Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kosthold i Thailand

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-11, 17:44   #1
supermax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 17
supermax er på en erverdig vei

Kosthold i Thailand

I Thailand spises det MYE karbohydrater i form av ris og frukt. Thaiene spiser også ofte og mye. Hva kan det ha seg at de har unngått å bli plaget med de "vestlige folkesykdommene" som fedme, diabetes osv.?

supermax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 18:06   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosthold i Thailand

Syntes heller at de spiste ikke så ofte og lite. Mye frukt og grønnsaker og mye ren mat.
Men nå er det jo stor forskjell på tradisjonell mat og "storbymat" der også.
Men dette er bare synsing fra min side (basert på hva jeg har sett, men, men) og jeg har ikke noen linker til det thailandske helsevesnet eller helsestatistikker derfra.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 18:37   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kosthold i Thailand

Jeg leste akkurat om dette i forhold til kinesere, tror jeg, men det går nok ut på det samme.
Det var snakk om at de stort sett har spist ris og grønnsaker, lite fett og kjøtt. Mange er dessuten svært fysisk aktive. De som får stillesittende jobber og vestlig livsstil, får like mye hjerteinfarkt, fedme og diabetes som "oss"!
I Thailand finnes det ingen meieriindustri. All melk og annet importeres. Det finnes faktisk ikke vanlige kuer der i det hele tatt. Altså er det en type fett de feks aldri har benyttet seg av i særlig grad!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 07:46   #4
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Kosthold i Thailand

Itillegg så tror jeg måten de tilbreder maten på har mye å si... Jeg bodde hos noen vietnamesere i noen mnd, og de lagde alltid MASSE mat til hvert måltid, men alt var sunt og godt. Spiste meg mett alltid, men gikk ned 6 kg! Er ikke noe halv/hel fabrikata på samme måte som her.

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 07:50   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosthold i Thailand

Etter å ha vert i thailand flere ganger både i storby, slum og landsby så ser jeg at de spiser mye hvit ris...

De bruker mye olje (ofte palme eller soya olje) når de steker og spise en del grønne blad grønnsaker.

Melkeprodukter brukes sjelden.

De som har litt dårligere råd kjøper ofte "dårligere" kjøtt, altså kjøtt som har mye fett på seg.

De jeg thailendere jeg har vert borti har spist 2 ganger om dagen, frokost og middag.



Men det som jeg syns er dumt er at for hver gang jeg har reist ned så blir folk tjukkere og tjukkere.

Slumbarn som normalt ikke har nok mat har nå begynte å få litt mage og tjukke armer... Og jeg tror mye av forklaringen på det er at snopet er billigere enn skikkelig mat. En liten boks kake koster det samme som en neve choy sum..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i Egypt og i Thailand Opheliia Lavkarbo generelt 30 02-11-10 10:52
Thailand Santa Maria Coconut Milk Julie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 28-09-10 18:13
ME og kosthold Huldr Fysisk og mental helse 9 04-04-07 15:04
ME og kosthold sommerfugl Generell ernæringsdebatt 11 14-11-05 19:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no