Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hei og hopp! Lurer litt på hvordan dere varierer måltidene?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-10, 13:10   #1
tingelinge87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 23
tingelinge87 er på en erverdig vei

Hei og hopp! Lurer litt på hvordan dere varierer måltidene?

Jeg er helt fersk på dette, så lurte jeg på om jeg rett å slett gjør dette riktig.
Til frokost steikte jeg svinefilet, kokte brokkoli og blomkål,så hadde jeg bittelitt fløte på. dette spiste jeg til frokost, og til lunsj. Er det greie måltider ? Tror det blir det samme til middag, men til kvelds tenkte jeg å ha et taco inspirert måltid med kjøttdeig, litt taco krydder og salat .

kom gjerne med innspill !!

tingelinge87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 13:33   #2
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Hei og hopp! Lurer litt på hvordan dere varierer måltidene?

Det er jo forsåvidt greie måltider, men jeg tror ikke du får i deg så mye fett av dette. Det er nok bare en brøkdel av det fettet du trenger i løpet av en dag i det Bruk mye smør, oljer, rømme etc. Alt du kan for å få opp fettinnholdet i måltidene. Renskåret kjøtt som svinefilet har veldig lite fett.

Husk at fettet er drivstoffet ditt på lavkarbo. Spiser du ikke karbohydrater så MÅ kroppen ha noe annet å leve av, altså fett. Jeg fungerer best når jeg får i meg i allefall 1 gram med fett per kilo kroppsvekt i døgnet. Hvis du ikke får i deg nok vil du verken gå ned spesiellt i vekt eller føle deg særlig bra da du vil gå tom for energi.


Sist redigert av Mighty : 18-09-10 kl 13:50.
Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:45   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hei og hopp! Lurer litt på hvordan dere varierer måltidene?

Enig med Mighty - altfor lite fett Prøv å velg kjøtt med fett i som feks entrecote. Du kunne feks til svinefileten din spise saus med fløte i (bare ha fløte i stekefettet og krydre litt)- og/eller hatt smeltet smør over grønnsakene. Smør og olje har mye fett på små mengder så du trenger ikke drukne det - bare ha på et par ss feks

Til tacon din kan du steke i bra med smør og feks ha litt fløte i kjøttsausen

Ellers gir jo feks grillet kylling med skinnet på bra med fett, eller laks som er en meget bra fettkilde. Liker du avocado kan du ha det til som salat feks. Lag deg guacamole til taco'n din av avocado, litt chili, salt og feks CF eller rømme. Smak deg fram

NB tacokrydder inneholder ofte SUKKER! Lag heller eget tacokrydder, se her:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...03&postcount=2
Du finner tacosaus i butikken med rundt 5 gram karbo pr 100gram du kan bruke

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt yunie89 PCOS og karbohydratkontroll 8 16-04-09 11:55
Hva drikker dere til måltidene? Kun vann? Superslimithink Spørsmål og svar 8 16-09-08 20:04
Jeg lurer litt.. turid Dr Lindbergs 3 25-08-06 20:07
Lurer litt... lipo Eurodiett 8 06-02-06 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no