Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Potetgull eller annet snaks

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-08, 16:14   #1
mindor
Juniormedlem
 
mindor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 37
mindor er på en erverdig vei

Potetgull eller annet snaks

Det jeg lurer på er det noen som vet om noe annet snaks enn bacongull som kan spises. og som har lite karber.

Takk

mindor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på lavkarbo igjenn snart Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 20:42   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Potetgull eller annet snaks

nøtter litt peanøtter (obs salt...)

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 20:48   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Potetgull eller annet snaks

ostechips!! søk etter "oppskrift"

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 20:49   #4
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Potetgull eller annet snaks

Er jo så gla i kylling jeg, så jeg kan godt gumle litt kyllingvinger, hjemmelaga
Eller grønnsaker med dip... gjerne myntepestoen her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...2&postcount=35
Guacamole eller avocado m bare litt salt og sitron...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:31   #5
mindor
Juniormedlem
 
mindor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 37
mindor er på en erverdig vei

Sv: Potetgull eller annet snaks

ostechips hørtes godt ut må bare huske og kjøpe løkpulver.

mindor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på lavkarbo igjenn snart Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:33   #6
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Potetgull eller annet snaks

http://www.lavkarbopikene.no/index.php?cPath=37
http://www.lavkarbopikene.no/index.php?cPath=41
http://www.lavkarbopikene.no/index.php?cPath=51

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:50   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Potetgull eller annet snaks

dette vil ikke jeg anbefale for en Eurodiett'er

egentlig ikke for noen som vil ned i vekt lønner seg å holde seg mest mulig unna erstatningsprodukter

men litt på generell lavkarbo... jo da

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 11:05   #8
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Potetgull eller annet snaks

Hva med tørrfisk?
http://www.torrfiskpiraten.com/store/index.html
Eller Crisp(?)
http://www.lavkarbopikene.no/ds_prod...roducts_id=120
(har ikke peiling på hva dette er for noe)

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 10:13   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Potetgull eller annet snaks

Lavkarbo Cafe har spicy tortilla chips. Store poser!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:02   #10
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Potetgull eller annet snaks

Flæskesvær!

(men ja er jo salt da. så dette burde vel da begrenses til helgekos av og til, kinotur e.l)

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:03   #11
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Potetgull eller annet snaks

Disse er knallgode!!

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 19:06   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Potetgull eller annet snaks

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Disse er knallgode!!

de SÅ jo gode ut.... men med 14 karber i under 30 gram!!? dvs nesten 50 gr. karb pr 100 gram chips..... Vil ikke anbefale for en lavkarboer NEI

og 50 kr fir 30 gr... litt i overkant...

I ostepopp og poppcorn er det 44 karber pr 100 gr. så hvis man spiser lite nok.... er det lite karber i det meste (etter min konklusjon)

Er det bare MEG som tenker slik?.... man bør jo gå litt etter hvor mye karber det er pr 100 gram også... ?..

For meg er hvertfall ikke ett produkt som har 50 % karber særlig lavkarbo vennlig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 19:13   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Potetgull eller annet snaks

Opprinnelig lagt inn av Distrea

man bør jo gå litt etter hvor mye karber det er pr 100 gram også... ?..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 13:29   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Potetgull eller annet snaks

skal være obs ja! Det er lett å la seg frolede av overskriften lavkarbo..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 13:58   #15
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Potetgull eller annet snaks

Nøtter, ostestenger, grønnsakstenger, ostechips som nevnt, baconsvor, kanskje en kan steke kjøttdeig godt og krydre dem med krydder en liker.

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 14:30   #16
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Potetgull eller annet snaks

Mulig jeg er original, men jeg har fått skikkelig dilla på sukkererter! Spesielt de som kalles for "sugar snaps". Søte, saftige og sprøe.

Nå kan man ikke gnafse i seg hvor mye som helst av dem heller (ca 5 karber pr 100g tror jeg), men det er vel et bedre alternativ i sammenligning med mye annet.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 14:34   #17
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Potetgull eller annet snaks

de er kjampegode!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 11:17   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Potetgull eller annet snaks

Sugar snaps peas...mmmmmmmmmmm!!!
Holder meg litt unna de akkurat nå, for der har jeg vanskelig for å begrense meg når jeg først begynner.

Så forresten på tv her om dagen at frukt og grønnsaker i dag inneholder mye mer (frukt)sukker enn for 20 år siden. Bøndene odler fram søtere og søtere frukt (og grønnsaker) fordi kundene vil ha det. Så "fem om dagen" er ikke spesielt sunt mer.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 21:53   #19
zipi_71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 10
zipi_71 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Potetgull eller annet snaks

Min kjære tørrfiskpirat (http://www.torrfiskpiraten.com/store/torsk.html) som jeg har blitt hekta på, har ENDELIG fått inn HEL tørrfisk av den gode gamle sorten. Nå sitter jeg med et digert stykke som jeg i all min vikingaktige tørrfiskspisestil bruker kniv på, og skiver av deilige "fliser" som på et annet fenalår. Kunne ha banket det også, men liker å ha noe å tygge på jeg da. Dessuten har vi lagt biter av tørrfisken i bløt, og grillet dem. Det skal vi gjøre mer av! Utrolig hvordan den tørrfisken vokste, og hjelp så mett jeg ble! Namme nam.

zipi_71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:01   #20
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Potetgull eller annet snaks

Opprinnelig lagt inn av zipi_71, her.

Min kjære tørrfiskpirat (http://www.torrfiskpiraten.com/store/torsk.html) som jeg har blitt hekta på, har ENDELIG fått inn HEL tørrfisk av den gode gamle sorten.

Ååååh naaaaaaaaam!
Da jeg var lita fikk vi smake tørrfisk hos bestefar når vi var der. En og annen gang fikk vi en hel med hjem - o'glede! Hadde vært såå gøy å få det igjen Men en smule sært å bestille tørrfisk til postkassa si? kanskje jeg bare skulle gjøre det...

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no