Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kostholdsråd fra Bailine

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-09, 09:02   #1
dani
Juniormedlem
 
dani sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 33
dani er på en erverdig vei

Kostholdsråd fra Bailine

Hei alle

Siden Bailine har gratis prøvetime slang jeg meg på en, for å sjekke hva det var. Der fikk jeg teste muskelstimulatoren, og fikk en samtale om kosthold og trening.

Damen spurte hva jeg levde på pr idag, og jeg forklarte at jeg kjører egenkomponert lavkarbo. Det er det som passer meg best. Jeg prøver å legge meg på 10 g karb eller under pr dag. Og det har fungert utmerket, hvertfall i starten. Nå er det stillstand, så godt som, men så har jeg ikke hatt tid til å trene noe særlig heller.
Men da forteller Bailine terapeuten meg at for lav karbo kan resultere i stillstand fordi kroppen tror det er matmangel i verden. Selv om jeg spiser godt av all annen mat. Hun fortalte at kroppbyggere som lever veldig lavkarbo bruker en fast dag i uken på å spise akkurat det de vil. Være seg iskrem, sjokolade, frukt, loff...whatever. Og de andre 6 dagene lever de strikt etter lavkarbo. Dette for å la kroppen forstå at det finnes mat. Virket nesten som hun anbefalte meg det. Min første tanke var at hun var et fantastisk menneske, hehe, men jeg nekter å gå på en smell uten å høre hva andre vet/tenker/synes.

Jeg har gått på en liten stopp. Ikkenoe alvorlig, og det har ikke vart lenge, men det er noe med motivasjonen når vekten går nedover, sant?

Så spurte hun om jeg fikk nok fett, noe jeg antagelig ikke gjør. Jeg sliter voldsomt med å snu tankene på at fett kan være bra. Hun nevnte bernaisesaus, noe jeg gjerne spiser, og dressing. Dressing på salaten min spiser jeg ikke....jeg bruker rømme istedet. Og det går en hel masse ren kyllingfilet. Og blomkål, brokkoli, salater, agurk, tomat.
Hm, når jeg ser hva jeg skriver så ser jeg selv at fettet i kostholdet mitt i all hovedsak kommer av rømme + oljen jeg steker kyllingen i.

Men uansett, det egentlige spørsmålet, kan en fast dag i uken med "eat absolutely what you want" kjøre hele nedgangen min til skogen? For det er det ikke verdt. (tatt i betraktning at jeg driver med veldig lavkarbo, eksempelvis igår gikk jeg på 6,4 gr. karb.) Eller kan det være lurt ?

__________________




Wii fit er gøy
dani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ish ;) Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:26   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kostholdsråd fra Bailine.

Opprinnelig lagt inn av dani, her.

Men uansett, det egentlige spørsmålet, kan en fast dag i uken med "eat absolutely what you want" kjøre hele nedgangen min til skogen? For det er det ikke verdt. (tatt i betraktning at jeg driver med veldig lavkarbo, eksempelvis igår gikk jeg på 6,4 gr. karb.) Eller kan det være lurt ?

Er du kroppsbygger da??

Jeg vet ikke hva veldig lavarbo går ut på, men fra det jeg vet om LCHF og ketogene kurer, så høres det ut som om du er på Low Carb/Low Fat.
Det har det vært flere tråder om her inne og konklusjonen har stort sett vært at det er skadelig for kroppen.

Fettforbrenning er en krevende prosess og essensielle fettsyrer i fettet er viktig for denne prosessen. Det MÅ du spise.

Jeg har gått på ketolysekuren.
Der skal man spise minimum 15 gram karbo om dagen - og nok fett.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 11:54   #3
dani
Juniormedlem
 
dani sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 33
dani er på en erverdig vei

Sv: Kostholdsråd fra Bailine.

Glem hele spørsmålet mitt, jeg har misforstått Bailine terapeuten. Det skjønte jeg nå etter å ha lest meg sprø på ymse fitness forum.
De opererer med "spisedag" & "oppkarbingsdag". Tydeligvis to forskjellige ting. Spisedagen er for ikke å sprekke, en form for planlagt sprekk om man vil. Og det trenger jeg jo ikke, siden jeg ikke kjenner at en sprekk er på trappene.

__________________




Wii fit er gøy
dani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ish ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Muskelstimulator/bailine quebec Generell diskusjon 73 19-09-13 13:12
Erfaring med bailine? solsikke Ketolysekuren 7 18-05-09 19:30
Noen her som god erfaring med Bailine under slanking? Stellamor Ketolysekuren 4 26-04-09 21:27
Kostholdsråd fra fastlegen ... Veggpryd Lavkarbo generelt 7 12-12-07 02:51
Gode kostholdsråd Summer Generell ernæringsdebatt 2 09-02-04 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no