Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp! Hva skjer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 00:14   #26
Ifadyret
Nytt Medlem
 
Ifadyret sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: stavanger
Alder: 38
Innlegg: 6
Ifadyret er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

litt generelt nå.. tenkte jeg skulle begynne på denne ketolysekuren ett par spm som æ håper æ kan få svar på.. bestilte nettopp boken btw, så får vel svar der, men er det tilfelle at jeg kan: kjøpe 2 kg reker, hive oppi ett tonn me ekte mills majones?
spise norvegia ost!?
fylle på maten med thousand island? og når det kommer med dette ang brød.. har lest en ikke ska spise dette, men er det INGEN erstatninger for dette? må jo bli ganske lei av egg å bacon, uten no brød, samme med ost å skinke, å bare maule det lissom hehe ???????

Ifadyret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:21   #27
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Ifadyret, her.

litt generelt nå.. tenkte jeg skulle begynne på denne ketolysekuren ett par spm som æ håper æ kan få svar på.. bestilte nettopp boken btw, så får vel svar der, men er det tilfelle at jeg kan: kjøpe 2 kg reker, hive oppi ett tonn me ekte mills majones?
spise norvegia ost!?
fylle på maten med thousand island? og når det kommer med dette ang brød.. har lest en ikke ska spise dette, men er det INGEN erstatninger for dette? må jo bli ganske lei av egg å bacon, uten no brød, samme med ost å skinke, å bare maule det lissom hehe ???????

reker = ja. ekte majones = joda, litt. norvegia ost= åååja mye du vil.
brød= MASSE, men du må bakeselv, eller bestillte soya/protein varianter..

(kan hende jeg tar noe feil no, fortsatt VELDIG nybegynner)

boka til torkil er treig lesning, og dødskjedelig! (sorry torkil!) men det er verdt det! hans bok var en aha opplevelse for meg.. og jeg håper det vil gi meg like mye resultater som alle andre her inne

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:53   #28
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Må være litt obs med brødet da, jeg gikk i den fella at jeg spiste gjerne brød til to måltider om dagen, og bringebær med fløte til det tredje måltidet, og sånn kan man jo ikke holde på dag ut og dag inn. I begynnelsen er det kanskje lurt å holde seg litt unna brød, men det er mange erstatninger. Tenker du på frokost er jeg totalt forelska i frokostpannekakene som det er oppskrift på her inne. På jobb kan man spise salat (f.eks kyllingsalat, laksesalat), kan spise rent kjøtt og fisk (ikke fiskeboller og sånn fabrikerte greier) og så masse ost man vil, ikke brun ost men hvit ost, norvegia, synnøve, gräddost osv, namnamnam! Les litt mer om hele greia og bestem deg etterpå. Er du først "inne" er det ikke lurt å hoppe så mye ut og inn av ketose. Men om du er gla i kjøttdeig + fisk og synes grønnsaker er greit så tror jeg du kommer til å være veldig fornøyd med ketolyse

Spiser mye fett også da. Fløte, meierismør osv, helt annerledes enn alle disse slankekurene der du ikke får røre "tjukk-smør" og "tjukk-ost" - bare sånn ekstra lett ost som både smaker og delvis ser ut som tjukk plastikk

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 11:33   #29
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Ser det er mange her som har opplevd blødningsforstyrrelser etter å ha begynt på lavkarbo, så også jeg.
Har hatt hormonspiral i 15 år nå, og har ikke hatt en eneste blødning, før nå. Holdt på å få sjokk her, blødninger har liksom vært noe andre har, lucky me :-) Men nå, etter ei uke i ketose så skjer det altså.
Siden dette er noe mange opplever på lavkarbo/ketolyse så må det vel være en slags medisinsk forklaring på dette.........
Hva er det egentlig som skjer?
Anyone?
Torkil?

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:21   #30
soffagris
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 39
soffagris er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Ser det er mange her som har opplevd blødningsforstyrrelser etter å ha begynt på lavkarbo, så også jeg.
Har hatt hormonspiral i 15 år nå, og har ikke hatt en eneste blødning, før nå. Holdt på å få sjokk her, blødninger har liksom vært noe andre har, lucky me :-) Men nå, etter ei uke i ketose så skjer det altså.
Siden dette er noe mange opplever på lavkarbo/ketolyse så må det vel være en slags medisinsk forklaring på dette.........
Hva er det egentlig som skjer?
Anyone?
Torkil?

Ja, jeg har også hormonspiral på sjette året, og nå får jeg blødninger. Hadde jeg visst dette kunne jeg spart meg panikkturen til gynekologen pga mistenkt graviditet. Men heldigvis ikke gravid, og heldigvis går jeg ned i vekt.

soffagris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:25   #31
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Ser det er mange her som har opplevd blødningsforstyrrelser etter å ha begynt på lavkarbo, så også jeg.
Har hatt hormonspiral i 15 år nå, og har ikke hatt en eneste blødning, før nå. Holdt på å få sjokk her, blødninger har liksom vært noe andre har, lucky me :-) Men nå, etter ei uke i ketose så skjer det altså.
Siden dette er noe mange opplever på lavkarbo/ketolyse så må det vel være en slags medisinsk forklaring på dette.........
Hva er det egentlig som skjer?
Anyone?
Torkil?



Ingen som vet ??

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:41   #32
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

lag en egen tråd for det

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:41   #33
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Ketogent kosthold virker balanserende på kroppen, og stabiliserer hormoner. Ubalanser og kroppslige forstyrrelser blir rettet opp. Det er derfor det virker som behandling på epileptikere, bl.a.

Jeg opplever slike forstyrrelser i perioder da jeg er sløv med maten, og driver og jukser litt frem og tilbake og ikke holder meg skikkelig til ketolysekost.

Jeg vil tro at det stabiliserer seg for deg også, etterhvert. Men hormonspiraler har jeg ikke peiling på altså. Veit ikke helt hvordan DET fungerer.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:47   #34
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

lag en egen tråd for det


He he, om jeg bare visste hvordan jeg gjorde det.........
Er dessverre ikke så flink som deg på data`n ;-)

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:14   #35
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Hei Summergirl

Når du skal lage en ny tråd så går du inn på den delen av forumet som er relevant, i dette tilfellet "helserelatert" kanskje...-og eventuelt underforum "hormonproblemer". Der klikker du på den grønne ovale "knappen" øverst til venstre som det står "start ny tråd" på. Lykke til!

Beste hilsen Nic.

ps. Hvis du går inn der og kikker så ser du at det ligger en lang tråd som heter mensblødninger der allerede. Kanskje du finner noen svar på det du lurer på der?

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:26   #36
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei Summergirl

Når du skal lage en ny tråd så går du inn på den delen av forumet som er relevant, i dette tilfellet "helserelatert" kanskje...-og eventuelt underforum "hormonproblemer". Der klikker du på den grønne ovale "knappen" øverst til venstre som det står "start ny tråd" på. Lykke til!

Beste hilsen Nic.

ps. Hvis du går inn der og kikker så ser du at det ligger en lang tråd som heter mensblødninger der allerede. Kanskje du finner noen svar på det du lurer på der?

Takker så mye for god "bruksanvisning".
Er og blir ingen dataekspert, men dette skjønte jeg ;-)

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:30   #37
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Ingen årsak!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 17:30   #38
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei Summergirl

Når du skal lage en ny tråd så går du inn på den delen av forumet som er relevant, i dette tilfellet "helserelatert" kanskje...-og eventuelt underforum "hormonproblemer". Der klikker du på den grønne ovale "knappen" øverst til venstre som det står "start ny tråd" på. Lykke til!

Beste hilsen Nic.

ps. Hvis du går inn der og kikker så ser du at det ligger en lang tråd som heter mensblødninger der allerede. Kanskje du finner noen svar på det du lurer på der?

Her er linken. Der står det en del om andres om har opplevd blødninger til tross for spiral og andre prevensjonsmidler.

__________________
¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.ž ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 11:56   #39
Kakeåndsen
Medlem
 
Kakeåndsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 81
Kakeåndsen er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Jeg må bare oppdatere dere litt!

Her har det løsnet igjen, -1,8 kg denne uka
-4,5 kg på tre uker! Jeg mangler 1,4 kg på første delmål som jeg håper på å nå før midten av mars.

__________________
Kakeåndsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:34   #40
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Kakeåndsen, her.

Jeg må bare oppdatere dere litt!

Her har det løsnet igjen, -1,8 kg denne uka
-4,5 kg på tre uker! Jeg mangler 1,4 kg på første delmål som jeg håper på å nå før midten av mars.

Hurra hurra!!!
Jeg ble så glad når jeg leste her nå!! For jeg har også gått opp 1,5 kilo bare over natta nå Selv om jeg har holdt meg til det samme som vanlig, og stixen er lilla... Men da håper jeg på samme flotte resultater som deg neste uke!!

Lykke til videre med vekta!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 01:24   #41
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

^^ det kommer, det kommer

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 07:58   #42
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Kjempebra

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:36   #43
Kakeåndsen
Medlem
 
Kakeåndsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 81
Kakeåndsen er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Jeg har gitt litt slipp på vekta og nå, bryr meg ikke så mye siden buksene blir større og større

__________________
Kakeåndsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:52   #44
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Så flink du er!!!!
Jeg misunner deg det der... Er så altfor nysgjerrig jeg, så her veies det flere ganger om dagen omtrent.. blir jo gal av meg selv

Hurra for løsere bukser Kakeåndsen!! Stå på!!!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:59   #45
Kakeåndsen
Medlem
 
Kakeåndsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 81
Kakeåndsen er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Smultsmurfen, her.

Så flink du er!!!!
Jeg misunner deg det der... Er så altfor nysgjerrig jeg, så her veies det flere ganger om dagen omtrent.. blir jo gal av meg selv

Hurra for løsere bukser Kakeåndsen!! Stå på!!!

Veier meg fortsatt mer enn en gang ukentlig da. Men hva vekta viser styrer ikke dagen min. Jeg har ikke vært på kontoret på halvannen uke, litt spent på om noen ser at jeg har gått ned. Jeg ser det godt selv. Strammer beltet to hakk også

Vi kan jo inngå en ikke-veie avtale...

__________________
Kakeåndsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:03   #46
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

så bra att klærene dine begynner å bli større <3 gratulerer <3

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:03   #47
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Kakeåndsen, her.

Veier meg fortsatt mer enn en gang ukentlig da. Men hva vekta viser styrer ikke dagen min. Jeg har ikke vært på kontoret på halvannen uke, litt spent på om noen ser at jeg har gått ned. Jeg ser det godt selv. Strammer beltet to hakk også

Vi kan jo inngå en ikke-veie avtale...

Skulle gjerne gjort det altså, men det er nok en avtale jeg er dømt til å bryte... Jeg ser det desverre ikke på klær osv enda, så veiingen går helt til hodet på meg.... Spesielt etter at jeg gikk opp 1,5 kilo...

Håper noen på jobben din kommenterer innsatsen din!!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 23:37   #48
Kakeåndsen
Medlem
 
Kakeåndsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 81
Kakeåndsen er ny på veien

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Smultsmurfen, her.

Skulle gjerne gjort det altså, men det er nok en avtale jeg er dømt til å bryte... Jeg ser det desverre ikke på klær osv enda, så veiingen går helt til hodet på meg.... Spesielt etter at jeg gikk opp 1,5 kilo...

Håper noen på jobben din kommenterer innsatsen din!!

nja, ingen som kommenterte det før jeg sa det selv

Men men... det viktigste er at jeg føler meg mer vel med meg selv.

Skal se at det løsner igjen om ikke alt for lenge for deg også.

__________________
Kakeåndsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:43   #49
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hva skjer?

Dumme kollegaer!!
Men det er vel kanskje sånn at folk er litt redd for å kommentere vekt osv.. Ihvertfall kollegaer imellom..
De ser det nok selv om de ikke sier noe!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det som skjer her da? quebec Ketolysekuren 3 05-06-08 21:28
Hva skjer`a...???? cathrine Generell diskusjon 1 04-04-08 08:36
Hjelp, hva skjer? Diva Lavkarbo generelt 3 13-03-05 00:39
Hva skjer a'? Anne Generell diskusjon 6 01-04-04 14:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no