Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mat til lengre skiturer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 12:46   #1
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Mat til lengre skiturer

Jeg skal på en 2.5 mils skitur i helga, men jeg er usikker på hva jeg skal ta med av mat og tenkte jeg kunne spørre noen av dere fantasifulle lavkarbere Jeg spiser ikke ketogent, så jeg tåler litt karber (ligger på omtrent 30-70 hver dag, alt ettersom).

Grunnen for at jeg spør er fordi vi skal gå til en hytte hvor det venter en belønning: vafler og kakao. Jeg vil gjerne også ha en belønning (jaja, sånn er det bare, i dette tilfelle er mat belønning). Kanskje til og med noe som også kan friste de andre litt, hihi. Trolig tar jeg med fløte og kjøper en kaffe - fløtekaffe er alltid godis for meg. Men, hva mer?

Hva ville du ha tatt med?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:15   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat til lengre skiturer

Stekt opp Myas Cookies eller mandelstenger og tatt med

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:16   #3
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Stekt opp Myas Cookies eller mandelstenger og tatt med

Oppskrifter her inne skjønner jeg?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 14:46   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mat til lengre skiturer

Jeg ville laget kokosmelkkakao og hatt med på en liten termos til meg selv. Det er myyyye bedre enn vanlig kakao! Når det gjelder mat ville jeg kanskje tatt med en salat med div. grønt, paprika, agurk, ost, bacon og tatt med fetaost i olje ved siden av og tømt over når du skal spise. Evt. litt mørk (sukkerfri) sjokolade også. Nammenam.

Eller kanskje steke opp noen lavkarbolapper av noe slag og ha med smør og sukrin eller sukkerfritt syltetøy til å ha på?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:35   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Oppskrifter her inne skjønner jeg?

Yess! Og akkurat nå gidder jeg dessverre ikke å søke etter de, men det er fort gjort - eller bare gå inn på oppskriftsdelen og let under kake/bakst

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 16:10   #6
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg ville laget kokosmelkkakao og hatt med på en liten termos til meg selv. Det er myyyye bedre enn vanlig kakao! Når det gjelder mat ville jeg kanskje tatt med en salat med div. grønt, paprika, agurk, ost, bacon og tatt med fetaost i olje ved siden av og tømt over når du skal spise. Evt. litt mørk (sukkerfri) sjokolade også. Nammenam.

Eller kanskje steke opp noen lavkarbolapper av noe slag og ha med smør og sukrin eller sukkerfritt syltetøy til å ha på?

Mange gode tips her ja, mulig jeg prøver meg på en kokosmelkkakao ja, har faktisk en liten boks kokosmelk i kjøleskapet Lapper hørtes også veldig godt ut og enkelt å ta med, jeeej.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 16:10   #7
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Yess! Og akkurat nå gidder jeg dessverre ikke å søke etter de, men det er fort gjort - eller bare gå inn på oppskriftsdelen og let under kake/bakst

Ja, det skal jeg absolutt gjøre, tusen takk for tipsene altså

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 22:51   #8
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Mange gode tips her ja, mulig jeg prøver meg på en kokosmelkkakao ja, har faktisk en liten boks kokosmelk i kjøleskapet Lapper hørtes også veldig godt ut og enkelt å ta med, jeeej.

Hvis jeg var deg ville jeg testet ut kokosmelkkakaoen først. Jeg er veldig glad i kokosmelk og veldig glad i kakao, men i kombinasjon ble det fullstendig nedtur for meg . Jeg personlig ville blitt kjempelei meg hvis jeg hadde gått en SÅ lang skitur og så blitt skuffet når belønningen kom... Men det er meg - du finner nok ut hva som passer deg.

Uansett: God tur!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 07:24   #9
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Hvis jeg var deg ville jeg testet ut kokosmelkkakaoen først. Jeg er veldig glad i kokosmelk og veldig glad i kakao, men i kombinasjon ble det fullstendig nedtur for meg . Jeg personlig ville blitt kjempelei meg hvis jeg hadde gått en SÅ lang skitur og så blitt skuffet når belønningen kom... Men det er meg - du finner nok ut hva som passer deg.

Uansett: God tur!

Det syns jeg var veldig lurt, kan evt lage fløtekakao også. Eller kakao med eggemelk. Mulighetene er jo egentlig mange

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 07:35   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Hvis jeg var deg ville jeg testet ut kokosmelkkakaoen først. Jeg er veldig glad i kokosmelk og veldig glad i kakao, men i kombinasjon ble det fullstendig nedtur for meg . Jeg personlig ville blitt kjempelei meg hvis jeg hadde gått en SÅ lang skitur og så blitt skuffet når belønningen kom... Men det er meg - du finner nok ut hva som passer deg.

Uansett: God tur!

Sannelig har vi forskjellig smak for jeg synes kokosmelkkakaoen er myyye bedre enn vanligl kakao. Og med en liiiiten klype pulverkaffe oppi blir den helt fantastisk!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 13:59   #11
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Mat til lengre skiturer

http://www.funksjonellmat.no/oppskri...oppskriftid=68 disse syns jeg er veldig gode. Med hjemmelagd musli blir det heller ikke så mange karbohydrater.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 14:01   #12
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat til lengre skiturer

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

http://www.funksjonellmat.no/oppskri...oppskriftid=68 disse syns jeg er veldig gode. Med hjemmelagd musli blir det heller ikke så mange karbohydrater.

Genialt!!! Takk

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 14:23   #13
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Mat til lengre skiturer

lag sjokoladedrøm som liggger her inne. det er sjokolademuffins. utolig nydelige
Som mat underveis lager du en deilig bringebærsmoothie og har på termos

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jo mindre man har å ta av, jo lengre tid tar det? to0989 Induksjonen 2 10-09-10 19:06
Får jeg ikke tak i Endulge sjokoladen lengre? GulleGulle Lavkarbo generelt 2 01-04-10 16:20
Tar ikke av lengre ... vannmannen Spørsmål og svar 0 29-11-09 18:02
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
lengre matpause Kristian Generell diskusjon 1 12-07-04 13:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no