Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2011
![]() |
Luke ut noen karbo-bomber fra kostholdetHeisann dere! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo nybegynner
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Luke ut noen karbo-bomber fra kostholdetHei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
![]() ![]() |
Sv: Luke ut noen karbo-bomber fra kostholdetHeisann
Avhengig av hvilken kostfilosofi du velger mtp antall karbs, ville jeg vært forsiktig med gulrot og sukkererter. Bønner og linser har også litt flere karber enn optimalt, men ville inkludert det - spesielt hvis du spiser en del karbs. De andre er ok.
Det eneste som er greit på en lavkarbo her, med unntak hvis du skal følge Fedon er bær og plomme. Sjekk ut matvaretabellen for å se hvor mye ulike bær har. Bringebær har minst - så det spiser jeg endel av.
Når det gjelder farseproduktene - kalkunpølser og hamburger er det viktig at du leser varedeklarasjonen. Utrolig hvor mange karber som kan snikes inn i noen produkter.
Det er litt karbs i cottage cheese og yoghurt. Hvilken yoghurt tenker du på? De fleste som er "ferdig" smakstilsatt er rene karbo bombene. Er jeg i beita en gang i mellom spiser jeg Activia bringebær - den med blå stripe. Ca 6 karbs pr porsjon. Jeg liker godt yoghurt - og kjøper Tyrkisk yoghurt fra Lindahls. Spiser med et par bringebær, splenda og kanel. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Luke ut noen karbo-bomber fra kostholdetSe på Den Store Matvaretabellen, nede til høyre, og velg ut de med lavest karbohydratinnhold....... Lykke til |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fullstendig stopp i vekta! Kan noen se på kostholdet mitt? | sonjaera | Lavkarbo generelt | 17 | 31-03-11 14:00 |
Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostholdet | dydde | Trening | 27 | 24-04-09 15:31 |
Sliter med å få i meg nok karbo idag, noen tips? | Tittentei | Ketolysekuren | 4 | 25-08-07 21:29 |
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? | Aadna | Lavkarbo generelt | 3 | 17-09-06 19:18 |
Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet? | RAGNA | Lavkarbo generelt | 31 | 09-03-06 18:32 |