Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå sier jeg takk og farvel snart

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-09, 12:22   #1
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Nå sier jeg takk og farvel snart

Jeg har vært i ketose i 4 uker, og har ikke tatt av mer enn ca. 1,5 til 2 kg og jeg har mye jeg må ta av.. Jeg er veldig frustrert og vurderer å gå over til GR. Jeg har vært trofast mot kuren iflg. boka til Torkil og er nå veldig overgitt at jeg ikke ser resultater. Jeg spiser grønnsaker i tillegg til fett og proteiner. Tenkte for en liten stund siden at jeg må kutte ned på meieriprodukter, men det hjalp heller ikke. Jeg er også ute og går i skogen i 2 til 2 1/2 time annen hver dag. Folk rundt meg spør og jeg ser at de kan se jeg ikke har gått ned.
Det er kanskje ikke alle dette passer for?
Jeg spiser ikke spesielt store måltider, men kan være jeg ikke klarer å få i meg nok fett? Men i hvilken form bør det fettet komme fra? Bacon, smør? og ikke fløte og ost?
Fint hvis noen har noen motiverende ord til meg her, for nå er det like før jeg gir opp.. Hadde egentlig veldig tro på dette.
Maten er veldig god, og jeg har planlagt uka mi godt, men likevel er det ikke noe som tilsier at jeg forbrenner noe fett

Hilsen veldig frustrert og gir opp snart

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 12:29   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Bare lurte på om du har brukt målebånd, jeg?

Du får ganske mye mosjon og kanskje du rett og slett har fått muskler i stede!

For noen tar det litt lengre tid før kroppen skrur over på fettforbrenning.
Fettet kan komme fra bacon og smør(ekte smør!!!), ja, men mange tar tilskudd av fett i form av cocosa eller Udo's!
Mantra: Når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

Det er også viktig at du får i deg opp mot 3 liter væske hver dag, mesteparten vann helst!

Ikke gi opp enda! Gi det en måned til siden du trives med maten og klarer å planlegge!
Du har jo ikke gått opp i vekt heller!
Om du ikke har målt deg, gjør det nå og se om en måneds tid, da vel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 12:38   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Ikke gi opp

Jeg tenker at kroppen din trenger tid til å komme i gang med fettforbrenningen. Normalt er nedgang ca 500 g i uka Så du ligger fiint i "skjemaet"
Noen opplever et vektras først, med ikke alle. Det kommer veldig an på hvor mye avfallstoffer og oppsamlet væske man har i kroppen.

Bruk kaldpressede oljer, oliven og raps. I tillegg til smør, fete koteletter, laks osv

Stå på

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 13:52   #4
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

ikke gi opp enda! hør på erfarne her inne, prøv og vann har øke fett og vanninntak! vann har MYE å si altså!

jeg hadde ingen kickstart, jeg hargått ned 9 kg på 8 uker, og d er helt greit jevnt og trutt..

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 14:26   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Kanskje du kan legge ut hva du spiser i løpet av en dag så er det lettere å hjelpe deg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 15:28   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

bare tenk på hvor mye bedre maten er, og hvor mye mere du kan spise på grete roend, og du har fortsjatt tatt av.

itilleg får du ikke så mye gratis hos GR.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 15:33   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Jeg mener Pål Jåbekk her skrev noe om at den ordentlige fettforbrenningen som regel ikke kommer riktig i gang før det har gått fire uker i ketose. I tilfelle er du jo i rute. Og som Gerd sier, den første vektnedgangen er oftest bare vann.
Jeg har alltid hatt som hovedregel å aldri gi en kostholdendring mindre enn tre måneder.
Har du i tillegg fått sjekket deg for ting som insulinresistens/diabetes, PCO/PCOS eller lavt stoffskifte? Det er typiske sykdommer som kan sette brems på vektnedgangen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:36   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Fant en fin link til svensk LCHF side - som kanskje kan gi noen forklaringer på hvorfor det går litt tregt med noen.

http://kolhydrater.ifokus.se/Article...1-64d67576da12

Jeg har ihvertfall "jo-jo" slanket meg halve livet - så den forklaringen passer fint for meg. Kroppen min er nok livredd for å miste noe den bør spare på til sulte-tider... (har nemlig gått opp over en kg siste uka - uten å spise noe annerledes).

(Og jeg NEKTER å notere ned i tickeren min at jeg har gått opp *ler*)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:41   #9
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Spiser du kunstig søtning? I så fall kan også dette sette en stopper for vektnedgang!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 18:42   #10
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Jeg kuttet denne uken (eller sist helg da) til 1600 kcal. Jeg spiser fortsatt ketogent og ligger på 65-75% fett, men er superstreng på kalorigrensen. Først denne uken har det skjedd noe med magefettet - de fem ukene jeg hadde i ketose først gav meg kun tre ekstra centimeter rundt hoftene.

Kanskje er du som meg, at du må begrense kalorinntaket også? Mange her gjør det jo ubevisst ved at de spiser lite, jeg er nok ikke sånn.

Jeg foretrekker fortsatt lavkarbo foran lavkalori - jeg har 300 kcal med å gå på og jeg føler meg mett på en annen måte. Når jeg blir sulten rumler magen og går jeg lenge kniper den (ikke at der skjer bevisst, men forelesninger er litt stress til tider) - men jeg får ikke trang til å putte i meg alt jeg finner som er søtt, slik jeg gjorde på lavkalori.


Sist redigert av Margrethe : 16-10-09 kl 18:55.
Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 18:51   #11
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg kuttet denne uken (eller sist helg da) til 1600 kcal. Jeg spiser fortsatt ketogent og ligger på 65-75% fett, men er nazi på kalorigrensen. Først denne uken har det skjedd noe med magefettet - de fem ukene jeg hadde i ketose først gav meg kun tre ekstra centimeter rundt hoftene.

Kanskje er du som meg, at du må begrense kalorinntaket også? Mange her gjør det jo ubevisst ved at de spiser lite, jeg er nok ikke sånn.

Jeg foretrekker fortsatt lavkarbo foran lavkalori - jeg har 300 kcal med å gå på og jeg føler meg mett på en annen måte. Når jeg blir sulten rumler magen og går jeg lenge kniper den (ikke at der skjer bevisst, men forelesninger er litt stress til tider) - men jeg får ikke trang til å putte i meg alt jeg finner som er søtt, slik jeg gjorde på lavkalori.

Har alle her inne på forumet blitt Nazister, eller?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 18:55   #12
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

Har alle her inne på forumet blitt Nazister, eller?

Beklager ordvalget, det var kanskje dumt av meg. Det er et helt vanlig dagligtaleord for meg og mine venner om noe som er veldig strengt, men jeg burde tenkt meg om her inne.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:16   #13
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Beklager ordvalget, det var kanskje dumt av meg. Det er et helt vanlig dagligtaleord for meg og mine venner om noe som er veldig strengt, men jeg burde tenkt meg om her inne.

neida , jeg har ikke noe imot det

jeg bare tenker .. høyt .. igjenn..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 15:45   #14
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Hei alle sammen og tusen takk for oppmuntrende ord og oppklaringer.. Jeg står like stille og forstår ikke hva jeg gjør feil..
Tenke jeg ville legge ut hva jeg spiser:
Frokost: 1-2 kokte egg med 2 ss reker og 1 ss mayones/bare mayones, omelett, eggerøre, 1 stk. lollpopbrød med egg, reker, leverpostei, eggerøre og 3 skiver laks

Lunsj: som regel salat med kylling, issalat, agurk, sukkererter, 1 beger med fetaostsnack og oljen, noen ostebiter,
eller 1/4 omelett, egg og bacon, eggerøre og laks

Middag: 150 til 200 gr. kjøtt, kylling eller fisk med fet saus, fløtesaus, broccoli og blomkålmos.. evt. gratinert med ost. Sopp, litt løk

Kvelds: hvis jeg er sulten: som regel nøtter og ost

Klarer også å spise en stor teskje med cocosa nesten hver dag.

Tenker at jeg må nok drikke mye mer vann. Kanskje kroppen binder alt jeg får i meg nå.. Har jo gjort en stor omveltning nå. .

Min venninne som jeg trener med starter på GR imorra,, og hvis ho går ned nå, da må jeg vurdere å bytt retning.,. Nå tenker jeg at det er ikke sikker dette passe for aller. Og at jeg er nok en av dem, ellers hadde jeg rast ned. Har opp mot 20 kg som skal av

Ha en fin uke aller sammen

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:12   #15
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av mona42, her.

Min venninne som jeg trener med starter på GR imorra,, og hvis ho går ned nå, da må jeg vurdere å bytt retning.,. Nå tenker jeg at det er ikke sikker dette passe for aller. Og at jeg er nok en av dem, ellers hadde jeg rast ned. Har opp mot 20 kg som skal av

Eller få deg en ny venninne

Spøk til side: i og med at du gikk ned 2.5kg første uken så er du sikkert i ketose. Men lurer på:

a) Har du utslag på ketostix'en? Jeg vil gjette på at den er mørk fiolett. Hvis ikke så kan du kanskje sjekke side 85 i Torkils bok?
b) Skriver du ned nøyaktig hva du spiser og regner dette sammen i løpet av en dag, både karbo, kalorier, fett og proteinmengde?

Jeg har skummet igjennom alle innleggene du har skrevet, men finner ikke ut hvor høy eller tung du er (utover at du har ca 20kg som skal av).
Du refererer til det du spiser og, med fare for å banne i kirken, kan det se ut som det er litt mye? Det er ca samme som jeg spiser (jeg har mer grønnsaker og mindre egg) - og jeg veier 126kg.

c) Slutter du å spise når du er mett, eller spiser du alt du har tilbredt?
(Personlig feiler jeg grovt på dette selv, men det skal det bli en slutt på nå.)

Sånn generelt skal man ikke telle kalorier på ketolyse, men det betyr ikke at kaloriene ikke teller!

Selv om du forbrenner mye mer i ketose, så vil det være mulig å spise nok til å vedlikeholde vekten.

Og så vil jeg også si som de andre at 2 liter vann er lite. En veldig forenklet biokjemisk forklaring er at kroppen trenger vann som drivstoff for prosessene som skjer under omdanning av fett. En mer utførlig forklaring av Ziggy her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=117

Så ingen grunn til å spare på vannet!

Og selvsagt er mosjon et veldig pluss hvis du har sjans til å ut og gå en halvtimes tur av og til. Edit: jeg ser du går lang tur i skogen, det er supert!

Masse, masse lykke til, jeg tror du fikser dette - uheldigvis så er det kanskje ekstra hardt i starten for deg - men bedre helse (og lavere vekt) er en fin gulrot!

(Nei, du må ikke spise gulroten ennå... )

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 19-10-09 kl 17:21. Årsak: typo. er alltid en typo... :P
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:59   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Kutt ut nøttene! De er en kjent partystopper. Mye ost kan også stanse deg....

Hva med å prøve en uke der du IKKE spiser de typiske partystopperne: meieriprodukter, nøtter, sukkererstatninger og tomater.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 19:38   #17
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Eller få deg en ny venninne

Spøk til side: i og med at du gikk ned 2.5kg første uken så er du sikkert i ketose. Men lurer på:

a) Har du utslag på ketostix'en? Jeg vil gjette på at den er mørk fiolett. Hvis ikke så kan du kanskje sjekke side 85 i Torkils bok?
b) Skriver du ned nøyaktig hva du spiser og regner dette sammen i løpet av en dag, både karbo, kalorier, fett og proteinmengde?

Jeg har skummet igjennom alle innleggene du har skrevet, men finner ikke ut hvor høy eller tung du er (utover at du har ca 20kg som skal av).
Du refererer til det du spiser og, med fare for å banne i kirken, kan det se ut som det er litt mye? Det er ca samme som jeg spiser (jeg har mer grønnsaker og mindre egg) - og jeg veier 126kg.

c) Slutter du å spise når du er mett, eller spiser du alt du har tilbredt?
(Personlig feiler jeg grovt på dette selv, men det skal det bli en slutt på nå.)

Sånn generelt skal man ikke telle kalorier på ketolyse, men det betyr ikke at kaloriene ikke teller!

Selv om du forbrenner mye mer i ketose, så vil det være mulig å spise nok til å vedlikeholde vekten.

Og så vil jeg også si som de andre at 2 liter vann er lite. En veldig forenklet biokjemisk forklaring er at kroppen trenger vann som drivstoff for prosessene som skjer under omdanning av fett. En mer utførlig forklaring av Ziggy her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=117

Så ingen grunn til å spare på vannet!

Og selvsagt er mosjon et veldig pluss hvis du har sjans til å ut og gå en halvtimes tur av og til. Edit: jeg ser du går lang tur i skogen, det er supert!

Masse, masse lykke til, jeg tror du fikser dette - uheldigvis så er det kanskje ekstra hardt i starten for deg - men bedre helse (og lavere vekt) er en fin gulrot!

(Nei, du må ikke spise gulroten ennå... )


Hei og tusen takk for tilbakemelding..
Tenkte jeg ville prøve å svare deg litt..
a. Jo, jeg er i ketose iflg. stix. Har kun hatt mørk lilla 1 gang..er som regel på 10 og noen ganger 50. Har snart brukt opp den boksen

c. Nei, jeg er ingen storspiser, stopper når jeg er mett..
b. Og når jeg skriver vekt på maten, så husk at jeg er jo ei som ikke veier maten, så jeg bare tar det sånn ca..
Det er nok det som er feil, men for meg og min hektiske hverdag, føles det veldig stressende å måtte måle, veie og regne ut alt jeg spiser. Så nei, jeg skriver det desverre ikke ned..
Jeg må nok drikke mer vann generelt..
Jeg tror jeg ikke får i meg nok fett kanskje? Synes dette er ganske vanskelig jeg. men er veldig standhaftig person ser det ut til... Dette er derimot første kuren som jeg ikke har hatt problemer med å følge og jeg tenker heller ikke noe særlig på mat. ..Bortsett fra å finne oppskrifter her inne da..
Jeg spiser overhodet ikke brød, poteter, ris og pasta, sukker.. Er veldig nøye på det..så det er ikke rart jeg blir litt fortvilet nå jeg ikke ser resultater..Jeg er heller ikke en kjempestor jente, men 160 høy og 82 kg er for mye. Heldigvis er kiloene jevnt fordelt, men jeg føler meg slett ikke vel..
Mosjonen gjør nok sitt etterhvert, vi blir gode og svette og kondisen blir bedre for hver gang..
PS...beholder venninna uansett jeg hehe

Takk for oppmuntringa, jeg skal nok klare det

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 21:54   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Anbefaler deg lese dette!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 02:20   #19
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kutt ut nøttene! De er en kjent partystopper. Mye ost kan også stanse deg....

Hva med å prøve en uke der du IKKE spiser de typiske partystopperne: meieriprodukter, nøtter, sukkererstatninger og tomater.

/signed

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 06:43   #20
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Angående det å veie maten: hvis du gjør det i starten vil du etter hvert vite mengden på faste matvarer sånn at du slipper å veie hver gang.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 11:20   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Det å veie maten går fortere enn man tror når man er vant til det. Jeg har matvekta stående rett ved komfyren, med en notisblokk og en penn ved siden av. Lager jeg f.eks en omelett, så skjærer jeg bare opp stykker av grønnsakene jeg skal ha i omeletten, og noterer ned underveis, før jeg kutter dem og har i panna. Om jeg skal ha majo på noe, så bare setter jeg fatet på vekta før jeg slår den på (min viser null på oppstart), etc.
Etterpå regner jeg det ut på Mat på data (utregningsprogam som man kan laste ned gratis). Dette tar toppen fem minutter mer av dagen min.
Jeg ville også ha droppet eller kuttet ned på klassiske partystoppere en stund, kunstig søtning (om du spiser det) meieriprodukter (bortsett fra smør), lavkaborbrød og nøtter.

Godt å høre at du trives med maten! Det er en stor forutsetning Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 12:29   #22
lulla1975
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
lulla1975 er på en erverdig vei

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Lavkarbo skal faktisk passe for alle. Det er lavkalori som ikke passer for alle. Husk at vektnedgangen ikke er lik fra uke til uke. Jeg har hatt uker hvor jeg har gått ned 0,2 kilo, mens plutselig har det forsvunnet en hel kilo. Gi det tid. Fire uker er lite ift et helt liv. Vil du ned i vekt en gang for alle, så er det å legge om til lavkarbokost et temmelig sikkert valg.

__________________
Lulla - sofagris & bokorm

lulla1975 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:14   #23
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av lulla1975, her.

Lavkarbo skal faktisk passe for alle. Det er lavkalori som ikke passer for alle.

signerer.
etter litt real tankegang ,og real fakta om kosthold, tror jeg så lite på lavkalori at det huffameg.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 19:44   #24
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

signerer.
etter litt real tankegang ,og real fakta om kosthold, tror jeg så lite på lavkalori at det huffameg.

Vil det da si at du ikke tror på oss som må kutte i kalorier på lavkarbo? Jeg er på lavkarbo og lavkalori, type ca 7-900 kcal i underskudd om dagen. Nå går jeg ned, det gjorde jeg ikke før.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:01   #25
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Jeg tror ikke det er mange som bestrider at en noen ganger må se på kaloriene. Spiser man 5000 kalorier i døgnet, tror jeg det er rimelig vanskelig å gå ned i vekt uansett hva du spiser. Dette vil for de aller fleste regulere seg ganske greit etter å ha fulgt opplegget over tid. Vi blir ikke lenger sultne på samme måte som før, og har heller ikke det gode gamle suget etter et realt blodsukkerkick! Da vil man etterhvert automatisk spise færre kalorier.
Dette med at trådstarter sier hun for første gang ikke har hatt noen problemer med å følge en kur, er jo kjempegode nyheter. I allefall om trådstarter er villig til å følge dette opplegget over tid. Mange sliter med noe overspising i starten av lavkarboopplegg, ofte fordi man ikke blir helt mett på samme måte (dvs, man får ikke skyhøyt blodsukker). Jeg tror at hvis du fortsetter å følge opplegget over tid vil vekten gå sakte men sikkert nedover. En annen ting er at det er utrolig viktig å være tålmodig, man har gjerne brukt flere år på å legge på seg og da kan man godt investere i et år på å gå ned disse kiloene. 2 Kg i måneden er faktisk 24 kilo ned på ett år, om det fortsetter i samme tempo.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sier hei jeg også ... Kokkosbolla Ketolysekuren 4 29-10-07 09:16
Farvel cellulitter!!?? mofe Lavkarbo generelt 10 02-11-04 10:54
Jeg sier farvel... Carbokiller Generell diskusjon 5 01-05-04 15:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no