Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo - konkrete matforslag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 21:48   #1
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei
Smile

Lavkarbo - konkrete matforslag?

Hei.

Jeg er den nye, grønne lavkarbojunkien her på forumet på 25 år.
Jeg må først si at jeg syns denne filen var veldig bra!

Jeg savner en annen type slik som kan henges på kjøleskap, for meg (og andre) som totalt nybegynner på dette.

Lurer derfor på om noen har noen KONKRETE matforslag til hvert måltid for meg som skal teste ut denne lavkarbo-strategien, gjerne med fler forslag for ev. variasjon.

Har du noen tips til hba jeg kan spise til;
- Frokost?
- Lunsj?
(- Evt mellommåltid?)
- Middag?
- Kveldsmat?

- For raskest mulig vektnedgang/fettfjerning!

(Obs: Må beklage om det finnes en tråd àla dette fra før, men som ny her på forumet har jeg ikke helt rukket å "søke meg" frem.)

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 21:53   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

I den linken du fikk av meg, finner du en egen bolk som linker videre til alskens oppskrifter

Hvor mange karbohydrater ca har du tenkt til å legge deg på?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:02   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Hei.

Jeg er den nye, grønne lavkarbojunkien her på forumet på 25 år.
Jeg må først si at jeg syns denne filen var veldig bra!

Jeg savner en annen type slik som kan henges på kjøleskap, for meg (og andre) som totalt nybegynner på dette.

Lurer derfor på om noen har noen KONKRETE matforslag til hvert måltid for meg som skal teste ut denne lavkarbo-strategien, gjerne med fler forslag for ev. variasjon.

Har du noen tips til hba jeg kan spise til;
- Frokost?
- Lunsj?
(- Evt mellommåltid?)
- Middag?
- Kveldsmat?

- For raskest mulig vektnedgang/fettfjerning!

(Obs: Må beklage om det finnes en tråd àla dette fra før, men som ny her på forumet har jeg ikke helt rukket å "søke meg" frem.)

Oppskriftsforumet har tråder som omhandler frokost, lunsj, middag og evt mellommåltid, ta en tur innom og les litt

Anbefaler ellers at du velger deg en retning, kjøper boka og leser. De har gjerne en del oppskrifter også. Ellers er Hexeberg dyktig på kokebøker innen lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:03   #4
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

I den linken du fikk av meg, finner du en egen bolk som linker videre til alskens oppskrifter

Hvor mange karbohydrater ca har du tenkt til å legge deg på?

Jeg tenkte meg på 20, jeg et noe ubevisst valg, da jeg er usikker på hva som er "riktig" for meg, men jeg vil ta av mest mulig, forest mulig
Takker til deg, Nerthus. : ) Burde jeg jo tenkt på da, haha! .. Ferskinger som meg ass.. ;p Ikke bli lei av meg enda!


Sist redigert av idontknow : 14-07-11 kl 22:04. Årsak: Takketale
idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:08   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Jeg tenkte meg på 20, jeg et noe ubevisst valg, da jeg er usikker på hva som er "riktig" for meg, men jeg vil ta av mest mulig, forest mulig
Takker til deg, Nerthus. : ) Burde jeg jo tenkt på da, haha! .. Ferskinger som meg ass.. ;p Ikke bli lei av meg enda!

Om du kikker heeelt nederst på Gerds Journal, finner du hele dagsmenyer, beregnet på ketolyse, altså ca 15 karber pr dag
Kan det være et sted å starte kanskje? Du kan legge til litt ekstra på tallerkenen, eller øke porsjonene litt?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:24   #6
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

God idè!
Jo mindre, jo bedre, føler jeg! Jeg tror at bare det å redusere matvarene litt, og se på kh pr 100g, så er det en god start i seg selv - enig?

Er redd jeg i starten vil få litt problemer med å greie å holde nøyaktig maks 15kh pr dag.

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:28   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

Du MÅ ikke ligge på akkurat 15 gr karber pr dag, om det går opp til ca 20 er det helt greit Den vanligste nybegynnerfeilen er gjerne å spise FOR LITE fett og for lite karber. Næringsfordelingen skal være ca 75% fett, 20% proteiner og 5% karber. Sånn ca

En annen tommelfingerregel er å styre unna produkter som har mer enn 5 gr karber pr 100

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 00:03   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

Frokost: stekte egg og bacon, osteknekkiser med meierismør og syltepålegg, Nannahs knekkebrød med meierismør og makrell i tomat
Lunch: salat m egg og reker, kald hjemmelaget karbonade, kokte egg m reker og avocado, middagsrester eller Skyr m en skvett fløte og litt nøtter / frø
Middag: biff med fløtegratinert sellerirot og championg, blomkål og asparges, ovnsbakt laks med saus av kremfløte og litt fiskebuljong og masse herlige grønnsaker
Kveldsmat: 1/2 avokado m reker, en neve hasselnøtter, osteknekkiser med roastbiff og majones

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 08:51   #9
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - konkrete matforslag?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Frokost: stekte egg og bacon, osteknekkiser med meierismør og syltepålegg, Nannahs knekkebrød med meierismør og makrell i tomat
Lunch: salat m egg og reker, kald hjemmelaget karbonade, kokte egg m reker og avocado, middagsrester eller Skyr m en skvett fløte og litt nøtter / frø
Middag: biff med fløtegratinert sellerirot og championg, blomkål og asparges, ovnsbakt laks med saus av kremfløte og litt fiskebuljong og masse herlige grønnsaker
Kveldsmat: 1/2 avokado m reker, en neve hasselnøtter, osteknekkiser med roastbiff og majones

Takk for tipset!
Mye godt man kan spise ser jeg, uten å måtte ha med det karbobompe-brødet!

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Matforslag til 4 dager på Hardangervidda? solsikke Ketolysekuren 14 08-09-08 21:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no