Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Syden ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-12, 18:54   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av
Question

Syden ...

Jeg driver og planlegger sydentur i sommer... Da har jeg forhåpentligvis nådd målet mitt, iallefall nesten

Da blir det mye spising på restauranter, med fremmede sauser o.l... Er ikke så lett å lage seg en salat å ta med på stranden, i varmen, eller å bake seg lavkarbo-brød når man er på hotell... Kan jo selvfølgelig ta med i kofferten, men vet ikke om det er lov...

Er det noen her som har tatt seg 2 uker ferie fra Ketose-mat i syden eller på ferie, og som har begynt igjen når de har kommet hjem? Hvor mye har dere gått opp? Ble det mye bivirkninger? Var det verdt det?

Jeg pleier å spise mye pizza og pasta i syden, er ikke så glad i kjøttet i utlandet, redd for bakterier...

Driver og planlegger og forbereder meg mentalt til ferie, og tenker det blir mye stress å spise ketogent der, når alle måltidene blir ute...

Setter pris på innspill

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:13   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Syden...

Hvor skal du reise? Skal du bo i leilighet eller på hotellrom med frokost?

Jeg reiser til syden om bare TOLV dager (HURRA!!) og er IKKE bekymret for maten, med unntak av det sykt gode hvitløksbrødet man kan få overalt...

Frokosten som er inkludert gjør at jeg kan bestille bacon/stekt egg om jeg vil, ellers er det kokt egg og eggerøre, skinke, ost, majones osv. Lunsj lokalt er da ofte salater med kylling, laks, røkelaks osv, med mye grønnsaker attåt. Middag det samme, jeg velger ekstra grønnsaker, henger meg ikke så mye opp i hva som er i sausen, prøver og spise godt med proteinkilder.

Litt avhengig av hvor du skal, er vel kylling og ubehandlet salat det som er "skumlest" og spise i syden, og det man oftest blir dårlig av... så godt stekte proteinkilder sammen med behandlede grønnsaker hadde jeg valgt istedet for salat!

Jeg vurderer og ta med et glass med sukkerfri lerums syltetøy og et lavkarbobrød i kofferten, det kan oppbevares i kjøla på rommet. Ellers har jeg tenkt og kjøpe inn oliven, oster og kanskje litt nøtter til kosemat sånn innimellom. Bær kan spises (skyll godt!) og favoritten piel de sapo melon blir nok også en del av dietten. Veldig godt sammen med spekeskinke Det blir også med noen atkins-barer i tilfelle jeg har lyst på noe med sjokoladesmak (vet de ikke har atkins der jeg skal - sjekket sist)

Min oppfatning er at det er ikke vanskelig og spise ketogent, men man trenger ikke bli så stresset over å spise riktig at det hele blir belastende! Spis LITT av det du egentlig ikke bør spise, og øk på med proteiner og grønnsaker der du kan. Velg "snacks" med omhu, istedet for potetgull, spis spekeskinke eller til nød peanøtter med salt.

Det blir ikke særlig ok om du kommer hjem og GRUER deg til å gå på vekta heller - så følg den gyldne middelvei sånn at du har en fantastisk stress-fri ferie OG en god samvittighet når du kommer hjem

GOD TUUUUUUR - jeg antar du fortjener ferien her MINST like mye som jeg gjør

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:20   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Syden...

Vi har bestandig leileighet når vi er i syden, så jeg kan lage maten selv. Er ganske avhengig av å vita hva jeg putter i meg.
Jeg har oså med noen matvarer som f.eks brød.

Bor du på et rom eller en leilighet med kjøleskap, så kan du ha med kjølebag og elementer og ha med deg salat på stranda.

Sist jeg var i syden skjedde det noe som gjorde at maten ikke var første prioritet og spiste en del fy.
Da gikk jeg opp fire kilo, men de forsvant fort, så var nok mye vann.

Men jeg lever ikke etter samme kostholdsfilosofi som deg, så hvordan det slår ut på deg skal ikke jeg uttale meg om.

Men når det er snakk om restauranter så har jeg f.eks fått blomkål og ekstra salat istedetfor poteter o.l. De er stort sett greie de fleste stedene, så det er bare å spørre dem.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:24   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Syden...

Jeg er i Kroatia 3 uker hver sommer. Og da tar jeg "ferie" fra ketosen
Lever så lavkarbo jeg bare kan, men nyter landets mat ( og drikke )
Det er sååå mye bedre og smakfulle grønnsaker. Og om jeg ikke vil ha poteter og ris, så er det ingen som hever et øyebryn der

Vekta går litt opp, men det er bare å snu om når man kommer hjem

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 18:05   #5
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Syden...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvor skal du reise? Skal du bo i leilighet eller på hotellrom med frokost?

Vi vet ikke helt hvor vi skal reise ennå... Ps, sorry sent svar...

Jeg reiser til syden om bare TOLV dager (HURRA!!) og er IKKE bekymret for maten, med unntak av det sykt gode hvitløksbrødet man kan få overalt...

-Hehe... høres herlig ut!! Hadde vært deilig med litt sol og varme nå ja!


Frokosten som er inkludert gjør at jeg kan bestille bacon/stekt egg om jeg vil, ellers er det kokt egg og eggerøre, skinke, ost, majones osv. Lunsj lokalt er da ofte salater med kylling, laks, røkelaks osv, med mye grønnsaker attåt. Middag det samme, jeg velger ekstra grønnsaker, henger meg ikke så mye opp i hva som er i sausen, prøver og spise godt med proteinkilder.

Litt avhengig av hvor du skal, er vel kylling og ubehandlet salat det som er "skumlest" og spise i syden, og det man oftest blir dårlig av... så godt stekte proteinkilder sammen med behandlede grønnsaker hadde jeg valgt istedet for salat!

Jeg vurderer og ta med et glass med sukkerfri lerums syltetøy og et lavkarbobrød i kofferten, det kan oppbevares i kjøla på rommet. Ellers har jeg tenkt og kjøpe inn oliven, oster og kanskje litt nøtter til kosemat sånn innimellom. Bær kan spises (skyll godt!) og favoritten piel de sapo melon blir nok også en del av dietten. Veldig godt sammen med spekeskinke Det blir også med noen atkins-barer i tilfelle jeg har lyst på noe med sjokoladesmak (vet de ikke har atkins der jeg skal - sjekket sist)

Min oppfatning er at det er ikke vanskelig og spise ketogent, men man trenger ikke bli så stresset over å spise riktig at det hele blir belastende! Spis LITT av det du egentlig ikke bør spise, og øk på med proteiner og grønnsaker der du kan. Velg "snacks" med omhu, istedet for potetgull, spis spekeskinke eller til nød peanøtter med salt.

-Takk for masse fine tips. Håper det er kjøleskap på rommet vi kommer til å bestille...

Det blir ikke særlig ok om du kommer hjem og GRUER deg til å gå på vekta heller - så følg den gyldne middelvei sånn at du har en fantastisk stress-fri ferie OG en god samvittighet når du kommer hjem

GOD TUUUUUUR - jeg antar du fortjener ferien her MINST like mye som jeg gjør

Takk Ja, vi fortjener alle en ferie, med påfyll av energi fra solen!!! God Tur til deg!!!!!

Jeg svarer i rødt.... der oppe...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 18:06   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Syden...

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Vi har bestandig leileighet når vi er i syden, så jeg kan lage maten selv. Er ganske avhengig av å vita hva jeg putter i meg.
Jeg har oså med noen matvarer som f.eks brød.

Bor du på et rom eller en leilighet med kjøleskap, så kan du ha med kjølebag og elementer og ha med deg salat på stranda.

Sist jeg var i syden skjedde det noe som gjorde at maten ikke var første prioritet og spiste en del fy.
Da gikk jeg opp fire kilo, men de forsvant fort, så var nok mye vann.

Men jeg lever ikke etter samme kostholdsfilosofi som deg, så hvordan det slår ut på deg skal ikke jeg uttale meg om.

Men når det er snakk om restauranter så har jeg f.eks fått blomkål og ekstra salat istedetfor poteter o.l. De er stort sett greie de fleste stedene, så det er bare å spørre dem.


Tusen takk for flott svar!! Skal prøve å få tak i leilighet

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 18:08   #7
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Syden...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg er i Kroatia 3 uker hver sommer. Og da tar jeg "ferie" fra ketosen
Lever så lavkarbo jeg bare kan, men nyter landets mat ( og drikke )
Det er sååå mye bedre og smakfulle grønnsaker. Og om jeg ikke vil ha poteter og ris, så er det ingen som hever et øyebryn der

Vekta går litt opp, men det er bare å snu om når man kommer hjem

Jeg fikk skikkelig lyst på lokale grønnsaker nå... Jeg får se om jeg dropper ketosen, og holder meg til vanlig lavkarbo... Takk for svar Gerd!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 19:19   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Syden ...

jeg sprakk sist da jeg var på ferie.. og hadde en 6 mnd sprekk fordi jeg kom ikke meg inni det igjen.. så be careful du må ha stålkontroll når du kommer tilbake igjen hehe..

prøver alltid å leie meg leilighet nå så jeg kan lage egen frokost og sånn.. Spise middag ute går fint, det er bare å droppe ris/chips og sånn, og pizza/pasta.. men frokost er verre å spise ute, hehe..

Det går fint å spise lavkarbo bare man ofrer litt.. Jeg er svak for desserter jeg da, men det går om man er flink..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:58   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Syden ...

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg sprakk sist da jeg var på ferie.. og hadde en 6 mnd sprekk fordi jeg kom ikke meg inni det igjen.. så be careful du må ha stålkontroll når du kommer tilbake igjen hehe..

prøver alltid å leie meg leilighet nå så jeg kan lage egen frokost og sånn.. Spise middag ute går fint, det er bare å droppe ris/chips og sånn, og pizza/pasta.. men frokost er verre å spise ute, hehe..

Det går fint å spise lavkarbo bare man ofrer litt.. Jeg er svak for desserter jeg da, men det går om man er flink..

Oj, kan skjønne at det var kjedelig ja! Ja, jeg tro jeg ikke tar sjansen på å sprekke jeg... Jeg er svak når jeg først skeier ut litt...

Når du sier at du leier deg leilighet, mener du da sånn via privat? Eller leilighetsrom på et hotell med kjøleskap og kokeplate?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 20:15   #10
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Syden ...

Vi reiser til Gran canaria i morgen og jeg er ikke bekymret. Vi har frokost buffe på på hotellet og der pleier det alltid å være egg osv... Vi har tatt med gg sitt knekkebrød, lerum syltetøy, skinkeost, 86% sjokolade. Til å ha til lunsj og kos. Vi spiser ute på restaurant og bestiller da uten poteter osv, men kommer nok til å ta litt saus uansett. Det er jo svært små mengder uansett og er vi flinke ellers tror jeg ikke det er noe problem. Ketostix er med i kofferten. Og jeg ser virkelig frem til lange late dager i sola.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 21:31   #11
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Syden ...

Opprinnelig lagt inn av Disen, her.

Vi reiser til Gran canaria i morgen og jeg er ikke bekymret. Vi har frokost buffe på på hotellet og der pleier det alltid å være egg osv... Vi har tatt med gg sitt knekkebrød, lerum syltetøy, skinkeost, 86% sjokolade. Til å ha til lunsj og kos. Vi spiser ute på restaurant og bestiller da uten poteter osv, men kommer nok til å ta litt saus uansett. Det er jo svært små mengder uansett og er vi flinke ellers tror jeg ikke det er noe problem. Ketostix er med i kofferten. Og jeg ser virkelig frem til lange late dager i sola.

Ønsker deg en god tur!! Heldig som reiser i morra!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
syden-mat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal en uke til syden! 100til75 Ketolysekuren 6 05-04-11 13:16
Mat i syden ... cilemora Spørsmål og svar 13 05-10-08 11:22
Syden ... hva da? anneca Ketolysekuren 4 07-11-07 20:08
Norge vs Syden.... HP Generell diskusjon 3 05-06-04 22:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no