Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trodde ikke det var mulig ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-11, 20:18   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Trodde ikke det var mulig ...

Å miste 700 g over natta, men det var visst det! Totalt 900g på et døgn...
Veide meg før sengetid i går og i dagtidlig (etter dobesøk begge to) og var sikker på vekta var ødelagt morges og gikk ut å kjøpte ei ny.
Men den viste jaggu det samme den også..

Hvordan er det mulig folkens?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 20:23   #2
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: Trodde ikke det var mulig...

Jøss, så artig!
Håper det samme skjer med meg til uka, når jeg for fullt begynner på lavkarbo-kostholdet mitt! Da skal det gå i salat, fiberknekkis og slike type ting hver dag, så får vi håpa det detter noen kilo

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:12   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Trodde ikke det var mulig...

Det er sannaynligvis vann

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:15   #4
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Trodde ikke det var mulig...

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det er sannaynligvis vann

Jo det regnet jeg jo med at det var, men hva skjer med det? Svettes det ut?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:16   #5
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Trodde ikke det var mulig...

Skal ikke mer til at du har drukket mer dagen før, og nå har mindre "innabords" enn dagen før. Har vært oppi 0.9Kg forskjell dag til dag og har konkludert med "naturlige svigninger" i forhold til hva som er innabords til en hver tid.

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:19   #6
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Trodde ikke det var mulig...

Opprinnelig lagt inn av Ueland, her.

Skal ikke mer til at du har drukket mer dagen før, og nå har mindre "innabords" enn dagen før. Har vært oppi 0.9Kg forskjell dag til dag og har konkludert med "naturlige svigninger" i forhold til hva som er innabords til en hver tid.

Ok, så man bør regne med +/- en kilo da?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:27   #7
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Trodde ikke det var mulig...

Nå vet jeg ikke hvordan kroppen oppfører seg på lavkarbo, men jeg på lavkalori har som regel en variasjon på noen hundre gram dag til dag. (Det er veldig skjeldent vekten ikke rører seg)

På det "verste" har jeg gått opp/ned 1.2Kg på 24 timer.

Vektendringen min denne uken:
mandag: 86.9
tirsdag: 86.6
onsdag: 86.0
torsdag: 85.6

I går spiste jeg lite til middag (i vekt) og drakk ikke så mye, så jeg regner med å ha gått opp litt igjen i dag. Så jeg anser meg som på 86Kgs-nivået enda.

Etter å ha veid deg en stund lærer du hvordan kroppen har naturlige vektvariasjoner, det er nok lettere for meg å variere 1Kg daglig enn for en person på 50kg.

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:53   #8
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Trodde ikke det var mulig...

Opprinnelig lagt inn av Ueland, her.

Nå vet jeg ikke hvordan kroppen oppfører seg på lavkarbo, men jeg på lavkalori har som regel en variasjon på noen hundre gram dag til dag. (Det er veldig skjeldent vekten ikke rører seg)

På det "verste" har jeg gått opp/ned 1.2Kg på 24 timer.

Vektendringen min denne uken:
mandag: 86.9
tirsdag: 86.6
onsdag: 86.0
torsdag: 85.6

I går spiste jeg lite til middag (i vekt) og drakk ikke så mye, så jeg regner med å ha gått opp litt igjen i dag. Så jeg anser meg som på 86Kgs-nivået enda.

Etter å ha veid deg en stund lærer du hvordan kroppen har naturlige vektvariasjoner, det er nok lettere for meg å variere 1Kg daglig enn for en person på 50kg.


Okey, tusen takk for svar
Da får jeg se i morgen hvordan det ligger an

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:45   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Trodde ikke det var mulig ...

Jeg har hatt variasjoner mllom 1,8 til 0,4 fra dag til dag.... så vekta er opp og ned og frem og tilbake....morsomt å følge med dog...Den skremmer ikke meg

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:46   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trodde ikke det var mulig ...

Vekten vil variere mer på lavkalori enn på lavkarbo fordi 1g karbohydrater binder 2,7g vann. Altså vil man mye lettere binde vann når man spiser karber.
700g på et døgn er ikke noe "mirakel", og ganske vanlig på lavkarbo. Men vær obs på at det kan gå noen dager eller uker til neste "slipp".

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:48   #11
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Trodde ikke det var mulig ...

Jeg veier alltid minst en halv kilo mindre om morgenen enn om kvelden, regner med at det er vann. Går opp igjen etter å ha spist og drukket. Vekta varierer litt i løpet av et døgn for de fleste, så det er anbefalt å veie seg til samme tid på dagen dersom man skal følge med på endring over tid. For eksempel tidlig om morgenen.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:56   #12
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Trodde ikke det var mulig ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vekten vil variere mer på lavkalori enn på lavkarbo fordi 1g karbohydrater binder 2,7g vann. Altså vil man mye lettere binde vann når man spiser karber.
700g på et døgn er ikke noe "mirakel", og ganske vanlig på lavkarbo. Men vær obs på at det kan gå noen dager eller uker til neste "slipp".

Aaa, det er kjekt å vite..

Takk for svar folkens, det oppklarer litt for ei fersk ei

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 00:04   #13
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: Trodde ikke det var mulig ...

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Aaa, det er kjekt å vite..

Takk for svar folkens, det oppklarer litt for ei fersk ei

Man lærer mens man lever. )

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 14:06   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trodde ikke det var mulig ...

Jeg veier nesten alt en kilo mindre om morgenen enn om kvelden....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 14:51   #15
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Trodde ikke det var mulig ...

Veide det samme i dagtidlig, 86,5.. Akkurat en kilo lettere enn i gårkveld..
Men da har vekta vært det samme to dager på rad, da kan jeg konkludere med at jeg har gått ned 2,7 kg på 10 dager da? Fra 89,2 til 86,5?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trodde jeg var i ketose ... tattoogl Ketolysekuren 13 29-08-10 13:30
Jeg som trodde Barry var på laget vårt musikeren Lavkarbo generelt 8 18-12-08 13:43
Jeg som trodde jeg var ferdig! Pocahontas Ketolysekuren 3 12-10-08 20:39
Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig? Nynne Lavkarbo generelt 11 01-04-08 20:07
Importere kosttilskudd utenfra EØS ikke mulig? Sondre Kosttilskudd 15 16-02-07 13:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no