Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-09, 23:59   #1
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Har vært på atkins i 10 dager nå. Startet med 76 kg og vekta har gått ned til 73,6 etter fire dager. Siste 6 dager har jeg stått stille selv om stix viser at jeg er i ketose.

Er det vanlig at vekta står stille i begynnelsen??? Trenger svar før motivasjonen svikter. Jeg har vært kjempe flink og ikke drukket annet enn vann og koffeinfri kaffe

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 00:03   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt*???

Hvor mye skal du ned da?
Husk at vekta kan gå i rykk og napp, tenk på alle helsefordelene med dette kostholdet

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 00:09   #3
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt*???

Skal ned ca 15-20 kg. Ideal vekta mi før graviditet var 54-55 kg. Jeg har virkelig bestemt meg for å følge atkins, men når vekta står stille blir motivasjonen borte.

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 01:26   #4
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt*???

Men du står jo ikke stille. Du har jo gått ned 2,4 kilo på ti dager - det er slett ikke noen dårlig vektnedgang.

Noen går ned litt i rykk og napp. Det kan være mange årsaker til det, syklus, hvor mye vann man binder til kroppen, temperatursvigninger etc.

Det høres ut som du har gjort en flott innsats så langt, hold ut litt lenger så får du sikkert se enda mer resultater!

__________________
xtra

Sist redigert av xtra : 26-11-09 kl 13:15.
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 07:21   #5
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt?

Det høres helt normalt ut!
Det er i begynnelsen vekten raser ned, så siger den nedover, jamt og trutt for de fleste. Jeg har ikke gått ned siden før 20. september nå, men det er ikke Atkins sin skyld. Før det, gikk det nedca 400 g per uke.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 23:37   #6
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt?

Jeg er nok litt utålmodig Nå har jeg kuttet ut meieri produkter helt og vil se det ann om det stopper opp vektnedgangen hos meg.

Jeg er utrolig dårlig til å spise frokost, og må si at jeg ikke rekker å spise den hverdag.

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 00:21   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt?

Opprinnelig lagt inn av mor til to tette, her.

Har vært på atkins i 10 dager nå. Startet med 76 kg og vekta har gått ned til 73,6 etter fire dager. Siste 6 dager har jeg stått stille selv om stix viser at jeg er i ketose.

Er det vanlig at vekta står stille i begynnelsen??? Trenger svar før motivasjonen svikter. Jeg har vært kjempe flink og ikke drukket annet enn vann og koffeinfri kaffe

Noen er litt for flinke, og spiser for lite.
Jeg sier ikke at det gjelder deg, men det er jo noe å se på kanskje?
Det er bare det at jeg har hørt det noen ganger før fra folk som nettopp har startet till avkarbo: Jeg har vært så flink, så flinke at de får i seg for lite energi og vektnedgangen stopper.

Bare et forslag dette altså, og det kan godt være som andre her skriver også, for det er helt normalt at vektnedgangen går i rykk og napp.
Det kan stå rolig i lange perioder, noe som er veldig frustrerende.
Men bit tennene sammen og ha is i magen!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 07:44   #8
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt?

etter og ha lest dreamy sitt inlegg ,må jeg bare spørre, hva spiser du egentlig på en dag?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:19   #9
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen atkins slankere hjelpe litt?

Jeg har som nicket mitt er to tette 23 mnd og 8 mnd, og det er ganske mye jobb. Noen ganger får jeg ikke i meg frokost før det er lunsj tid.
Når du skriver at jeg får i meg litt lite mat så stemmer det nok. Jeg har sluttet med ost og meieri produkter siden jeg trodde at det gjorde at vektnedgangen stoppet opp.

Frokost: omlett av to egg (hvis jeg får tid) eller 2 kopper koffeinfri kaffe
Lunsj: Som regel sen fokost
Middag: Kjøtt stekt i masse smørr og kokte grønnsaker samt at jeg steker dem litt i mye smørr og litt majones ved siden av.
Kvelds: Ca kl.19 rester av middagen

Drikker 2-3 l vann og jeg har kuttet ut tab extra siden jeg begynte på atkins.

På ketostix får jeg lilla utslag ikke den mørkeste men nest siste, så jeg er i ketose. Prøvde ketostix på mannen min og der var det ikke noe utslag. Tar også magnesium og sink i tablett form.

Skal prøve å spise mere men i Atkins boka står det spis når du er sulten og det er akkurat det jeg gjør. Jeg har aldri vært noe frokost mennesket men da var jeg fin og slank og bekymret meg aldri for vekten.

Uff dette er frostrerende men jeg skal holde ut så lenge jeg ikke går opp i vekt.

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:28   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Seks dager? ! Seks dager er ingenting! Dessuten har du gått ned i gjennomsnitt en kvart kilo om dagen, det er meget, meget bra!
Det er virkelig ikke sunt å begynne å stresse så tidlig i en kostholdsomlegging, om du har stått stille en måned, da er det på tide å begynne å se på hva du eventuelt kan gjøre anerledes!
Du skal jo knappest ha noen meieriprodukter på induksjonen, så jeg ser ikke noe stort poeng i å kutte ut dem foreløbig. Får du i deg tjue gram karbohydrater om dagen?
Du har heller ikke kjempemye overvekt, så da kan det i lengden gå litt seinere enn om du hadde vært veldig overvektig.
Om du stresser med slankinga så vil det bare gå ennå seinere. Kroppen sender ut stresshormoner som kan hemme fettforbrenningen, så slapp av og nyt den vakre høsten, barna dine og den deilige induksjonsmaten!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:37   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Jeg synes det ser ut til at du spiser litt lite, uten at jeg vet hvor store porsjoner du har til middag og kvelds.
Hvilke grønnsaker koker du til middag?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:13   #12
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Det er ikke 6 dager i dag er det 12, men jeg har stått stille i 6 dager.

Det er som regel brokkoli og jeg har lagget lasagne av squash og stekt auberginer. I dag lager jeg pai av spinat og kylling kjøttdeig (selvfølgelig uten mel) men skal steke de i panne og gratinere det i ovnen.

Ja ja, jeg stresser kanskej unødvendig men jeg blir bare frustrert siden jeg leser at mange går ganske mye ned under induksjonsfasen.

Takk for svar i alle fall

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:31   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:35   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Sitat:

Det er ikke 6 dager i dag er det 12, men jeg har stått stille i 6 dager

12 dager, hvorav du bare har stått stille i 6 av dem er fortsatt ikke lenge. HVis det går en måneds tid og vel så det kan du begynne å se på eventuelle partystoppere. Inntil da, nyt de kiloene du allerede har gått ned og fortsett som du gjør. Spis godt og nok og forsøk å slapp av

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:13   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Men du spiser da ikke så mye grønnsaker som man skal spise på Atkins introduksjon, du skal jo spise mye mere enn det der. Kanskje du skal lese denne tråden og følge anbefalingene til punkt og prikke? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

To egg er ikke fullverdig frokost, eller lunsj om du utsetter den. Spis grønnsaker til i allfall! Og to egg gir kanskje litt lite protein.. Veide eggene mine i dag og de var på ca 55gram og egg inneholder ca 12g protein pr 100g, så du bør jo helst opp i 4 egg.
Og en solid frokost gir deg noe å gå på.

Om du vil gjøre det raskt om morningen så kan du feks lage eggerøre dagen før, eller ha ferdigstekte kyllingfileeter i kjøleskapet og ferdig oppskårne grønnsaker. Med små barn i huset kan nesten ferdige frokoster være kjekt å ha Jeg vet veldig godt hvordan det er, jeg har nemlig 3 små, eldste på 6 1/2 og yngste på snart 3 år( og ca på 8-12mndrs stadiet, dvs går ikke, snakker ikke osv), og morgene er travle.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:15   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Ikke sammenligne deg med andre, alle kropper er forskjellige, med forskjellig forutsetninger. Jeg brukte sju måneder på tjue kg, jeg synes det er formidabelt, mens andre igjen ville ha syntes det var alt for lang tid.
Man bruker tross alt tid på å legge på seg kiloene, og kan i grunn ikke forvente at de skal gå av igjen i en fei. Hva har du det så travelt for, egentlig?
Om du tenker på det, så er det faktisk en fordel at det ikke går for fort heller, for det første er det lettere å følge med på vekttapet og bli dus med sin nye kropp, for det andre så unngår du i større grad slapp hud da den får bedre tid til å trekke seg inn.
Jeg skulle gjerne ha veid 65 kg i fjor, men jeg må bare belage meg på at det tar tid. Jeg har omtrent femten kg igjen jeg burde gå ned, som har klamret seg fast i to år, til tross for at jeg holder livsstilen på stell. Men jeg har det ellers så bra med dette kostholdet, fri for alle plagsomme allergier, invalidiserende migrene, søvnproblemer etc, at jeg stoler på at kroppen slipper de siste kg når den er klar for det. Livskvalitet foran alt annet!
Med det sagt, så er det de færreste som opplever like lang stillstand som meg, og SÆRLIG de som har vært slanke før i livet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:19   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Og jeg vil gjerne spørre igjen, får du i deg tjue gram karbohydrater om dagen som du skal de to første ukene i induksjonen?
Jeg tar induksjonen om igjen nå etter å ha levd på generell lavkarbo en stund, og hadde nesten glemt hvor mye grønnsaker som må til for å komme opp i tjue gram.
Se bare på dette bildet jeg tok av grønnsakene jeg ovnsbakte til middag i går pluss et par kokte egg, det er tilsvarende tolv og en halv gram karbohydrater, som du ser, så er det ganske mye, og fortsatt bare litt over seksti prosent av ditt anbefalte dagsinntak!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bakte_grønnsaker.JPG (217,2 KB, 26 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:37   #18
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Jeg spiser ca en brokkoli (ca 400gr) som jeg fordeler til middag og kvelds. Trodde at atkins ville at vi skulle spise under 20 gr karbohidrater og at det ikke gjorde noe om vi spiste mindre. Jeg er ikke storspist og to kyllingfile samt 1/2 brokkoli til middag er mer enn nok mat til meg, har problemer med å få det i meg.

Har dere noe tips til hvilke grønnskaker skal jeg spise så jeg får i meg nok karb. siden karber skal komme fra grønnsaker.

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:45   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Nå posta Imse en tråd til deg som lister opp tillatte matvarer under induksjonsfasen!
Om man har bestemt seg for en filosofi, så bør man sette seg inn i hva den faktisk går ut på .
Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe Dr Atkins New Diet Revolution fra 2002 (ikke den norske, den er, om jeg skal være snill, i beste fall en mangelfull oversettelse) og lese boka godt, og sette deg litt inn i hvordan du skal sette sammen kostholdet, og litt av funksjonen bak det!
Du skal spise tjue gr karbohydrater om dagen, klart, om du ligger på atten eller tjueen en dag, så spiller det ikke så stor rolle, men så tett opp til som mulig. Du kan spise av alle matvarene som ligger under tillatte matvarer for induksjonen i den linken som Imse posta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:58   #20
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Opprinnelig lagt inn av mor til to tette, her.

Jeg spiser ca en brokkoli (ca 400gr) som jeg fordeler til middag og kvelds. Trodde at atkins ville at vi skulle spise under 20 gr karbohidrater og at det ikke gjorde noe om vi spiste mindre. Jeg er ikke storspist og to kyllingfile samt 1/2 brokkoli til middag er mer enn nok mat til meg, har problemer med å få det i meg.

Har dere noe tips til hvilke grønnskaker skal jeg spise så jeg får i meg nok karb. siden karber skal komme fra grønnsaker.

To kyllingfileter og en halv brokkoli er jo helt feil i forhold til Atkins' prinsipper, og høres mer ut som et lav karb + lav fett kosthold.

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 00:43   #21
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Opprinnelig lagt inn av Shooterr, her.

To kyllingfileter og en halv brokkoli er jo helt feil i forhold til Atkins' prinsipper, og høres mer ut som et lav karb + lav fett kosthold.

Jeg hadde to kyllingfyleter til middag og to til kvelds samt at jeg stekte dem i masse smør. Blomkål kokte jeg litt så stekte jeg den også i masse smør. I forhold til tabellen så har brokkoli ca 3,1 gr karb og jeg veide den før jeg kokte den (ca 420 gr) = 13,02 karb. Ved siden av spiste jeg masse majones sikkert 100 gr til sammen som er 2-3 gr. karb. Jeg drakke tre kopper kaffe med litt fløte så der var det sikkert noen karb. Til sammen var jeg oppe i 18-19 karb. og alt jeg spiste var stekt i masse masse fett.

Det du skriver til meg at jeg lever etter lav-karbo lav-fett så har jeg vanskelig for å tro at jeg spiser etter lav-fett prinsippet.

Som dere fleste sier så har jeg akkurat begynt så vi får se hvordan det går. Alle går ikke like fort ned i vekt og kan hende at kroppen min trenger 4 uker på seg før den begynner å brenne fett.

Jeg skal holde ut, og jeg spiser faktisk kun det som står på atkins induksjons liste.

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 00:43   #22
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Jeg skrev blomkål det var brokkoli

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 01:43   #23
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Klarer knapt spise èn kyllingfilèt til middag.................

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 06:30   #24
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Opprinnelig lagt inn av mor til to tette, her.

Jeg hadde to kyllingfyleter til middag og to til kvelds samt at jeg stekte dem i masse smør. Blomkål kokte jeg litt så stekte jeg den også i masse smør. I forhold til tabellen så har brokkoli ca 3,1 gr karb og jeg veide den før jeg kokte den (ca 420 gr) = 13,02 karb. Ved siden av spiste jeg masse majones sikkert 100 gr til sammen som er 2-3 gr. karb. Jeg drakke tre kopper kaffe med litt fløte så der var det sikkert noen karb. Til sammen var jeg oppe i 18-19 karb. og alt jeg spiste var stekt i masse masse fett.

Det du skriver til meg at jeg lever etter lav-karbo lav-fett så har jeg vanskelig for å tro at jeg spiser etter lav-fett prinsippet.

Som dere fleste sier så har jeg akkurat begynt så vi får se hvordan det går. Alle går ikke like fort ned i vekt og kan hende at kroppen min trenger 4 uker på seg før den begynner å brenne fett.

Jeg skal holde ut, og jeg spiser faktisk kun det som står på atkins induksjons liste.

Vel, i det opprinnelige innlegget ditt skrev du ikke noe om majones/smør, men kun at du spiste to kyllingfileter og brokkoli/blomkål til middag. Dette høres jo mer ut som et høy-protein kosthold, som sikkert kunne fungert om du var bodybuilder som kun skulle kvitte deg med de siste par kiloene før en konkurranse eller noe. Men om du heller skal følge Atkins' prinsipper så ville jeg heller byttet ut èn av kyllingfiletene med feks sopp, squash og fløte/rømme-saus. (Nå er ikke jeg 100% på hva som er tillatt på Atkins' induksjon og ikke, men det ser for meg ut som du spiser alt for lite fett).

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 08:33   #25
mor til to tette
Juniormedlem
 
mor til to tette sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
mor til to tette er på en erverdig vei

Sv: Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt?

Mer fett klarer jeg nok ikke, da brekker jeg meg. I går stekte jeg kylling kjøttdeig i 150 gr smørr, så stekte jeg spinat i 100 gr smørr og hadde det i ildfastform sammen med kylling kjøttdeig. Helte over to egg vispet med 1 1/2 dl fløte og norvegia ost på toppen. alt sammen stekte jeg ca 30 min. Det smakte godt men alt for mye fett etter min smak, men det gikk ned.

Det positive er at vekta i dag viser -700 gr så noe bra har jeg gjordt. Etter 12 dager på induksjon er jeg -3,3 kg lettere. Skal ikke klage på det.

mor til to tette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg litt? Sophie Lavkarbo generelt 84 24-11-10 11:29
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Noen som kan hjelpe meg litt? lill Ketolysekuren 7 18-06-08 21:35
Noen som kan hjelpe meg litt? Smurfine Lavkarbo generelt 8 24-02-08 18:50
Noen som kan hjelpe meg litt? Totti Ketolysekuren 3 07-09-07 08:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no