Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vaniljekesam

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-09, 17:00   #1
Vimsa69
Nytt Medlem
 
Vimsa69 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 4
Vimsa69 er på en erverdig vei

Vaniljekesam

Hei
Hvor ok er det å spise litt vaniljekesam i stedet for f.eks yoghurt, eller hvis man "fyser" litt? Evt blande i ei teskje med low-carb syltetøy? Har dere evt noen andre forslag til noe enkelt å velge?

Takk ellers for mange gode oppskrifter, det gjør at jeg nå for første gang ikke syns det er vanskelig å legge om kosten. Kan godt se for meg at dette kan "bli meg"!!

__________________


Vimsa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:48   #2
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: Vaniljekesam...

Ja dette lurer jeg også på, Jeg ELSKER vaniljekesam med litt søtning på. Mmm... kjempe godt

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:59   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljekesam...

Hvor mange karbohydrater står det på kesamboksen din?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:33   #4
Vekt 76
Medlem
 
Vekt 76 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Hedmarken
Innlegg: 74
Vekt 76 er på en erverdig vei

Sv: Vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Vimsa69, her.

Hei
Hvor ok er det å spise litt vaniljekesam i stedet for f.eks yoghurt, eller hvis man "fyser" litt? Evt blande i ei teskje med low-carb syltetøy? Har dere evt noen andre forslag til noe enkelt å velge?

Takk ellers for mange gode oppskrifter, det gjør at jeg nå for første gang ikke syns det er vanskelig å legge om kosten. Kan godt se for meg at dette kan "bli meg"!!

Cottage cheese m litt vaniljekesam!! Nam nam

Vekt 76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men heller vel mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:35   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Vimsa69, her.

Hei
Hvor ok er det å spise litt vaniljekesam i stedet for f.eks yoghurt, eller hvis man "fyser" litt? Evt blande i ei teskje med low-carb syltetøy? Har dere evt noen andre forslag til noe enkelt å velge?

Takk ellers for mange gode oppskrifter, det gjør at jeg nå for første gang ikke syns det er vanskelig å legge om kosten. Kan godt se for meg at dette kan "bli meg"!!

Kjøp heller vanlig kesam og bland oppi litt Fun Light. Det er kjempegodt og gir ikke så mange (unødvendige) karber.
Hvis du ikke vil ha kunstig søting, så ha oppi litt bringebær - evt egenpresset juice av ett eller annet du liker.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:47   #6
Vimsa69
Nytt Medlem
 
Vimsa69 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 4
Vimsa69 er på en erverdig vei

Sv: Vaniljekesam

På boksen står det 8,6 karb pr. 100 gr.... Den kan spises uten noe annet, syns jeg, men selvfølgelig deles opp. En boks er jo på 300 gr, det gir jo veldig mange karbs på en gang...

__________________


Vimsa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:25   #7
Piol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Piol er på en erverdig vei

Sv: Vaniljekesam

Kanskje du kan lage hjemmelaget vaniljekrem og ha litt bær på? Med f.eks. sukrin som søtning så byr selve kremen på omtrent 0 karber - det er jo "bare" fløte og egg.

Piol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberginspirert Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:43   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljekesam

Husk at i vaniljekesam er det sukker, så de karbene som er der er av den værste typen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 21:16   #9
Marenaab
Juniormedlem
 
Marenaab sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 27
Marenaab er på en erverdig vei

Sv: Vaniljekesam

Ups... spiste nesten en halv boks med vaniljekesam, en kiwi og litt nøtter på i stad..

Marenaab er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 21:24   #10
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljekesam

Creme fraiche med litt nøtter og heimelaga syltetøy søta med tagatesse e digg

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vaniljekesam på ketolysekur? Borealis Ketolysekuren 4 06-01-07 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no