Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nokadiett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-11, 14:38   #1
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Nokadiett

Kanskje dette er et veldig dumt spørsmål, men går det an å ta noka-diett når man går på lavkarbo? Noen som vet?
Jeg sliter sånn med å spise lavkarbo mat, og siden jeg reiser til syden om en måned, lurer jeg på å gå over til nokashaker. Finner ikke ut om det er mulig uten å "ødelegge" lavkarbodietten min.

Også lurer jeg på om noen har erfaring med å blande med vann eller rismelk. Tåler ikke melk nemlig.

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 14:52   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nokadiett

Her kan du finne ut om næringsinnholdet i de forskjellige greiene!
127karber pr døgn for milkshakene er jo pr def lavkarbo, men........

Men hva mener du med at du sliter med å spise lavkarbomat?
Hva er problemet, liksom?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:00   #3
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Nokadiett

Jeg sliter fordi jeg ikke klarer å spise. Brekker meg bare med tanken av å spise, og det er helt grusomt. Kan ikke bruke meieriprodukter i maten, fordi jeg ikke tåler det. Derfor føler jeg at det ikke nytter. Får ikke nok fett i kroppen tror jeg. Har bare kommet til en punkt hvor jeg velger å gå en dag uten mer enn 1 måltid og det er jo HELT feil. Har flere ganger måtte løpe inn på do og få maten ut igjen. Savner brød, poteter og pasta. Men aller mest brød. Å liksom kunne spise en skive til frokost istedenfor egg og skinke/bacon eller noe..
Hadde vekten vist veldig nedgang så hadde det kanskje vært lettere. men nå har jeg gått i snart 2 mnd og gått ned litt over 3 kg... Skikkelig demotiverende.
Så hvis du har noen tips å komme med så blir jeg VELDIG glad

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:35   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nokadiett

Har du prøvd å bake noe, da?
Eller spise Fiberrik med solsikkefrø eller linfrø?

Lavkarbo er jo bare vanlig mat uten de store karbo- fellene som hvitt brød, pasta, ris og poteter. Og sukker, da!

Hva er det du prøver å spise som du føler kroppen din ikke takler som du IKKE spiste før lavkarbo?

En salat med alt du liker og en god olje/masse ost feks kan da ikke bli så feil?
Eller en god kyllinggryte med masse krydder og/eller gode grønnsaker!

Kommed noen eksempler på hva du prøver å spise, så kan vi hjelpe deg å finne ut av dette!

Og kan vi ikke hjelpe deg, skal du få lov til å ta en kick- start med Noka!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:04   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nokadiett

Klarer du spise "vanlig" mat? Har du snakket med legen din om dette?

Du kan også lage mange gode smoothies a la lavkarbo om det er lettere og drikke maten...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:04   #6
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Nokadiett

Nei, baking har jeg ikke prøvd. Kanskje jeg må gjøre det. Visste ikke at det går an å bruke fiberrik. Kanskje det bare er psykisk det med maten. At det bare er en kneik jeg må over. har gått på diett i over ett år nå, og er møkkalei. Før spiste jeg ikke så mye egg, bacon og div. fete ting. Hadde et mer variert kosthold men også me mye sukker. er vel en grunn til at jeg har vært så stor. Og har insulinresistens, så da legger det seg visst fortere. har så lyst å kunne bruke forskjellige oster. savner det masse, men det er jo meieriprodukt..

Jeg prøver å spise grillet kylling, grillribbe, tomat, agurk, laks, nykål, salami, egg, italiensk salat, bogskinke, salat, bringebær. dette er noe av det jeg får ned sånn noenlunde.

Tusen takk for hjelpen virker som du har ordentlig peiling på dette

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:14   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nokadiett

Du kan fint spise 2 Fberrik til frokost med melkefritt smør og MASSE pålegg som feks røklaks eller spekeskinke på! Salami med egg! Roastbeef med remulade/majones!

Hva i melken er det du ikke tåler? Kan du feks spise ost laget av annet enn kumelk? Snøfrisk feks.
Jeg kan ikke drikke melk, men tåler de fleste oster relativt greit. Om enn ikke i for store mengder!

Du kan jo prøve å bake disse feks! Smaker godt med ordentlig pålegg!
Eller Nannahs knekkebrød!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:22   #8
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Nokadiett

Kyllingpletter synes jeg er godt når det ikke frister med noe annet. Kjempegode!
http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...ngpletter.html

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:23   #9
DrømmerOMbaby
Juniormedlem
 
DrømmerOMbaby sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Nokadiett

Tusen takk for gode råd! Dette skal jeg se nærmere på

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no