Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spise rett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-11, 09:50   #1
Gudinnen_Saga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
Gudinnen_Saga er på en erverdig vei

Spise rett?

Jeg begynte med lavkarbo-mat mandag for 1,5 uke siden nå. Dvs. sluttet med brød, potet, sukker, ris, pasta osv. Jeg har ikke regnet ut karber men tatt minst mulig hele veien samtidig som jeg har spist meg mett. Først uka gikk jeg ned 3,5 kg. Denne uka har jeg ikke gått ned noe som helst, så langt. Hvorfor det tro?

Jeg har pleid å spise 2 egg m litt fløte + 2 kanskje 3 skiver med bacon til frokost. Pluss litt grønt, noen biter agurk, tomat, evnt salatblader eller litt fetaost.

Lunsj, kanskje eggerøre med stekt kjøttdeig og litt salat til. Eller restekjøtt med litt salat til. Eller et par Nannahs knekkebrød med hvitost.

Middag; Isets lasagne med neper og lavkarbo foccacha + litt salat. Eller kjøtt og salat + brokkoli. Eller kjøtt og soppstuin + brokkoli. Eller taco uten lefser og skjell.

Kvelds; sjelden eller aldri. Kanskje Nannahs knekkebrød med hvitost/kjøttpålegg.

Jeg forsøkte å legge noen måltider inn i mat på data men OH MY GOD så mye kalorier jeg spiser - kan det være derfor jeg ikke har gått ned i vekt denne uka?

Jeg har derfor droppa fløten i eggerøra mi i dag. Samt at jeg ikke spiste noe ved siden av.

Jeg har ikke ikke kjøpt meg bok for jeg vet ikke hvilken retning jeg vil inn i. Alt jeg vet er at jeg vil unngå de produktene jeg skrev i starten, gå ned i vekt samtidig som jeg kan leve greit. Hvilken bok bør jeg da legge meg på?

Jeg er 1,70 høy og veier 74 kg.

Gudinnen_Saga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:20   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Spise rett?

Opprinnelig lagt inn av Gudinnen_Saga, her.

Jeg begynte med lavkarbo-mat mandag for 1,5 uke siden nå. Dvs. sluttet med brød, potet, sukker, ris, pasta osv. Jeg har ikke regnet ut karber men tatt minst mulig hele veien samtidig som jeg har spist meg mett. Først uka gikk jeg ned 3,5 kg. Denne uka har jeg ikke gått ned noe som helst, så langt. Hvorfor det tro?

Maten din ser bra ut, det du trenger er nok litt tålmodighet Tilsammen har du gått ned 3.5 kg uten å være veldig overvektig, det er knallbra!

Helt vanlig at det går litt i rykk og napp, kroppen trenger tid til å omstille seg til fettforbrenning.

Så, gi dette noen uker til, er ganske sikker på at det vil løsne. Om du begynner å stramme inn på kcal allerede etter en uke, kan det slå helt feil ut og kroppen kan tro det er hungersnød på gang. Da jeg gikk ned på det meste lå jeg ofte opp mot 3000 kcal

Vil på det varmeste anbefale deg å lese denne fantastiske samlingen med linker, Til alle nybegynnere på lavkarbo.... Der får du svar på mye!

Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 14:04   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spise rett?

Helt enig med Charlott, vær tålmodig og drit i kaloriene den første mnd! Da vil du lettere hjelpe kroppen med og komme igang med fettforbrenningen. Du kan heller redusere noe når du har holdt på en mnd eller to om vekttap uteblir.

Du er ikke veldig overvektig heller, jeg ville brukt mer tid på å holde noenlunde balanse mellom næringsstoffene enn kaloriinntaket til du er sikker på at kroppen er ordentlig i gang med fettforbrenning.
Spiser du ketogent er 5% kh 20% protein og resten fett en fin tommelfingerregel. Foreløpig synes jeg du skal spise slik du gjør - pass bare på at du spiser når du er sulten og til du blir mett.

Dessuten - finn fram målbåndet, mange får en endring i kroppsfasong heller enn vekttap innimellom, det skyldes at kroppen får mer muskler og mindre fett noe som vil vises på buksene bla

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Viktigheten av å spise rett etter trening Licota Trening 9 18-09-11 14:10
Hva er rett? nettan Ketolysekuren 3 23-08-07 21:39
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no