Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 11:16   #1
sillygoldie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
sillygoldie er på en erverdig vei

Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

jeg har nå i noen år gått på et sunt, "normalt" kosthold, der jeg har redusert karbohydratene litt. men nå sier vekta stopp. jeg har gradvis gått litt og litt over til lc, og har nå bestemt meg for å prøve lchf kosthold. til nå går det kjempe fint, spiser utrolig mye god mat, men det er en ting jeg lurer på: normalt sett hadde jeg 4 hovedmåltider og 2 mellommåltider, for å holde fettforbrenningen opp. men skal jeg spise like mye med lchf?
jeg er fortsatt helt ny med dette, så viss noen har noen gode tips e.l, så er det bra å komme med di

sillygoldie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 11:29   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: hvor ofte skal jeg spise med lchf?

Spis når du er sulten

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 11:55   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

Som lille trille sier, spis når du er sulten, til du er mett. Mange opplever at det holder med 2-3 måltider dagen på lavkarbo.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:10   #4
sillygoldie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
sillygoldie er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

blir litt uvant å spise så få måltider når jeg er vant me å ha 6 måltider til dagen :O men jeg merker jo at jeg blir fortere mett og det holder lenger med lchf, så jeg trenger nok ikke mer enn 3 måltider til dagen..

sillygoldie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:18   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

Noen liker og spise lite og ofte, andre mer og ikke så ofte. Finn den rytmen som passer deg og din hverdag, og ikke minst din kropp! På lavkarbo er blodsukkeret stabilt, slik at du trenger ikke spise ofte om du ikke vil. Lavkarbo er kostholdet du kan tilpasse slik du er komfortabel med - da slipper man ofte stresset med at man MÅ spise hver 3. time

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:31   #6
sillygoldie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
sillygoldie er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

tusen takk for svar...
jeg trives veldig godt med å spise frokost, lunsj, middag og kvelds, og små måltider. men lurte på om d ble for mye. men da kan jeg alså det, bare jeg spiser lite og rett, så går d greit med 4 måltider til dagen..!?!

sillygoldie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:18   #7
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Og det er da helt opptil kroppen din hvor mange måltider det blir om dagen. Kjenn godt etter - er du egentlig sulten eller bare fysen på noe? Er du fysen på noe så er det karb.sug som henger igjen, ta et glass vann istedet.
Det tar litt tid før kroppen lærer seg å si ordentlig ifra/eller at du kjenner igjen signalene riktig, og mange er egentlig tørste og ikke fysen eller småsultne.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:32   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

Men fremfor alt: Kjøp det noen gode lavkarbo bøker. Uten kunnskap kommer du ikke langt. Jeg ville anbefalt Sofie Hexeberg og Andreas Eenfeldt`s bøker. To gode bøker som dekker hvert sitt felt på en veldig god måte.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 23:46   #9
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvor ofte skal jeg spise med lchf?

Jeg spiser 2-3 ganger daglig Er ikke sulten, men spiser for å få i meg litt bare..+2 proteinshaker & ei banan til dagen (ikke lavkarbo.. men jeg må ha det, hvis ikke svimer jeg av før jeg har kommet meg ut av studio etter styrkeøkta)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte skal jeg spise? Jorgen_BM Spørsmål og svar 2 12-01-11 14:14
Hvor ofte skal man spise. tuppemor Generell diskusjon 2 09-06-10 10:24
Hvor ofte skal jeg spise Lois Lane Ketolysekuren 3 16-05-10 19:25
Hvor ofte MÅ jeg spise? Imali Ketolysekuren 2 23-09-09 20:15
Hvordan skal jeg klare å spise ofte nok? Hannehk Ketolysekuren 14 22-07-08 21:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no