Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
01-02-09, 21:54 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
|
Høyfettkosthold og utholdenhetDu har kanskje hørt at karbohydrater er helt essensielt å få i seg for å drive idrett og fysisk aktivitet. Kanskje noen har sagt til deg at du bør drive "karbohydratloading" for å prestere best mulig. Konseptet med ”karbohydrat loading” ble første gang omtalt i 1939 og har siden preget idrettsernæringen. Olympiatoppen skriver på et fakta-ark på sine nettsider at det er nærmest umulig å trene på Atkins dietten. Men stemmer dette? |
Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig |
01-02-09, 23:28 | #2 |
Stressa 4-barns mor
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetDet stemmer IKKE Jeg trener hardt på under 15gr karbo om dagen. Men det tok meg 2-3 uker å omstille kroppen på en ny type forbrenning
02-02-09, 02:45 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetMen hva er hardt ? |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat |
03-02-09, 20:01 | #4 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2007
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetNoen som har lyst til å prøve seg på å informere meg litt om nødvendigheten av karbohydrater når målet er å bygge mest mulig muskelmasse, eksempelvis kroppsbygging. Pros & cons hadde vært helt strålende. |
Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert |
03-02-09, 21:14 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetI min søken etter info for trening av utholdenhet plukket jeg også opp at lavkarbo sammen med styrketrening (for styrke/størrelse få nok reps) går kjempefint uten tilskudd av karbo. Når du utfører styrkeøvelser hentes energien fra ATP/kreatin en god stund før evt melkesyre kan tre inn. Ergo, man er ikke avhengig av særlig karbolagre for å utføre tunge løft. Derimot er kreatin nok viktigere. Jeg forstår at melkesyre ikke er noe man ønsker i muskel eller styrkebygging ? |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat |
03-05-09, 14:18 | #6 |
Gjest
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet
Vel, typisk kroppsbyggertrening med relativt høy treningsmengde, 8-12 rep pr sett osv, er TUNGT i ketose. Når man i tillegg mister styrke, tilsynelatende mister flere kg muskler og blir flat som en pannekake i kroppen, så er det ganske tøft psykisk også. |
05-05-09, 10:33 | #7 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 35
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetJeg trener hard intervalltrening 4*4, (4 minutter med 90-100 % av makspuls, 2 min aktiv pause, fire ganger) tre ganger i uka, og det selvom jeg spiser lite karbohydrater. Har lest at etterhvert som kroppen begynner å brenne fett i stedet for karbohydrater, kan man få bedre utholdenhet (det gjelder ikke sprintere) =) Men da spsier jeg ikke lite, og jeg teller ikke kalorier. Har nemlig prøvd dette også, og det gikk absolutt ikke. Så man må holde matinntaket oppe. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo |
31-07-09, 12:53 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 64
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetDytter også på denne |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) |
18-01-10, 12:57 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetDet er helt tydelig at det er flere oppfatninger ute å går, og av det trekker jeg slutningen av at vi er alle forskjelige. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
18-01-10, 18:30 | #10 |
Gjest
|
For det kan jo ikke være at det ikke funker? Når de beste i verden på et felt gjør noe, så er det ikke fordi de ikke vet bedre - det er fordi det funker.
De var heller ikke kroppsbyggere. |
18-01-10, 19:11 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetMen du Bulldog, du har kanskje greie på dette. Jeg lurer på om det kanskje er forskjell på utholdenhet( som å gå i fjellet en lang dag eller noe hardere og tilsvarende for de med god kondis) og styrketrening som å løfte vekter der man bruker masse krefter på noen minutter? |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 |
18-01-10, 21:45 | #12 |
Gjest
|
Det stemmer i grove trekk. Dvs, styrketrening går også helt fint i ketose, det er flott trening, og de fleste vil oppleve å legge på seg litt muskler og bli litt sterkere. Det er når man snakker om kroppsbygging, styrkeløft og andre kraftidretter på høyere nivå at ting blir verre. |
29-01-10, 19:26 | #13 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetHeisann! |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
29-01-10, 19:39 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetNei, det er ikke skadelig Enkelt og greit |
29-01-10, 20:34 | #15 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetHurra!! Takk skal du ha! Da blir det skitur i morra også |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
29-01-10, 22:01 | #16 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 54
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetFlott tråd. Da skal jeg hive innpå med 3 egg og bacon før morgendagens skitur. Kanskje en Avacado også om jeg får plass! |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse |
03-02-10, 11:10 | #17 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2008
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetSlenger meg på jeg også. Startet denne uken på LCHF i et forsøk på å gå ned noen kilo, men viktigst av alt få orden på magen min som har plaget meg så lenge jeg kan huske. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
05-04-10, 11:08 | #18 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2009
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetDytter denne. Er spent på svar til Jeanne fra kloke hoder. |
Min kostholdsfilosofi: Easylife |
06-04-10, 01:07 | #19 |
Seniormedlem
|
Etter en stund på dette kostholdet, kan jeg slå fast at vi alle er forskjellige. Selv har jeg såpass god "fettløsning" at jeg kan godt faste, og likevel løpe maraton. Men er det rask energi du trenger, så er nok Cocosa Virgin det rette for deg. Blander du det med litt kakao og nøtter pluss litt kokoskjøtt, legger det i fryseren et kvarter, har du en nydelig "kjeks". |
16-04-10, 16:09 | #20 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetJeg kan også hive meg på og dele noen erfaringer.
20-04-10, 11:11 | #21 |
Seniormedlem
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetHei. Vi har altså begge slått fast at vi opplever lavkarbo forskjellig, sånn sett er vi jo like |
21-04-10, 10:18 | #22 |
Medlem
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetTakker for veldig nyttig info! Dette var inspirerende!
23-04-10, 16:26 | #23 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
|
Dette er jo nesten nøyaktig samme erfaring som jeg har i min nystartede tråd her. Utholdenheten er det ikke noe i veien med, men eksplosiviteten mangler. Jeg har i praksis gått på lavkarbo (under 150 karber om dagen) siden november, med unntak av noen utskeielsesdager i jula. På nivået 120-150 gram karber om dagen har jeg altså ønsket eksplosivitet, men nå som jeg har redusert til mindre enn 50 karber om dagen er eksplosiviteten helt borte. Oppover tunge bakker på sykkelen går det tungt og jeg trenger et minutt eller to for å hente meg inn i gjen på flatene. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? |
25-04-10, 01:04 | #24 |
Medlem
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetLeste også den andre tråden du refererte til...
18-05-10, 23:32 | #25 |
Medlem
|
Sv: Høyfettkosthold og utholdenhetDette blir en dobbelpost, men jeg sitter inne med noen spørsmål/ betraktninger som jeg gjerne ser diskutert igjen og igjen Jeg har trålet forumet, og nettet for øvrig, men finner ikke helt de svarene jeg leter etter.
|
|