Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Sprettrumpe ...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-10, 10:08   #1
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sprettrumpe ...

Nokon som har tips til enkle øvingar eg kan gjera kravlande på golvet i min eigen heim, utan bruk av for mykje utstyr?
Kan nemnast at eg har både treningsstrikk og vekter (ja, vektene er litt vanskeleg å festa på føtne...).

Ser i speglen at rumpeballane heng litt, så tenkte eg skulle strama opp litt, men treng då tips! Er ikkje så flink til dette treningsgreiene eg...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 10:11   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sprettrumpe...

Gå litt effektivt i oppoverbakker, så bygger rumpa seg opp, samtidig som fettforbrenninga får en boost

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:04   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprettrumpe...

Trappegåing og muskelstimulator vil jeg tro er effektivt

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:22   #4
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Sprettrumpe...

Sykling gjør susen Litt styrketråkk og kondisjon.. Enten får du gå ut og sykle, eller så får du ta inn en treningsykkel i stua
Eller melde deg inn på et treningstudio

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:26   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sprettrumpe ...

Søstra mi pleier å kombinere tannpuss med å løfte beina bakover og stramme en og en rumpeballe. Hun har gått ned over tjue kilo, og har fått rumpa på plass igjen. Men hun driver også med spinning, det er ikke helt min kopp te.
Jeg for min del har klart å bygge opp den lille flate rumpa mi takket være yoga, og jeg har faktisk fått SPRETTRUMPE! No kidding. Jeg tror den øvelsen som jeg gjør som har forårsaket dette fantastiske fenomenet er kobra. Den gjøres SÅNN! og i tillegg løfter jeg beina så høyt jeg kan, og strammer rumpa. Jeg holder denne posisjonen i åtte sekunder, og gjør åtte rep.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 12:38   #6
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Sprettrumpe ...

Hmm... tusen takk for tips folkens! Eg får vel begynna å bevega meg, og den yogaøvinga trur eg eg skal prøva... spanande! Tenkte eg skulle ta bilete før start og når eg ser endring! hihi!

Og tannpuss kombinert med å fleksa foten bak... ja, alle monnar drar!
Trappegåing kan eg få til

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 20:49   #7
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

Disse øvelsene er effektive for stumpen

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:06   #8
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

Jillian Michaels DVD'er!! I say no more!!

Garantert effektivt - ihvertfall for meg har det vært sånn..

"No more Trouble Zones" anbefales varmt hvis det er mest oppstramming det er snakk om (ikke bare rumpe!)

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:19   #9
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

Leste i ukens Allers at det å gå med maisaisko gjorde at man fikk stram rumpe. Dessuten var det bra for magemusklene og. Løp og Kjøp!

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:34   #10
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Sprettrumpe ...

Ikke sats alle penga på masai-sko og den slags. Jeg røyk på et par reeboks med sånn ustabil såle og og hadde leggkrampe i over en uke.

Men gi opp? Neida, jeg har jo betalt! Den som gir seg er en dritt... (muligens uten krampe)

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:36   #11
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Sprettrumpe ...

Hm eg har ikkje fått stram rumpe av MBT skoa mine enda, men dei gjorde no at eg klarte å gå igjen. Smertefritt i meir enn 5 minutt.

Så heile eg har fått sprett, og dét er meir verdt enn alt eg kunne ønske av utsjånaden min

No skal eg sette meg til å kikke over yoga-videoane til dei som Photobscura linka til så får eg noko å gjere på dei dagane eg ikkje er på treningssenteret og ikkje orkar å gå ut i regn og vind.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 23:08   #12
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

Brazil butt lift!! det er 3 dvd'er med flere treningsprogram på hver dvd, alt rettet mot å gi sprettrumpe. Det følger også med et 30 dagers treningsprogram satt opp med utgangspunkt i hvilken type "stomp" man har, feks flat rumpe, pærefasong, osv. Man trener forskjellig hver dag, og til nå syns jeg ikke det er kjedelig

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 08:12   #13
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Sprettrumpe ...

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Brazil butt lift!! det er 3 dvd'er med flere treningsprogram på hver dvd, alt rettet mot å gi sprettrumpe. Det følger også med et 30 dagers treningsprogram satt opp med utgangspunkt i hvilken type "stomp" man har, feks flat rumpe, pærefasong, osv. Man trener forskjellig hver dag, og til nå syns jeg ikke det er kjedelig

Hvor lenge varer dette og hvor fikk du tak i det?

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 22:27   #14
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Sprettrumpe ...

Jeg har litt troen på kiss, keep it simple and stupid. Mange av øvelsene er bra, yoga og pilates og brazilian whatnot. For menn handler det om å gjøre de små ekstraøvelsene som menshealth sier er et MUST. Jeg tror alt dette er vel og bra, men da gjerne i kombinasjon med gode gamle styrkeøvelser. Knebøy og markløft feks, gjøres dette med belastning bygges det muskler. For mange er egen kroppsvekt nok, evt ta knebøyene på en fot. Det er jo en øvelse som ligner mye på å gå i trapper, eller enda bedre, i fjellet

Denne er fin, enkel, billig og den virker :

http://www.youtube.com/watch?v=1lHU50G0tmA

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)

Sist redigert av aliasdictus : 28-06-10 kl 22:35. Årsak: søkte på butt på youtube ...
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 23:02   #15
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Jeg har litt troen på kiss, keep it simple and stupid. Mange av øvelsene er bra, yoga og pilates og brazilian whatnot. For menn handler det om å gjøre de små ekstraøvelsene som menshealth sier er et MUST. Jeg tror alt dette er vel og bra, men da gjerne i kombinasjon med gode gamle styrkeøvelser. Knebøy og markløft feks, gjøres dette med belastning bygges det muskler. For mange er egen kroppsvekt nok, evt ta knebøyene på en fot. Det er jo en øvelse som ligner mye på å gå i trapper, eller enda bedre, i fjellet

Denne er fin, enkel, billig og den virker :

http://www.youtube.com/watch?v=1lHU50G0tmA

Brazilian whatnot er faktisk både knebøy, utfall ++ og med både kroppsvekt, vekter og strikk - så ergo er det noe for gubber også

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 23:05   #16
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Hvor lenge varer dette og hvor fikk du tak i det?

Det er som sagt flere forskjellige program. Det korteste er Rapido, som gjøres unna på 10 minutter, beregnet på travle dager. Lengste økten er på 50 minutter, men selv de gikk som en lek Må tilstå at jeg fikk noen til å laste ned hele greia til meg (fyfy, men noen ganger er jeg en utålmodig sjel )

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 20:51   #17
Nessimelle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sprettrumpe ...

Fins jo alltids glute bridge
Finnes en video her, men den krever noen vekter tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 08:35   #18
Malbenus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
Malbenus er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

liten link til en artikkel med mange forskjellige rumpe-øvelser :

http://www.tmuscle.com/free_online_a...glute_myth&cr=

Malbenus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Paleo Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 03:37   #19
sterk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16
sterk er på en erverdig vei

Sv: Sprettrumpe ...

Squats! Samtidig som du får fantastisk rumpe og flotte ben (dette er sjefen av alle øvelser du kan gjøre for bena dine) trener øvelsen resten av kroppen samtidig, fordi du må holde balanse, justere etc.

Virkelig verd det. Mange kaller den verdens beste øvelse.

mange filmer på youtube som viser deg hvordan du gjør det, http://www.youtube.com/results?searc...rce=opensearch

lykke til!

sterk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no