Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forkjølelse på vei

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-11, 07:29   #1
Farge er farge
Juniormedlem
 
Farge er farge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 11
Farge er farge er på en erverdig vei

Forkjølelse på vei

Hei!
Hva gjør en når en holder på å bli/har blitt forkjølet? Vanligvis hiver jeg innpå med solhatt når noe er på vei. Hvis jeg blir syk, så er det mer solhatt, ibux, te med honning, appelsinjuice og frokostbrød det går i. Jeg skjønner jo selv at honning, frokostbrød og appelsinjuice utgår, men vann og knekkebrød høres umiddelbart fælt ut når en er syk. Kan jeg ha solhatt og ibux? Hva gjør folk?

__________________
assumption is the mother of all screw ups...
Farge er farge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 08:42   #2
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Forkjølelse på vei

Spis og drikk helt vanlig mat innenfor karbogrensen din. Drikk te, spis grønnsaker for å få i deg vitaminer og mineraler. Drikk lovlig brus hvis du tåler det. Ta ibux når du trenger. Solhatt skulle vel også gå bra (tror jeg, har ingen erfaring med det). Du kan spise sukkerfri Ifa fra pose. Drikk vann med noen dråper sitron for ekstra c-vitamin. Ikke noe hokus pokus å være syk, bare fortsett kosten som før. Du trenger ikke å bare drikke vann og knekkebrød selv om du er syk.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:38   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forkjølelse på vei

Enig med IKJ, spis som vanlig og få i deg nok væske!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:54   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forkjølelse på vei

Jeg har en vidunderkur når jeg merker forkjølelse på vei, som alltid virker.
I et lite glass varmt vann putter jeg en c-vitamin brusetablett (fra Sverige), solhattdråper og en stor ts honning. Den lille honningen lar jeg gå, det er verdt det!
Dette hyler jeg innpå så fort jeg kan. Etterpå avslutter jeg med yogi-teen med sitron og ingefær, den røsker godt opp i systemet.

Har ikke blitt ordentlig forkjølet på flere år etter jeg begynte med dette. Men det må tas med en gang man merker symptomene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:32   #5
Farge er farge
Juniormedlem
 
Farge er farge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 11
Farge er farge er på en erverdig vei

Sv: Forkjølelse på vei

Først og fremst takk for kjappe svar!

Skjønner at jeg var noe uklar her i innlegget mitt... Jeg spiser knekkebrød og drikker vann til vanlig, men det slo meg som noe ubehagelig hvis jeg blir syk (noe jeg tror jeg er i ferd med å bli). Kantete knekkebrød i sår hals liksom I tillegg har jeg et veldig "appelsinjuicesug" fordi hodet mitt alltid har tenkt at "appelsinjuice gjør deg frisk".

Carisma: Jeg er aldri i sverige, er det noe lignende jeg kan få tak i i Norge? Kan jeg evt bruke Lemsip?

IKJ: Kan jeg spise alle typer sukkerfrie Ifa fra pose?

__________________
assumption is the mother of all screw ups...
Farge er farge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:31   #6
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Forkjølelse på vei

Ja, det er vel to typer poseifa, en med jordbær/lakris og en med lakris. Jeg bruker vanligvis bare den med lakris, for den vet jeg er godkjent, men tror den med jordbær er ok også! ( gjerne si i fra om noen vet mer om det)

God bedring!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:36   #7
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Forkjølelse på vei

Jeg får elendig matlyst når jeg blir sjuk, så jeg spiser det jeg har lyst på, om det er lavkarbo eller ei. Det viktigste er å få i meg noe da syns jeg

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:07   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Forkjølelse på vei

Den ifa'en med jordbær er nok ikke godkjent om man er på ketolyse, inbiller meg at det er en del karber iden.. HVertfall mer enn i den orginale.

Når jeg blir syk så er jeg fæl til å skeie ut.. Det anbefales hvertfall ikke! Da må kroppen fighte karbene i tilleg til forkjølelsen..

Nei, det beste er nok å bare spise slik man pleier, men ta ekstra c-vitaminer samt spise masse hvitløk og andre sterke ting som renser systemet.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:02   #9
Farge er farge
Juniormedlem
 
Farge er farge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 11
Farge er farge er på en erverdig vei

Sv: Forkjølelse på vei

Ser at det er 47 i både den søte og den med jordbær, og 54 i den som heter fruits. Kan ikke helt skjønne at de da er "lov" på ketolyse, men det er vel lite i hver bit? Men i hver pose er det 31g, og ser vel ikke for meg at det er mer enn ca 20 pastiller pr pose, da gir jo det bortimot en karbohydrat pr pastill (0,72 hvis det er 20). Nei, jeg får vel prøve å bare gjøre som vanlig. Kjenner at tiltagende snue er irriterende! Håper at det går fortere over nå enn det har gjort på høykarbo!

__________________
assumption is the mother of all screw ups...
Farge er farge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:26   #10
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Forkjølelse på vei

Opprinnelig lagt inn av Farge er farge, her.

Ser at det er 47 i både den søte og den med jordbær, og 54 i den som heter fruits. Kan ikke helt skjønne at de da er "lov" på ketolyse, men det er vel lite i hver bit? Men i hver pose er det 31g, og ser vel ikke for meg at det er mer enn ca 20 pastiller pr pose, da gir jo det bortimot en karbohydrat pr pastill (0,72 hvis det er 20). Nei, jeg får vel prøve å bare gjøre som vanlig. Kjenner at tiltagende snue er irriterende! Håper at det går fortere over nå enn det har gjort på høykarbo!

Du kan trekker fra sukkeralkoholene

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 21:13   #11
Farge er farge
Juniormedlem
 
Farge er farge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 11
Farge er farge er på en erverdig vei

Sv: Forkjølelse på vei

What??? Hvorfor det? Kan jeg alltid det? Og sist, men ikke minst, hva er sukkeralkoholer egentlig?

__________________
assumption is the mother of all screw ups...
Farge er farge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forkjølelse LorelaiLeigh Spørsmål og svar 4 14-09-09 18:09
EuroDiet og forkjølelse ...? kikja Eurodiett 2 19-11-08 12:22
Forkjølelse? geysirland Fysisk og mental helse 17 30-10-07 13:59
Forkjølelse er no herk... Brimstone Lavkarbo generelt 8 16-03-07 05:52
Honning og forkjølelse? Tingeling Generell ernæringsdebatt 2 07-09-05 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no