Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-10, 22:45   #4026
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hehe, det er jo ikke snakke om en skummel sekt eller noe sånt

Joo, da - inne på en annen tråd her i går var det en som kalte seg ketolikk

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-10-10, 00:17   #4027
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har bestilt kokosmel også har jeg lest feil (bestilt fra USA) og det er 4 gram karbo i en ts på 14 gram. Har jeg regnet helt feil hvis jeg sier det er 28 karber i 100 gram? Det er ikke sååå ille som jeg først trodde da. Synd det er kort dato på det, kunne spart det til senere og mer karber.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-10-10, 00:21   #4028
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Ja, det tror jeg. Er du allergisk mot noe i utgangspunktet?

Jeg har allergi og kan ofte ende opp med noe ala det du skriver der...

Okei jeg er ikke allergisk Mot noe. Men klør på armene til vanlig. Klør til det blir sår. Alltid gjort!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-10-10, 00:23   #4029
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Har bestilt kokosmel også har jeg lest feil (bestilt fra USA) og det er 4 gram karbo i en ts på 14 gram. Har jeg regnet helt feil hvis jeg sier det er 28 karber i 100 gram? Det er ikke sååå ille som jeg først trodde da. Synd det er kort dato på det, kunne spart det til senere og mer karber.

Jeg kommer til 29 gram. (4/14*100). men ja.. det er jo ikke så ille men.. det er jo litt..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 29-10-10, 00:25   #4030
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oki ikke så langt unna da. Takk for at du gadd

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-10-10, 00:42   #4031
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hei trenger litt hjelp. skal lage Gerds ostekake, men lager geleen selv, etter dette tipset
_"
Laget gelè av 2dl funlight granateple,
1dl vann og 5ts gelantinpulver( hadde holdt med 4 tenker jeg,og jeg mener 1ts pulver=1 gelantinblad)."_
Det jeg lurer på, må gelatinpulveret varmes med saft og vann, eller holder det å bare blande det sammen??
XD

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 29-10-10, 08:41   #4032
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

gelatinpulverer må varmes, ellers får du lett småklumper

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-10-10, 09:18   #4033
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg
Question

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skulle så gjerne ha skrudd ned sultfølelsen min, hvordan gjør jeg det best?

Til nå spiser jeg 15-20 karbs per dag, ofte er jeg opp i 80 prosent fett per dag. Spiser alt fra 1500 til over 2000 kcal per dag. Trener 4-5 ganger i uka. Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe

I VOF stod det at man burde spise lite på morgenen fordi spiser man stort gir man signaler til kroppen om at den trenger mye energi den dagen (om jeg husker rett), men jeg ser at de som spiser et par egg og en god dose bacon er de som virkelig holder seg fra frokost til middag. Er VOF litt på ville veier her?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
Gammel 29-10-10, 10:58   #4034
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

gelatinpulverer må varmes, ellers får du lett småklumper

hehe så må jeg da først varme opp vann/saft blandingen, og Så ha i pulveret? eller mikse alt sammen og så varme det opp?
geeeez jeg er fersk gitt

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 29-10-10, 11:04   #4035
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

hehe så må jeg da først varme opp vann/saft blandingen, og Så ha i pulveret? eller mikse alt sammen og så varme det opp?
geeeez jeg er fersk gitt

Står det ikke på pakken, da?
Skal vi se:
Her står det:

Pulveret skal røres ut i litt lunkent vann (ca 2ss vann pr ts pulver) og svelle noen minutter før varm væske tilsettes!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-10-10, 11:07   #4036
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Står det ikke på pakken, da?
Skal vi se:
Her står det:

Pulveret skal røres ut i litt lunkent vann (ca 2ss vann pr ts pulver) og svelle noen minutter før varm væske tilsettes!

eh hehe skal straks på butikken og kjøpe gelatinpulveret
Men tusen takk da har jeg litt mere peil hvertfall

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 29-10-10, 12:12   #4037
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe

Det er vel, som det meste annet, også individuelt. Jeg holder ikke hele dagen på 2 egg og bacon til frokost. Og jeg er absolutt ikke noen stor mann på 190 cm / 150 kg bare så det er sagt... 152 cm / 53,5 kg, det er meg. Og jeg spiser nok en del flere kalorier enn Lille Gubben (179 cm / 76 kg) pr. døgn. *hehe*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-10-10, 12:48   #4038
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Jeg skulle så gjerne ha skrudd ned sultfølelsen min, hvordan gjør jeg det best?

Til nå spiser jeg 15-20 karbs per dag, ofte er jeg opp i 80 prosent fett per dag. Spiser alt fra 1500 til over 2000 kcal per dag. Trener 4-5 ganger i uka. Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe

I VOF stod det at man burde spise lite på morgenen fordi spiser man stort gir man signaler til kroppen om at den trenger mye energi den dagen (om jeg husker rett), men jeg ser at de som spiser et par egg og en god dose bacon er de som virkelig holder seg fra frokost til middag. Er VOF litt på ville veier her?

Jeg spiser 2 egg og bacon (varierer hvor mye) til frokost, da er jeg sulten igjen rundt 1-2 tiden Spiser litt da...og på kvelden når jeg er hjemme

Men jeg trener ikke så mye som deg...

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 29-10-10, 13:00   #4039
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har fått smaken på farris med limegrass! Fiffige saker for en som aldri har kunne fordra farris! Men er det noe skjulte skumle saker i farrisen min? som sukker?:P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 29-10-10, 13:28   #4040
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Jeg skulle så gjerne ha skrudd ned sultfølelsen min, hvordan gjør jeg det best?

Til nå spiser jeg 15-20 karbs per dag, ofte er jeg opp i 80 prosent fett per dag. Spiser alt fra 1500 til over 2000 kcal per dag. Trener 4-5 ganger i uka. Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe

I VOF stod det at man burde spise lite på morgenen fordi spiser man stort gir man signaler til kroppen om at den trenger mye energi den dagen (om jeg husker rett), men jeg ser at de som spiser et par egg og en god dose bacon er de som virkelig holder seg fra frokost til middag. Er VOF litt på ville veier her?

Jeg var VELDIG sulten da jeg spiste generell lavkarbo men så mye mengder jeg ville. Lå nok på kanskje rundt 30 gram karbo pr dag. Sulten konstant nesten! Etter at jeg reduserte kcaloriene (og sikkert fikk bedre sammensetning protein/fett med spisdegslank ferdigmat) forsvant ALL sultfølelse. Spiser du for lite i forhold til at du trener så mye kanskje? Husker jeg rett om du er nær normalvekta di også? Da spørs det om mer mat kan være tingen - fordi (jeg gjetter vilt her) du ikke har SÅ mye fett igjen på kroppen og når du trener så mye så må mesteparten av fettet da komme fra maten du inntar Eller?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 29-10-10, 13:36   #4041
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er vel, som det meste annet, også individuelt. Jeg holder ikke hele dagen på 2 egg og bacon til frokost. Og jeg er absolutt ikke noen stor mann på 190 cm / 150 kg bare så det er sagt... 152 cm / 53,5 kg, det er meg. Og jeg spiser nok en del flere kalorier enn Lille Gubben (179 cm / 76 kg) pr. døgn. *hehe*

Hvor mange timer holder du da?

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg spiser 2 egg og bacon (varierer hvor mye) til frokost, da er jeg sulten igjen rundt 1-2 tiden Spiser litt da...og på kvelden når jeg er hjemme

Men jeg trener ikke så mye som deg...

Er vel noen timer det fra frokost til lunsj? Har i grunnen ikke spist egg og bacon til frokost annet enn i helgene, men vurderer sterkt baconomelett nå altså.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg var VELDIG sulten da jeg spiste generell lavkarbo men så mye mengder jeg ville. Lå nok på kanskje rundt 30 gram karbo pr dag. Sulten konstant nesten! Etter at jeg reduserte kcaloriene (og sikkert fikk bedre sammensetning protein/fett med spisdegslank ferdigmat) forsvant ALL sultfølelse. Spiser du for lite i forhold til at du trener så mye kanskje? Husker jeg rett om du er nær normalvekta di også? Da spørs det om mer mat kan være tingen - fordi (jeg gjetter vilt her) du ikke har SÅ mye fett igjen på kroppen og når du trener så mye så må mesteparten av fettet da komme fra maten du inntar Eller?

Ja, jeg var faktisk mer sulten når jeg spiste mer karbo, etter jeg senkte det til 15-20 holder jeg ofte litt lengre. Føler jeg spiser nok mat da, er ofte oppmot 2000 kcal, noen dager over. Så tror ikke jeg trenger å spise mer? Jeg er normalvektig ja, men skal ned i fettprosent/opp i muskler (har en fettprosent på 24, den skal ned til 20 som tilsvarer en reduksjon på omtrent 2 kilo fettmasse). Poenget var vel at jeg er så lei av å bli "ofte" sulten, og ofte fysen. Jeg vil slutte å tenke på mat, hehe. Men, det går seg kanskje til etterhvert.

Jeg vurderer, etter å ha lest litt hva du har skrevet andre steder faktisk, å gå desto lengre ned på karbene en periode. Kun for å se om det hjelper på metthetsfølelsen. For du spiste ikke rømme/fløte, men du spiser ost, kjøtt, eggesauser, etc? Jeg klarer ikke å leve så strikt lenge av gangen, men er interessant å se om det er der det ligger. Teller du kalorier nå som du er så lav på karbene?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
Gammel 29-10-10, 13:40   #4042
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Muttern_123, her.

Min første dag med lavkarbo....fikk et dillemma: Røyker og er dermed avhengig av drops! Hva kan jeg spise som ikke ødelegger opplegget??

Bare heng med andre folk som røyker. Eventuelt har tette bihuler. Funker fett

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Høhø, jeg husker også det der, det var sånn folk så ut da jeg gikk på ungdomsskolen - sammen med sånn kort frisyre med pigger i nakken. Buksene hadde gjerne splitt foran også? Jeg boikottet selvsagt hele trenden siden jeg var altfor innmari alternativ og spesiell til å iføre meg noe som ikke var svart.

Haha, du litt er meg . Doc martens, cordbukser med sleng, cardiganer, band-t-skjorter, alt helst i svart/grått/brunt (ja, brunt, faktisk! Nå kan jeg ikke røre i brune klær med ildtang ..!). Åh, de vidunderlige vgs-dager.

Jeg går i leggiser akkurat nå, faktisk, som jeg strikka selv for mange år siden! Men jeg synes de som er sånn løse over leggen ser bad ut. Da vil jeg heller ha strikka knestrømper, to i ett. Og finkjole og boots er jo hot shit!
Men, for å ha det sagt, jeg er VIRKELIG ingen moteløve. Jeg har nesten ikke skifta stil på femten år, bortsatt fra noen glidende epoker med blomstrete polyesterkjoler og den slags.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-10-10, 13:56   #4043
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare heng med andre folk som røyker. Eventuelt har tette bihuler. Funker fett

Haha, du litt er meg . Doc martens, cordbukser med sleng, cardiganer, band-t-skjorter, alt helst i svart/grått/brunt (ja, brunt, faktisk! Nå kan jeg ikke røre i brune klær med ildtang ..!). Åh, de vidunderlige vgs-dager.

Jeg går i leggiser akkurat nå, faktisk, som jeg strikka selv for mange år siden! Men jeg synes de som er sånn løse over leggen ser bad ut. Da vil jeg heller ha strikka knestrømper, to i ett. Og finkjole og boots er jo hot shit!
Men, for å ha det sagt, jeg er VIRKELIG ingen moteløve. Jeg har nesten ikke skifta stil på femten år, bortsatt fra noen glidende epoker med blomstrete polyesterkjoler og den slags.

Du er bare naturlig "in" når det gjelder fashion vet du - ikke alle som klarer det bare på å følge sin egen stil

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 29-10-10, 13:59   #4044
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du er bare naturlig "in" når det gjelder fashion vet du - ikke alle som klarer det bare på å følge sin egen stil

Haha, ja, kanskje det! Ellers sies det jo at moter går i sykluser, så jeg er muligens trendy typ hvert tiende år, eller noe. Men igjen så er det jo temmelig safe å gå i svart, da. Det går jo aldri av moten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-10-10, 14:03   #4045
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Ja, jeg var faktisk mer sulten når jeg spiste mer karbo, etter jeg senkte det til 15-20 holder jeg ofte litt lengre. Føler jeg spiser nok mat da, er ofte oppmot 2000 kcal, noen dager over. Så tror ikke jeg trenger å spise mer? Jeg er normalvektig ja, men skal ned i fettprosent/opp i muskler (har en fettprosent på 24, den skal ned til 20 som tilsvarer en reduksjon på omtrent 2 kilo fettmasse). Poenget var vel at jeg er så lei av å bli "ofte" sulten, og ofte fysen. Jeg vil slutte å tenke på mat, hehe. Men, det går seg kanskje til etterhvert.

Jeg vurderer, etter å ha lest litt hva du har skrevet andre steder faktisk, å gå desto lengre ned på karbene en periode. Kun for å se om det hjelper på metthetsfølelsen. For du spiste ikke rømme/fløte, men du spiser ost, kjøtt, eggesauser, etc? Jeg klarer ikke å leve så strikt lenge av gangen, men er interessant å se om det er der det ligger. Teller du kalorier nå som du er så lav på karbene?

Antar det er meg du spør nå sist? Jeg ligger på maks 20 gram karbo pr dag nå - ofte mye mindre da jeg har spist lite grønnsaker i det siste. Teller ikke for øyeblikket - men har noenlunde kontroll - ligger ihvertfall under 2000 kcal. Er aldri sulten lengre...
Men jeg spiser altså fløte og majo og CF så det holder - i MASSEVIS! Elsker litt bladsalat, picnicskinke og ostebiter sammen med egenlaget dressing med halvt om halvt med ekte majo, CF og en dæsj ketchup uten sukker Spiser VELDIG lite egg og bacon for tida - går mye i grillet kylling med samme dressing som over uten ketchup men med karrikrydder. Går også en del i cappuchino-smoothie med fløte. ER fryktelig ensidig i matveien for tiden... blir nok en ny runde med spisdegslank snart for å få opp kreativiteten - de har nemlig nesten bare forskjellige måltider i løpet av en uke.

Jeg er et matvrak - kan spise mye mer selv om jeg egentlig er mett - må være VELDIG mett for å stoppe naturlig. Så nå spiser jeg begrenset mye vha at jeg planlegger og lager ferdig måltider på forhånd så jeg vet sånn ca hvor mye kcal og karbo det er i de.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 29-10-10, 14:22   #4046
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Antar det er meg du spør nå sist? Jeg ligger på maks 20 gram karbo pr dag nå - ofte mye mindre da jeg har spist lite grønnsaker i det siste. Teller ikke for øyeblikket - men har noenlunde kontroll - ligger ihvertfall under 2000 kcal. Er aldri sulten lengre...
Men jeg spiser altså fløte og majo og CF så det holder - i MASSEVIS! Elsker litt bladsalat, picnicskinke og ostebiter sammen med egenlaget dressing med halvt om halvt med ekte majo, CF og en dæsj ketchup uten sukker Spiser VELDIG lite egg og bacon for tida - går mye i grillet kylling med samme dressing som over uten ketchup men med karrikrydder. Går også en del i cappuchino-smoothie med fløte. ER fryktelig ensidig i matveien for tiden... blir nok en ny runde med spisdegslank snart for å få opp kreativiteten - de har nemlig nesten bare forskjellige måltider i løpet av en uke.

Jeg er et matvrak - kan spise mye mer selv om jeg egentlig er mett - må være VELDIG mett for å stoppe naturlig. Så nå spiser jeg begrenset mye vha at jeg planlegger og lager ferdig måltider på forhånd så jeg vet sånn ca hvor mye kcal og karbo det er i de.

Husket feil, trodde du spiste Skaldermann null-gi, hehe. Trener du for tiden da? Jeg lurer på om treningen min er en av "synderne" for sultfølelsen, men jeg klarer ikke å la være å trene heller

Forøvrig har jeg selv grådig dilla på grillet kylling med karrirømme for tiden, ufattelig godt. Jeg kjenner igjen problemet med å stoppe i tide, er også et innebygd matvrak i meg, derfor jeg håpet at lavkarbo skulle fjerne suget etter mat, sulten og fysingen med andre ord

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
Gammel 29-10-10, 14:42   #4047
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Hvor mange timer holder du da?

Hm. Tja... Jeg spiser vanligvis frokost kl. 7 og er sulten igjen kl. 11-12 om jeg spiser bare 2 egg og bacon, varer altså 4-5 timer. Jaja, det er kanskje ikke så ille det da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-10-10, 15:28   #4048
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hm. Tja... Jeg spiser vanligvis frokost kl. 7 og er sulten igjen kl. 11-12 om jeg spiser bare 2 egg og bacon, varer altså 4-5 timer. Jaja, det er kanskje ikke så ille det da.

De som spiser egg og bacon og som holder hele dagen må spise to stekte egg med 150 gram bacon, kan ikke skjønne annet

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
Gammel 29-10-10, 15:32   #4049
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Augustina: Du som legger ut på joggeturer på 16 km og sånt, det er KLART det er treninga som gjør at du er mer sulten. Bruker du pulsklokke når du løper og ser hvor mye du forbrenner?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-10-10, 16:38   #4050
Kine87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 41
Kine87 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Halloween! Har en lang svart kjole i fløyel..høres kanskje stygt ut, men syns den er veldig fin og elegant..hva kan jeg gå som på halloween? foruten vampyr ( kjedelig :P )

__________________





Kine87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no