Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-10, 22:07   #4526
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det nesten ingen som bryr seg om rettskriving og grammatikk lenger?

Jeg gjør! Men jeg kommenterer det svært sjelden og da kun til nick jeg kjenner og vet takler det fint. Som andre her påpeker så kan det jo være noen med dysleksi som har våget seg inn hit. Kommenterte riktignok et innlegg i helga og vedkommende tok det pent, men det var snurrig skrivefeil.

En ting som irriterer meg er formuleringer som "meg og typen min" eller "meg og ungen"; jeg lærte ettertrykkelig på ungdomsskolen at man alltid skal sette seg selv sist! Altså heter det "typen min og meg" (bortsett fra at jeg ikke klarer begrepene typen min og dama mi heller...) og "ungen og jeg/meg".

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-12-10, 22:12   #4527
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

En ting som irriterer meg er formuleringer som "meg og typen min" eller "meg og ungen";

Og og/å feil!! Eller sammenblanding av uttrykk, ala "over bekken etter grøt"

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-10, 22:17   #4528
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og og/å feil!! Eller sammenblanding av uttrykk, ala "over bekken etter grøt"

Et vanlig svar her i huset når jeg retter på 12-åringen er:"Hvem bryr seg?" Hvorpå jeg alltid svarer:"JEG!"

Og/å- og et/ett-feil er nesten like irriterende som folk som ikke kan si kj-lyden, men sier skj istedet. Der har jeg vært på mine to fra de var knøttsmå omtrent... Og de ler seg jo nesten i filler når jeg spør:"Skal du på skino med skjæresten din og skjøre hjem og spise skjøttkaker etterpå eller?!"

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-12-10, 22:19   #4529
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Et vanlig svar her i huset når jeg retter på 12-åringen er:"Hvem bryr seg?" Hvorpå jeg alltid svarer:"JEG!"

Og/å- og et/ett-feil er nesten like irriterende som folk som ikke kan si kj-lyden, men sier skj istedet. Der har jeg vært på mine to fra de var knøttsmå omtrent... Og de ler seg jo nesten i filler når jeg spør:"Skal du på skino med skjæresten din og skjøre hjem og spise skjøttkaker etterpå eller?!"

Det har vært en sjedekollisjon utenfor hamburgersjeden

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-10, 22:45   #4530
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Et vanlig svar her i huset når jeg retter på 12-åringen er:"Hvem bryr seg?" Hvorpå jeg alltid svarer:"JEG!"

Også kan du legge til dem som skal betale lønna hans/hennes i framtida. En jobbsøknad full av skrivefeil går rett i søpla de fleste plasser.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 06-12-10 kl 23:00.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-10, 22:46   #4531
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Også kan du legge til dem som skal betale lønna hnas/hennes i framtida.

Var den med vilje?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-12-10, 23:00   #4532
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Var den med vilje?

Tastatur-dysleksi

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-10, 23:01   #4533
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tastatur-dysleksi

Ikke bare én feil, men to også!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-12-10, 23:29   #4534
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I forhold til stekovnen så skal jeg prøve å vaske vår med aske fra ovnen. Nå bruker jeg nemelig aske til å vaske ren glassplata i døra på ovnene, og den blir riktig så ren og pen- funker som skrubb, uten og skrubbe

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 06-12-10, 23:34   #4535
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg synest det er like ille med sms-språk som folk brukar på "offisielle" skriverier. Då får eg hetta. Men eg legg også merke til orddelingsfeil og skrivefeil. Eg prøver å halde meg til ein relativt avslappa nynorsk. Eg kunne ha byrja å skrive korkje og hjå og liknande, men det skal eg la vere. Vi har jo to skriftsspråk, det er jo greit å bruke eit av dei, eller ei slags blanding. Dialekt er finfint, men til munnleg bruk genrelt. Eg skriv gjerne dialekt om eg skriv mail til venninna mi eller systera mi, men aldri på noko offentleg.

Har sett minst 2 snodige skrivefeil/dialektbruk i dag. Var ute og handla litt på heimstaden min før eg reiser ned igjen i morgon.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-12-10, 00:07   #4536
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bruker stort sett bokmål på bloggen min og på forumene jeg er på, men skriver nok på dialekt på facebook ;P. Det får briste eller bære. De fleste av folkene er nordlenninger uansett, hehe

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 07-12-10, 07:44   #4537
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Vi har jo to skriftsspråk, det er jo greit å bruke eit av dei, eller ei slags blanding.

Det kalles samnorsk.

http://no.wikipedia.org/wiki/Samnorsk

Men etter massiv motstand, spesielt fra Østlandet, gikk man bort fra det i 1966. Kanskje like greit? Jeg liker nynorsk da, ikke det helt ekstreme nynorske skriftspråket, men det litt mer moderate. Synes det kan være mye mer uttrykksfullt enn bokmål i grunnen, man var flinkere til å sette farge på språket før i tiden også. Når man begjærte og følte attrå for eksempel, fremfor å elske noen og være kåt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 07-12-10, 08:12   #4538
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De fleste fiskene vi spiser er jo rovfisk. men gjedde er liksom tabu?

Hmm?? Jeg trodde at gjeddekakene fra Pasvik var verdenskjent og berømt laaaangt utover kommunegrensen .

Da jeg ble voksen, skjønte jeg at gjedden ble sett på som ufisk av mange, særlig på østlandet (og der bor det jo flest folk...). Gjeddekaker er gode de, i den grad fisk er godt.

Ellers er det jo mange som spiser ål, og den spiser litt av hvert - i godt selskap med reker og krabber....
Reker og krabber er forresten tabu å spise i følge bibelen. Av fugler som ikke skal spises, nevnes flaggermusen(!) (Bare tatt med som en kuriositet nå).

edit:

Lev 11:12 Whatsoever hath no fins nor scales in the waters, that [shall be] an abomination unto you.
Her står det at man bare kan spise det som har finner og skjell. Ål har mikroskopiske skjell, så det er vel tvilsomt at Gud mente at den skulle spises (før mikroskopets tid)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 07-12-10 kl 08:46.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 07-12-10, 08:22   #4539
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.


Synes det kan være mye mer uttrykksfullt enn bokmål i grunnen, man var flinkere til å sette farge på språket før i tiden også. Når man begjærte og følte attrå for eksempel, fremfor å elske noen og være kåt.

Jeg synes at nynorsk setter flere begrensninger på språket med sitt forbud mot enkelte typer ord, (-het og -else)

Ellers er det helt merkelig at folk som ikke kan norsk blir satt til å skrive offisielle dokumenter ol. Jeg var inne på en departementsside for en tid tilbake, og det gikk nesten ikke an å lese teksten pga alle orddelingsfeilene. Det er mulig at vedkommende bare hadde brukt autokorrekturen, men da man faktisk lese korrektur etterpå.

Her inne liker jeg ikke at folk skriver på dialekt . Det er ikke lett å lese min egen engang. Og jeg er finnmarking og snakker nesten bokmål -bortsett fra alle pronomene.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 07-12-10, 08:46   #4540
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg synes at nynorsk setter flere begrensninger på språket med sitt forbud mot enkelte typer ord, (-het og -else)

Jau. Det er vel derfor eg også seier at eg skriv eit relativt avslappa nynorsk - for eg kan finne på å bruke slike ord her og der. Men eg får spader om nokon skriv: "Skal eg seia deg noe - det er mye å gjere i dag."

Lyrikk og songtekstar på nynorsk til dømes, er jo berre vakkert!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-12-10, 08:50   #4541
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Lyrikk og songtekstar på nynorsk til dømes, er jo berre vakkert!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 07-12-10, 08:52   #4542
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Jau. Det er vel derfor eg også seier at eg skriv eit relativt avslappa nynorsk - for eg kan finne på å bruke slike ord her og der. Men eg får spader om nokon skriv: "Skal eg seia deg noe - det er mye å gjere i dag."

Lyrikk og songtekstar på nynorsk til dømes, er jo berre vakkert!

Enig!

Sangtekster synes jeg er greie på dialekt, det er en del som ikke blir like bra hverken på rent nynorsk eller bokmål.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 07-12-10, 10:16   #4543
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Enig!

Sangtekster synes jeg er greie på dialekt, det er en del som ikke blir like bra hverken på rent nynorsk eller bokmål.

Enig i det også. Men å lese dialekt i innlegg på nettet f.eks., er helt grusomt. Og om innleggene er lengre enn noen få linjer gidder jeg som regel ikke prøve å finne ut hva det står - det er mange som skriver på kav dialekt og det blir rent uforståelig for oss som bor på andre kanter av landet. Som den 12-åringen Aeryth hadde sakset et innlegg av. *grøss*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 07-12-10, 10:59   #4544
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bestilte ein pakke fra elkjøp som skulle kome fram i går, mandag. Av ein merkelig grunn har elkjøp sendt den til den gamle adressa vår. Pakken var registrert ved terminal i Oslo og videresendt i går, og registrert ved terminal i Bergen og videresendt i dag ca kl 10:00. Så da får eg den vel ikkje før i morgon?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 07-12-10, 13:57   #4545
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en øm og hard peanøtt-sized klump bak høyre øre, sannsynligvis en hoven lymfegreie. Gidder jeg å gå til legen for å rapportere den? (For å sette i sammenheng med nevrolog-utredning og ca en billion betennelser det siste året, blæææ) (Lei av legekontoret)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 07-12-10, 15:02   #4546
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men torsk spiser vi! Som glefser i seg både mus og andre ulumskheter som jeg IKKE skal nevne...

Jeg visste det var en grunn til at jeg ikke liker torsk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det nesten ingen som bryr seg om rettskriving og grammatikk lenger?

Åh, jeg gjør! I følge flere er jeg født med rødpenn, og jeg har ikke minst jobbet som korrekturleser i flere år for mange blader, pluss enkeltoppdrag (jeg har f.eks lest korrektur på nettsidene til ketolyse.no ), og det påvirker jo en hel del.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men ALLE feilene kan ikke skyldes på dysleksi. Og som regel er det ganske enkelt å se hva som skyldes det, og hva som skyldes latskap og "ignorance"....

Dette er jeg helt enig i! Jeg har ikke særlig problemer med å lese forskjell på dyslektiske skrivefeil, og hva jeg anser skyldes ren og skjær latskap, ignoranse, etc, som jeg ser flere har nevnt.
Og som et godt eksempel: Jeg er bare så skuffa om dagen! La min elsk på bandet Fjorden, Baby! da de kom, og ble så lei meg da de la opp. Full av forventning hørte jeg på den nye singelen som ble sluppet for noen uker siden etter at de kom sammen igjen. Jeg trodde jeg skulle få mark da jeg hørte refrenget: "Eg var så langt vekke, NÅR du vekket din følelse i meg". Gruuuu! De synger forsåvidt på bergensk/loddefjordsk (om noe heter det), så vær så snill, fortell meg at dette er dialekt og ikke en uhorvelig irriterende grammatisk feil .

Men, for å ha det sagt, slurvefeil skjer alle, noen bokstaver blir stokket om, eller et og annet ord forsvinner i forbifarten, dét er så klart helt greit, men konsant orddeling, blanding av og/å og da/når, manglende mellomrom etter punktum og ny setning, eller konsekvent dårlig tegnsetting i det hele, åh, det får det til å gå litt kaldt nedover ryggen på meg ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-12-10, 19:43   #4547
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har faktisk litt problemer med å ta folk alvorlig som har alt for mye skrivefeil (gjennomgående slurvefeil that is. Som å gi flass i å sette inn mellomrom f.eks, eller bruke mange kommaer etterhverandre)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-12-10, 19:51   #4548
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har lurt på dette før og lurer fremdeles på det . SKAL smilysene være I setningen eller utenfor ? Tar imot gode råd med stor takk .

Jeg har lurt på dette før og lurer fremdeles på det. SKAL smilysene være I setningen eller utenfor? Tar imot gode råd med stor takk.

JEG føler at det blir rettest at den er innenfor, men samtidig....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-12-10, 19:54   #4549
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har lurt på dette før og lurer fremdeles på det . SKAL smilysene være I setningen eller utenfor ? Tar imot gode råd med stor takk .

Jeg har lurt på dette før og lurer fremdeles på det. SKAL smilysene være I setningen eller utenfor? Tar imot gode råd med stor takk.

JEG føler at det blir rettest at den er innenfor, men samtidig....

Jeg syns den siste er mest riktig.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 07-12-10, 20:00   #4550
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det regler for det, da? Tviler litt på det. Personlig setter jeg sjelden punktum i det hele tatt når jeg putter en smiley i slutten av en setning, synes det blir overflødig. Men jeg ser at jeg synes at det ser best ut med smileyen innenfor setningen hvis det er punktum, for da hører smileyen naturlig til i den setningen. Er det spørsmålstegn eller utropstegn ser det best ut med smileyen utenfor, synes jeg. Men det er vel i grunnen ikke spesielt logisk, bare synsing.

Men når det gjelder prikker i slutten av setninger, så er det faktisk regler


Sist redigert av Huldr : 07-12-10 kl 20:06.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no