Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-06, 13:31   #1
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Tenkte jeg skulle høre med dere fornuftige, oppegående lavkarbodamene&mennene om en sak : )

Kort fortalt; jeg er oppvokst med en overbeskyttende, nervøs mor. Alt er potensielt farlig, er hennes livsfilosofi.

Selv har jeg som mål å leve livet mitt på en helt annen måte. sliter selv med en del bekymring, men dette prøver jeg å kontrollere så godt jeg kan. Vil at mine barn skal vokse opp i en trygg, glad og positiv atmosfære.

Nå skal hele familien på en tre ukers tur til Brasil. Jeg gledet meg i utgangspunktet veldig.

Ikke overraskende, har min mor en rekke motforestillinger, og det er ikke måte på hva som kan gå galt.
prøver å ikke forholde meg til alt dette, men kjenner frykten snike seg inn bakveien....

Så leste je et innlegg av lege per Hasle på reiseklinikken, hvor han hevder at det er uansvarlig å reise til andre kontinent med barn under fem år...

Da kjente jeg at jeg ble ganske redd. Er jeg så ivrig på å ikke ligne på min mor at jeg er uansvarlig i dette tilfellet?

Ble ganske overrasket da jeg leste dette, for en hører da stadig om småbarnsfamilier på reise.

Hva mener dere?

Vi skal til et sted med lite sykdom og bra helsevesen.

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 13:37   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Største problemet i Brasil er vel ikke sykdomene, men kriminaliteten?
Jeg har vært der og så lenge man ferdes i de trygge områdene og uten synlige smykker, så er man trygg. Når det gjelder sykdomsfaren, så vet jeg rett og slett ikke, men folk reiser jo langt på ferie med små barn nå for tiden, og hadde det ikke generelt gått fint, sa hadde det vel vært større advarsler...?

Brasil er fantastisk, så jeg håper dere finner ut at dere kan dra
Skal dere bo på en resort?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 13:41   #3
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sv: Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Ja, vi skal bo på en resort 6 mil nord for Natal. Ligger ved en liten landsby - null kriminalitet.

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 13:42   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Og på en resort er det vel også enklere å få "trygg" mat enn om man kjøper på gatehjørnet også

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 13:46   #5
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

De har vel småbarn i Brasil som klarer seg utmerket?
Jeg ville ikke hatt tvil i min sjel - ting kan jo skje her hjemme også, så det er bare til å utvise litt godt gammelt folkevett og ikke drikke vannet fra dass , så går det som regel greit. man kan ikke passe på ALT, HELE tiden, uansett!

Gode venner av meg med 3 barn har tatt alle sine fødselspermisjoner på rundreise i sørafrika med småttene på slep, og det har ikke gått annet enn brillefint!

KOS dere på tur, sier jeg bare, og legg igjen bekymringene hjemme.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 15:27   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Jeg har venner og kollegaer som har reist verden rundt med ungene sine. Så lenge du tar høyde for annen bakterieflora og tar normale forholdsregler med hva du spiser hvor, så kan iallefall ikke jeg se at det er noen fare forbundet med å reise til Brasil. Det er et velutviklet land og ikke akkurat farlig - bortsett fra kriminaliteten da. På et resort er man seom regel ganske så trygg !

Reis og kos deg du !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 22:37   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Kan barnet gi uttrykk for hvor det evt har vondt hadde jeg ikke vært i tvil. er det et barn som er så lite at det ikke kan snakke og si fra hadde jeg vært mere i tvil

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 11:59   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Er jeg uforsvarlig som tar med små barn til Brasil?

Utfør vaksiner og ordn opp med en skikkelig reiseforsikring.. så er du langt på vei trygg. Men vil råde deg til å sjekke ut helsefasilitetene på stedet du skal til. Ungene kan bli syke eller skadd og ikke alle steder er sykehuset det beste stedet å havne. Min svoger brakk beinet i Kroatsia. Han havnet på det lokale sykehuset og var nødt til å bli liggende der til han kunne reise hjem. Fasilitetene var elendige. Null mat, null service, null ekspertise. Så han måtte hjem for å få nødvendig behandling. Sånt bør man ha i bakhodet når man reiser med små barn. Sjekk ut sykehuset i området før du reiser. Kontakt ditt reiseforsikringsselskap og se hva de kan gjøre dersom en av dere blir syke eller skadde under oppholdet. En annen ting. Snakk med barna og forbered dem på ting som er anderledes i Brasil enn hjemme. Og snakk med dem.. ( dersom de er store nok til å forstå) om forhåndsregler og ting de ikke bør gjøre i Brasil, men som de gjør hjemme. Sånt som å aldri spise uvasket frukt. Aldri drikke vann fra krana. Insekter og slanger og slikt. Farer som dine barn ikke er vant med og bør gjøres oppmerksomme på.
Ellers.. God tur!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no