Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sliter big time

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-10, 12:17   #1
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sliter big time

jeg sliter litt her... jeg kunne virkelig tenkt meg å prøve lavkarbo da jeg har en del kilo som må bort, og det kjapt. he he...
men så tenker jeg; tenk om jeg ikke liker maten, eller tenk om jeg savner pasta så mye, eller hva i all verden skal jeg spise??
uff... tror det blir verre å slutte med poteter og pasta enn røyk.
hva skal jeg gjøre??
og så liker jeg ikke meieri-smør... bare melange...
hva gjør jeg med det da?

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 13:03   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sliter big time

Du kan bruke feks raps- og olivenolje istedet for smør, om det passer deg bedre. Ellers anbefaler jeg deg å lese her på forumet om margarin og hvordan det er laget, så kan jeg nesten love at du aldri har lyst til å putte det i kroppen igjen.

Ellers - se deg rundt i oppskriftsdelen av forumet her, eller eventuelt oppskriftene i boka til en kostholdsfilosofi du vil følge. Det er en del forskjell under paraplyen "lavkarbo", nemlig, og om du velger Fedon kan du erstatte poteter og pasta med linser og bønner, eller også litt pasta, en gang om dagen, avhengig av hvor streng du er.

Men det er ikke vanskelig å leve uten poteter, brød, pasta og ris, altså! Hva spiser man istedet? Jo, man spiser grønnsaker! Blomkålstappe, brokkoligrateng, spinatstuing, råkostsalat, bakt paprika, wok-middager, du skal se alternativene er flere og bedre enn den trauste poteten.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:03   #3
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Sliter big time

Jeg liker heller ikke smør, og bruker bare Melange. Vet at det er fy fy, men har gått ned 14 kg siden 19 januar 10, så det funker for meg. :-) Synes ikke maten blir noe god når den er stekt i olje..

Og det er MASSE godt å spise, så det trenger du ikke være redd for...

Hilsen frøken suåperkresen!! :-)

MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:06   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Sliter big time

Strimlet squash, kokt i ett minutt, er bra som pastaerstatning til noen sauser.
Ellers så kan blomkål, i små små buketter anbefales også!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:20   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sliter big time

Smør vs margarin




Snakker nesten for seg selv, eller?


Sorry, måtte bare!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:38   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Sliter big time

Du veit jo ikkje før du prøver... Det er definitivt verdt å prøve!
Lykke til! Masse informasjon her inne, og lurer du på noko, så spør du.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:48   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter big time

Jeg kviet meg for maten som anbefales på ketolyse en stund selv fordi jeg var overbevist om at jeg ikke ville klare meg uten epler. Det viste seg veldig raskt å ikke stemme. Får kroppen det den trenger roper den ikke på alt mulig fjas. Vi må bare endre vanene og ikke følge de gamle matforestillingene som kommer når vi er sultne. Grønn squash er godt ja, rå er den digg i salat. Prøv god kvalitets olje over maten med salt over. Det smaker nydelig.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 18:05   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Sliter big time

For å sitere Annika Dahlqvist:

- Margarin er djevelens påfunn!

Sterke ord...men, det handler altså ikke bare om vektnedgang.
Margarin er er betennelsesfremmende i kroppen, og absolutt ikke noe vi bør spise, for helsas skyld.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 23:45   #9
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter big time

Må le litt av dette med smør vs margarin. Jeg er flasket opp på Soft margarin. Likte ikke meierismør ihvertfall. Etter å ha begynt med ketogen diett har smaksløkene mildt sagt endret seg drastisk på mange områder.

Sukker smaker forferdelig og butikkmajones smaker plastikk.

Fikk meg en sjokkartet opplevelse i forrige uke. Var på hotell og skulle spise egg. Pleier å spise litt meierismør til. Fant ikke dette og tenkte at jeg fikk spise litt Vita hjertegod. Tenkte fysj, men at det var viktig å få i meg fett slik at jeg ikke ble sulten med en gang. Reflekterte ikke over smaken, hadde ikke det i tankene. Tok en skje med Vita hjertegod, og holdt på å spytte dette ut igjen. Smakte helt grusomt, beskt, harskt og jeg vet ikke hva. Måtte få en annen til å smake for meg for å forsikre meg om at det ikke var noe galt med pakningen, men det smakte visst helt normalt.

Så konklusjonen er vel at jeg ikke lenger er normal .

Til trådstarter: moralen er at smaksløkene endrer seg når du spiser mer ren mat over tid. Gi det en sjans, merk helsegevinstene, og fråts i alle de gode oppskriftene her på forumet. Jeg pleier å si at dette er en stor fantastisk levende kokebok .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:27   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliter big time

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Sukker smaker forferdelig og butikkmajones smaker plastikk.

Til trådstarter: moralen er at smaksløkene endrer seg når du spiser mer ren mat over tid.

Det er i alle fall helt sant
(bortsett fra det med butikkmajones, for jeg har ikke somlet meg til å lage hjemmelaget majones enda... )

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Long time no see ... Julegaver! Hyper Generell diskusjon 5 14-12-09 19:50
I dag sprakk jeg BIG TIME! Millsi Ketolysekuren 29 03-11-07 13:38
the curious incident about the dog in the night-time jeef-micro Andre bøker 0 30-05-05 00:06
Da har jeg fått time til bukplastikk! Kanel Fysisk og mental helse 30 04-10-04 23:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no