Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal 10 kg ned, på 8 uker

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-11, 00:23   #1
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei
Question

Skal 10 kg ned, på 8 uker

Hei. Nytt medlem her på siden. Og jeg trenger litt hjelp med hvordan kosthold/deff/diett jeg skal kjøre disse 8 ukene. Starter førstkommende mandag, og skal fortsette 8 uker frem

Litt nødvendig informasjon:
alder: 19 år
vekt: 88kg
høyde: 181cm
Fettprosent: Usikker, skal prøve å få målt den på en eller annen måte..
aktivitetsnivå: Kommer til å ligge på 10-12 økter i uka!
idrett: Fotballspiller (men trener jevnlig mye basis trening, som styrke)
Kosthold per dags dato: ikke så veldig bra. Vært ganske dårlig de siste ukene. Derfor jeg vil prøve på en deff/diett i 8 uker.

Mål for perioden:
- Gå ned 10 kilo
- Bevare endel av styrken (Kan gå med på å miste noe)
- Få frem en mer markert kropp (minske fettprosent)
- Føle meg lettere!

Noen krav til det eventuelle kostholdet under perioden:
- Må kunne være lettvint å lage maten
- Rimelig (skal prøve å være litt økonomisk)
- Skal kunne gå an å gå over til et normalt kosthold etter endte 8 uker uten å rase opp i vekt igjen.
- Unngå sulthetsfølelse

Så det jeg da trenger hjelp til er følgende:
- Hva slags type diett/kostholf/deff er å anbefale til meg?
- Hvordan vil et dags kostplan se ut?
- Er det nødvendig med kostilskudd? isåfall vilke? (vil helst bruke minst mulig av det)

Setter pris på kjapp hjelp!

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:32   #2
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Hva er et normalt kosthold da?

Hvorfor 10 uker? Har du dårlig tid? Det er nesten en kg i uka - og du er da ikke så overvektig?

Det er sikkert noen som kan hjelpe deg. Men tenk deg litt om, før du hiver deg på en slags diett som du kaller det.

Les litt, skaff deg kunnskap Lykke til!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥

Sist redigert av utolmodig : 03-06-11 kl 00:34. Årsak: Feil
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:36   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

hei!
jeg synes du skal lese nybegynnertraaden til arnakristin foer du gaar videre, lavkarbo er ingen hurtigkur for vektnedgang som du gaar paa i 8 uker og saa gaar tilbake til normalt kosthold, men en livvstil og varig kostholdsendring... det kan ta 2 til 8 uker bare aa faa igang ordentlig fettforbrenning, og du vil bare forvirre og stresse kroppen om du velger lavkarbo i en kort periode.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:45   #4
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Bra med raske svar

Nei jeg er nok ikke overvektig i den forstand. Driver aktivt med idrett, og er bare ute etter en mer markert kropp og vil ned de opplyste kiloene før jeg antageligvis drar utenlands i ett par uker.

Og mener ikke helt sånn at etter de ukene, så skal jeg smelle til med et elendig kosthold. Jeg skal etterhvert etter sommeren har et godt og sundt kosthold, men det er lenge til den tid, og derfor har jeg lyst til å ha en målsetting på 10 uker.

Jeg vet ikke helt som dere sier at lavkarbo er det riktige. Men jeg liker konseptet til det, og har vært noe innpå det tidligere i år, og ja, jeg merket at det nok er veldig vanskelig istarten. Btw, så går min mor og far på det, og har fått ganske så bra resultater

Men tenkte jeg bare skulle spørre her inne, fordi det er nok mange her som vet mye mer om kosthold enn det jeg gjør, så om dere har gode tips til det jeg lurte på uansett, så setter jeg pris på hjelp

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 06:20   #5
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Det er ikke umulig, jeg har klart litt over 8 kg på litt over 5 uker, men blir litt forvirret, er det 8 kg på 10 uker eller 10 kg på 8 uker?

Jeg har spist mye kjøtt og egg, ikke bakt noe eller laget noe avansert mat, men hadde ikke klart det uten mama lupes tortillawraps

De bruker jeg å ha ost å kjøtt i på jobb

Handler kjøttdeig og det meste på rema 1000, billigere der med kjøtt og egentlig alt

Jeg har ikke trent, så mulig jeg hadde gått ned med ved å trene

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 15:29   #6
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Om jeg har skrevet 8kg på 10 uker, så mener jeg selvfølgelig 10kg på 8 uker

Jeg spiser veldig mye kyllingkjøttdeig fra før, og det er vel en god kilde til et lavkarbo kosthold?

Har dere noe godt tips til en dagsplan? Jeg over lever å spise litt ensformig i noen uker.

Tenker selv litt sån:
Kl. 06.00 frokost: 3 stekte egg, 1 pk Bacon
Kl. 07.00 Mat før trening: 1-2 fiberrik
Kl. 08.00-10:00 Trening
Kl. 10:30 Etter trening: Tyrkisk yoghurt m/valnøtter og kanel og funlight
Kl. 13:00 Lunsj: Kyllingsalat/tacosalat
Kl. 16:00 Middag: Torskemidag/Tacosalat
Kl. 17:00-19:30 Trening 2
Kl. 19:30 Etter trening: 1-2 fiberrik
Kl. 20:30 Kvelds: Omelett/kyllingsalat el lignende + på med litt valnøtter
Legger meg: 23:00

Kan det være et bra kosthold? eller blir det for lite fett?

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:34   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Har du lest nybegynnertraaden det linkes til lengre oppe? Ja, dette ser ut til aa bli for lite fett og med saa lite karbo blir det veldig mye protein som kan vaere veldig belastende paa kroppen din over 8 uker...

Hvis du oensker og spise tilnaermet slik du har satt opp, se heller til fedon lindberg og legg til fullkornpasta og -ris, og boenner og linser, men ogsaa groennsaker og fet fisk! Da kan du ligge saapass mye lavere i fettinntak.

kyllingkjoettdeig er magert, spis heller kjoettdeig, eller legg til fett i kyllingkjoettdeigen ved aa tilfoere eggeplomme og floete.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:39   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Du som er normalvektig og som i tillegg trener såpass mye kan risikere å heller legge på deg (i muskler) og ikke gå ned en dritt. Du går jo ned i fettprosent og blir slankere, men ikke nødvendigvis ned i vekt. Flytt heller fokuset vekk fra akkurat disse åtte kiloene, så blir det en hyggeligere opplevelse.

Det kan jo hende du er kvitt disse åtte allerede om et par uker også. Men ta heller det som en bonus.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:43   #9
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

10 kg på 8 uker, det synes jeg ikke er et realistisk mål. Iallefall ikke når du i utgangspunktet ikke er særlig overvektig.
Har selv normal bmi, trener masse og har gått på ketolyse nå i 2 mnd.
Har ikke gått ned mer enn et par kilo og de gikk jeg ned helt i starten, siden har det stått stille

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 16:04   #10
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Periodisk faste høres ut som kan være noe for deg! Les mer om det på http://www.iform.no/pub/art.php?id=1894

  Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 09:36   #11
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Opprinnelig lagt inn av Zalah, her.

Periodisk faste høres ut som kan være noe for deg! Les mer om det på http://www.iform.no/pub/art.php?id=1894

Jeg så litt på det. Men jeg hadde ikke klart meg med mange timer mellom hvert måltid. Det går nok ikke!

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 11:32   #12
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Sitat:

Skal kunne gå an å gå over til et normalt kosthold etter endte 8 uker uten å rase opp i vekt igjen.

Hvis det er vanlig norsk kosthold med brød og poteter som statens ernæringsråd anbefaler, så er det nesten umulig å ikke rase opp igjen, uansett hvilke dietter du skal følge for å gå ned i vekt.

Som alle de andre sier, så må du nok holde på en diet for resten av livet og heller ha "utskeielser" en gang i helga.

Skal du med formodning gå over til lavkarbo og ha en spisemønster med å spise etter sulten og ikke etter klokka, så kommer du nok til å spise ganske ofte i begynnelsen, helt til fettforbrenningen får starte, da kommer du bare til å ha 1-2 måltider til dagen. Da passer det ypperlig med PSMF kombo med LCHF. Jeg antar du vil ha fram sixpacken?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:57   #13
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Hvis det er vanlig norsk kosthold med brød og poteter som statens ernæringsråd anbefaler, så er det nesten umulig å ikke rase opp igjen, uansett hvilke dietter du skal følge for å gå ned i vekt.

Som alle de andre sier, så må du nok holde på en diet for resten av livet og heller ha "utskeielser" en gang i helga.

Skal du med formodning gå over til lavkarbo og ha en spisemønster med å spise etter sulten og ikke etter klokka, så kommer du nok til å spise ganske ofte i begynnelsen, helt til fettforbrenningen får starte, da kommer du bare til å ha 1-2 måltider til dagen. Da passer det ypperlig med PSMF kombo med LCHF. Jeg antar du vil ha fram sixpacken?

Ja. det er vel i bunn å grunn fettprosenten som skall ned. Men jeg har ikke målt den for øyeblikket.

Men med et måltidsmønster med PSMF og LCHF hva innebærer det? Lest litt om begge ting, men usikker på helt hva du mener.

Er det noen form for spisedag under et slikt kosthold (mye karbo endag i uken) ?
Hvor ofte spiser man? Hvor lenge kan man gå på et slikt kosthold, for så å sakte gå over til et sunt (normalt) kosthold som jeg kan vedlikeholde en lav fettprosent.

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:03   #14
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Har forresten lest noe sted at man kan kjøre et slikt PSMF kosthold over 2 uker, som en kickstart også så fortsette videre på en diett?

For man skal vel ikke ligge på et PSMF kosthold for lenge, hvis man ikke har unormalt høy fettprosent eller ikke er betraktelig overvektig ?

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:18   #15
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Jeg beklager, men dette virker helt urealistisk for en som trener såpass mye og krysser såvidt overvektsgrensa, men da så lite over at jeg hadde regnet det som normalvektig med muskler. 10 kg på 8 uker vil neppe gå, men et par kan du nok klare, dersom du ikke går opp i vekt da.
Jeg også anbefaler å kutte ut noen av måltidene og innfør periodevis faste, det var en kickstart for meg når jeg kilte meg litt fast. Du sier at du ikke hadde klart deg så lenge uten mat, men tenker du da på at du skal legge om kostholdet ditt og vil da uansett gjøre noe som du 'ikke klarer'. Du må jo legge inn nye vaner uansett for et vekttap. Husk også på at du sover noen av disse timene!

Du burde vurdere ketolyse i denne tidsperioden tror jeg i tillegg til fasten, da det er mer en kur enn en livsstil, og heller gå over til generell lavkarbo eller andre grener når du er klar for å innfør en ny livsstil og ikke bare et hastetap. Kjøp deg boken slank med ketolysekuren!

Hold deg til fordelingen 75% fett, 20% proteiner og MAKS 5% karbo, gjerne mindre, og unngå raske produkter som atkinsbarer, fiberrik eller andre ferdige knekkebrød og søtningstoffer som du finner i saft, brus osv. Det tar knekken på søtsuget og du vil greie mye mer på den tiden du har på deg enn om du skulle gi etter for et søtsug ofte.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:33   #16
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg beklager, men dette virker helt urealistisk for en som trener såpass mye og krysser såvidt overvektsgrensa, men da så lite over at jeg hadde regnet det som normalvektig med muskler. 10 kg på 8 uker vil neppe gå, men et par kan du nok klare, dersom du ikke går opp i vekt da.
Jeg også anbefaler å kutte ut noen av måltidene og innfør periodevis faste, det var en kickstart for meg når jeg kilte meg litt fast. Du sier at du ikke hadde klart deg så lenge uten mat, men tenker du da på at du skal legge om kostholdet ditt og vil da uansett gjøre noe som du 'ikke klarer'. Du må jo legge inn nye vaner uansett for et vekttap. Husk også på at du sover noen av disse timene!

Du burde vurdere ketolyse i denne tidsperioden tror jeg i tillegg til fasten, da det er mer en kur enn en livsstil, og heller gå over til generell lavkarbo eller andre grener når du er klar for å innfør en ny livsstil og ikke bare et hastetap. Kjøp deg boken slank med ketolysekuren!

Hold deg til fordelingen 75% fett, 20% proteiner og MAKS 5% karbo, gjerne mindre, og unngå raske produkter som atkinsbarer, fiberrik eller andre ferdige knekkebrød og søtningstoffer som du finner i saft, brus osv. Det tar knekken på søtsuget og du vil greie mye mer på den tiden du har på deg enn om du skulle gi etter for et søtsug ofte.

Okei. Men hvordan få i meg nok fett? Og hvordan ville du da, ha lagt opp en dagsplan for kostholdet, hvis du regner med tidspunktene jeg trener.

Dette er hva jeg har spist mandag:
3 stekte egg + 1 pakke bacon
1 boks tyrkisk yoghurt + kanel og 2 never valnøtter
1 proteinshake (med 5dl H-melk)
1 fiberrik
1 skyr (160g)
2 kyllinglår
1/2 kylling

tirsdag:
2 stekte egg + 1 pk bacon
3 kyllinglår
1/2 boks tyrkisk yoghurt + kanel og 2 never valnøtter
Ellers ble det noe karbo i form av: endel jordbær, 1 pk nudler, 2 rundstykker

Så må få prøvd å få lagd ferdig en plan iløpet av uka. Tar imot alle tips jeg kan få her inne

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:52   #17
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Tips: et treningsforum er kanskje bedre ifbm deffing, din reke

insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:55   #18
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Opprinnelig lagt inn av 1Nick92, her.

Okei. Men hvordan få i meg nok fett? Og hvordan ville du da, ha lagt opp en dagsplan for kostholdet, hvis du regner med tidspunktene jeg trener.

Dette er hva jeg har spist mandag:
3 stekte egg + 1 pakke bacon
1 boks tyrkisk yoghurt + kanel og 2 never valnøtter
1 proteinshake (med 5dl H-melk)
1 fiberrik
1 skyr (160g)
2 kyllinglår
1/2 kylling

tirsdag:
2 stekte egg + 1 pk bacon
3 kyllinglår
1/2 boks tyrkisk yoghurt + kanel og 2 never valnøtter
Ellers ble det noe karbo i form av: endel jordbær, 1 pk nudler, 2 rundstykker

Så må få prøvd å få lagd ferdig en plan iløpet av uka. Tar imot alle tips jeg kan få her inne

Det virker jo som du trener for å bli større? tenker på den shaken, nøttene osv..
Jeg spiste 2-3 måltider på fasten, lunsj, middag og evt kvelds. Da 1 posjon av hver, hvor jeg spiste noe lignende dette:
lunsj kl 13:
Omelett av 2 egg, 2ss fløte, en klype gressløk og evt litt fetaost. Om jeg var ekstra sulten så spiste jeg 2 osteknekkebrød med smør på, og bacon ved det hele (ca 2-3 skiver).

Middag kl 18 ca:
Her varierer vi hver dag, men f.eks fylt paprika.
1 rød paprika, kjøttdeig, purreløk og squash, gratinert med ost.

Om jeg lå lavt på fett, noe jeg gjerne gjør de dagene vi spiser fylt paprika er å spise cocosa. Det kan du ha i f.eks en kopp te eller kaffe.

Det hender jeg blir sulten mot kvelden og jeg hadde tidsfrist til kl 22 å spise noe, da tok jeg meg gjerne et par never med baconsnacks som 'kvelds'.

Tykrisk yoghurt, nøtter (med noen få unntak), nudler, rundstykker, skyr, fiberrik og særlig proteinshake ser jeg på som totalt fyfy, det inneholder alt for mye karbo og er ikke godt for noe. Men de på LCHF spiser mye av dette, det har jeg forsåvidt ikke satt meg inn i og kan ikke si hva som er riktig og galt for den grenen. Kanel skal man være veldig forsiktig med også, det er karbobombe i seg selv.

Dersom jeg skulle bli kjempesulten tidlig om morgenen så drakk jeg grønn te det er vanndrivende og kan hjelpe vektnedgang, samtidig som det er utrolig godt! Varmen holdt også sulten vekke i de timene som var igjen før lunsj. Ellers så kan du drikke så mye du gidder i løpet av hele døgnet, og du burde drikke minst 3L vann daglig også. Vann hjelper vektnedgangen også!

Test ut kostholdet ditt ved å plotte inn alt med diett.no og bli kjent med hva du faktisk har i kroppen din.

Til sist vil jeg si at jeg har kuttet ut periodevis faste nå fordi det gjorde en gammel 'skade' verre, så jeg kan kun anbefale det til sunne og oppegående mennesker som aldri har slitt med spiseforstyrrelser i form av spisevegring eller anoreksia. Jeg påpeker også at jeg er ingen ekspert eller jobber innen helse, så jeg vil ikke være den som blir hengt om noe skulle skje. Jeg skriver kun av egne erfaringer og kunnskap tillært fra forumet!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 01:23   #19
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Basert på diett.no ble det kostholdet jeg hadde på mandag slikt:

Energi: 4432

Fett: 303g
Mettede fettsyrer: 41.1g
Flerumettede fettsyrer: 45.4g
Enumettede fettsyrer: 49.3g
Kolesterol: 1396mg
Natrium: 2703mg 180%
Karbohydrat: 69.9g 54%
Kostfiber: 10.9g 29%
Sukkerartet: g
Protein: 354g 633%

Vitamin B6 134% · Vitamin D 37%
Vitamin B12 402% · Vitamin A 84%
Tiamin 89% · Folat 62%
Vitamin E 146% · Sink 96%
Pant.acid 0% · Vitamin C 0%
Niacin 209% · Mangan 56%
Selen 109% · Kopper 143%
Riboflavin 131% · Kalium 75%
Fosfor 337% · Jern 142%
Magnesium 87% · Kalsium 179%
Basert på ditt ADI


Fett: 303.36
Karbohydrat: 69.88
Protein: 354.41
Kcal: 4433

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 01:27   #20
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 8 kg ned, på 10 uker

Opprinnelig lagt inn av insulininja, her.

Tips: et treningsforum er kanskje bedre ifbm deffing, din reke

Har seff også skrevet innlegg på treningsforum. Men er dårlig med svar. Bruker ofte være det der inne. Så her var det visst mye mer aktivitet. Og jeg regner med at det finnes folk som er ekstremt interesserte i kosthold her inne, som kan hjelpe meg på det jeg lurer på

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 07:58   #21
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Skal 10 kg ned, på 8 uker

Du spiser jo fryktelig MYE da. Du ser jo at du er oppe i 4500 kalorier, noe som er ganske mye selv på lavkarbokosthold.

Mine råd:
- det er ikke vits å spise proteinshakes, rundstykker og nudler dersom du skal holde lavkarbo, eller gå ned i vekt.
- spis REN mat. Ikke spis skyr og fiberrik. Du kan nok også kutte ned litt på den tyrkiske yoghurten. Det er litt mye karbohydrater i det, så prøv å hold det til en liten mengde og max en gang om dagen.
-kutt generelt ned på maten, men fokuser på å ha fettkilde og grønnsaker til alle måltidene. Spis deg mett, men ikke mer.
- legg fra deg at du må spise ofte, og at du må "fylle opp med karbohydrater" etter trening. Det er ikke vits i når du spiser lavkarbo, da finner kroppen (etterhvert) påfyll gjennom fett.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 08:00   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skal 10 kg ned, på 8 uker

Jeg har retta på trådtittelen, så det stemmer i forhold til din egen korreksjon her.

Jeg tenker også at du burde skru ned forventningene dine akkurat i forhold til kilo, og heller bare prøve ut et kosthold, OG lese boka til denne filosofien. Ketolyse er i utgangspunktet ikke et dumt forslag, ettersom det er en fin og enkel diett, MEN det er en ketogen diett, og det kan gå et par uker pluss minus hvor du kanskje ikke kommer til å ha overskudd til å trene så mye som du gjør nå mens kroppen din omstiller seg til full fettforbrenning, sånn sett kan det være greit å ha en litt langsom overgang hvor du kutter ut litt og litt karbo.
Periodisk fasting er ikke så ille om man spise mye og fet mat innen for de timene man ikke faster, jeg gjør det helt av meg selv, men har aldri planlagt det.

Men jeg synes absolutt du burde ta en kroppsanalyse og så heller fokusere på fettprosenten din, HVIS den er for høy. Normal fettprosent for kvinner er mellom 20 og 30%, så det er et stort slingringsmonn.
Ellers er et lavkarbokosthold helt ypperlig for treningsformer der du trenger utholdenhet. Går du på fett går du så og si aldri tom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 15:01   #23
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 10 kg ned, på 8 uker

Vil få ned fettprosenten ja. Har mye overflødig fett.
Og selvom man tar inntak av proteinpulver og spiser nøtter er ikke det nødvendigvis for å bli større. Blir ikke større av å bare ta inntak av det.

Mulig ikke lavkarbo er tingen for meg. Men vil bare hurtig ned ivekt. Trenger en effektiv måte. Tviler på at jeg vil gå rett opp igjen.

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 00:17   #24
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Skal 10 kg ned, på 8 uker

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Du spiser jo fryktelig MYE da. Du ser jo at du er oppe i 4500 kalorier, noe som er ganske mye selv på lavkarbokosthold.

Mine råd:
- det er ikke vits å spise proteinshakes, rundstykker og nudler dersom du skal holde lavkarbo, eller gå ned i vekt.
- spis REN mat. Ikke spis skyr og fiberrik. Du kan nok også kutte ned litt på den tyrkiske yoghurten. Det er litt mye karbohydrater i det, så prøv å hold det til en liten mengde og max en gang om dagen.
-kutt generelt ned på maten, men fokuser på å ha fettkilde og grønnsaker til alle måltidene. Spis deg mett, men ikke mer.
- legg fra deg at du må spise ofte, og at du må "fylle opp med karbohydrater" etter trening. Det er ikke vits i når du spiser lavkarbo, da finner kroppen (etterhvert) påfyll gjennom fett.

Da må jeg få lov til å bare skyte inn noe... kjæresten min har et daglig kcal-inntak på 5000 kcal. Hun kan ikke ha mindre, da funker ikke kroppen hennes. Kostholdet er basert på langsomme karbohydrater/lav GI.

Hun går på x antall proteinshaker, deriblant big mass(masse masse kcal i en shake). Nå er hun ikke inni samme sporten som TS, men bodybuilding. Men jeg ser ikke helt hvorfor det er så ille å ligge på 4500 kcal HVIS vedkommende trenger det? Hun havner innenfor lavkarbo (ikke TS, men kjæresten min altså), men spiser mye mer enn hva "vi andre" gjør, langt flere måltider enn meg.

Jeg er enig i det der med å fylle opp med karbohydrater, men der freaker hun ut og sier hun MÅ faktisk ha et litt høyere inntak enn meg..

(Jeg bare lufter tanker nå, jeg kom ikke med noen fasit, jeg bare "lufter hue"..og lurer på om det faktisk ikke er heelt latterlig av TS å spise "så mye")

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 23:21   #25
1Nick92
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
1Nick92 er på en erverdig vei

Sv: Skal 10 kg ned, på 8 uker

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Da må jeg få lov til å bare skyte inn noe... kjæresten min har et daglig kcal-inntak på 5000 kcal. Hun kan ikke ha mindre, da funker ikke kroppen hennes. Kostholdet er basert på langsomme karbohydrater/lav GI.

Hun går på x antall proteinshaker, deriblant big mass(masse masse kcal i en shake). Nå er hun ikke inni samme sporten som TS, men bodybuilding. Men jeg ser ikke helt hvorfor det er så ille å ligge på 4500 kcal HVIS vedkommende trenger det? Hun havner innenfor lavkarbo (ikke TS, men kjæresten min altså), men spiser mye mer enn hva "vi andre" gjør, langt flere måltider enn meg.

Jeg er enig i det der med å fylle opp med karbohydrater, men der freaker hun ut og sier hun MÅ faktisk ha et litt høyere inntak enn meg..

(Jeg bare lufter tanker nå, jeg kom ikke med noen fasit, jeg bare "lufter hue"..og lurer på om det faktisk ikke er heelt latterlig av TS å spise "så mye")

Åsså :P

Hvem er kjæresten din og hvem er TS :P
skjønte ingenting av d der :P

1Nick92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen ennå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal vi tørre å lage en bildetråd for oss som skal ned rundt 15 kg Hildemor på slanking Ketolysekuren 68 17-04-12 07:28
Tips og råd om min diett! Skal ned 15 kg på 8 uker. Ivers1 Generell diskusjon 8 02-05-11 19:28
Skal til Kreta om 2 uker Gressenka Ketolysekuren 11 17-09-10 10:07
Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 31-05-09 12:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no