Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør jeg galt??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-12, 14:07   #1
Biscuits
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
Biscuits er på en erverdig vei
Unhappy

Hva gjør jeg galt??

Hei!

Jeg er ny på forumet, og jeg forsøker og gå ned i vekt.
Jeg spiser mat med lite karohydrater, med slier med å gå noe serlig ned i vekt. Jeg må innrømme at jeg ikke har studert Lavkarbo dietten veldig veldig inngående, og muligens gjør helt feil, derfor spør jeg dere om dere vil se litt på dagsmenyen min, og se om jeg er på rett spor.

Frokost kl 07.30
1 skive lavkarbobrød med 1 karb pr 40 g brød, med et egg. Bytter på med reker, boastbeef, skinke, løk, agurk, krepsehaler i Chilliesaus.

Lunsj kl 12.00
Omelett av 2 egg, litt vann og bitte litt salt, med ost og skinke
Eventuelt en salat med egg, ost, skinke, reker el.

Mellommåltid kl 15.00
1 skive lavkarbobrød med 1 karb pr 40 g brød, gjerne med laks og eggesalat laget av egg og majones, litt krydder, og en bitte liten skvett fløte.

Middag kl 18.00
Ren kylling, kalkun, svinefile, salat og lavkarbobrød. Noen ganger med eggesalat, eller kokt egg.

Kvelds kl 21.00
1 skive lavkarbobrød med 1 karb pr 40 g brød, gjerne med laks og eggesalat laget av egg og majones, litt krydder, og en bitte liten skvett fløte.

Jeg, drikker kun te og vann.
Av snacks spiser jeg spekeskinke, reinsdyrpølse, brie ost, elgpølse, som jeg lager i små snaksposjoner på lørdagene. Jeg spiser og Bacon Crisp.

Jeg går turer stort sett hver dag, på ca en time. Jeg går til jeg blir svett og har økt puls.

Jeg har mer eler mindre spist dette siden uken etter påske, med en liten glipp n helg da jeg spiste litt ris, popcorn, og faktisk en liten McD cheesburger.

Jeg har gått ned 3 kg.

Hva gjør jeg galt her, sposer jeg for lite av noe, for mye av noe, eller tenker helt feil??

Veldig taknemlig for svar, begynner og miste motet.

Hilsen Biscuits

Biscuits er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 14:25   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør jeg galt??

Du har holdt på i 5-6 uker, og har gått ned 3 kilo. Synes det er bra jeg :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 14:36   #3
Biscuits
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
Biscuits er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt??

Ja det er kanskje det? Jeg er vel bare veldig utolmodig, og syns det går sent.
Jeg hadde kanskje forventet mer vekttap en 0,5 kg i uken, med tanke på at jeg har gått fra et usunt kosthold og nesten 0 i egenaktivitet til dette.
Jeg må muligens smøre meg med litt mer tolmodighet....

Biscuits er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 14:51   #4
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Hva gjør jeg galt??

Hvordan står det til med centimeterne dine? Siden du plutselig har begynt å trene, kan du fort få noen tyngre muskler også...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 14:58   #5
Biscuits
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
Biscuits er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt??

Hei!
Tenker du på om jeg måler midje osv?
Jeg har ikke målt noen gang. Mne merker ikke spesielt stor forskjell på bukser.
Trene er vel og ta hardt i, men jeg går i alle fall en time pr dag ca, så noe muskelmasse byggels muligens opp, men ikke veldig mye skulle jeg tro?

Biscuits er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 14:59   #6
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt??

For å være helt ærlig, så synes jeg at 3 kg på 6 uker er helt normalt, og beldig bra... Det vil si 500 g ned i uken, og noe mer enn det er ikke anbefalt... Hvis du skal forandre på noe så kanskje du skal kutte ut brøderstatninger nå istarten. Lykke til videre, og husk å få i deg mye mer vann enn tidligere

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 15:03   #7
Biscuits
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
Biscuits er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt??

Ok, jeg er nok bare utolmodig.
Jeg har lest litt her også, og ser nok at jeg drikker alt forl ite vann. Jeg er ikke serlig tørst til vanlig, og har hele tiden slitt med og få i meg nok vann. Så jeg skal nok forsøke og bli flinkere til å drikke.

Biscuits er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:05   #8
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt??

Etter som jeg kan se inneholder dagen din veldig lite grønnsaker, annet enn en salat av og til. De fleste karbohydratene du skal innta iløpet av en dag skal være grønnsaker etter som jeg har lært og dermed er nok ikke en salat godt nok. Her i huset går det i grønnsaker til frokost ved siden av egg, hoved delen av middagen består av grønnsaker i alle varianter og det fungerer iallfall for meg. Samt at jeg i starten kuttet helt ut alle former for brød osv... Gikk kun i smørgrøt, egge retter eller rent kjøttpålegg. Mulig du skal legge bort brødskiva en liten stund og se om det er det som gjør at du går litt sakte ned i vekt, selv om jeg ikke synes det går så sakte. Det er veldig individuelt hvor mye man går ned de første ukene.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:08   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør jeg galt??

Heilt normalt å vere utolmodig, ein vil jo helst bli kvitt alle kiloane - i går! Men ein kan ikkje diktere kroppen, den må få ta det i sitt tempo.

Tru meg, gåing er bra for oppstramming av kroppen!

Eg anbefalar at du les deg opp på lavkarbo, kva det er, finne kanskje ein filosofi som passar deg? Eg veit i alle fall at ein står sterkare når ein veit kva ein held på med, føler seg mindre usikker etc. Ein god stad å starte er med nybyrjartråden, der finn du mykje info samla på ein stad.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 18:19   #10
Biscuits
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
Biscuits er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt??

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen!

Skal jeg opppsummere litt blir det og kutte ut alternativer til brød for en periode, drikke mer vann, spise mere grønnsaker, og leser meg litt opp på lavkarbo
Veldig gode råd alle sammen!
Vedr grønnsaker, hva er best og spise? Gulerøtter, brokoli, kålrot, blomkål er de ok?

Vndre ting: Agurk, løk, paprika? Andre?

Kan jeg spise bær? Bringebær, blåbær, solbær?

Biscuits er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 18:34   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva gjør jeg galt??

Skriv ut denne og heng på kjøleskapet!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 18:43   #12
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg galt??

Opprinnelig lagt inn av Biscuits, her.

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen!

Skal jeg opppsummere litt blir det og kutte ut alternativer til brød for en periode, drikke mer vann, spise mere grønnsaker, og leser meg litt opp på lavkarbo
Veldig gode råd alle sammen!
Vedr grønnsaker, hva er best og spise? Gulerøtter, brokoli, kålrot, blomkål er de ok?

Vndre ting: Agurk, løk, paprika? Andre?

Kan jeg spise bær? Bringebær, blåbær, solbær?

Eg spiser masse brokkoli, blomkål, sellerirot, paprika, babymais, reddik, løk, sopp, kvitløk, løk, purreløk, isbersalat og squash.
Gulrot er grei som rå, raspa. Men den får høg GI når den blir kokt.
Bær er greit å spise. Bringebær er best, 3,2 g karber pr 100 g. jordbær og blåbær har henholdsvis 6,6 og 7,5 g karber pr 100 g.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 19:04   #13
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hva gjør jeg galt??

Kutt ut lavkarbobrødet iallefall til middagen, og spis grønnsaker istedet. Minst 5 om dagen er regelen på lavkarbo også (bringebær er også lov hvis du ikke er så glad i grønnsaker). Kutt ut 1 eller 2 av måltidene, det er generelt ikke nødvendig/ideelt å spise så ofte på strikt lavkarbo, når man har kommet gjennom "innkjøringsfasen". 3-4 måltider holder i massevis, mange spiser kun 2-3.

Hvis du har det travelt kan du legge inn det du spiser på diett.no eller lignenede for å sjekke hva du får i deg totalt, av energi, fett, protein og karbo. Får man i seg alt for mange kalorier er det vanskelig for kroppen å forbrenne eget fett, og med så mange måltider som du har er det lett å få i seg for mye kalorier totalt. Det er fordi maten vi spiser har så høy energitetthet, så måltidene bør være utrolig små hvis man skal spise 5 av dem. Hvis du trives med veldig små måltider er det jo ikke noe problem da, men sjekk gjerne hva du får i deg totalt sett per dag

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt? Lillelam LCHF 1 03-02-12 13:05
Gjør jeg noe galt Mona_K Spørsmål og svar 17 24-03-10 18:21
Hva gjør jeg galt? AltforStor Ketolysekuren 10 22-08-07 09:29
Gjør du noe galt (av og til)? Sugarpill Generell diskusjon 20 05-06-06 01:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no