Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er ikke sulten ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 18:31   #1
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Er ikke sulten ...

Jeg har holdt på siden nyttår og har de to siste ukene ikke hatt matlyst i det hele tatt!!
Synes det er så vanskelig å finne på noe å spise som frister.. Så det blir lite mat om dagen, og det er jo dumt..
Noen som kan gi meg tips til noe lettvint, smakfult og "fettbombe" som jeg kan spise???

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 18:38   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Er ikke sulten..

kok opp proteinshake med cocosa oppi og pisk krem og ha i

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 18:39   #3
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Er ikke sulten..

eller du kan lage smoothie og ha cocosa, kremfløte, creme fraiche o.l. oppi

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 18:42   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er ikke sulten..

Jeg foreslår en titt innom lenabeatrice sin blogg - da er du NESTEN garantert å finne noe snadder!

Ellers sjekk ut Gerd sine sider her inne - hun er jo bare dronninga av oppskrifter - MED bilder! Snakk om inspirasjon

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 18:46   #5
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Er ikke sulten..

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

kok opp proteinshake med cocosa oppi og pisk krem og ha i

Proteinshake..? Hele oppskrifta??

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 19:38   #6
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Er ikke sulten..

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Jeg har holdt på siden nyttår og har de to siste ukene ikke hatt matlyst i det hele tatt!!
Synes det er så vanskelig å finne på noe å spise som frister.. Så det blir lite mat om dagen, og det er jo dumt..
Noen som kan gi meg tips til noe lettvint, smakfult og "fettbombe" som jeg kan spise???

Hva liker du da?
Avocado er en kjekk liten sak....sammen med reker, majones og egg. Eller rett og slett i en salat med det du måtte ønske. Min favoritt er salat, paprika, "muggost", valnøtter og avocado med en desj creme fraiche, tilsatt litt sitron og event. søtning om du synes det blir for syrlig.
Ellers har du masse gode oppskrifter rundt omkring her inne. Fløtegrøt, pannekaker med fyll, kalde eller varme....ta en titt og la fantasien blomstre
Lykke til!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:32   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er ikke sulten..

Superlettvint fettrik snacks er jo ost. Eventuelt oliven, avocado, salami. Enkel og god middagsmat er feks ostelasagne. Med masse chili og annet krydder blir det definitivt smak i det!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:06   #8
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Er ikke sulten..

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Proteinshake..? Hele oppskrifta??

jeg varmer opp sjokolade-proteinshake (blander med vann). Så pisker jeg krem som jeg topper den med blir som kakao med krem jeg har aldri prøvd med cocosa oppi, men det kan man jo ha oppi for å få opp fettnivået

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:11   #9
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Er ikke sulten..

Hei, ville bare si at jeg kjenner meg igjen i følelsen når jeg får den spiser jeg ofte bringebær med pisket krem. Eller suppe. Trenger liksom ikke være så sulten for å spise suppe og den metter akkurat passe. Du blir etterhvert vant til følelsen som jo er ganske fremmed siden vi er vant til å bli sultne. Håper du finner det som fungerer for deg!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 12:56   #10
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Er ikke sulten ...

Tusen takk for svar.
Nå er det faktisk sånn at nesten ALT byr meg i mot... Blir kvalm bare av tanken.. Jeg føler meg nå ganske uggen og vet det er fordi jeg nesten ikke spiser. Men jeg får ingen ting ned.. Vekten står stille også og det er jo ikke så rart.
Lurer på om jeg skulle ha "sjokka" kroppen med karber i dag for å se om det hjalp.. Vet ikke, men.. Bare en tanke.

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 13:06   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er ikke sulten ...

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Tusen takk for svar.
Nå er det faktisk sånn at nesten ALT byr meg i mot... Blir kvalm bare av tanken.. Jeg føler meg nå ganske uggen og vet det er fordi jeg nesten ikke spiser. Men jeg får ingen ting ned.. Vekten står stille også og det er jo ikke så rart.
Lurer på om jeg skulle ha "sjokka" kroppen med karber i dag for å se om det hjalp.. Vet ikke, men.. Bare en tanke.

Hvis du ikke spiser - bør du kanskje heller først "sjokke kroppen" med llavkarbomat før du velger karbohydratrik mat

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 13:11   #12
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Er ikke sulten..

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

jeg varmer opp sjokolade-proteinshake (blander med vann). Så pisker jeg krem som jeg topper den med blir som kakao med krem jeg har aldri prøvd med cocosa oppi, men det kan man jo ha oppi for å få opp fettnivået

Prøvde det i går kveld. Varmet opp vann med proteinpulver med sjokolade, men den skilte seg. Og jeg kokte den ikke..

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 13:32   #13
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Er ikke sulten ...

ja, den kan skille seg litt om den blir for varm :/ så man må stå og følge med på den hele tiden, og vispe i den mens den varmes opp

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er syk og ikke sulten Sincity Spørsmål og svar 9 21-05-10 09:01
Hjelp! Ikke sulten! matitt Lavkarbo generelt 30 21-03-10 14:08
Ikke sulten lenger marithja Generell diskusjon 15 15-10-09 10:59
Ikke sulten ... isabella Lavkarbo generelt 14 10-10-08 14:55
Sulten, men vet ikke hva jeg har lyst på AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 09:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no