Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 19:07   #76
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Les før du spør om vesentlige ting...el ikkje så mange gjør

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lurer på om systemansvarlig for forumet vet om det er mulig å knytte en wiki til siden eller om den må ligge "utenfor" selve forumet?

Det kommer helt nytt, brukervennlig og nybegynnervennlig system her i løpet av våren. Per i dag er det ingen enkel måte å knytte en wiki til forumet. Jeg tror forøvrig heller ikke at en tradisjonell wiki er riktig løsning; jeg holder på å utvikle løsninger med wiki-funksjonalitet, dvs at flere brukere kan bidra til/redigere en tekst og en vil kunne se hvem som har skrevet/endret hva.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:30   #77
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Les før du spør om vesentlige ting...el ikkje så mange gjør

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det kommer helt nytt, brukervennlig og nybegynnervennlig system her i løpet av våren. Per i dag er det ingen enkel måte å knytte en wiki til forumet. Jeg tror forøvrig heller ikke at en tradisjonell wiki er riktig løsning; jeg holder på å utvikle løsninger med wiki-funksjonalitet, dvs at flere brukere kan bidra til/redigere en tekst og en vil kunne se hvem som har skrevet/endret hva.

Nice! godt jobba *gleder seg*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:13   #78
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Jeg må få lov til å påpeke: Trådstarter: En sånn tone passer seg ikke! Uansett om temaet i seg selv er både relevant og interessant. Det må gå an å finne en balanse her!

Det er uansett stor forskjell på de som spør fordi de er usikre og vakler, og de som spør fordi de bare vil ha en kjapp løsning og ønsker å få alt inn med teskje uten å gjøre en egeninnsats. Jeg for min del synes nyansene er ganske lette å lese, altså, og siste kategori blir sjeldent her inne lenge … Men uansett hva man mener, og ønsker å uttrykke, så bør det gjøres med et snev av respekt!

Moderator.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:31   #79
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

jeg er vel en av de som sikkert har stilt "dumme" spørsmål men jeg har alltid fått vennlige svar. noen ganger når jeg blir henvist til en tråd eller får en link som jeg kan lese mere om det jeg lurer på så blir jeg kjempe glad.
setter stoooor pris på det. ofte kan det gi mere info og erfaringer fra andre akkurat om den tingen jeg lurer på.
så takk til de som svarer

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 02:25   #80
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Håper virkelig ikke at det blir regler for hva man kan spørre om her inne

Personlig synes jeg internett og Lavkarbo.no er en mye bedre kilde til kunnskap om lavkarbo enn bøkene

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 17:22   #81
Poppy
Medlem
 
Poppy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 116
Poppy er ny på veien

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Jeg er en av de som ikke har lest boken og har stilt spørsmål. Jeg visste ikke engang at boken til T. Andersen var selve "bibelen" her inne!
Grunnen er enkelt: jeg visste ikke noe særlig om lavkarb før jeg meldte meg inn. Nå vet jeg at jeg skal følge ketolysekuren (takket være at jeg har lest innlegg her inne, fått gode svar og pratet med min lege) og jeg har bestilt boken. Men jeg har ikke fått den ennå.
Og jeg vil selvsagt starte idag! Med en gang!!!!

Jeg er enig med trådstarter at jeg/vi må bli flinkere til å søke. Og siden jeg fant ut at søkingen via hovedsiden var bedre enn den rett ovenfor her, så har jeg gjort det.

Jeg skjønner at de som har vært her en stund blir lei av å svare på de samme spørsmålene. Men kanskje det går litt på rundgang? Slik at jeg kanskje svarer andre nye om en stund?
Jeg setter ihvertfall utrolig stor pris på de hyggelige svarene jeg har fått her inne.

*blomster utdeles til alle*

__________________

"Hva ville du ha begynt med hvis du visste at du lyktes?"
Journalen


Poppy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 17:26   #82
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av Poppy, her.

Jeg er en av de som ikke har lest boken og har stilt spørsmål. Jeg visste ikke engang at boken til T. Andersen var selve "bibelen" her inne!
Grunnen er enkelt: jeg visste ikke noe særlig om lavkarb før jeg meldte meg inn. Nå vet jeg at jeg skal følge ketolysekuren (takket være at jeg har lest innlegg her inne, fått gode svar og pratet med min lege) og jeg har bestilt boken. Men jeg har ikke fått den ennå.
Og jeg vil selvsagt starte idag! Med en gang!!!!

Jeg er enig med trådstarter at jeg/vi må bli flinkere til å søke. Og siden jeg fant ut at søkingen via hovedsiden var bedre enn den rett ovenfor her, så har jeg gjort det.

Jeg skjønner at de som har vært her en stund blir lei av å svare på de samme spørsmålene. Men kanskje det går litt på rundgang? Slik at jeg kanskje svarer andre nye om en stund?
Jeg setter ihvertfall utrolig stor pris på de hyggelige svarene jeg har fått her inne.

*blomster utdeles til alle*

Jeg har vært medlem i mange år her inne, men oppdaget denne søkegreia på forsiden først for ca ett år siden... Har til og med laget tråd hvor jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å søke på ting her inne! (Når man bruker søkefunksjonen til høyre...)

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:31   #83
Brus
Juniormedlem
 
Brus sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 10
Brus er på en erverdig vei

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Ser støtt og stadig folk kun svarer "les boken".
Om man absolutt skal svare på en tråd, hvorfor ikke bare svare på spørsmålet isteden for om man skal skrive noe uansett?

Jeg har lest boken minst tre ganger, men noen ganger dukker det opp spm jeg ikke husker. Ikke alltid jeg finner det jeg lurer på med en gang i boken, å da gidder jeg ikke å lese hele boken enda en gang.
Ikke alle som har så god hukommelse at de husker hele boken, hvorfor er det ikke lov å spørre her, så andre som husker det kan svare?

Samtidig er det ikke alle som får opp det de ønsker å lese selv om de søker, bare en bitteliten ordfeil kan gjøre at man ikke får opp de søkeresultatene man ønsker!

Brus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:06   #84
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Forresten, som dere ser nå, så har den samme søkemuligheten som er på forsiden nå kommet øverst på siden her! Den fungerer veldig bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:32   #85
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Forresten, som dere ser nå, så har den samme søkemuligheten som er på forsiden nå kommet øverst på siden her! Den fungerer veldig bra!

Det såg jeg, det var veldig praktisk.

Her inne er det jo en del Klistede relevante tråder for nybegynnere, og en finner jo ganske fort de. Men synes det er litt rart det ikke står noe under FAQ. På mange nettforum er det de mest stilte spørsmålene med svar under en slik side.

Feks. kan dette være spørsmå og svar på slike type vanlige spm. folk har:

Hva er CC, CF, JBKM ? o.l.
Det er Cottet cheese osv.

Hva er sukkeralkeholer?

Hvordan regner en ut kh på en matvaare på den letteste måten osv ?

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 19-02-11 kl 22:56. Årsak: Måtte rette opp noen skrivefeil og gjøre meg selv litt tydeligere.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:46   #86
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Det såg jeg, det var veldig praktisk.

Her inne er det jo en del Klistede relevante tråder for nybegynnere, og en finner jo ganske fort de. Men synes det er litt rart det ikke står noe under FAQ. På mange nettforum er det de mest stilte spørsmålene med svar under en slik side.

Feks. Hva er CC, CF, JBKM ? o.l.
Det er Cottet cheese osv.

Hva er sokkeralkehiler?

Hvordan regner en ut kh på en matvaare på den letteste måten osv ?

Hei,
Her får du svar på det meste: Til alle nybegynnere på lavkarbo...
man må veie det som innholder kh og legge sammen... dersom du er usikker på innholdet i en matvare kad du slå opp i Matvareguiden
sokkeralkehiler? - sikkert en som er sukkeravhengig...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:53   #87
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Her får du svar på det meste: Til alle nybegynnere på lavkarbo...
man må veie det som innholder kh og legge sammen... dersom du er usikker på innholdet i en matvare kad du slå opp i Matvareguiden
sokkeralkehiler? - sikkert en som er sukkeravhengig...

Takk for at du svarte. Men jeg er ikke usikker på disse spørsmålene lengre, har holdt på en stund nå. Det var ment som et eksempel på spørsmål som mange nye lurer på, og da kunne det vært greit å samle det under en FAQ side, med de meste stilte spørsmålene. Mange nye på forum går ofte inn på de sidene har jeg intrykk av. Under FAQ siden her står det litt regler rundt forumet bare.

Og i EKSEMPLET mitt mente jeg sukkeralkoholer.

Men ser det er pågang en annen god ide, så det blir nok bra.

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 19-02-11 kl 22:58.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:55   #88
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

...en av grunnen til at jeg har lagd den tråden for nye på lavkarbo såvell som forumet!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 23:02   #89
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

...en av grunnen til at jeg har lagd den tråden for nye på lavkarbo såvell som forumet!

Den tråden mente jeg jeg hadde lest før, men se der ja var det en slik liste med hyppige stilte spm. også.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:42   #90
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Jeg synes dette er vanskelig. Får jeg lov til å synes det? Å endre livvstil...

Jeg har kjøpt ketolyseboka, vitaminer og tilskudd, bakemix og soyaprotein fra ketolyse.no.
Jeg handler ellers på apoteket, helsekost, iherb osv osv.

Jeg har lest boken, flere ganger!
Jeg bruker MANGE timer på forumet på å orientere meg og lete.
Men av og til, så finner man bare ikke det man leter etter, eller så er det sååååå mange som mener forskjellig om det samme at man vet ikke hva man skal tro og mene selv.

Jeg har bare lagt inn ett "hovedinnlegg" her, fordi jeg har konsentrert meg om å lese og lese og lese. Det er MYE informasjon og ta inn. Det er lærerikt. Og det tar faktisk tid. Jeg bruker mange timer om dagen her inne - på å orientere meg.

Jeg synes at kritikken og oppgittheten kanskje kan bli litt krass. Siterer trådstarter:
Hva er det karbohydrater i... når det kommer opp så begynner jeg og lure på om vedkommende er helt dum og korttenkt å skal ha alt servert på gullfat av informasjon (hva spm skal spisest osv). Stakkars person som går på ketolyse og ikke vet hva som inneholder karb, komme til å ende opp med å legge på seg masse.

Kanskje kan man rett og slett heller OPPFORDRE på en vennlig måte. Det er vanskelig å være ny på dette. En hel livsstil skal jo endres, og det er ikke gjort på ett blunk. selv om det er veldig lett for dere "veteraner" her inne.

siterer trådstarter: Oppforder alle til å sette seg inn den livsstilsendringen di holder på me istede for å spørre om noe som står svart på hvitt og kan søkes opp i matvaretabeller osv.

Mitt svar til dette: Hadde dette vært enkelt så vill ALLE klart det på ett blunk!

Jeg har full forståelse av at det er kjipt å se/lese/svare på det samme "hver bidige gang".

Men vi er nye, det er vanskelig. Vær vennlig å skill klinten fra hveten også. Det er sikkert MANGE av oss som er nye som forsøker å orientere oss og som ikke tar "den lette veien" med å spørre med en gang.

Så får jeg bare på forhånd unnskylde hvis jeg skulle komme i fare for å spørre om noe som står i boka eller her inne på forumet.

Jeg synes det er synd at denne tråden har blitt en "klagetråd" der mange kan klage over alle "newbiene" som ikke gidder "å lese seg opp før man setter i gang med kuren", eller orientere seg i boka eller på forumet før de spør.

Personlig synes jeg denne tråden burdte vært en oppfordring, oppmuntring og veiledning - og bare det.

Takk til Gerd som så fint henviser til andre steder her inne på forumet, uten at det er eksplesitt gjennomsyret at hun er lei av gjentatte temaer/spm. Jeg som leser disse trådene er takknemlige for hennes måte å vise oss at det allerede finnes på forumet. På den måten blir leserene og trådstarteren bevisst på at det kan være lurt å legge litt mer arbeid i søkingen FØR man stiller spm...

Mvh
NEWBIE med store bokstaver, som kanskje føler seg litt stigmatisert i øyeblikket


siterer trådstarter:
Stå på alle flinke, motiverte og faglig oppdaterte Ketolysetilhengere

Jeg vil si: stå på alle dere der ute som forsøker å endre livsstilen! Som synes det er vanskelig, men prøver så godt de kan! Lykke til med å orientere dere og lykke til på veien inn i den nye livsstilen. Bruk forumet for hva det er verdt. La dette forumet bli ett sted hvor vi nye kan tilegne oss kunnskap, tips og råd fra "de faglige oppdaterte" - som trådstarter kalte de eldre medlemmene.


Sist redigert av surflover : 24-02-11 kl 14:57.
surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 15:12   #91
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Jeg synes dette er vanskelig. Får jeg lov til å synes det? Å endre livvstil...

Jeg har kjøpt ketolyseboka, vitaminer og tilskudd, bakemix og soyaprotein fra ketolyse.no.
Jeg handler ellers på apoteket, helsekost, iherb osv osv.

Jeg har lest boken, flere ganger!
Jeg bruker MANGE timer på forumet på å orientere meg og lete.
Men av og til, så finner man bare ikke det man leter etter, eller så er det sååååå mange som mener forskjellig om det samme at man vet ikke hva man skal tro og mene selv.

Jeg har bare lagt inn ett "hovedinnlegg" her, fordi jeg har konsentrert meg om å lese og lese og lese. Det er MYE informasjon og ta inn. Det er lærerikt. Og det tar faktisk tid. Jeg bruker mange timer om dagen her inne - på å orientere meg.

Jeg synes at kritikken og oppgittheten kanskje kan bli litt krass. Siterer trådstarter:
Hva er det karbohydrater i... når det kommer opp så begynner jeg og lure på om vedkommende er helt dum og korttenkt å skal ha alt servert på gullfat av informasjon (hva spm skal spisest osv). Stakkars person som går på ketolyse og ikke vet hva som inneholder karb, komme til å ende opp med å legge på seg masse.

Kanskje kan man rett og slett heller OPPFORDRE på en vennlig måte. Det er vanskelig å være ny på dette. En hel livsstil skal jo endres, og det er ikke gjort på ett blunk. selv om det er veldig lett for dere "veteraner" her inne.

siterer trådstarter: Oppforder alle til å sette seg inn den livsstilsendringen di holder på me istede for å spørre om noe som står svart på hvitt og kan søkes opp i matvaretabeller osv.

Mitt svar til dette: Hadde dette vært enkelt så vill ALLE klart det på ett blunk!

Jeg har full forståelse av at det er kjipt å se/lese/svare på det samme "hver bidige gang".

Men vi er nye, det er vanskelig. Vær vennlig å skill klinten fra hveten også. Det er sikkert MANGE av oss som er nye som forsøker å orientere oss og som ikke tar "den lette veien" med å spørre med en gang.

Så får jeg bare på forhånd unnskylde hvis jeg skulle komme i fare for å spørre om noe som står i boka eller her inne på forumet.

Jeg synes det er synd at denne tråden har blitt en "klagetråd" der mange kan klage over alle "newbiene" som ikke gidder "å lese seg opp før man setter i gang med kuren", eller orientere seg i boka eller på forumet før de spør.

Personlig synes jeg denne tråden burdte vært en oppfordring, oppmuntring og veiledning - og bare det.

Takk til Gerd som så fint henviser til andre steder her inne på forumet, uten at det er eksplesitt gjennomsyret at hun er lei av gjentatte temaer/spm. Jeg som leser disse trådene er takknemlige for hennes måte å vise oss at det allerede finnes på forumet. På den måten blir leserene og trådstarteren bevisst på at det kan være lurt å legge litt mer arbeid i søkingen FØR man stiller spm...

Mvh
NEWBIE med store bokstaver, som kanskje føler seg litt stigmatisert i øyeblikket


siterer trådstarter:
Stå på alle flinke, motiverte og faglig oppdaterte Ketolysetilhengere

Jeg vil si: stå på alle dere der ute som forsøker å endre livsstilen! Som synes det er vanskelig, men prøver så godt de kan! Lykke til med å orientere dere og lykke til på veien inn i den nye livsstilen. Bruk forumet for hva det er verdt. La dette forumet bli ett sted hvor vi nye kan tilegne oss kunnskap, tips og råd fra "de faglige oppdaterte" - som trådstarter kalte de eldre medlemmene.

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:46   #92
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

en ting til:

Hadde det vært så forbanna lett å endre livsstil for å nå målet sitt, så hadde det vel ikke vært noe forum her, hadde det vel?


Sist redigert av surflover : 24-02-11 kl 18:25.
surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:50   #93
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

en ting til:

Hadde det vært så forbanna lett å gå ned i vekt, så hadde det vel ikke vært noe forum her, hadde det vel?

Godt poeng bare husk at forumet ikke kun er for VEKTTAP - men for kostholdsENDRING...

Sitat:

Nettstedet for deg som er nysgjerrig på et kosthold med lite karbohydrater. Enten du sverger til Atkins, Lindberg, Sears eller Poleszynski, så vil du alltid ha noen å spørre eller diskutere med i dette forumet. Ved å registrere deg som medlem kan du skrive din egen dagbok, lese andres dagbøker og være med i brukergrupper. Det er absolutt ikke bare karbohydrater som blir diskutert, men alt om kosthold, oppskrifter, kosttilskudd, trening, selvutvikling og helse generelt.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:15   #94
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

en ting til:

Hadde det vært så forbanna lett å gå ned i vekt, så hadde det vel ikke vært noe forum her, hadde det vel?

Ketolysedietten er ikke bare for overvektige (fedme) personer, mangen diabetikere bruker det til å få ned dosen insulin, snorking,gikt, psykiske lidelser mm.

Dette er et forum for å utvekse og dele erfaringer Og leser du denne tråden så får du ett innblikk i hva jeg skulle frem til med dette innlegget, selv om mange følte seg truffet og snudde å vendte litt på diskusjonen.

Lykke til med målet og Ketolysedietten

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:24   #95
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av ccgirl1982, her.

Ketolysedietten er ikke bare for overvektige (fedme) personer, mangen diabetikere bruker det til å få ned dosen insulin, snorking,gikt, psykiske lidelser mm.

Dette er et forum for å utvekse og dele erfaringer Og leser du denne tråden så får du ett innblikk i hva jeg skulle frem til med dette innlegget, selv om mange følte seg truffet og snudde å vendte litt på diskusjonen.

Lykke til med målet og Ketolysedietten

Jeg skal endre det utsagnet der, for jeg ser at det misforståes litt. Selv er jeg av de mindre overvektige og skal kun ned noen få kilo, men av ulike grunner så har jeg måttet legge om kostholdet litt.

Jeg har lest hele tråden. Det er jo derfor jeg har kommentert på den Kommenterer du på tråder du ikke har lest til fulle kanskje?

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:08   #96
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Jeg skal endre det utsagnet der, for jeg ser at det misforståes litt. Selv er jeg av de mindre overvektige og skal kun ned noen få kilo, men av ulike grunner så har jeg måttet legge om kostholdet litt.

Jeg har lest hele tråden. Det er jo derfor jeg har kommentert på den Kommenterer du på tråder du ikke har lest til fulle kanskje?

Jepp har faktisk kommentert 1 GANG , der sitate ikkje var utheva og innlegge blei retta te feil person SURFLOVER!

Men fint at du er av di mindre overvektige,

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:28   #97
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av ccgirl1982, her.

Jepp har faktisk kommentert 1 GANG , der sitate ikkje var utheva og innlegge blei retta te feil person SURFLOVER!

Men fint at du er av di mindre overvektige,

Nå synes jeg du er veldig spydig...

Du var den andre som misforstå det utsagnet, så jeg endret det. Jeg synes det er litt merkverdig at du stiller deg på bakbeina og har en merkverdig syrlig tone her inne. Jeg forstår ikke hvorfor du går til personangrep? : Men fint at du er av di mindre overvektige
Hva slags kommentar er det? Ser ut for meg at du tar i bruk noen hersketeknikker. Hva var målet ditt med det svaret/kommentaren? Hvis du er her inne for å lage kvalm, så synes jeg ikke det er noe hyggelig.

At jeg var av de "mindre overvektige" tok du helt ut av sammenheng. Setningen gikk sånn her: Selv er jeg av de mindre overvektige og skal kun ned noen få kilo, men av ulike grunner så har jeg måttet legge om kostholdet litt. Grunnene mine akter jeg ikke å publisere her bare fordi en bruker "synes det er fint at jeg er av de mindre overvektige".

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:29   #98
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Jeg måtte rett og slett lete etter mine første tråder - det er fort gjort å stille "dumme" spørsmål når man er ny her inne...

Jeg vet at det finnes en nybegynner-tråd og klistrede tips - men hva med et eget underforum for nybegynnere? Hvor INGEN spørsmål er for dumme? Finnes det?

Jeg har i alle fall lært noe nytt av denne tråden - at jeg skal teste ut Google-søkefunksjonen - ikke alltid lett å finne det man leter etter, når det dukker opp en tråd på 60 sider, eller det står midt inni en dagbok....

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:30   #99
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Nå synes jeg du er veldig spydig...

Du var den andre som misforstå det utsagnet, så jeg endret det. Jeg synes det er litt merkverdig at du stiller deg på bakbeina og har en merkverdig syrlig tone her inne. Jeg forstår ikke hvorfor du går til personangrep? : Men fint at du er av di mindre overvektige
Hva slags kommentar er det? Ser ut for meg at du tar i bruk noen hersketeknikker. Hva var målet ditt med det svaret/kommentaren? Hvis du er her inne for å lage kvalm, så synes jeg ikke det er noe hyggelig.

At jeg var av de "mindre overvektige" tok du helt ut av sammenheng. Setningen gikk sånn her: Selv er jeg av de mindre overvektige og skal kun ned noen få kilo, men av ulike grunner så har jeg måttet legge om kostholdet litt. Grunnene mine akter jeg ikke å publisere her bare fordi en bruker "synes det er fint at jeg er av de mindre overvektige".

Jeg ønsker ikke ta noen side her... av og til er min erfaring at man bare må ignorere en del utsagn selv om det oppleves vanskelig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:36   #100
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oppfordring: Les boken og i forumet før du spør om grunnleggende ting!

Jeg synes det første innlegget ditt i tråden her var veldig fint, Surflower! Og veldig beskrivende for hvordan det oppleves for en nykomling å komme inn her. Og som jeg selv har påpekt her i tråden, så synes jeg det er lett å skue forskjellen på de som er ute etter en kjapp løsning uten egeninnsats, og de som gjør et ærlig forsøk på å endre livsstilen sin, og jeg synes det er ganske tydelig at du faller inn under sistnevnte kategori.

Ccgirl, jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til nå, men jeg synes godt du kan legge an en litt mer diplomatisk og hyggelig tone. Selv om du i utgangspunktet har gode poenger, så synes jeg tilnærmingen din kanskje er litt lite gjennomtenkt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grunnleggende ingredienser Madde Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 03-02-11 23:40
En oppfordring om oppskrifter Summer Informasjon 1 21-11-07 07:33
Oppfordring Summer Informasjon 0 03-11-05 20:08
En oppfordring Begod Generell diskusjon 1 29-04-04 10:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no