Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 53
![]() |
Lavkarbo og eksplosivitetHei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert?
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og eksplosivitetHei. Dette med lavkarbo og trening får vi neppe noe entydig svar på i dette livet. Da jeg gikk over til lavkarbo, var det ikke for å gå ned i vekt, selv om jeg nok veide noen kilo for mye. 6 kilo forsvant som dugg for solen. Men jeg ville se om det kunne gå an å trene hardt og leve strikt lav karbo samtidig. Strikt lavkarbo, da snakker jeg ketogent kosthold, ca 20 om dagen, maks. Jeg fikk info fra kostdoktor Andreas Eenfeldt om hvordan jeg skulle gå fram for å få en god fettforbrenning, og som han sa: Den eneste måten å gjøre det på, er å være sikker på at kroppen din ikke har noe annet å brenne - enn fett. Ergo- null karbo inntak. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Lavkarbo og eksplosivitetJeg har ikke opplevd at eksplosiviteten er blitt borte, men jeg har derimot gått meg totalt tom hvis trimminga varer med enn en god time. Har hatt et par skiturer i vinter på et par timer som har vært veldig tunge, men det bryr jeg meg ikke om så lenge vekta går ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 46
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og eksplosivitetJeg skrev et annet svar/innlegg i den andre tråden om utholdenhet og lavkarbo.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Lavkarbo og eksplosivitetJeg har trent løping (for halvmara nå) i snart 9 mnd. På LCHF. Ketogent, da det virker best for meg. Høyde 182. Vekt 78. Hurtigheten er det dårlig med nå, i og med at jeg trener for ekstrem utholdenhet. Men jeg har en langt høyere terskel for syre enn før. Det virker slik: Siden jeg har "tvunget" musklene til å bruke fett, ser det ut som om kroppen har fått evnen til å presse seg i intensiteter der jeg før gikk over i anaerob glukose forbrenning, der bruker jeg fortsatt fett. Jeg må mye høyere en før i intensitet før kroppen bukker under og tar i bruk anaerobe mekanismer. Likevel kvitter kroppen seg med melkesyre langt raskere enn før. Dette er til veldig god nytte i intervalldrag. Jeg holder mine drag på ca 1000 meter. De siste 400 meterene før gikk ofte med mye syre i bena, noe som gjør at hjertet ikke får så bra trening, og farten må senkes, ergo dårligere treningseffekt. Med fettforbrenning på topp, kan jeg holde høyere fart en før, og jeg får aldri syre. Jeg kan får tendenser til hyperventilering iblant, da fett krever mer oksygen enn glukose. Men med fart opp mot 95 % av max går fint på rent fettforbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og eksplosivitetJeg er overbevist!
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Sv: Lavkarbo og eksplosivitet
Noen er bygd for fart, andre for komfort |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Lavkarbo og eksplosivitetJeg har vært litt skeptisk til et kosthold med veldig lavt karboinnhold siden jeg trener mye intervaller. Trener 4 x 4 (4 min på 90-95% av makspuls så tre min på 70% osv) ca tre ganger i uka, og en økt med langkjøring (1 time på 80 % av makspuls). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lutz/Poleszynski
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og eksplosivitetTakker og bukker for nyttige linker BitTorres!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|