Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Et eple om dagen...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 11:08   #1
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Et eple om dagen...

I går kjøpte jeg en pakke med Pink Lady - epler. (Frukt er jo sunt og ungene bør jo få i seg litt frukt) De eplene så sååå fristende ut, de lå der og lyste imot meg. Jeg tok et eple og spiste det, det var godt altså.. ja jeg vet jo at epler inneholder mange karber, men men. Jeg la eplet inn på diett.no og HVA?? 15,4 karbohydrater! Idag er det tilbake til min kost, føler jeg skal være ekstra streng idag for liksom å veie opp for synden :-)
Men så til poenget mitt: Etter en liten utskeielse er det bare å brette opp armene og fortsette mot målet mitt uten å la utskeielsen ødelegge for mye av humør og samvittighet. Spist er spist er det mange av dere som har skrevet her inne, og det samme tenker jeg. Vi/jeg kommer nok til å ha en liten glipp iblant fremover også, men da er det bare å gå på uten å la glippen ødelegge for deg (ja nå har jeg jo sprukket likevel så...)
Lykke til alle mine lavkarbovenner der ute, og husk å ikke la en liten sprekk ødelegge det vi er så godt igang med. Ha en finfin dag, klem.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:36   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Et eple om dagen...

Er veldig enig med deg. Man må la seg tillate å sprekke av og til. Så lenge det blir med den gangen og man fortsetter som før. Og at det blir ei stund til neste gang hehe. Lykke til du også. Stå på.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:37   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Et eple om dagen...

Tenker at det er mange, mange verre ting å sprekke på enn et eple

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:47   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Et eple om dagen...

Opprinnelig lagt inn av Ninasju, her.

(Frukt er jo sunt og ungene bør jo få i seg litt frukt)

At frukt er sunt er desverre kun en myte. Hvorfor er det viktig for unger å spise ting som stort sett består av vann og sukker? Frukten du finner i Norge (importert) inneholder ingen vitaminer av betydning, siden den har blitt modnet på mørke lager og i lastebåter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:53   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et eple om dagen...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

At frukt er sunt er desverre kun en myte. Hvorfor er det viktig for unger å spise ting som stort sett består av vann og sukker? Frukten du finner i Norge (importert) inneholder ingen vitaminer av betydning, siden den har blitt modnet på mørke lager og i lastebåter.



Artikler som dette er en tankevekker...

Tror forøvrig ikke at frukt er det verste en kan gi sine barn, men at man kanskje må revurdere "sunt".

Bestemors epler vi plukker selv har jeg litt mer tro på

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:56   #6
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Et eple om dagen...

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Tenker at det er mange, mange verre ting å sprekke på enn et eple

Akkurat det samme tenkte jeg... Vet ikke engang om jeg ville ha kalt det en sprekk...

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:04   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Et eple om dagen...

Hvis du først skal sprekke - la det være et eple. (Men jeg skjønner jo at dersom du trodde det var "innenfor" så blir man snurt når man finner ut av karbohydratinnholdet...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:20   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Et eple om dagen...

I følge Lutz, trenger man ikke redusere på fettmengden før man spiser over 72 g karbo om dagen, så det eplet gjør ingen forskjell. Det er bare å fortsette framover slik du pleier og jeg vil påstå at du ikke engang trenger å være "streng" i dag.
Neste gang, prøv å del eplet opp i båter, og spis en og en båt, drikk gjerne vann mellom hver båt. Da spiser du kanskje ikke hele eplet .
Jeg elsker mango og klarer aldri å la være å spise litt når jeg skjærer den opp til de andre, men jeg begrenser meg til å spise "småslintene"

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:30   #9
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Et eple om dagen...

Epler er naturlig godteri. Grunnet fiberinnhold trenger man ikke være så redd sukkeret med mindre man er på ketolyse eller annet strikt opplegg. Med 7.5 g karbo hvorav noe vannløselig fiber som senker gi kan et lite eple om dagen fungere greit på et 40-50 opplegg. Frukt inneholder mye antioksidanter og kan sånn sett være fint å spise sammen med røkt fet fisk som oksiderer lett.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:50   #10
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Et eple om dagen...

Takk for svar alle sammen
Nå synes ikke jeg heller at et eple er en sprekk, men poenget mitt var at det er så mange som er lei seg for å ha sprukket med litt smågodt, en softis eller ja, et eple. Jeg ville bare ønske oss alle sammen lykke til videre, sprekk eller ikke, og etter en evt "sprekk" må vi bare fortsette mot målet uten å la sprekken ødelegge. Ha en fin dag videre

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et eple om dagen osv... ;) Nerthus Nyheter / media 2 14-04-11 19:06
Eple smoothie Blesha Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 10-09-06 23:44
Ketose og eple Monna Ketolysekuren 9 22-05-06 15:09
Eple og skinke Marianne Mellommåltider 0 31-12-04 10:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no