Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-09, 19:22   #1
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Hei. Jeg er nå på den femte dagen min i ketose. Jeg drikker kun nutrilett sin sjokolade shake (6 om dagen) og jeg føler at det går ganske bra, er fysen og sulten som bare det med jeg klarer meg. Jeg er en gutt på 21 år, er 1.85 høy og veier ca. 120kg. Jeg har alltid vært rimelig sterk av meg (stor muskelmasse?) og trener nå annenhver dag, en time med squash med en kamerat. Det jeg nå lurer på er hvor mye jeg kan forvente å gå ned med dette, uke for uke?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:26   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Æhhh... du vet at dette er et forum for Lavkarbo kosthold?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:28   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Du er nok ikke i ketose pga at du spiser lite karbohydrater, men pga at du sulter kroppen. Du kan kanskje gå ned noe første dagene, men kroppen vil gå i sparemodus og tvilholde på kiloene.
I tillegg kan du risikere å besvime på treninga...
Jeg ville byttet til sunn, naturlig mat, nutrilett er ikke å anbefale på noe type forum, hverken lavkarbo eller annet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:38   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Tror ikke dette forumet støtter pulverkurer, hvis jeg ikke tar helt feil. Kanskje du heller vil prøve skikkelig god mat i stedet for pulver? Fet god mat? Ala ketolyse eller LCHF, kanskje?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:41   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

og hvis du vil beholde din store muskelmasse** så start og spis mat ..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:45   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Hei,
Nutrilett er en Very Low Calorie Diet og det har overhode ikke noe med lavkarbo å gjøre. Lavkarbo er jo High Fat Low Carbes, hvor du kan spise masse god mat samtidig som du går ned i vekt.
Dersom du ønsker et lavkarbo kosthold så anbefaler jeg å lese om de ulike filosofiene og velge deg en du kan leve med. Les, lær og følg anbefalingene for ditt valg. Det er kun en sterk anbefaling da det er mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo og ingen ønsker at man skal snuble å miste motivasjonen. I tillegg så er det lettere for alle ekspertene her på forumet å gi råd og veiledning når man følger et bestemt opplegg. Du finner masse inspirasjon her på forumet og bøker får du lånt på biblioteket.

Ser i filosofiboksen din at du har skrevet ketogent.
www.ketolyse.no
http://www.skaldeman.se/
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
http://pagina.se/filer/DR_Dahlqvist_kostprogram.pdf
Her er ketolyse delen på forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110
Her er Skaldeman delen på forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:20   #7
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Åj, da har jeg missforstått. Så jeg er altså ikke i ketose? Leste på pakken at det er 10g karbohydrater i hver av disse posene, altså 60g om dagen.

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:23   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Jo, du er nok i ketose. Men ikke på en sunn måte....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:33   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Åj, da har jeg missforstått. Så jeg er altså ikke i ketose? Leste på pakken at det er 10g karbohydrater i hver av disse posene, altså 60g om dagen.

60 kh pr dag er litt mye, på ketolysekuren anbefaler man 15 kh for damer og 20 kh for menn pr dag. kh skal i hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over jorden + løk og noe meieriprodukter.
Hvor mye kh den enkelte kan spise og alikevel være i ketose varierer fra person til person, noen her inne kan spie opp til 40 kh og fortsatt være i ketose men 60 kh synes jeg hørers vel mye ut.
Du får lese deg opp her inne på forumet, for du må jo nødvendigvis spise noe etter pulverkuren.
Lykke til...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 22:59   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Tenk, du kan spise deg ihjel på egg, bacon, ost, fete melkeprodukter, grønnsaker (med masse smør), sauser, kjøtt, fisk, kylling, lekre kremdesserter, litt bær osv, og gå raskt ned i vekt, få større muskelmasse og føle deg bra, og ikke være fysen og sulten.

Eller du kan leve på Nutrilett og gå raskt ned i vekt, men være fysen og sulten, miste muskelmasse (for det gjør du) og føle deg elendig, samt sannsynligvis rase opp i vekt igjen etterpå.

Lett valg?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:30   #11
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Vell. Jeg har prøvd diverse misslykkede tafatte slankekurer i mitt liv og de har mislykket nettopp fordi jeg ikke har hatt noen konkret grense på hva jeg kan spise og ikke spise. Jeg har satt opp egene regler som rett og slett ikke har fungert til tross for at jeg kuttet ut alt av godis og godt i mange måneder og kun levd på grovt brød, grønnsaker, fisk og kjøtt. Jeg følte vel egentlig nå, etter faktisk å ha kommet meg igjennom en røykeslutt () at jeg kanskje kunne klare å bite tennene sammen i 2-3 uker og leve kun på denne nutrilett dietten og være 100% sikker på at jeg ville miste en del kilo, jeg føler også at røykeslutten har gjort meg litt flinkere til å kontrollere lystene. Så, hvorfor vil jeg gå rakst opp igjen etter denne nutrilett dietten og ikke etter en ketoget diett? Jeg har da tidligere holdt min vekt rolig ved å holde meg til grovt brød og unna godis. Og jeg spør igjen, hvor mange kilo tror dere jeg vil gå ned etter et par uker på denne dietten?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:44   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Hei,
Hvor mye du går ned i vekt er vanskelig å si pulver eller ikke.
Velger du en kostholdsomlegging til lavkarbo, vil du kunne spise deg god og mett og slutte å fyse på godteri.
Husk at det er kombinasjonen av høykarbo og fett som er usunt og går du tilbake til et slikt kosthold så vil du automatisk gå opp i vekt uansett hvilken metode du har brukt på vektnedgangen.
Informasjon vedrørende nutrilett finner du deres hjemmesider.
Her er et sitat fra hjemmesidene til nutrilett:

Sitat:

Hvor mye kommer jeg til å gå ned i vekt dersom jeg Spiser nutrilett shakes/supper i to uker?
Man kan ikke si på forhånd hvor mye man kommer til å gå ned i vekt med Nutrilett VLCD produkter, ettersom dette varierer mye fra person til person. Har man mye å gå ned, går det ofte ganske raskt i starten. En del må holde på i mange dager før forbrenningen ”kommer skikkelig i gang”. Det er viktig at man ser vektreduksjonen i et lengre perspektiv enn bare en ukes tid.
http://www.nutrilett.no/index.php?op...&id=6&Itemid=8

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:56   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Vell. Jeg har prøvd diverse misslykkede tafatte slankekurer i mitt liv og de har mislykket nettopp fordi jeg ikke har hatt noen konkret grense på hva jeg kan spise og ikke spise. Jeg har satt opp egene regler som rett og slett ikke har fungert til tross for at jeg kuttet ut alt av godis og godt i mange måneder og kun levd på grovt brød, grønnsaker, fisk og kjøtt. Jeg følte vel egentlig nå, etter faktisk å ha kommet meg igjennom en røykeslutt () at jeg kanskje kunne klare å bite tennene sammen i 2-3 uker og leve kun på denne nutrilett dietten og være 100% sikker på at jeg ville miste en del kilo, jeg føler også at røykeslutten har gjort meg litt flinkere til å kontrollere lystene. Så, hvorfor vil jeg gå rakst opp igjen etter denne nutrilett dietten og ikke etter en ketoget diett? Jeg har da tidligere holdt min vekt rolig ved å holde meg til grovt brød og unna godis. Og jeg spør igjen, hvor mange kilo tror dere jeg vil gå ned etter et par uker på denne dietten?

Du vil gå opp igjen etter en hver diett når du begynner å spise det som i utgangspunktet gjorde at du la på deg.
Sånn er det bare og det gjelder for alle oss her inne.
Etter at man er ferdig på ketoseKUREN, går man over på vedlikehold, dvs et LCHF-kosthold.
Det samme gjelder for Atkins og Skaldeman - etter at man har nådd ønsket vekt kan man øke karbene, men man må/bør holde seg på et lavkarbokosthold. Noe de fleste finner ut at er helt ok

Ellers må jeg bare si gratulerer med røykeslutt, jeg håper virkelig at du klarer det !!
Hvis du ikke har lest den, så få tak i Alan Carr sin "Endelig ikke-røyker" for å fortsette med å være skikkelig motivert, he, he.
Det er også bra å slutte å røyke samtidig som man legger om livsstilen. Da har man annet å tenke på enn røyke(u)vanene sine .

Mange mener at Skaldeman er best tilpasset menn som skal ned i vekt så kanskje du burde lese hans bok?
Hvor mange kilo kan du forvente å gå ned??
Tja, mellom 30 og 40 kilo er min egen høyst ukvalifiserte gjetning - sett at du følger ketolysekuren, Skaldemann eller Atkins. Ti av disse kiloene kommer du muligens til å ta av deg i løpet av temmelig kort tid siden du er mann...
Hvor mange kilo du kan ta av med nutrilett er vanskelig å si, men de vil komme tilbake, alle som en, pluss vennene deres!
Det vet jeg (og mange andre her inne...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:58   #14
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvor mange kilo du kan ta av med nutrilett er vanskelig å si, men de vil komme tilbake, alle som en, pluss vennene deres!
Det vet jeg (og mange andre her inne...)

Jeg syns det er ufattelig uhøflig å dra med seg vennene sine på besøk!

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:02   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Jeg syns det er ufattelig uhøflig å dra med seg vennene sine på besøk!

Særlig når de IKKE er invitert, he, he

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:03   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Særlig når de IKKE er invitert, he, he

Og de er umulig å få til å gå igjen også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange kilo har dere gått ned? Janis Generell diskusjon 1 13-07-09 23:46
Hvor mange kilo har dere gått ned? frustrert frue Spørsmål og svar 34 28-05-09 09:42
Da var jeg godt i gang ... frk.slankelyst Ketolysekuren 5 13-10-07 23:01
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no