Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
22-10-10, 22:14 | #1 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Tenkte dette kunne være en støtte-hverandre-tråd som man kan se på for å se om det er noe man må være påpasselig for. Her kan sikkert mange komme med gode tips for å beholde vekten og den sunne livstilen. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
23-10-10, 00:44 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Jeg orker ikke å falle tilbake til der hvor jeg føler meg fæl, feit, jeg kjenner valkene velter over bukselinningen (om jeg i det hele tatt har en bukse jeg syns sitter fint, umulig å finne bukser som sitter fint om man er over str. 44).
23-10-10, 00:58 | #3 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?
Eller at bukseknappen graver seg inn i magen og man har avtrykk etter bukselinningen.. For å ikke snakke om ødemene i beina!!!! *urk* |
Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. |
23-10-10, 01:00 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Heng et før-bilde av deg selv et sted der du kan se det hver dag, og heng et ferdigslanket bilde av deg selv ved siden av! Litt uoriginal idé som har blitt sagt før, men det er motiverende å se forskjellen, og vite at man både er sunn og normalvektig! |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ |
23-10-10, 01:10 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Jeg har brukt fire år på å komme ned i normalvekt, og jeg merker at det er en livsstil for meg. Jeg tåler også endel langsomme karbohydrater nå, så det går greit med Fedon-kosthold. Jeg har ikke noe tro på å leve strengt i noen dager og belønne seg selv en dag i uken med "ulovlig" mat. Jeg tenker at livsstilen gjelder hele tiden, det er det som er normalen. Slik tror jeg at jeg klarer å holde vekten faktisk. Å holde det ved det jevne, ved å leve et helt normalt liv med et helt normalt kosthold. For meg er ikke dette en diett lenger, det er ikke noe annet etter dette. |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon |
23-10-10, 01:19 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Vibeke: her er det ikke snakk om noe "ulovlig" mat, men lavkarbo! |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ |
23-10-10, 10:07 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Tenker først og fremst at man må finne årsaken til at man ble som man ble. Og jobbe med det underveis i slankinga Viljestyrke og gode vaner er ikke nok til å holde på vekta, hvis det er det emosjonelle som har vært en avgjørende faktor. Det erfarte jeg lett når jeg var 18 og gikk ned fra 95 til 75. Skulle jo selvfølgelig ALDRI tilbake dit, men jobba overhodet ikke med følelsene og da gikk det jo som det måtte da. 95 + 20 til.
23-10-10, 10:43 | #8 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 48
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?To ting som hovedsakelig skal hjelpe meg til å holde vekten nå som jeg har kommet der jeg er. Første er at jeg har tenkt å fortsette med lavkarbo, og å fortsette å trene. Og jeg tror at det i seg selv vil være nok om jeg ikke lar det skli ut. |
Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo |
23-10-10, 11:21 | #9 |
Seniormedlem
Hvor: Romerike
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Når man har gått på karbokjøret f.eks. i ferier, og får tilbake den utilfredse følelsen av å være sulten og sugen på noe hele tiden, samtidig som man føler seg skikkelig feit og at den dårlige selvfølelsen kommer snikende innpå en - da er det lett å gå tilbake til maten som gjør en mett og glad. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
23-10-10, 14:03 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
|
Nettopp! Jeg var på karbokjøret to uker i sommer, og kunne virkelig ikke vente til jeg kom hjem til "normal" mat igjen
23-10-10, 14:34 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Tror jeg signerer Veggpryd og Carisma. Det er for meg urealistisk å "love" at jeg aldri kommer til å la meg friste av noe sukker/stivelsesholdig igjen, men jeg har lært at jeg ikke tåler det spesielt godt. Hvorfor skulle jeg i fremtiden ville legge om til å være uggen-syk-ekkel-oppblåst på heltid?
23-10-10, 15:30 | #12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
|
Og ikke minst drasse rundt på 4-5kg ekstra vann til enhver tid?
25-10-10, 14:18 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Jeg tror faktisk ikke det blir noe problem! Kroppen min har det rett og slett best på lavkarbo, så selv om jeg vil kunne nyte et kakestykke eller spise kålrabistappe til julemiddagen, så kommer jeg garantert til å spise lavkarbo til hverdags. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv |
25-10-10, 14:23 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Det er jo "enkelt", bare å fortsette med lavkarbokosthold... |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
25-10-10, 23:05 | #15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 64
|
Enig |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
26-10-10, 21:19 | #16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Enig! Jeg skal spise lavkarbo resten av livet. Jeg skal først nå vektmålet mitt - på veien skal jeg som du sier reflektere en heeeeel del så må jeg planlegge hvordan jeg skal leve livet på lavkarbo - uten å gå opp... jeg har store planer om eksperimentering med å øke karbo til jeg kanskje når Lutz-målet på rundt 70? Spennende - men FØRST må jeg faktisk komme meg ned 10 til. Halvveis nå - og det er en merkelig følelse... |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
26-10-10, 21:27 | #17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Tror ikke jeg kommer til å gå masse opp i vekt noengang. Må i så tilfelle bli om jeg blir gravid. Jeg har ett greit forhold til vekta, men jeg er rimelig striks og bestemt og jeg har bestemt meg for å aldri bli bælfeit igjen, så jeg tror faktisk det holder godt. I tillegg vet jeg hvor hardt jeg har jobbet for denne kroppen, så jeg setter kanskje større pris på den enn jenter som "alltid" har vært pene i kroppsfasongen. |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that |
27-10-10, 09:00 | #18 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?For meg er det spesielt 2 ting som vil gjøre at dette kostholdet er varig:
|
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF |
21-11-10, 13:26 | #19 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Gjøvik/Sogndal
Alder: 40
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Hei alle sammen. |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
21-11-10, 15:37 | #20 |
Seniormedlem
|
Lavkarbo er etter 15 mnd blitt min livsstil - så jeg er ikke bekymret for å legge på meg fordi jeg ikke klarer å leve lavkarbo. Utfordringen er å finne ut hvor mye karbo man kan spise til vanlig uten å gå opp i vekt. "Heldigvis" har jeg 10 kg igjen å gå ned, og jeg ser at jeg går jo ikke OPP i det hele tatt, selv de dagene jeg spiser MER lavkarbo-mat enn de andre dagene. Jeg går i utgangspunktet ned med redusert kcal i tillegg til karbo, men nå har jeg nådd et lite platå ser det ut til... så istedet for å få panikk og skeie ut - så fortsetter jeg å spise lavkarbo, og vrir hjernen min for å finne ut hvilke justeringer jeg nå bør prøve |
22-11-10, 05:04 | #21 |
Medlem
Hvor: Randaberg
|
Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?Være aktiv (ikke nødvendigvis treningsnarkoman på et helsestudio) og spise sunt. Så enkelt (eller vanskelig) er det faktisk. Dropp posen med smash hver kveld. To pizzastykker i stedet for en hel pizza etc. Kvitt deg med stress og andre psykiske lidelser som kan ha forårsaket en spisetrang. |
Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater |
22-11-10, 07:33 | #22 |
Seniormedlem
|
Synes du har litt "enkle" løsninger - det er nemlig slik at for min del - hadde det vært så enkelt - hadde jeg ikke vært overvektig i utgangspunktet... |
22-11-10, 13:31 | #23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
|
Hm... jeg ble ikke overvektig pga psykiske lidelser og overspising, men pga hormonforstyrrelser (PCOS) |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon |
22-11-10, 14:35 | #24 |
Seniormedlem
Hvor: Sarpsborg
|
Kanskje MrMuscle er en av de som faktisk har lagt på seg fordi at han har spist for mye og feil? Blir det ikke da litt dumt å sitte og fortelle han at det ikke stemmer og at det er dypereliggende problemer som ligger bak, hvis det faktisk IKKE er det? Han kjenner vel segselv og sin kropp og vektoppgang best? Er vel ikke noe vits i å legge på han problemer han kanskje ikke har, bare fordi at det er mange andre som har gått opp pga andre elementer?
Sist redigert av nellie : 22-11-10 kl 19:07. Årsak: Adda sitat, så ikke det ble noe misforståelser:) |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo |
22-11-10, 15:14 | #25 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Du har helt rett. Jeg var i ferd med å ese ut kun fordi jeg spiste for mye og feil (vel mye sjokolade og godis...) og ikke rørte meg noe særlig. Men med magrere mat, mindre godis og mer mosjon gikk jeg fort ned igjen.
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kjernesunn Familie -slik gjør vi det | Chantelle | Lavkarbobøker | 5 | 03-04-10 14:39 |
Slik jeg ser ut, etter -45 kilo | LenaBeatrice | Mer enn 30 kg overvekt | 27 | 07-06-09 11:37 |
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. | Nitja | Ketolysekuren | 6 | 06-03-09 13:18 |
Løs hud etter slanking ... | snupperella | Ketolysekuren | 10 | 13-09-07 23:31 |