- og det at du gjør så mye riktig at de ønsker å representere noe litt annet,- kansje litt som opposisjon?) og det gjelder det at du ønsker å bli respektert. I tillegg til at du ønsker å bli respektert som jeg går ut fra er ganske emosjonellt, så tror jeg det ligger enda en emosjonell side ved det hele som er all den kunnskapen du innehar om hva som er til det beste for barnet ditt, og at du også vil det aller beste for barnet ditt, og når det kolliderer med hva besteforeldrene mener er det beste og at de heller ikke respekterer det.... da oppstår det masse verdikonflikter og følelser og det er ikke rart situasjonen låser seg....

Det lureste du kan gjøre er å gjøre som planen din var fra begynnelsen av å sitte deg ned og snakke med dem og kommunisere. Spørsmålet bir vel om du egentlig klarer nå gjennom? Det er mange mennesker som aldri vil forstå dette med kosthold uansett hvor masse vi forklarer,- for mat, det er jo bare det vi putter i munnen, og det skal smake god,- ingeting annet.
Kansje løsningen blir at du trenger å overse deres oppførsel? Kansje du bare må være knallhard og bli veldig sint og ta med deg jenten og gå dersom du ønsker nå gjennom? Kansje det hjelper å bare kommunisere mer med dem? Kansje du trenger ha mindre kontakt med dem? Kansje du kan gi litt mer slipp på kontrollen over hva hun får i seg men ikke kan se på det og heller sende mannen på besøk til dem og du være hjemme? Bare noen handlingsalternativ å tenke på. Du må se på hva som blir det som veier tyngst for deg,- det å bli respektert, eller det at du faktisk ikke vil at barnet skal få tilført snop og annet sukker. Kansje svaret er begge?
Føler med deg!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 14:03   #33
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Iset - du har fått veldig mange gode svar her - og jeg støtter deg fullt ut...! Ville bare si det

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 14:07   #34
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk for flott svar, Lise.
Nå gikk faktisk mannen på besøk til dem og tok med seg Camilla. De skal spise middag der, og jeg har endel å gjøre her i huset så jeg ble hjemme.

Jeg fikk ham til å love dyrt og hellig at han skulle snakke med dem og si fra om de gav henne noe hun ikke skal ha. Det er helligdag og mange koser seg ja, men jeg syns at når Camilla bare er 1,5 år og faktisk elsker frukt mer enn snop, så kan de heller gi det!! Hun vet jo ikke hva godteri er sånn sett siden hun er så liten.
Hun maser aldri om snop fordi hun ikke vet hva det egentlig er. Men frukt, det ELSKER hun, spesielt druer, bananer og epler. Og hun elsker cherrytomater og agurk, det er noe av det beste hun får. Hun spiser nesten en hel agurk hver dag.

Å bli respektert veier jo selvfølgelig en hel del, men det at barnet mitt skal ha et sterkt og godt grunnlag når det gjelder kostholdet, iallefall så lenge hun er liten og vi som foreldre velger det hun skal spise, veier tyngst - uten tvil!

Jeg vet hva sukker gjør med kroppen, og jeg vil ikke ødelegge hennes helse med for mye søppelmat. Mange tror barn tåler mye mer enn oss når det gjelder slik mat, men det gjør de faktisk ikke. Barn reagerer jo MER hormonelt på sukker enn oss voksne! Og siden vi har diabetes og slikt i familien, samt sterke "overvektsgener", så vil jeg overhodet ikke videreføre dette til mine barn (derfor skal jeg også ned i vekt før jeg blir gravid igjen!)

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 14:11   #35
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

  Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 14:14   #36
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Du har fått mye støtte her Iset,og jeg håper mannen din får snakka de til "fornuft"..Barn vet jo ikke hva godteri er,før vi voksne introduserer de for det.Og ganen trives jo best med søtt,og da er sirkelen i gang.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 14:18   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 16:29   #38
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det punktet med at barn ikke vet hva snop er når de er så små synes jeg er så utrolig viktig

ingen barn ber om snop før de har fått det av noen først...! og hva er vitsen med å gi godterier til små barn for å være SNILL?? hm.. skjønner ikke det, jeg..

ellers så vil jeg også si at jeg støtter deg, iset

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 17:41   #39
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Merkelig oppførsel fra vennligsinnede besteforedre,syns jeg..Får liksom en sånn"vi hadde det så skralt når vi vokste opp"-feeling.?? Det kan virke som om de mener at kos og søtt går hånd i hånd.
Sånn var det sikkert før,men i dagens Norge har vi alle valg,og når foreldre velger en vei,så burde folk respektere dette.
Vet ikke hva du skal gjøre når du tydelig har sagt ifra,jeg. ..Har de respekt for leger,a?
Du kan jo ta en spansk en og si at du har fått streng beskjed fra lege om at ungen må kutte ut sukker??
Sleipt,men..
jeg har forresten en svigermor som overkjører meg en del,og med åra har jeg trukket meg vekk fra henne. Det blir så slitsomt.en sånn episode med blisete har jeg og vært borte i .Hun lot ungene sitte løst i bagajerommet på stasjonsvognen sin,hun. Hva slags bestemor er det som gjør sånt ,a? Bestemødre slak være hysterisk opptatt av ungenes sikkerhet og ve og vel,de. Ikke la de slenge rundt. Det er klart ungene liker det,men trygghet kommer først. Basta!!

Føler med deg,og ønsker lykke til!!

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 17:48   #40
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Boble: herregud at det går an! Ja det er flere besteforeldre (altså den generasjonen) som ikke tenker trygghet når de kjører bil. De må da forstå at verden har forandret seg og at trafikken er tusen ganger mer aggressiv nå enn da de var unge!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 23:28   #41
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Det ser ut til at det er ganske mange av oss jentene her som har hatt små "hvem-har-rett" kamper med svigermødre...Det er rart det der..at de liksom må bevise at de vet mer/bedre!!! Kanskje det har noe å gjøre med at jenter oftest går hjem til mammaene sine, mens gutta går til kjærestene sine..Og da blir det sjalusi, også blir det liksom en sånn "maktkamp" mellom mor/svigermor og kjæreste/svigerdatter !

(Hmmm...dette var jo ikke noe "svar" til deg da,Iset...men bare litt tanker rundt problemstillingen...)

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 23:45   #42
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ikke meningen å torpedere teorien din Cathrine, men denne kostholdskonflikten har jeg faktisk med min mor. Svigermor er ikke noe problem å få aksept hos.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-05-05, 09:28   #43
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

HP, dette kan kanskje komme som et sjokk for deg, men DIN MOR ER DIN KONES SVIGERMOR!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 06-05-05, 10:08   #44
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Muskat

HP, dette kan kanskje komme som et sjokk for deg, men DIN MOR ER DIN KONES SVIGERMOR!

Muskat

Men det er jeg som er vanskelig

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-05-05, 10:21   #45
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Men det er jeg som er vanskelig

Ingen er vanskelig helt alene.

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 06-05-05, 10:23   #46
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Muskat

Ingen er vanskelig helt alene.

Men det er nå det jeg blir fortalt da

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-05-05, 14:12   #47
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ja, nå vet jeg iallefall hva slags bestemor jeg IKKE skal være !

Jeg tror heller jeg blir omvendt jeg..... jenta drikker allerede bare vann (fikk ved en feiltakelse fatt i en annes unges tåteflaske med saft i - skulle sett det ansiktet hun satte opp - IKKE godt nei !). Og siden min svigerdatter er leder i barnehage MED fokus på rett kosthold for barn, - så regner jeg ikke med at det er noe problem på denne siden.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-05-05, 18:28   #48
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Jeg ser nå at jeg kan virke som sånn "bedre-viter"....Det er jeg IKKE altså!!! Kom bare med en tanke som har svirra i hodet på meg..Også er det meg i et nøtteskall da, og prate før jeg tenker...

Det er klart det ikke er alle som er "sånn"...Mange har jo et kjempe fint forhold til svigermødre.
Og jeg tror at de fleste her inne som er svigermødre og besteforeldre er akkurat sånn som svigerforeldre/ besteforeldre skal være!

Og HP; har du ikke lært at du aldri må tro på ALT du blir fortalt... ?

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 07-05-05, 23:30   #49
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Ser du har fått mange gode svar her, Iset.

Jeg vil også gjerne si at jeg støtter deg fullt og helt. Jeg sliter med både foreldre og svigerforeldre når det gjelder syn på kosthold. Svigermor synes synd på lillegutt som ikke får brunost, så når hun kommer på besøk har hun med seg brødskive med brunost til han (....! ), og mine foreldre propper han så stappfull av sukker som overhodet mulig hver gang de ser han....
og om de ikke sier det rett ut, så er det tydelig at de mener at jeg er hysterisk.
Og hysterisk er en betegnelse jeg er motstander av - det er en nedlatende hersketeknikk å klistre en slik merkelapp på andre. En sier med det at den andre oppfører seg latterlig. Det er et billig poeng. Men billige poeng må kanskje disse "håpløse" foreldre/svigerforeldre ty til - for det er vel ikke så lett å komme med fornuftige begrunnelser for at rødbrus, kake, sukkerbiter og sjokolade er et bedre alternativ enn frukt og annen fornuftig snacks....?!

MEN å ikke sikre lillegutt i bil ville vært helt utenkelig for besteforeldrene her i gården - HELDIGVIS!
Dine svigerforeldre må kanskje få forklart med store bokstaver at trafikkbildet er et ganske annet nå enn da vi var små....
Det er sikkert lurt å si rett ut at om de kjører med barnebarnet sitt usikret i bil på en vei der trafikken går raskt, og de kræsjer, så vil hun dø. Rett og slett.

Jeg synes det er prisverdig at du er så bevisst på å gi datteren din gode kostvaner. Du får trøste deg med at om du ikke får svigers helt med på lag, så er det hverdagskostholdet som er viktig. Og det sørger jo du for er godt på en helt utmerket måte.

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-05, 23:50   #50
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk dere. :klemmer:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no