Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hverdagstips!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 09:50   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien
Thumbs up

Hverdagstips!

Ser når jeg surfer rundt i foraet her at det mange som har gode tips om mye og mangt. De fleste har sine små greier som gjør hverdagen, matlagingen osv osv mye lettere. Tenkte at det kunne vere fint om vi kunne dele disse små tipsene med hverandre.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:51   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Begynner selv med et godt tips som jeg la ut her en dag:
Når jeg steker bacon i ovnen slår jeg overskuddsfettet over i isterningsbrett. Dette fettet er supert å bruke til steiking seinere. Holder seg i kjøleskapet lenge, men kan også fryses.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:24   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Mange lurer på om de spiser rett.. om forholdene mellom karbo, fett og kalorier er riktig.
Gå inn på Diett.no og legg inn dagsmenyen. Fantastisk nyttig

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:38   #4
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Om du tror du får i deg nok fett... TA LITT TIL

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:42   #5
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

........ og når du tror du har drukket nok vann; drikk enda mer

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:02   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hverdagstips!

Hei,
Her er flere tilsvarende tråder fra forumet:

Husmortips og kjerringråd

Kjerringråd

Kjerringråd

Nyttige ”husmor”-tips

Husmodereringstråd

Eksterne linker:
Vask huset med mat

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:02   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

JULIENNEJERN - en genial sak. Bruker det til å lage squash-pasta med.

__________________



Sist redigert av lille_trille : 05-07-11 kl 17:03. Årsak: Feil i innlegget.
lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:27   #8
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

JULIENNEJERN - en genial sak. Bruker det til å lage squash-pasta med.

Hvor får man kjøpt dette? Vært på flere butikker bla. ikea å chlas olson
å det er ingen som har å enkelte vet ikke hva jeg spør etter

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:29   #9
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Hverdagstips!

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Hvor får man kjøpt dette? Vært på flere butikker bla. ikea å chlas olson
å det er ingen som har å enkelte vet ikke hva jeg spør etter

Jeg har kjøpt på Jernia
Er forresten veldig fornøyd med det.

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:38   #10
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hverdagstips!

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Hvor får man kjøpt dette? Vært på flere butikker bla. ikea å chlas olson
å det er ingen som har å enkelte vet ikke hva jeg spør etter

Kitch'n

Om det ikke finnes en forhandler nær deg, så har de nettbutikk også.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 20:18   #11
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Takk LIBBA å Cassiopeia

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:38   #12
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Hverdagstips!

Ofte når jeg vet at jeg kommer til å slite med tid til å lage middag i løpet av uka, så tar jeg en dag der jeg lager masse mat, og hiver i frysen! Genialt! Ellers lager jeg alltid litt forstore porsjoner sånn at jeg bare kan hive restene i frysen

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 21:27   #13
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Har nettopp steikt opp en kilo kjøttdeig, en halv løk, en boks sopp og masse godt krydder. Slo over en pakke med hakkede tomater med basilikum.
Dette skal fryses i 4 porsjoner, og er genialt å ha i fryseren

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 08:56   #14
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Hvis du kjøper store kvanta med kjøttdeig kan du dele opp i passe porsjoner, legge de i fryseposer og kjevle de helt flate. Tar liten plass i fryseren, og tiner på et blunk

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:13   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hverdagstips!

Kjøper ofte fløte på tilbud (går ut på dato) og de fryser jeg ned i isterningsposer. Det går akkurat en pakke i en pose, og 6 biter er da en desiliter hvis jeg senere skal bruke i saus/smoothie/iskrem/bakst.

Ost kjøper jeg også mye av hvis det er på tilbud, deler opp i mindre biter og fryser ned. Burde egentlig ha revet det opp også så man har det klart til maten...
Salat er best å ikke blande, men servere i separate skåler og også oppbevare i separate skåler. Alt holder seg lengere friskt hvis man gjør dette.

Bønner og erter bør skylles godt i rennende vann til det ikke lenger skummer. "Skummet" er skyld i en god del av gassdannelsen i magen .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:18   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hverdagstips!

Hos oss lages det middag og frokost+lunch for neste dag samtidig. Det vil si at middagsporsjonene for oss 2 er så store at det blir frokost og lunch-rester til meg dagen etter (mannen er altetende og liker sine knekkebrød om det ikke er middagsrester til begge).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:10   #17
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

Noen tips til å fjerne vond lukt i GoreTex joggesko? Med det været vi har hatt i sommer har de blitt våte flere ganger (til tross for Gore Tex'en), så nå er de forvist ut på trappa. De stinker - søppelbøtta neste.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:25   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hverdagstips!

Opprinnelig lagt inn av AntoniaM, her.

Noen tips til å fjerne vond lukt i GoreTex joggesko? Med det været vi har hatt i sommer har de blitt våte flere ganger (til tross for Gore Tex'en), så nå er de forvist ut på trappa. De stinker - søppelbøtta neste.

X-it-sprayen. Finnes den ennå? Jeg kjøpte den "i sin tid" på dagligvare da jeg ikke kan like å kamuflere dårlig lukt med ekkeltluktende "duftrensere"...

Det var en sånn spray med en bor-forbindelse som lukter litt kjemisk og er fantastisk til å fjerne lukt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 14:37   #19
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Hverdagstips!

Opprinnelig lagt inn av AntoniaM, her.

Noen tips til å fjerne vond lukt i GoreTex joggesko? Med det været vi har hatt i sommer har de blitt våte flere ganger (til tross for Gore Tex'en), så nå er de forvist ut på trappa. De stinker - søppelbøtta neste.

Disse kulene (eller lignende) har jeg sett i flere skobutikker og personalet skryter veldig av de.. Har ikke hatt problemet selv og derfor ikke kjøpt, men er jo ikke veldig dyrt så er jo verdt et forsøk? Hvertfall Eurosko (som var siste plassen jeg kjøpte sko ) husker jeg hadde dem rett ved kassen

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 15:51   #20
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hverdagstips!

eddik skal fjerne lukt - spray på og la de tørke og så skal lukta være borte.
Jeg bruker 7% eddik. 1 del eddik og 1 del vann

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 12:10   #21
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hverdagstips!

Jeg har ei lita, fin oljeflaske med hjemmelaga vaniljeekstrakt stående.
Jeg tok en liten slump vodka, og slipper vaniljestenger oppi den etter hvert som de brukes. OBS: de må være rene, ikke ha vært varma opp i fløte f.eks.

Jeg tror jeg har vaniljeekstrakt til evig tid!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hverdagstips for håret LenaBeatrice Generell diskusjon 0 21-07-09 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no