Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei og HJELP

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-11, 14:13   #26
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hei og HJELP

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tenkte på det samme jeg også - men har litt litt kunnskap om temaet

Jeg få lete gjennom bøkene mine og se om jeg finner litt mer

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 16:03   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hei og HJELP

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg få lete gjennom bøkene mine og se om jeg finner litt mer

Gjør det - del med oss etterpå da!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 06:58   #28
imosti
Juniormedlem
 
imosti sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
imosti er på en erverdig vei
Question

Sv: Hei og HJELP

Hei Nerthus

Sitat:

Jeg klarer når jeg er "friskere enn jeg er nå" å trene styrke uten problem. Kondisjon har hele tiden jeg har gått på lavkarbo vært HELT elendig - og nær umulig. Gåing i greit tempo - that's it.

.

Jeg savner sånn å trene. Jeg merker også at gåing går fint. Når det gjelder styre har jeg aldri kommet inn i det. Har følt meg for tung til at jeg får det til. Liker godt kondisjon i sal og gleder meg til jeg orker det igjen. Jeg vet at Torkil anbefaler å unngå den type trening under kuren men jeg håpet at det gikk hvis man får tilbake energien.

Sitat:

Jeg synes det er synd at noen av oss MÅ telle kcalorier. Det viser nok at man ikke her HELT ferdig med forskning på lavkarbo ennå
Jeg tror for NOEN at kcalorier teller - mens det uten tvil er ganske mange her også på forumet som har hatt enormt inntak av kcalorier og rast ned i vekt (faktisk!). Så må heller jeg svelge at jeg er en av de som må begrense meg. Hvis du teller kcalorier en dag eller to - kan det hende du får deg en lite aha-opplevelse også. Jeg vet om andre på forumet som har vist seg å ligge så lavt i kcalorier at de måtte spise seg opp... og spiser man altfor lite vet vi alle at kroppen kan gå i sparemodus.

Jeg gikk ned på ost og fløte-inntaket for to dager siden etter samtaler på denne tråden. Kroppen kjennes veldig annerledes ut og stix indikerer for første gang lys lys lys rosa, to kvelder på rad. Det er jo mindre protein, færre kalorier, + ??..aner ikke hva annet, men noe har skjedd og det føles deilig. Bortsett fra at jeg føler meg litt sulten..men det kan jo også være det mange her kaller "passe mett" her på forumet..?Hvis jeg skal spise meg mett og forbli mett og fornøyd blir det for mye proteiner etter som jeg forstår. Og hvis dette funker, dvs gir vekttap, energi og andre goder, er det helt greit.

Sitat:

Nå har jeg i tillegg lave blodverdier på en del vitaminer og mineraler - så jeg vil vel anse at min kropp ikke er "representativ" i denne saken sånn sett. I tillegg ligger stoffskiftet mitt noe lavt i normalområdet. Har du vært til legen og tatt en totalsjekk selv? Blant annet vil lavt D-vitamin (har jeg nå lest meg til hehe) øke fettlagringen og dempe fettforbrenningen... noe som da kan forklare mye for MIN del ihvertfall.

Ja er tilknyttet lege ved Balderklinikken. Tar bl.a.store doser D-vit(på resept), tatt i to år. Alle verdier skal være ok nå.

Sitat:

Korriger meg om jeg tar feil - men har du vært i kontakt med Torkil om dette? Hvis ikke synes jeg du skal sende han en epost.

Kan jeg det??

__________________



imosti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:21   #29
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hei og HJELP

Torkil er tidvis innom forumet her og svarer på poster. Send ham en PM, så svarer han nok innen relativt kort tid. Jeg fikk i alle fall svar på mine spørsmål ganske tidlig

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:28   #30
imosti
Juniormedlem
 
imosti sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
imosti er på en erverdig vei

Sv: Hei og HJELP

Takk! Da gjør jeg det!

__________________



imosti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolysekuren, ketose, motivasjon, proteiner, spise


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no