Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor så sulten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-11, 20:39   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Hvorfor så sulten?

I ettermiddag og i kveld har jeg vært kjempesulten.
Kan ikke helt forstå hvorfor
Spiste lavkarbolasagne til middag da, kan jo være at den tok meg ut av ketose
Eller er det vanlig at man har slike dager til tross for ketose

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:46   #2
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hvorfor så sulten?

Har hatt det sånn i dag jeg også. Tror det skyldes alkoholen jeg inntok på torsdag. Jeg er i ketose, har holdt meg godt innenfor. Irriterende.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:49   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor så sulten?

Det er helt vanlig å ha slike dager!
Da sørger man for å få i seg litt mer fett og proteiner og nok væske og spiser til man ikke er sulten mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:49   #4
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hvorfor så sulten?

Jeg har spist og drukket i hele dag.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:55   #5
PePolly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
PePolly er ny på veien

Sv: hvorfor så sulten?

Det har ikke sammenheng med tante rød da, Dolsi? For meg er det iallefall sånn at en gang i måneden så kan jeg spise til jeg er kvalm, men likevel kjenne meg "tom" i magen.

PePolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 07:16   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvorfor så sulten?

Det bruker å være slik når jeg venter tante rød også ja, men venter ikke den nå.
Dette er så merkelig, for de siste dagene har jeg ikke vært særlig sulten og på torsdag så spiste jeg bare 3 måltider pga jeg ikke var sulten.
Sånn var det i går også helt til etter middagen, som da var lavkarbolasagne.
Etter middagen, fikk jeg et så voldsomt sug i maten, så et par timer etter middag, måtte jeg spise igjen. Og utpå kvelden så drakk jeg et krus koffeinfri kaffe med litt fløte for å fylle magen. Suget var like stort.
Spiste så litt øffer, men det hjalp ikke, suget var stadig der til tross for at magen var full.
Ble så desperat til slutt at jeg laget meg lavkarbois med bringebær.
Da ble jeg så mett og kvalm at jeg rett og slett gulpet bringebæris etterpå

Tror rett og slett at lavkarbolasagne tar meg ut av ketose jeg og med det så kommer dette suget.
Jeg vet jo at tomat er partystopper for noen, og at jeg selv går veldig lett ut av ketose.
Faktisk så tror jeg at jeg helst bør holde meg til ren mat om jeg skal gå ned mine planlagte kilo.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:02   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor så sulten?

Hadde det også slik i går.. Spiste bare masse og var ikke i ketose på kvelden fant jeg ut

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 13:43   #8
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor så sulten?

Ja, eg og! I går hadde eg ein sånn dag der eg følte eg ikkje gjorde anna enn å ete. Og hadde stadig det suget i magen.. Nokon som veit kva det kjem av? Eg enda også opp med bringebæris, 1dl kremfløyte og 50g bringebær + litt stevia. veldig veldig godt, men eg åt jo også ein heil haug med ostekneks... Magen hadde liksom ingen bunn. Gått opp ein del, og det skjønner eg jo med tanke på alt eg klarte å få i meg i går.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:08   #9
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvorfor så sulten?

Sultendag igjen i dag.
Har spist frokost, 1 lavkarboknekkebrød med hvitløkost og skinke.
Lunsj 150 gram strimlet svinekjøtt og salat.

Nå kl 14 1 lavkarboknekkebrød med meierismør, skinke og hardkokt egg og jeg er søren meg like sulten

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 14:16   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor så sulten?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Sultendag igjen i dag.
Har spist frokost, 1 lavkarboknekkebrød med hvitløkost og skinke.
Lunsj 150 gram strimlet svinekjøtt og salat.

Nå kl 14 1 lavkarboknekkebrød med meierismør, skinke og hardkokt egg og jeg er søren meg like sulten


Høres ikke ut som om du får i deg nok fett? Kanskje kutte knekkebrødene en periode, jeg får ihvertfall sultfølelse av de, selv om jeg legger godt med smør og ost på.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 16:11   #11
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvorfor så sulten?

Mulig at jeg ikke får i meg nok fett,men jeg ser at det har løsnet litt på vekta nå som jeg faktisk inntar mindre fett, og med det så slipper jeg å være så kvalm også.
Tror nok jeg prøver dette noen dager framover og ser hva som skjer
Nå har jeg også spist middag og da ble det kyllingfilet og eggerøre som jeg tilsatte cottage cheese i for få litt mer mat og smak i

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 17:35   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor så sulten?

Jeg blir fort sulten hvis jeg ikke får i meg nok fiber... SELV om jeg spiser mye fett og proteiner. Jeg må starte dagen med et par tre fiberrik med egg og smør på for å liksom gjøre magen klar for mer fett og proteiner. UTEN fiberriken blir jeg bare uvel og får mageknip. OG sulten...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 20:45   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor så sulten?

Jeg spiste enorme mengder lavkarbomat de første 6 mnd og var stort sett kronisk ORDENTLIG sulten ikke lenge etter hvert måltid. Og jepp, jeg spiste MER enn nok fett Da jeg reduserte litt på porsjonene forsvant også sulten.
Ikke sikkert dette gjelder deg, men dette var ihvertfall min erfaring

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 21:38   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvorfor så sulten?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg spiste enorme mengder lavkarbomat de første 6 mnd og var stort sett kronisk ORDENTLIG sulten ikke lenge etter hvert måltid. Og jepp, jeg spiste MER enn nok fett Da jeg reduserte litt på porsjonene forsvant også sulten.
Ikke sikkert dette gjelder deg, men dette var ihvertfall min erfaring

Spiser små porsjoner, jeg er vektoperert og kan ikke spiser store porsjoner skjønner du.
Spiser lite og ofte

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor er jeg ikke sulten? Paris Spørsmål og svar 8 16-05-11 22:24
Arg, hvorfor så sulten idag? sirib Lavkarbo generelt 5 15-03-11 10:35
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Hvorfor er jeg så vanvittig sulten? Caroline79 Generell diskusjon 13 30-10-09 07:34
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no