Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg sliter!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-09, 21:31   #1
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei
Post

Jeg sliter!

Greier ikke å holde meg jeg!
Etter forrige helg har jeg bare vært ut å inn av ketose annen hver dag! (IKKE BRA!)
Sliter litt med motivasjon...

Noen som har noen gode råd?

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 21:45   #2
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Huff, det er ikke noe morsomt når motivasjonen svikter....Sender deg masse motivasjonsvibber.........

I morgen kommer det en ny dag - tenk positivt!!!

Du har jo vært kjempeflink hittil! Lykke til...

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 21:48   #3
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Takk for det

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 21:51   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter!

Kanskje du skulle ta deg et par uker med generell lavkarbo uten å være i ketose!
Er det jeg har gjort når det har skortet på motivasjonen. Da har jeg liksom ikke gitt opp, bare slakket av litt!
Er ikke så lurt å gå inn og ut av ketose sånn ca hele tiden heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 21:58   #5
lulla1975
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
lulla1975 er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Er du mindre motivert for å gå ned i vekt, eller er det selve kuren du er litt lei av? Vi begynte vel omtrent samtidig. Jeg hadde en planlagt sprekk på noen dager for en uke siden (ifm hotellopphold og barnedåp) og da tok jeg helt av karbomessig. Men forrige mandag var det så deilig å begynne med lavkarbomat igjen. Bestem deg hundre prosent for hvilken dag du skal på'n igjen - og når neste eventuelle pause skal være, og hold deg til det. Og hvis du først har pause, så nyt det uten dårlig samvittighet. Og for all del, husk å lese "dette er ikke en shampooreklame" når du starter opp igjen.

__________________
Lulla - sofagris & bokorm

lulla1975 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 22:34   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg sliter!

Hei,
Tror du må prøve å finne ut hvorfor du ikke greier å holde deg. Du sier ingenting om hva du sliter med, motivasjons svikt kan være så mangt. Husk at det mentale også må være med: Har du for eksempel brukt mat som straff/belønning? Eller er du matlei? Eller er det selv sabotering på gang? Hva er det du spiser som vipper deg ut av ketosen?
Her er forresten linken til ”Dette er IKKE en sjamporeklame”, den er et must å lese, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713&highlight=dette+er+ikke

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 23:08   #7
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sunshine, her.

Greier ikke å holde meg jeg!
Etter forrige helg har jeg bare vært ut å inn av ketose annen hver dag! (IKKE BRA!)
Sliter litt med motivasjon...

Noen som har noen gode råd?

Heisann :-) Jeg sliter også med motivasjonen med jevne mellomrom, henger meg opp i høy karbo ting som jeg "craver", Tipset mitt er å konvertere det du har lyst på, eller finne noe annet som du synes er digg å kose deg litt ekstra med uten at det bryter ketosen til du er skikkelig i ketose igjen. Etter noen få dager i skikkelig ketose synes jeg det hjelper på motivasjonen.
F. eks er jeg sjokoholiker, så sist lagde jeg lovlig konfekt av kokosfett og mørk sjokolade/sukkerfri med hakka nøtter i. -Veldig lite karbo, frigjordte lykkehormoner,mett og sunne fettstoffer

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 00:17   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg sliter!

Noen ganger da jeg slet med motivasjonen hjalp det å gå en runde i et kjøpesenter og kikke på klær!!
Klær jeg gledet meg til å kjøpe når jeg ble slankere.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:04   #9
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Det finnes en del nei-mat som man kan finne lavkarbo alternativer til.

Spesialbrød
Atkins sjokolade. Er sjokoman og klarer meg ikke uten en sånn om dagen.
Div. baconsvor potetgull. Er personlig glad i bacongull
Hadde et savn etter pølse. Ble da en halv kalkun grillpølse på lavkarbo-brød med masse ost.
Ellers er det lov med 1 glass vin, alkoholfri seff

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 15:06   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Hadde et savn etter pølse. Ble da en halv kalkun grillpølse på lavkarbo-brød med masse ost.

Det finnes massevis av pølser med lite karbohydrater som er lovlige.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:58   #11
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Kalkungrill har 2,5 karbo per pølse. Hvor mye er det i lavkarbo?

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 22:58   #12
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei
Exclamation

Sv: Jeg sliter!

Takk for mange svar og råd!

(OBS: Langt innlegg.......)

Jeg bestemte meg at den 18 september skulle jeg ha en utskeielse pga bursdag. Den bursdagsfeiringen er vell bitt vell lang kan man si.
Det som jeg tror er problemet er at jeg er enn del matlei.. og jeg har skikkelig lyst på noe godt/søtt.. HELE tiden! Samt at jeg gennerelt bare er lei... Ikke vet jeg hvorfor heller

Så skal det sies at jeg og sambo har hadd litt mindre problemer den siste måneden, å det går for det meste på at han syns jeg bruker alt for mye penger når jeg er å handler mat! Å ja, mat-budsjettet vårt har gått drastisk opp, siden jeg begynte med lavkarbo.
(men så har vi også gjort det slik at jeg lager lavkarbo mat så begge kan spise, men så får han ekstra med karbo i form av ris, pasta eller potet.. Så egentli, så har mat-budsjettet stege pga begge to, ikke bare pga meg!)


Å siden det har vært mye farting i det siste, så har tablettene fra ketolyse bitt mer eller mindre avglemt, siden man ikke kan ta alle på samme tid.

Men, nå har vi snakket om saken, og han er enig i at det er bedre å bruke mer penger nå på mat og jeg kan spise meg frisk (og ned i vekt), enn å ende opp som diabetiker..

Så på søndagen tok jeg en skikkelig real prat med meg selv, om hva jeg egentlig vill, og i går startet jeg opp med lavkarbo igjen.
Og har vell funnet ut at så lenge jeg greier å få i meg tablettene til rett tid, så får jeg ikke sååå stor sug etter noe søtt heller.

Nå skal jeg ta en uke av gangen først å fremst, men, leter jeg fram den viljestyrken som jeg vet jeg har, så går dette bra.

Så skal det jo sies at det hjelper veldig å lese her, på forskjellige historier.
Når andre har klart 20-30-40-50 kg og mer, hvorfor skal ikke jeg det?
Nå har jeg klart 10! Jeg har 30 igjen til å komme meg ned i normal bmi.
Så nå tenker jeg; hvorfor stoppe nå? Når jeg er så godt i gang egentlig?

Nå sier jeg god natt og håper på en ny god dag i morgen!

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 07:46   #13
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Jeg sliter!

Før i tiden kunne jo feiringer være fest fleire-dager-til-endes

Jeg tror jeg kunne skrevet akkurat dette innlegget selv for et par år siden da jeg var på ketose selv. Nå skal jeg absolutt ikke påstå at hvordan jeg opplevde det er direkte overførbart til deg, altså -vi er jo alle som kjent unike.

Jeg følte jeg gikk glipp av noe da jeg ikke kunne spise det samme som "alle andre", og derfor ble det mer og mer vrient å motivere seg. Jeg hadde ikke lov til å belønne meg selv med søtsaker/karbomat, og jeg følte at jeg ofret meg for å gå ned i vekt.

Nå; to år senere har jeg fått hodet i orden og vet at jeg ikke ofrer noe. Tvert imot - jeg ofret helsen min i to år til fordi jeg ikke skjønte det viktigste: Den største belønningen er ikke vektnedgangen i seg selv - men at kroppen har godt av det. Og når kroppen har det bra så trives sjelen også bedre.

Hjernen er en komplisert sak, og at du føler du savner søtsaker/karbo kan godt være fordi du sliter med andre ting i livet ditt. Du kan spørre seg selv: "Blir dette bedre av at jeg legger på meg, blir slapp, oppblåst, sløv og trøtt?" Hvis du ikke tror du kan takle ketose og hva enn som skjer i livet ditt samtidig - så må du tenke grundig igjennom om det ketolysekuren eller andre ting som gjør ting vanskelig for deg!

Ellers må jeg si at du er utrolig flink som har nådd det første delmålet ditt, og at det er naturlig å vingle litt. Jeg håper du også innerst inne bestemmer deg for å forsette, at du ikke bare gjør det fordi du føler du bør, og at du når det endelige målet ditt til slutt

Og et praktisk tips også: hvis du er søtsugen eller føler ting er vanskelig, gå en tur ute. (Men ikke til 7-eleven hehe)

Masse lykke til!
(Beklager at det ble litt personlig, dette

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 07:50   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Kalkungrill har 2,5 karbo per pølse. Hvor mye er det i lavkarbo?

Ketolysepølsene har 0.2KH/100g. Jackobs (Ultra) har 0 påstår de.

Er det forresten noen som vet om Red Light ølet er borte vekk for godt? Har ikke sett det på Meny/Ultra/Ica eller noe i det siste, og vanlig Lite-øl har forsatt for mye for å kunne ta med seg en boks på poker-kveld.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:30   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Er det forresten noen som vet om Red Light ølet er borte vekk for godt? .

Åh, trodde det bare var her på stedet de hadde fjernet det. Kanskje man skulle ha spurt etter det (men problemet er at det nesten bare er vikarer på jobb på butikkene, synes jeg. Spør du etter noe, så aaaaner de ikke - og sjefen er såklart ikke inne...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:50   #16
Aishe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Aishe er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

F. eks er jeg sjokoholiker, så sist lagde jeg lovlig konfekt av kokosfett og mørk sjokolade/sukkerfri med hakka nøtter i. -Veldig lite karbo, frigjordte lykkehormoner,mett og sunne fettstoffer


du har vel ikke nøyaktig oppskrift og dele bort vel??
hvor mange karbo i hver sjokkis (ca.)

Aishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:56   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Utrolig hva man har skrevet ned!

Jeg smelter 175g cocosa (med eller uten kokossmak) sammen med en Anthon og heller opp i små konfektformer. Tilsetter litt hakkete paranøtter eller kokos.

En Anthon Berg sjokkis veier 45g, så vidt jeg husker.
Når jeg bruker små former, putter jeg kokos/nøtter rett opp i formene. Du ser hvor bittelite det er plass til. Men godt med litt som kan tygges, sjokkisen smelter jo i munnen!

Sånn som dette?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 17:05   #18
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg sliter!

Hei,
…bare at Anthon Bergh sjokoladen har gått ut av produksjon Så du må bruke en annen sukkerfri type eller en 80 % kakao sjokolade.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:38   #19
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter!


Sliter veldig de 3-4 første dagene etter at jeg har vært på "karbokjøret". Veldig sugen..særlig på kvelden. Det løser jeg med å ikke nekte meg noe, bare det er lavkarbo. Kan mumse nøtter, baconcrisp ost osv..bare det IKKE er karbomat. Etter 3-4 dager gir suget seg og alt er bare velstand.

Så jeg pleier å tenke..dag 1 ..det blir bedre, dag 2...bare to dager igjen til suget gir seg osv.. så vips har det gått 4 dager og da går det greit

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:47   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Ellers er det lov med 1 glass vin, alkoholfri seff

Alkoholfri? Den inneholder jo vannvittig mange flere karber enn vin med alkohol. På de alkoholfri jeg har sjekka er det 50g restsukker pr liter. Tørr hvtvin kan inneholde så lite som 0.5g, altså ikke noe.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:41   #21
roadahead
Juniormedlem
 
roadahead sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 11
roadahead er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sunshine, her.

Greier ikke å holde meg jeg!
Etter forrige helg har jeg bare vært ut å inn av ketose annen hver dag! (IKKE BRA!)
Sliter litt med motivasjon...

Noen som har noen gode råd?


Jeg var supermotivert, men så sluttet jeg å gå ned. Gjorde innsats uten å se det på vekten. Jeg har gradvis øket karboinntaket og spiser nå mer variert mat: energi kornblanding,havregrøt, sjokolade en kake i ny og ne pluss mye frukt og nøtter. Det rare er at jeg ikke går opp i vekt, den er stabil.
Vil det da være logisk å tro at når jeg nå om et par uker begynner med atkins , da begynner å gå ned i vekt igjen?
Liksom lure kroppen bort fra platået?
Kanskje det er et tips, dessuten er det veldig deilig med en mental pause:-)
Mye av lavkarbovanene vil man beholde på en pause siden tankegangen er forandret. frokost og lunsj er atkinsmat for meg hvertfall 5 av 7 dager fordi jeg har lyst på det.
I helgene da man har gjester eller er på besøk er det verre ved middagstider og desserttider....

Jeg syntes atkins er lett å forholde seg til fordi jeg planla maten og spiste en porsjon. Nå i pausen da jeg bestemmer selv er det vanskelig å begrense porsjonene, lettere å ta ekstra mat til middag for å kose seg med den..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wyVqnt1/]
roadahead er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:07   #22
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Sånn som dette?

Ja, temmelig lik..
Konfekt m nøtter

1 porsjon = 427 kcal

Protein 5%
Fett 87%
Karbohydrater 8%

Ingredienser

10 porsjoner- 1 porsj: 62,2g
200 gram cocosa
130 gramPremium Dark (Freia)
75 gram Cavalier sukkerfri mørk sjokolade
100 gram paranøtter
100 gram Mandler
17 gram Pinjekjerner .
(Skapet ble tømt for nøtterester)


Har forsøkt en variasjon med peanøtter:
Konfekt m peanøtter

1 porsjon = 511 kcal

Protein 7%

Fett 84%
Karbohydrater 9%




Ingredienser

10 porsjoner- en porsj: 80g
2 ssKokosfett (Delfia)
100 gram smør, usaltet
50 gram cocosa
100 gram Cavalier sukkerfri mørk sjokolade
1 Plate Premium Dark (Freia)
250 grampeanøtter-michaels peanuts
150 gram paranøtter
10 gram fiber, hi-maize


Problemet med denne siste er at de salte nøttene "nøytraliserer" noe av det søte, så det (ihvertfall for meg) er lettere å spise mer før jeg får "dosa" ..
Nå har jeg kjøpt inn "dark" 86 % kakao, tenkte å søte med sukrin for å få enda mindre karbo og insulinstingning, noen som har prøvd noe lignende?

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:10   #23
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Alkoholfri? Den inneholder jo vannvittig mange flere karber enn vin med alkohol. På de alkoholfri jeg har sjekka er det 50g restsukker pr liter. Tørr hvtvin kan inneholde så lite som 0.5g, altså ikke noe.

De fleste forum jeg har vært på tillater ikke referanser til alkohol, så dytta det inn på slutten Men ser ikke ut til å være noe problem her.

Når det gjelder øl så velger jeg en 0,33 Aass lite (1/100) til maten.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 10:26   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sliter!

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

De fleste forum jeg har vært på tillater ikke referanser til alkohol, så dytta det inn på slutten Men ser ikke ut til å være noe problem her.

Her er det egne vin- og drinketråder, så det er ikke noe problem.
Vi har tom egen bartender!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sliter Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 32 05-05-11 22:21
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 18:09
Uff, sliter med å få i meg nok fett! linnipinni Ketolysekuren 7 19-01-08 19:09
Ja, jeg sliter MizzEve Ketolysekuren 9 23-08-07 09:10
Sliter... villebill Ketolysekuren 2 02-04-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no