Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor lang tid tar det før jeg er tilbake i ketose om jeg skeier ut en dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-12, 19:21   #1
jonibulda
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
jonibulda er på en erverdig vei

Hvor lang tid tar det før jeg er tilbake i ketose om jeg skeier ut en dag?

Hei

Jeg følger en lavkarbo diett hvor jeg ligger på 20-40g kh om dagen, har gjort dette i ca 1 mnd nå, og jeg er i "mild ketose", jeg får fra svak til sterk utslag på ketosestixene litt avhengig av hva jeg har spist osv.

Spørsmålet mitt er hvis jeg skeier ut en dag med en pizza eller noe, hvor lang tid vil det da ta før kroppen får karboene ut av systemet igjen og går inn i ketose igjen? Er det snakk om t døgn? Mer? To døgn? Mer?

Takk,
J.

jonibulda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 19:27   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det før jeg er tilbake i ketose om jeg skeier ut en dag?

Det er så individuelt at det er håpløst og si - hvorfor skal du skeie ut med pizza når du kan lage en alternativ lavkarbopizza?

Noen lagrer mye vann og bruker flere dager på å tømme glykogenlagrene, andre merker ingenting på EN utskeielse. Poenget er uansett at du ødelegger fettforbrenningen din i en periode, kroppen må tømme lagrene, du risikerer og bli sulte og fyse på ENDA mer feil mat, så vær nå ihvertfall bevisst på hvor viktig det er for deg og spise vanlig pizza

Det er et antall her inne som lot EN pizza ble flere uker med feil mat - så vær bevisst underveis Ta med at gjør man slikt ofte kan det etterhvert bli vanskeligere å komme i ketose, just so you know

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 22:44   #3
Nevalensis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Tromsø
Innlegg: 17
Nevalensis er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det før jeg er tilbake i ketose om jeg skeier ut en dag?

Finnes mange oppskrifter på lavkarbopizza, både med og uten mange karbohydrater. Kanskje du heller bør titte på det istedenfor å ødelegge for ketosen din?

For å gi deg en pekepinn på hvor forskjellige vi er i kroppen, og mentalt:
Var i min venninnes bursdag, hvor hun for øvrig lagde lavkarbomat. Unntaket var naan-brød, fordi det var en indisk gryte. Begge spiste det samme, gryte, naan-brød, deilig sjokoladefondant (lavkarbo men flere karber enn det vi burde ha spist), pluss at jeg drakk et lite glass rødvin.
Jeg var på rette kjøret dagen etterpå, uten noen som helst form for abstinenser og hva annet som måtte forekomme.
Venninnen min slet i over to uker med abstinenser selv om hun var konsekvent på hva hun inntok i ettertid. Det var veldig vanskelig for å henne å komme i ketose igjen. I tillegg ble hun veldig hoven i ansikt og kropp.

Vil du utsette deg for sistnevnte, om kroppen din fungerer omtrentlig det samme?
Det er ikke bare bare, å spise en pizza. Konsenkvensen kan være større enn at du kommer ut av ketose. Kan bli vanskelig å komme inn igjen.

__________________
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." - Homer Simpson[u]


Nevalensis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid tar det for kroppen å gå inn i ketose? Maylinn26 Ketolysekuren 20 24-02-11 18:03
hvor lang tid tar det for man kommer i ketose?? tuurte Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 20-08-10 22:33
Hvor lang tid før man er i ketose? Rebecca_Malin Lavkarbo generelt 3 30-03-10 14:23
Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose? Thula Ketolysekuren 11 02-03-05 00:05
Hvor lang tid før ketose avtar? psilocybe Atkins kosthold 20 27-02-04 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no