Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lei av å være feit?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-11, 11:05   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Lei av å være feit?

http://karijaquesson.blogg.no/130656..._vre_feit.html

Kari vet råd

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 11:29   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av å være feit?

Tror jeg holder meg til lk jeg..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 11:53   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Er du lei av å være Kari Jaquesson?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 12:01   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Fader heller, hvorfor kan ikke lavkarbo-fagfolka sette i gang et slikt opplegg på TV?? Kenn Hallstensen feks, sammen med Hexeberg, trening OG kosthold på samme tid DET hadde jeg kommet til å sett på - hver eneste episode!

Kari er jo god på trening, men hva kan hun om kosthold, og at forskjellige kropper har forskjellig behov??

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 14:57   #5
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Fader heller, hvorfor kan ikke lavkarbo-fagfolka sette i gang et slikt opplegg på TV?? Kenn Hallstensen feks, sammen med Hexeberg, trening OG kosthold på samme tid DET hadde jeg kommet til å sett på - hver eneste episode!

Det hadde blitt favorittprogrammet mitt!

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 15:33   #6
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

Det hadde blitt favorittprogrammet mitt!


Ja, mitt også!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 15:47   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Kari er jo god på trening, men hva kan hun om kosthold, og at forskjellige kropper har forskjellig behov??

God på trening.. Er hun det? Synes hun er gammaldags og utdatert på den fronten.

Men jeg har ikke sett noe av det nyere arbeidet hennes da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 15:47   #8
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Fader heller, hvorfor kan ikke lavkarbo-fagfolka sette i gang et slikt opplegg på TV?? Kenn Hallstensen feks, sammen med Hexeberg, trening OG kosthold på samme tid

Ingen som "kjenner noen som kjenner noen" som kan tipse TV2 eller noen andre om?! Høres ut som et bra programkonsept, spør du meg! Bare å se på bokhandlernes topplister, Lavkarbobøker ligger på topp uke etter uke.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 16:02   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei av å være feit?

Kari Jaquesson kjører på videre for å skape flere fordommer overfor overvektige. Herregud. "Lei av å være feit". Akkurat som folk velger selv å bli feite. Faan, hu er frekk, altså!

Vil heller se lavkarboprogram på TV enn Kari Jaquesson som tror alle feite er dumme og late.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 17:32   #10
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Kari Jaquesson kjører på videre for å skape flere fordommer overfor overvektige. Herregud. "Lei av å være feit". Akkurat som folk velger selv å bli feite. Faan, hu er frekk, altså!

Vil heller se lavkarboprogram på TV enn Kari Jaquesson som tror alle feite er dumme og late.

Helt enig.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 17:48   #11
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Lei av å være feit?

Ser det er Dinamo som skal produsere denne serien. Hva med å sende dem forslaget om lavkarboserie?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 17:52   #12
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Lei av å være feit?

Er det bare jeg som reagerer på hvordan hun formulerer seg i blogg innlegget?š
Synes hun formulerer seg dårlig og skriver veldig uprofesjonelt.

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:03   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Er det bare jeg som reagerer på hvordan hun formulerer seg i blogg innlegget?š
Synes hun formulerer seg dårlig og skriver veldig uprofesjonelt.

Det var derfor jeg la det inn her Er ikke første gang hun "formulerer seg" om oss feite.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:09   #14
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Ingen som "kjenner noen som kjenner noen" som kan tipse TV2 eller noen andre om?! Høres ut som et bra programkonsept, spør du meg! Bare å se på bokhandlernes topplister, Lavkarbobøker ligger på topp uke etter uke.

Send mail! Send mail! Det skal jeg jaggu gjøre selv, altfor mange av disse kokkeprogrammene inneholder sukker sukker sukker og mel...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:26   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Jaaa, det var en idé! Jeg skal søren meg tipse alle TV-stasjonene om det! Det SKAL bli lavkarbo-program! BASTA!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:31   #16
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lei av å være feit?

Jeg synes faktisk at det er bra at noen setter fokus på fedme. Greit nok at man ikke er enig med henne, men det er flott at noen roper høyt, skaper debatt og jeg tror nok hennes metode vil fungere for en del mennesker, akkurat som lavkarbo fungerer for andre.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:32   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Det kjipe med konseptet er at siden det ikke er de ofisielle rådene har de ikke lov til å lage ting på det uten ha en "ekspert-utallelse" fra ofisiellt hold (ernæringsrådet o.l)....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:39   #18
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kjipe med konseptet er at siden det ikke er de ofisielle rådene har de ikke lov til å lage ting på det uten ha en "ekspert-utallelse" fra ofisiellt hold (ernæringsrådet o.l)....

Enn om TV3 tar saken? Sender ikke de fra England for å unngå en del norske lover og regler, eller husker jeg feil?

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:43   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg synes faktisk at det er bra at noen setter fokus på fedme. Greit nok at man ikke er enig med henne, men det er flott at noen roper høyt, skaper debatt og jeg tror nok hennes metode vil fungere for en del mennesker, akkurat som lavkarbo fungerer for andre.

Det er ingen som har sagt at ikke det er fint at det settes fokus på dette, men det er måten hun gjør det på som gjør at det blir så latterlig. Hvem kaller noen de vil hjelpe for "FEIT"?? Det er som å kalle en som er psykisk utviklingshemmed for hjerneskada. En alkoholiker for alkis. En narkoman for narkis. Det er ingen respekt der og hun viser gang på gang at det ikke er noe slags forståelse for dynamikken som virkelig ligger bak noen sin fedme.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:45   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Prøv gjerne å hjelpe meg, men kall meg faen ikke for feit!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 21:20   #21
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lei av å være feit?

Jeg er feit og for min del må man gjerne kalle en spade en spade. Så vi er vel alle forskjellige der og.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 21:29   #22
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei av å være feit?

Finsk TV sendte for ikke mange dagene siden et skikkelig LCHF program, med minimal innblanding av Statlig "ekspertise". Det var utrolig bra, og vi burde kanskje sende link til programmet til både Kari og Dinamo...?

http://vimeo.com/24004754

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 21:30   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er feit og for min del må man gjerne kalle en spade en spade. Så vi er vel alle forskjellige der og.

Men Kari J kaller ikke en spade for en spade. Hun kaller en spade for en dum og lat gaffel!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 21:32   #24
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Pepa Gris, vil du bli kalt lat og dum?

Det spørs jo om jeg er lat og dum, er det konstatering av fakta så er det greit for meg. Er det i sammenheng med at jeg spiser lavkarbo så gjerne da også, jeg anser bare de som har den meningen som uvitende og/eventuelt at de ønsker å provosere. Begge deler er forsåvidt greit da man får en gylden mulighet til å spre litt kunnskap.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 21:33   #25
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men Kari J kaller ikke en spade for en spade. Hun kaller en spade for en dum og lat gaffel!

Og som det provoserer alle de dumme late gaflene! Akkurat som hun ønsker

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det koster å være feit mokki Generell diskusjon 22 28-08-09 14:41
Du dør ikke av å være feit! Gamla Generell diskusjon 4 02-10-06 15:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no